Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Покупка на нов акумулатор в София

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1163
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от Kromida » 26 мар 2014 11:26

Аз от Искрите съм доволен - карал съм и чисто нови (една ми откраднаха посред бял ден, беше 4 годишна и беше ОК, още не мога да я прежаля)- и втора употреба (сега съм с такава, 60 Ач). За кинтите си са ОК.

Чисто нов бих си взел марка според оня руски тест, дето наскоро циркулираше из форума.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 984
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от v_gelinski » 26 мар 2014 11:38

И кое нещо обуславя недозареждането на акумулатора с по-голям капацитет? Може ли някой да ми го обясни технически, или поне да ми прати литература да чета? :cheers:
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от philipp » 26 мар 2014 12:57

Ще ти дам книжката за акумулатори на Стоян Гишин, който работи в лабораторията за изпитание на акумулатори в първи блок на ТУ. Има известна доза реклама вътре в нея (няма начин - спонсори за издателството), но като цяло е добра и е идеална за ограмотяване по темата. Боя се обаче, че в нея най-вероятно няма да намериш търсената информация за "недозареждане" :) :) :)

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от BaiLamarin » 26 мар 2014 13:14

:) Филип пак иска да ме изкара прост.. Тея книжки сме ги чели като си ходил на детска. Тогава обикалях и по акумулаторни да ме учат. Но.. Щом казваш. Според закона на Ом трудно ще ти е зареден с 45 А алтернатор при градско каране дори и лятото голям акумулатор. Но, пък може някак си безжично да си ги дозареждате вечер. Знам ли- модерни Wi-fi хора, аз малко поизостанах... (hiro)
п.п. Говорим за прост оловен киселинен акумулатор. Ако някой вече е с модерни литиеви или поне метал-хидридни там заряда е по- особен... Фил защо обръщаш всичко в спор? Сложи си 120 Ач, желателно е тягов, но са по- скъпички. Така ще имаш голяма автономия ако не запали нейде нивата... Ще има и за музика и за осветление... (tease)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от philipp » 26 мар 2014 13:39

Изкажи се докрай, научи ни.

П.П. И спри да ни броиш парите в джоба - купуването на нещо скъпо или евтино е в релация с има или няма. Ако ти нямаш, това не значи, че другите нямат. По-конкретно на офертата ти - тягов ще имам тогава, когато имам автомобил с лебедка. На нивата няма смисъл да й слагам лебедка.

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от curse_m » 26 мар 2014 15:11

Примерен цитат от Гоуф форум:
Заглавие: Re: акумулатор марки ? Публикувано на: Чет 22 Окт 2009 8:04:
вчера ходих при Стоян Гишин преподавател в ТУ и занимаващ се от над 30 години с акумулатори :)
Човека предлага марките Gigavat, iskra, monbat, bosh, baner, varta
разликата за еднакви амперажи при различните марки бяха не повече от 20 лв!
По негов съвет и препоръка си взех baner 55AH за 155 лв
3 пъти ми повтори едно и също - за кола която не се кара поне по един път месечно над 300 км извънграда, на два месеца (собено зимата) е силно препоръчително акумулатора да се слага на зарядно за една нощ да се възстанови !
така казва ще те изкара много години над гаранцията, която за повечето акумулатори в 2 год !
По тази схема със дозаряда, другия ми акумулатор монбат кара вече 5-та година
Недозаряд? И аз съм полуграмотен, едва се подписвам. :D
Едно признавам, технологиите вече при по скъпите имат голяма доза идиотоусточивост.

А бре то е като звук 192kHz/24bit... велика конспирация, само музикантите и др. да бяха на това мнение и те. (hiro)

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от philipp » 26 мар 2014 15:29

Аха, а ако въобще не си карате колата, никакъв акумулатор не ви трябва. Четеш ли въобще това, което пускаш? А разбрал ли си за какво се спори?

П.П. За домашно (на curse_m) - ако имаме недозареждане на големия акумулатор (примерно понеже колата се кара на прекалено къси разстояния), вярно ли е или не е, че по-малък акумулатор ще страда от абсолютно същия проблем?

(focus) (focus) (focus)

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 894
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 33
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от Марто » 26 мар 2014 18:09

... за домашно намери как влияе % зареденост на живота на акумулатора и се върни пак за препитване (tease) това е нещото, което ти се губи! Просто за едно и също време ако акумулатор Х(по-нисък капацитет на пакета) се зарежда до ~100% a акумулатор Y(по-висок капацитет) се зарежда до 80%, не значи че акумулатор Y ще отдава по-ниско напрежение/ток или от сорта, а че в дългосрочен план ще му съкратиш живота. Ако и двата са заредени на максимум естествено по -големия ще отдава повече време напрежение преди да се разреди. Това, което ти казват другите по скоро трябва да се дефинира, като : акумулатора трябва да е синхронизиран със зарядната система и консумацията на колата.

п.п. Намалете тона моля (rtfm)
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от BaiLamarin » 26 мар 2014 19:06

philipp написа:Аха, а ако въобще не си карате колата, никакъв акумулатор не ви трябва. Четеш ли въобще това, което пускаш? А разбрал ли си за какво се спори?

П.П. За домашно (на curse_m) - ако имаме недозареждане на големия акумулатор (примерно понеже колата се кара на прекалено къси разстояния), вярно ли е или не е, че по-малък акумулатор ще страда от абсолютно същия проблем?

(focus) (focus) (focus)
Не спорим- просто явно и ти си в заблуждение. Ще добавя към написаното от Марто- САМОРАЗРЯД. Нещо което е бич за киселинния акумулатор. Колкото по- голям и по- дърт е, той нараства. Това, че често в завода се слага минималния /като Ач/ е заради цената. Но.. Ако е истински е с висок стартерен ток /майтапа с тяговия беше за това/. Кой пък ти каза, че аз карам с евтини и дървени?! Явно не си ми чел писанията срещу тях. Да не задълбаваме пак, защо при скъпия саморазряда и живота е по- дълъг- в гореспоменатите книги това е описано доста подробно. Ако е куча марка /90% от акумулаторите на пазара/ е добре да е в горния диапазон , който алтернатора ще може да зарежда. И да не се повтаряме.
п.п. Хубавия акумулатор /стартерен/ не е с много Ач, а с висок стартерен ток и достатъчно цикли, за да не запалиш от първия път. Под определен волтаж акумулатора става само за осветление на палатка... Много добре са го разбрали хората с електронен контрол на напрежението в колите си.. :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

philipp
Мнения: 1224
Регистриран: 10 юли 2012
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на нов акумулатор в София

Мнение от philipp » 26 мар 2014 19:15

В крайна сметка казвате "ако не експлоатираш правилно акумулатора си, той ще се скапе по-бързо". Well... OK. Важи за всичко, дори за дръжката на входната врата на апартамента ви. Ето моя отговор на тази манипулация: ако си експлоатирате правилно акумулатора, няма проблем ако е по-голям от щатния.

Съветът към човека "не си взимай по-голям, защото ще има недозареждане" е пряка обида към него и неговата компетентност. Все едно му казвате "ти не си използваш акумулатора правилно" - дали реално е така? Ако си кара колата редовно (това е и най-нормалното нещо за една вещ - да се използва), какъв е проблема? Ако не я кара редовно, но периодично си го дозарежда вкъщи (което също е най-нормалното действие за среднограмотен човек), какъв е проблема?

И пак ще се повторя - колкото алтернатора недозарежда малкия, толкова недозарежда и големия. Още в самото начало съм написал - при разреден акумулатор големия се зарежда по-бавно от малкия. Неоспорим факт. Не знам защо Марто ми го натяква, за да ме обучава - казал съм го още в своя пост №1 по темата. Потребителят просто си знае този факт и си експлоатира акумулатора спрямо него.

Има ли нещо неясно все още, или просто ще се дърляме заради дърлянето?

П.П. Аз продължавам да чакам BaiLamarin да ни обясни как "недозареждането" се влияе от по-слабия алтернатор и закона на Ом.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта