Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Смяна двигател - законови ограничения

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4289
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Frysco » 10 яну 2018 12:30

Чакай, че аз сега се зачетох внимателно в темата. Казваш по-горе, че нищо от болднатото не е изпълнено, което аз го разбирам така: не си подал заявление до техническата служба, не си им дал подробно описание на промените, характеристики, изчисления и чертежи. И те не са ти дали обяснение, защо ти отказват промяна.
Или греша, дал си им описанията, чертежите и сметките си, а те не са ти отговорили?

В първия случай, ти реално не си изпълнил законовите изисквания, за да заявиш промяна в конструкцията. Следователно-това е причината за отказаната промяна.
Във втория случай, те не са изпълнили своите задължения.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 26
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Ivelin__ » 10 яну 2018 13:32

Казваш по-горе, че нищо от болднатото не е изпълнено, което аз го разбирам така: не си подал заявление до техническата служба, не си им дал подробно описание на промените, характеристики, изчисления и чертежи. И те не са ти дали обяснение, защо ти отказват промяна.
Или греша, дал си им описанията, чертежите и сметките си, а те не са ти отговорили?
Питах ги по имейл, не съм им пращал официално писмо.
После им пратих по-подробно описание.
Няма отговор.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 26
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Ivelin__ » 10 яну 2018 13:39

Денис И. написа:
10 яну 2018 11:28
А знаеш ли дали са законни (виждал ли си им го вписано в документите?) или просто предполагаш? Като сложиш друг двигател изникват следните сложности:
Пререгистрация в КАТ
Пререгистрация в НАП за преизчисляване на данък
От тук въпросът: а този мотор ако е фабрично с катализатор, но Лада-та пък със заводският си двигател е, то следва ли да се сложи катализатор или не
При напускане на страната ще трябва да носиш всички документи преведени и легализирани с теб
Изключая загубеното време по опашки - нищо особено.
Изпускателната система така или иначе ще се сменя, а и никъде не пише че не може да добавиш катализатор.
Не е за дълги пътувания, а и както е тръгнало - в чужбина само на ток.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4289
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Frysco » 10 яну 2018 14:03

Ми ще трябва с някаква документация да се ходи и да се проучва. Ръчно произведени детайли, като лапи на двигателя и крепежи и планки, трябва да имат чертежи и разни сертификати за тестове и изпитвания. Такива хартии, все ще се намери кой да ги изпише с правилните думи, срещу правилната сума... например в МЕИ-то.
Доколкото помня, Декра бяха узаконили БМВ Е30 със сменяни двигател, скорости и тн, но пак от БМВ. Собственика му е Явор и беше писал в БМВ форума за случката.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от auto_forum » 10 яну 2018 16:20

Аз също имам познат с е30 със сменен двигател от 2000 сс на 2500 сс. Но в този случай говорим за двигатели монтирани серийно. Една кола, за да сертифицира не е толкова просто, отиваш пускаш молба и готово. Изменяйки конструкцията на автомобила как ще гарантираш пред ДЕКРА, че колата е достатъчно безопасна при ПТП?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4289
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Frysco » 10 яну 2018 19:14

Точно това е тяхната работа, те да преценят, промяната в конструкцията прави ли ППС-то (щото повечето от нещата които проверяват тези служби, всъщност са ремаркета) опасно за движение по пътищата.
Задачата на собственика е да представи пълна и подробна информация за направените промени, двигател-от какво е взет, какъв е, каква мощност, с какво гориво, съпътстващите го системи какви са и има ли ги-пример, слагаш двигател от опел на Лада и той е евро стандарт, ще се търсят абсорбера за бензинови пари, катализатора, ламбда сондата и така нататък. Ако си махнал инжекциона и си сложил двойка делортовци, вече отиваш и на изпитвания на самия двигател, на горивната му система-как гори, колко гори, трови ли. Всяко от тея неща се плаща поотделно. Ако двигателя си го извадил от една кола и си го пуснал без промени, достатъчно е да имаш данните за него. Ако си правил промени по него, трябва да си носиш написана от теб или от човек на който си платил, документация-характеристика на горивния процес, графики, вкл. такива за изгорелите газове, състав по обороти. Тази графика може да се състави само със газоанализатор и диностенд, което си направете сметка колко пари е...
Всяка част която е направена ръчно, трябва да има чертежи и данни от изпитвания-за материалите се взимат от учебниците или интернет, а конструктивните, тоест на целия детайл, трябва да се съставят, за което се иска или инженерно образование, или познания по конструкции, механика, металознание.

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 26
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Ivelin__ » 10 яну 2018 20:22

Изменяйки конструкцията на автомобила как ще гарантираш пред ДЕКРА, че колата е достатъчно безопасна при ПТП
Какво ги интересува, колата аз си я карам.
Или имаш впредвид че не мога примерно да направя тръбна конструкция която да е толкова здрава че при ПТП другата кола да се смачка повече?

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от auto_forum » 10 яну 2018 20:44

Трябва да е безопасна за всички участници на пътя.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1003
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Viper » 13 яну 2018 02:03

Еми трябва да е безопасна за всички, щом ще има регистрация за движение по пътищата, не е толкова дали ти ще се утрепеш заради грешка в конструкцията, а да не пометеш една спирка с хора.
Ти си гледал много неща в ютуб и си чел много из форумите, и там е проблема, всеки 3ти е форумен спец, всички сме виждали нещо с двигател от нещо, но не е казано, че това е легално.
В куба редовно слагат двигатели от каквото и да е, на друго каквото и да е.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Crazzy_Lada
Официален фотограф на ЛКБ
Мнения: 302
Регистриран: 30 декември 2011
Репутация: 12
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21051
Контакти:

Смяна двигател - законови ограничения

Мнение от Crazzy_Lada » 17 яну 2018 13:37

Аз съм със сменен двигател, нямам никакви документи за него, но всъщност в тая мършава държава ми е все тая! Само че двигателя пак си е от Лада и никой за сега не е гледал, че номера се разминава. Хич да не ти пука, давай си газ и това е... :cheers:
Лудите нямат спирачки!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост