Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
maxim10
Мнения: 77
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 0
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от maxim10 » 24 мар 2018 22:12

Здравейте!
Та въпроса ми е към Вас колеги, които държите ладите на открито. Какви правила трябва да спазваме за да оптимизираме естествените процеси на корозия на купето. Изключвам екстремните зимни условия и карането в лугата, като нещо което е разумно да не причиняваме на и без това застаряващите си возила. Имам впредвид обичайните неща, пролетните и есенните дъждове, които понякога са доста интензивни. Аз се сещам на първо време за навременно поправяне на всяко малко петънце ръжда по колата, проверка на дренажните отвори, уплътнения. Ако можете давайте съвети и препоръки! :)

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от Frysco » 24 мар 2018 22:43

Корозията тръгва от кухините навън. От праговете, от гредите, от роговете, от ботушите, от нишата зад предната гума, от нишата над фаровете... предпазва се с парафин-консервант за кухини. Продава се на кенчета, които се навиват на пистолет, който има дълъг маркуч с дюза. Маркуча се навира през отвори, оставени за тая цел. Захранва се с компресор.
Допълнително се обработват и вратите отвътре, капаците, задните вежди от вътрешната страна. Боята се защитава от влиянието на слънце и дъжд с вакса, на основата на карнауба. Може да се нанася ръчно и с машина-има евтини. Гумените уплътнения се мажат с препарат за гумени уплътнения на силиконови основи, а таблото с препарат за табло, седалките и корите, с мляко за кожа, за да се отпуска и да не се цепи от слънцето. Трябва да елиминираш течовете вътре в купето, за да не се квасят ватите под мокета/балатума.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3610
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 75
Местоположение: Царево

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от kiril_bulgaria » 25 мар 2018 10:06

Колата трябва да е:
Паркирана на асфалт, под наклон, за изтичане на водата.
Където се огрява есенно - зимен - пролетен сезон от слънцето.
На проветриво място.

Другото е, което Frysco пише.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 923
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от Viper » 25 мар 2018 21:58

Аз с парафини не консервирам, разчитам на старата школа, горяло масло с шприца във всеки един отвор. Редовно миене и ваксиране предпазва боята, и корите под калниците са задължителни. Ако има хубаво покривало и някаква сянка през топлите сезони - задължително, както и сенници за прозорците.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от auto_forum » 26 мар 2018 17:46

Купи си хубаво покривало, за колата. Поне си спестяваш да миеш колата и да я акат гугутките. Гледай и да е водонепроницаемо.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта