Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
maxim10
Мнения: 80
Регистриран: 06 март 2010
Репутация: 0
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 21083

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от maxim10 » 24 мар 2018 22:12

Здравейте!
Та въпроса ми е към Вас колеги, които държите ладите на открито. Какви правила трябва да спазваме за да оптимизираме естествените процеси на корозия на купето. Изключвам екстремните зимни условия и карането в лугата, като нещо което е разумно да не причиняваме на и без това застаряващите си возила. Имам впредвид обичайните неща, пролетните и есенните дъждове, които понякога са доста интензивни. Аз се сещам на първо време за навременно поправяне на всяко малко петънце ръжда по колата, проверка на дренажните отвори, уплътнения. Ако можете давайте съвети и препоръки! :)

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4290
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от Frysco » 24 мар 2018 22:43

Корозията тръгва от кухините навън. От праговете, от гредите, от роговете, от ботушите, от нишата зад предната гума, от нишата над фаровете... предпазва се с парафин-консервант за кухини. Продава се на кенчета, които се навиват на пистолет, който има дълъг маркуч с дюза. Маркуча се навира през отвори, оставени за тая цел. Захранва се с компресор.
Допълнително се обработват и вратите отвътре, капаците, задните вежди от вътрешната страна. Боята се защитава от влиянието на слънце и дъжд с вакса, на основата на карнауба. Може да се нанася ръчно и с машина-има евтини. Гумените уплътнения се мажат с препарат за гумени уплътнения на силиконови основи, а таблото с препарат за табло, седалките и корите, с мляко за кожа, за да се отпуска и да не се цепи от слънцето. Трябва да елиминираш течовете вътре в купето, за да не се квасят ватите под мокета/балатума.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3649
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 81
Местоположение: Царево

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от kiril_bulgaria » 25 мар 2018 10:06

Колата трябва да е:
Паркирана на асфалт, под наклон, за изтичане на водата.
Където се огрява есенно - зимен - пролетен сезон от слънцето.
На проветриво място.

Другото е, което Frysco пише.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1005
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 19
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от Viper » 25 мар 2018 21:58

Аз с парафини не консервирам, разчитам на старата школа, горяло масло с шприца във всеки един отвор. Редовно миене и ваксиране предпазва боята, и корите под калниците са задължителни. Ако има хубаво покривало и някаква сянка през топлите сезони - задължително, както и сенници за прозорците.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от auto_forum » 26 мар 2018 17:46

Купи си хубаво покривало, за колата. Поне си спестяваш да миеш колата и да я акат гугутките. Гледай и да е водонепроницаемо.

SweetSissy
Мнения: 4
Регистриран: 01 юни 2018
Репутация: 0
Местоположение: София

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от SweetSissy » 01 юни 2018 18:44

Добре, че нямам подобен проблем. Иначе благодаря за съветите :)

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1413
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от Дрон » 01 юни 2018 19:47

Няма стара школа, маслото е плод на немотията. Откъм 80-та ладите се косервират заводски с парафин! Руснаците му викат МОВИЛ. Горялото масло поради всичката гняс в него разгражда боята, грунда и остатъците.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от LADA-2107 » 01 юни 2018 23:43

Мен веднъж един тираджия на една бензиностанция ме видя с червената седмица и ми каза: "Момче, ще вземеш пет килограма мазут и пет литра нафта, смесваш и пълниш праговете. Няма изгниване. Иначе няма да я опазиш!".

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Кола на открито - как да сведем до минимум корозията?

Мнение от m_g » 04 юни 2018 12:07

Зимно време се ръси с много агресивна химия, която гарантира бърза смърт за всякаква стара кола. От тази гледна точка трябва да си кръгъл идиот, за да вярваш, че Лада може да оцелее при активно каране и зимуване навън. Никаква консервация не може да компенсира химическите реакции. В добавка валят градушки лятно време. Ако идеята е карам и хвърлям - тогава няма смисъл да се харчат пари - купуваш за 1000 лева, караш две години, продаваш.
Най-много се съсипва кола, ако се кара рядко и стои със солта.
Никакво покривало не може да опази колата. Купих за донор Волга М21, която е в пъти по-качествена като ламарина от Ладата и има много малко кухини. Е, стояла 6 години, завита с непромокаем брезент. Така е изгнила, че има дупки дори и на тавана. Вътре вони на мухъл. Освен това покривалото драска боята. Не говорим, че е неудобно. Отвий - завий.
Ако колата си заслужава - топъл сух проветрив гараж и каране само за удоволствие!!!
По отношение на консервацията - много е писано.
Горялото масло съдържа киселини и е грешка. Мазут и нафта - колата ти ще вони на стара Ифа. Нагледал съм се на простотии, правени по ретро коли.
Аз моите коли ги консервирам както е препоръчвано още по времето на СССР - по метода ML (шведите го измислят навремето). Това ще рече - промивка и изсушаване на кухините и нанасяне на консервант. Всичките соц книги за защита от корозия подробно го описват.
В момента най-лесно и евтино е да вземеш консервант на спрей - примерно на Кар Систем. Два флакона стигат за една Лада.
Махаш всички тапи лятото на жегата. Маркучът, примивка да няма никаква кал вътре. Пръскане... Аз специално на Ладата не съм върнал тапите отдолу, за да се вентилират кухините. Имам и някои допълнителни отвори - примерно в задните калници на ръбчето долу до легенчетата, или на кухините зад предните гуми. Залята е обилно с оригинален БМВ консервант (около 35 лв цена клиент за литър от Ауто Бавария), плюс Кар Систем.... Абе налята е зверски много.
За 4 години от реставрацията - нямам и точка корозия.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост