Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Историята на Самара...

Всякакви по смисъл и значение теми / The foreign users are welcome to post their messages in this forum
Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2767
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Историята на Самара...

Мнение от butaloto. » 27 мар 2008 22:53

Интересно ми е кой е първообраза на модела Самара? От къде са я копирали? Известно е, че класиката е правена по Фиат 124, Москвич 412 уж е с някакъв несполучлив двигател на баварците, Москвич 408 е с двигател от средновековните Опели, Москвич Алеко е копие на френската Симка. Чувал съм, че единствената изцяло руска кола е бил Запорожеца. Информация за Самара обаче не намерих. От къде са я копирали? Възможно ли е тя да е напълно руска разработка? :lol:
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Destroyer

Re: Историята на Самара...

Мнение от Destroyer » 12 апр 2008 07:19

Запорожеца е копиран от Фиат. По-късните модели са копирни от NSU Prinz.

Destroyer

Re: Историята на Самара...

Мнение от Destroyer » 12 апр 2008 19:53

Много прилича на Шкода Форман. Мисля, че една и съща фирма им е правила дизайна. Някакви италианци.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6739
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: Историята на Самара...

Мнение от Денис И. » 12 апр 2008 23:01

Скоро ще го преведа и пусна в сайта.
2108
История
Революционная модель для ВАЗа тех лет. Новый тип кузова, совмещающий в себе седан и универсал 'в одном флаконе', привод на передние колеса и грохочущий пластмассовый салон. Был оснащен одним из самых удачных ВАЗовских двигателей. Первый отечественный переднеприводный автомобиль ВАЗ-2108, согласно корпоративного календаря сошел с конвейера 18 декабря 1984 года. Решение об изготовлении первой серии опытных образцов нового семейства было принято еще раньше - 16 сентября 1978. Трехдверный кузов типа хэтчбек (комби), поперечное расположение двигателя, бесконтактное зажигание, тросовый привод сцепления, передняя подвеска типа "Мак-Ферсон", реечное рулевое управление. Началось освоение цинкометалла из него выполнены некоторые элементы кузова. Новый способ нанесения грунта на кузов катафорез, обеспечил его высокоэффективную защищенность от коррозии. За характерный вид получил прозвище "зубило" Первый отечественный переднеприводный автомобиль с целым букетом прогрессивных решений встал на конвейер в 1985 году. Трехдверный кузов типа хэтчбек (комби), поперечное расположение двигателя, бесконтактное зажигание, тросовый привод сцепления, передняя подвеска типа "Мак-Ферсон", реечное рулевое управление. Началось освоение цинкрометалла – из него выполнены некоторые элементы кузова. Новый способ нанесения грунта на кузов – катафорез, обеспечил его высокоэффективную защищенность от коррозии.

Для этой машины была создана и гамма из трех новых двигателей – с рабочими объемами 1500, 1300 и 1100 кубических сантиметров. Автомобили с ним носили индексы 21083, 2108, 21081.

Мало кто знает, что часть доводочных работ "восьмерки" проводила именитая фирма "Порше", однако результат этого – спортивный характер, пришелся по вкусу многим автомобилистам. А имя "Спутник", которым изначально нарекли машину к ней так и не прижилось.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

hooligan

Re: Историята на Самара...

Мнение от hooligan » 13 апр 2008 22:58

Лично аз няма достоверна информация откъде е копирана Самарата, но огледай някой Фиат Регата и Самара и вероятно и ти ще откриеш доста сходни неща. А иначе няма руска кола, която да не е копирана. Историята на Москвича започва с Опел Кадет 38. Даже в един руски сайт четох, че Опел Kадет 38 и Москвич 400 са едно и също, различавали се само по щамповката на вратите, защото когато руснаците след войната изкарвали немските заводи за Русия, загубили пресата, която щампова вратите, та правили нова.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост