ВАЗ 2105 - v_gelinski
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4236
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 176
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Като се зачетох-ми той и пасата ми бил фабрично със степен 10:1... а, да и максимален въртящ момент на 3200 оборота, а максимална мощност на 5600... ти да видиш, почти като Лада със стандартен вал.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Е и Самарта е със степен на сгъстяване около 10 и с карбуратор. Какво от това. Но графиката на аванса е съобразена с това, предполагам и горивовъздушната смес. Просто казах, че на Класика ако само сгъстиш двигателя без нищо друго да правиш няма да спечелиш нищо, даже може да загубиш.
Къде, къде по-лесно е с новите коли, датчици и компютър компенсират всичко.
Къде, къде по-лесно е с новите коли, датчици и компютър компенсират всичко.
- 0gn
- Мнения: 336
- Регистриран: 11 април 2008
- Репутация: 73
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21013
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Имам добро мнение за теб, не го разваляй с подобни постове.
Час търсих из постовете един в който се раздадох и накрая го намерих:
https://ladaclub-bg.com/forum/viewtopic ... 2&start=30 който иска да чете цялата тема.
И ще допълня, че до колко степен на сгъстяване от динамичната може да понесе един двигател, зависи от различни фактори, но основния е формата на горивната камера.Вал и степен на сгъстяване. Степента на сгъстяване бива статична и динамична. Статичната е ясна- обема на цилиндъра, към обема на горивната камера. Тази която е важната обаче е динамичната, като тя винаги е в границите на 7,5 до 8,5 към 1. Тя се мери от момента в който всмукателният клапан затвори, а той затваря след ДМТ. Колко точно зависи от вала- широкофазните валове затварят късно, затова статичната степен на сгъстяване трябва да е по-висока. Другото е, че колкото вала е с повече градуси, толкова по-високи са оборотите при които се постига максималния въртящ момент /оборотите при които цилиндъра се пълни най-добре с горивовъздушна смес/.
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 20
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
ахам, а с нивовски разпредвал 21213 колко би могло да бъде? над 10:1 и карб ще работи ли добре?
Frysco
то и при мен това на аватара е около 10,5:1 и пердаши на БИ и ГИ, с динамично управление на аванса, но това последното е трудно приложимо при карбуратор, засега още ми стои идеята с КВ 84мм. стандартни мотовилки и висок блок, на 2103 или 2106 мотор, и нивовски разпредвал 21213. Като за начало всичко стандартно за по-голяма унификация. И евентуално минимални доработки. СС би трябвало да се получи идеално за газ пропан-бутан, но нещо не мога да я сметна правилно. би трябвало да е 11:1 или повече.
Frysco
то и при мен това на аватара е около 10,5:1 и пердаши на БИ и ГИ, с динамично управление на аванса, но това последното е трудно приложимо при карбуратор, засега още ми стои идеята с КВ 84мм. стандартни мотовилки и висок блок, на 2103 или 2106 мотор, и нивовски разпредвал 21213. Като за начало всичко стандартно за по-голяма унификация. И евентуално минимални доработки. СС би трябвало да се получи идеално за газ пропан-бутан, но нещо не мога да я сметна правилно. би трябвало да е 11:1 или повече.
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 975
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 55
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Христос воскресе в неделя, а ладата близо седмица по-рано или поне купето. Цветът е сполучлив и Светльо се е справил добре с боядисването, както се вижда от снимките и видеото.

След това с помощта на Мирката и Киро ладата бе преместена в Кюстендил:

Там преди празниците успях да сложа другия заден мост (на който предварително бях монтирал шпера), като при това смених амортисьорите с нови и монтирах регулируемите щанги.








След това с помощта на Мирката и Киро ладата бе преместена в Кюстендил:


Там преди празниците успях да сложа другия заден мост (на който предварително бях монтирал шпера), като при това смених амортисьорите с нови и монтирах регулируемите щанги.

Последна промяна от v_gelinski на 16 апр 2018 10:14, променено общо 1 път.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Воистина воскресе! Успех с колата. Браво на помощниците.
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 975
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 55
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
" Кръвта пролята в нефт ще се превърне
и пулса ни — могъщ моторен шум.
Повярвайте ни, пак ще се завърнем
във вашите очи, ръце и ум! "
Веселин Ханчев - "Безсмъртие"
Ладата е все по-близо до завръщането си. През кратката работна седмица след Великден успях да сменя кормилните накрайници и предните спирачни цилиндри и накладки.

След това в събота се събрахме голяма бригада и започна същинската работа по автомобила.
1. Първо сменихме съединителя докато двигателя беше все още на пода в гаража:

2. След това запознахме купето и двигателя

3. И внимателно поставихме двигателя в коша:



След това не съм имал време да снимам, но накратко успяхме да сложим и скоростите, кардана, генерацията, стартера, алтернатора, бобината и комутатора, радиатора,резервоара и към 10 вечерта сипахме бензин и запали.
В неделя се върнахме да обезвъздушим съединителя, да пуснем колата на земята и ладата излезе на собствен ход от гаража

П.с. оправих линковете в старите мнения, че нещо ония със снимките си бяха сменили домейна и снимките не се виждаха.
и пулса ни — могъщ моторен шум.
Повярвайте ни, пак ще се завърнем
във вашите очи, ръце и ум! "
Веселин Ханчев - "Безсмъртие"
Ладата е все по-близо до завръщането си. През кратката работна седмица след Великден успях да сменя кормилните накрайници и предните спирачни цилиндри и накладки.

След това в събота се събрахме голяма бригада и започна същинската работа по автомобила.
1. Първо сменихме съединителя докато двигателя беше все още на пода в гаража:

2. След това запознахме купето и двигателя


3. И внимателно поставихме двигателя в коша:



След това не съм имал време да снимам, но накратко успяхме да сложим и скоростите, кардана, генерацията, стартера, алтернатора, бобината и комутатора, радиатора,резервоара и към 10 вечерта сипахме бензин и запали.
В неделя се върнахме да обезвъздушим съединителя, да пуснем колата на земята и ладата излезе на собствен ход от гаража

П.с. оправих линковете в старите мнения, че нещо ония със снимките си бяха сменили домейна и снимките не се виждаха.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6626
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 103
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Вальо, Вальо, толкова време се боядисва тая кола, ама ти не успя да удариш една боя на тоя блок ... ц ц ц ... Иначе евала, чувството сигурно е уникално да запали след толкова време. Това е първата българска Лада посетила международния събор в Унгария 

http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 975
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 55
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
ВАЗ 2105 - v_gelinski
Да, наистина е страхотно да подкараш колата си след над 2 години пауза, макар и само за 100 метра. Пожелавам ти скоро да го изпиташ и ти, какти и четвъртата Бг Лада посетила Шолтвадкерт да е Самара



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта