Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21099 - Денис И.

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21099 - Денис И.

Мнение от Денис И. » 16 юни 2011 20:09

Тъй като Григор забеляза, че темата за колата ми я няма и ме "обвини", че съм се оттеглил от Ладите и от форума пускам тази тема за да докажа, че не е така и да покажа до къде съм стигнал и какво смятам да правя (причината за изтриването на темата беше друга).

Това лято ще се занимавам с ламарините на колата (предните калници са за смяна). Надявам се да се преборим с корозията качествено и да обезшумя купето до колкото е възможно.

Докато тече реставрацията на купето ще събирам части за двигателя. Преди няколко месеца купих двигател със скорости от Русе, въпреки уверенията, че е много добър, двигателя се оказа каран с М10Д или подобен аналог и коляновия вал и лагерите бяха доста зле. Купих нов колянов вал. Разпределителния още не е измерван, но предполагам и той не е по-добре и ще трябва нов да взимам. Цилиндровия блок на пръв поглед е добре.
Целта е 1.5 или 1.6 турбо изцяло с електроника (MegaSquirt 2 + EDIS 4). Частите които са набавени досега освен стандартните са:
  • - турбо IHI VB15 (първоначално го взех като резервно за Лексуса, но май ще бъде сложено на Ладата)
    - пълен комплект EDIS 4 запалване
    - широколентова ламбда сонда Innovate LC-1 с уред за показване на AFR и връзка с megasquirt-а
    - тъй като се премахва дистрибуторното запалване и механичната помпа купих от НАР "запушалка" на главата от Лада Калина, която се слага на мястото на делкото
    - пълен комплект съединител LuK, който издържа до към 270-280 Nm въртящ момент, но предполагам, че крайният резултат ще е повече и ще трябва керамика да се слага
    - зъбни колела 36-1 лазерно изрязани за следене позицията на коляновия вал
Това е засега. При следващото ходене на шефа ми до USA ще имам и MegaSquirt 2 електроника. Засега се въздържам от купуването на инжектори защото трябва първо да си направя/купя входящи колектори с обем около 2 литра.

Ето и малко снимки:
Прикачени файлове
DSC00738.JPG
DSC00739.JPG
DSC00740.JPG
DSC00741.JPG
DSC00742.JPG
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
mywib
Мнения: 179
Регистриран: 23 март 2010
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от mywib » 16 юни 2011 22:15

Мога само да ти пожелая успех с начинанието. Радват ме хора като тебе, но малко могат да си позволят, или имат желанието за подобни подобрения.
п.п Тъй като аз съм леко от новите и не съм попадал на подробна информация за твоята кола, може ли да пуснеш и малко история oт самото начало.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от mzeto » 16 юни 2011 23:16

На каква цена взема широколентовата, ако не е тайна разбира се. Може и на ЛС (victory)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от Денис И. » 17 юни 2011 01:51

@mzeto 300 лв. без да плащам мита и т.н. от САЩ ми я донесе един колега.

@mywib Нищо особено не е колата. Стандартна е в момента, купувана е нова и в момента е на 50000 км, не е карана много и корозията си казва думата, но това е поправимо, важна е основата. Каквато част се е чупела (а те не са много) винаги се взима най-качественото, което мога да намеря. Има SS20 опори на стойките на МакФерсона, това е единственото, което е добавено като подобрение.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от BaiLamarin » 17 юни 2011 08:24

"Тъй като Григор забеляза, че темата за колата ми я няма и ме "обвини", че съм се оттеглил от Ладите и от форума пускам тази тема за да докажа, че не е така и да покажа до къде съм стигнал и какво смятам да правя (причината за изтриването на темата беше друга)."
Денис, нито ми е работа нито съм на 16 да държа на някой сметка какво и как прави с колата си. Не е лошо, че си изтрил старата тема, можеше да оставиш снимковия материал с ремонтите. По мое скромно мнение самаровия блок е прекалено слаб за турбо и големи мощности- ще се получи не особено дълговечен мотор.Но това е по- малкия проблем. Просто не виждам как ще докараш такъв въртящ момент до колелата с тая самарова трансмисия. Преосмисли дали си струва труда и парите. Като искаш турбо- вземи някоя бангийка с предвидена за целта трансмисия и я стегни. Ама леки коли с турбо е опасно да се карат из София. Защо не дадеш на Евгени това запалване? Няма да се изхаби. При него необходимостта от адекватно запалване е въпиюща. Мъчи си колата с това скапано делко и незнайно какви ъгли подаващ комутатор. Той така или иначе имаше повод и да му го подариш, ама поне му го дай за временно ползване. Естествено трябва и да му го настроиш :)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
SkyNet
Член на Лада Клуб България
Мнения: 317
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София/Троян
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от SkyNet » 17 юни 2011 09:32

Ами напълно е възможно да ги постигне . Проекта който аз в момента подготвям под кодово име "Старт от скрапа" се очаква да даде около 180Nm на колелата. А той е доста семпло изпълнение.
Успех с проекта Денис, ще го следя с интерес.
Да направиш добър и мощен атмосферен двигател е най-скъпия начин да си бавен !!! (victory)

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от Денис И. » 17 юни 2011 10:11

BaiLamarin написа:Защо не дадеш на Евгени това запалване? Няма да се изхаби. При него необходимостта от адекватно запалване е въпиюща. Мъчи си колата с това скапано делко и незнайно какви ъгли подаващ комутатор. Той така или иначе имаше повод и да му го подариш, ама поне му го дай за временно ползване. Естествено трябва и да му го настроиш :)
Няма електроника, хардуера лесно ще му го дам. Едната шайба, която я няма на снимките е за неговия двигател.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от Денис И. » 21 юни 2011 13:22

Имам следната дилема и очаквам компетентен и безкористен отговор :)

Идеята ми беше следната:
Запалване EDIS-4 wasted spark (т.е. 2 искри се подават едновременно и едната се губи, т.е. не пали нищо). За целта се заварява към шайбата на коляновия вал зъбното колело на EDIS-а 36-1. Всичко вече е готово за тази операция - имам и колелото и шайбата. Въпреки, че колелото не е толкова тежко според мен това ще допринесе за някакъв дисбаланс в цялата коляномотовилкова система на двигателя и евентуално ще повлияе на лагерите (имайки предвид, че не се гони дълъг живот на двигателя, това е допустимо). Вие какво мислите по въпроса?

Другото което ми дойде на акъла е, че вече имам капачката на която се закрепя датчика за определяне фазата на разпределителния вал, а Megasquirt-а може да работи в режим на секвенционално впръскване на гориво и секвенционално запалване (т.е. подава се гориво в точния момент, на точния цилиндър и се запалва в точното време).
Този сценарии включва купуването на два нови датчика (за позицията на коляновия вал за Ладовата шайба, която е 60-2 и за позицията на разпределителния вал), разпределителен вал с метка за позицията, шайба 60-2 за коляновия вал. Това са си едни допълнителни около 200 лв. но тогава двигателя си става достоен за поне Евро-4 норма :)

Новата шайба е за пистов, а не клиновиден ремък. Ще трябва ли алтернатора да се сменя или е възможно само шайбата на самия алтернатор да се замени?

П.П. На снимката старата ми шайба на която мисля да заваря EDIS колелото е номер 3, а новата Ладова 60-2 са 1 и 2 (едната е демпферираща, а другата - не, каквато и да е разликата).
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от BaiLamarin » 21 юни 2011 14:15

Алтернатор канална шайба- с лопата да ги ринеш. Никой не е казал да е руски. Важния и основен параметър е ГМТ на даден цилиндър. Позицията на разпределителния вал усложнява схемата. Дори и евро 2 без катализатор не можеш да постигнеш. Метода на свободната искра /стига с тея английски термини/ ще ти е напълно достатъчен за тоя мотор. Ако искаш и туинспарк може да направиш, ама няма смисъл. Лесно можеш и отделни бобини да навреш- няма смисъл. Вземи фабрична шайба, за да не бие. Спокойно можеш сигнал и от маховика да изведеш- начините са много, единственото е да установиш позициите на валовете. И от тука се почва софтуера. Аз съм прост човек, но точни настройки без сонди и детонационен датчик ми се струват нереални. Чакам да видя тая турбо -Самара. Ако написаното е и на половина вярно- ще тръгне блока ДВГ/СК без купето- все пак е 20 г. Самара. :) Да видим. Пусни непременно клип преди да се пръсне.
п.п. Евгени избра правилния път, за да изцеди максималното реално за този слаб блок. Е, някои неща е направил по четено из форуми. Но негово решение. Ако настрои адекватно сместа и сложи програмируемо запалване без делко ще има една прилично вървежна Самара. Ако тая с турбото не се разцепи при паленето, единственото за което ще става ще е за някакви дръпки... И на канала за ремонт. :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6740
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 21099 - denis4o

Мнение от Денис И. » 21 юни 2011 14:48

Аз искам съвет как ще стане, а не как няма да стане. Ясно е, че може и с маховика да го направя и с новата Ладова шайба, но не съм сигурен дали EDIS-4 работи с нещо различно от 36-1 шайби.

П.П. Разтърсих се из нета и разбрах, че не работи с друго освен с 36-1 без да се правят декодиращи платки и добавки на софтуера на MS-a. Затова оставам с EDIS и без това колелото е доста леко, не мисля, че ще има дисбаланс.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост