Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 02 май 2016 00:30

И така работата продължава с пълна сила.Тука преди празниците разтурих цялата предница и всичко беше долу на земята.Целта беше всякакъв гумен тампон що е по предното окачване да изчезне.Така се и случи.Преди време си бях купил от един колега 8 броя чисто нови селенови втулки полиуретанови и от ТАЗ тунинг си бях взел 4-те на стабилизиращата щанга и 4-те на амортисьорите.Това беше и тест да прегледам в какво състояние бяха тампоните и съответно амортисьорите.Тампоните бяха сплескани,намачкани,някой и напукани;амортисьорите без течове готови за бой.
Огледах и състоянието на шарнирите 2 от тях бяха със скъсани маншони и изобщо не се замислих взех си 4 нови на AS Metal.Масово потребителите взимат и слагат,но аз разглобих мойте,махнах маншоните и ги напълних с червената термоустойчива грес на Yacco,от която съм много доволен на този етап.Престъпих и към съществената част полиуретана.За него си приготвих морска грес и пръстъпих към монтажа.Много чудене си беше със втулките на долните носачи,бях забравил как се използват скобите за вадене и набиване (hiro) . След като приключих с носачите монтирах амортисьорите.Дойде ред и на щангата.Наскоро ми изпадна 24мм и реших да я взема.Тампоните на стабилизираща щанга са за оригинална 19мм хубавото,което е че влезнаха много плътно,недостатъка беше монтажа.Много се измъчих,но все пак успях.Накрайниците не съм ги гледал,но ще ги прегледам дали са ок,и ако има някой разбит ще се подмени,ако не само смяна на маншони+гресиране.Това е по предницата съвсем скоро,ще започна да се занимавам и с управлението,но за него по-нататък.След като предницата е готова минав към задния мост.
П.С На пръв поглед,полиуретана е с твърдостта на обикновенните тампони,но например при набиването в носачите не се сплесква или напука.И като е набит примерно в носач или щанга имам усещане че е още по-плътно от другите тампони.Останалото ще се види като се подкара колата.
Прикачени файлове
13094416_10205362135367034_2896999767654377378_n.jpg
13096202_10205362136487062_5617323461779239912_n.jpg
13087301_10205362137167079_8349278271334904763_n.jpg
13087803_10205362137567089_1290121897551908104_n.jpg
13138753_10205362135967049_6119938991218575619_n.jpg
13139211_10205362139167129_1658283485591051811_n.jpg
13102811_10205362138167104_2296096732313788789_n.jpg
13102624_10205362135727043_2312096784064203248_n.jpg
13100900_10205362141567189_5751558812398088251_n.jpg
13083183_10205362140247156_591379944537979070_n.jpg

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 02 май 2016 00:35

Ето снимки и на щангата
Прикачени файлове
13103475_10205362134967024_1965554286895710655_n.jpg
13087333_10205362143487237_5612734380960820587_n.jpg
13076575_10205362142567214_5544749016761462201_n.jpg
13062532_10205362143047226_4172962163070757992_n.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5110
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от LADA-2107 » 02 май 2016 14:09

Митко, там където стабилизиращата щанга са захваща към купето, двете ламаринки които държат тампона трябва да са плътно долепени една до друга. Така е оригинално. По принцип разделиш ли ги веднъж за да им смениш тампоните после никога не застават плътно. Както се забелязва на снимките при теб има луфт поне 2-3 мм. Според мен там ще започне да мърда. Ясно е, че по-дебелата щанга раздува и тампона, но според мен трябва да измислиш нещо. Така не е добре. Аз лично ползвах менгеме за да обера луфта и ги капнах с телоподаващото. Това на свалена щанга разбира се.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от Живков » 06 май 2016 15:31

Разпробива се стената на планките, вкарва се болт+шайба+гайка с пластмасова осигуровка и се притяга. Главата на болта да бъде от страната на тампона. Трябва да направите и вдлъбнатина в тампона, чрез употреба на нагорещено свредло. По този начин получавате още един позитив - когато притягате гайката, планката обхваща и стяга тампона. А, главата на болта потъва в предвиденото за нея място. По този метод се неутрализира изваждането на тампони настрани, докато окачването работи. Пък и става по-технично, пригледно, като се избягват каквито и да било заварявания.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 06 май 2016 20:16

Надявам се да няма проблем тампоните на стабилизиращата щанга.Прекалено плътно влезнаха надявам се да не излизат.Ако има проблем ще пробвам технологията на Живков.
П.С Не съм фен и аз на заварката.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 16 юни 2016 16:03

Бавно,но славно продължавам.Така дойде ред и на задния мост,мислих да правя промени по окачването,като например тази допълнителната стабилизираща щанга като на Мирката,но се отказах отзад се запазва оригиналната концепция която си е.Единствените промени е подмяна на сегашните амортисьори ,който бях много доволен от тях с червено кони.Регулирах ги,но не са натегнати максимално оставил съм малко аванс и въпреки това ще бъде по-добре с тях.Днеска пристигна и полиуретана за задните щанги и пластинчатият шпер на марката VAL Racing.Предстой сваляне на старият заден мост и окачването на новият.Но преди това ще бъде обслужен с нови семеринги и масло.Предстой и монтаж на шпера на 3.9-то което бях си взел преди много години и да си призная имах някакво усещане че на него ще сложа шпер.Шпера е 50 % като проучих въпроса съвсем лесно става на 70%,което ще ме удовлетворява.Предстой монтаж на задният мост и като приключа с него започвам работа по мотора и кутията,рязане и напасване.
Прикачени файлове
13434757_10205620958637454_8151700890380251954_n.jpg
13450064_10205620958957462_9097119612425618091_n.jpg
13466200_10205620959237469_6885902289493939313_n.jpg
13434682_10205620960237494_96195264074558974_n.jpg

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 10 юли 2016 14:42

След дълго чудене какво да е управлението на колата,допитах се до много мозъци в сферата и окончателно реших да си запазя кормилната кутия.Акермани и всички други ъгли няма да избягат,докато с рейка трябва много прецизно да се направят нещата,трябва да имаш опит,за да се получи желаният резултат.Така чудейки се как да се получи по-лек волан и управлението да е по-приятно,дори и в спортен режим стигнах до следният извод-електроусилвател.Единственото преправяне е захващане му нищо друго не се изисква.Така малко инфо за електроусилвателя.От опел корса C го свалих.Мисля че става и от корса B,но желателно е да е от C.Започнах с монтажа му малко отрязах от таблото,за да може да влезе електромотора, след това с минимално преправяне го хванах за 2 от оригиналните болтове на колоната и му пуснах 2 планки,който заварих към крайните болтове.С 2 шини захвахнах другите места,но се оказват меки,затова ще ги сменя и ще сложа профили от 2-те страни.За мое съжаление исках да бъде максимално скрит,но просто обърканата платформа не го позволява.За сега по управлението е това,вече като пусна мотора и мога да запаля ще се занимавам със връзването му!Съвсем скоро ще кача и снимки от работата по задният мост!
Прикачени файлове
13445565_10205762443334483_7775200056741543304_n.jpg
13590413_10205762443574489_3910226282575600311_n.jpg

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 21 юли 2016 15:09

Малко да вдигнем темата.Докато се занимавахме със шпера,взех и си измих задният мост,след което го освежих.За шпера търсих да си купя истински лагери не руски,но за съжаление нямаше.Така отидох в магазина на един приятел баща му и ми изкара оригинални съветски лагери за шпера.Каквито изкарах от 3.9-то,такива набихме и на шпера.Надявам се да нямат проблем,защото ще вижда зор задният мост и това ще е най-кекавото в колата.След монтажа на шпера към 3.9-та се заех с монтажа.С вече изчистен и обезмаслен заден мост му набих нови семеринги на Corteco и му навих на резбите шпилки,който ги залепих към моста.Преди карах така и нямаше проблем дано за в бъдеще също да няма.По моста остава да заваря едно болтче 6-ца за 3-ка на спирачките и също така захват за спирачните маркучи.Преди карах със тръбички директно в апарата,нямаше проблем,но искам да ги направя качествено нещата.Останалото е да прехвърля полуоски и кача моста.Днеска монтирах шпера към моста,като обезмаслих старателно площта на моста и на диф-а.Сложих и стегнах.Не съм слагал силикон,надявам се да няма проблем за напред.Ако има ще си покаже и ще бъде отстранен.Надявам се да успея скоро да го монтирам!След това започвам монтаж на новият стар мотор.Опа май се издадох,ами да няма да е 1.8T.Съвсем скоро ще спомена и за него,понеже няма случайности и мотора няма да е случаен. :roll:
Прикачени файлове
13817176_10205837693935701_388985859_n.jpg
13819635_10205837693895700_1950625360_n.jpg
13817107_10205838209708595_1820390625_n.jpg
13814373_10205837694055704_506176629_n.jpg
13548981_10205710568557646_385882040_o.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5110
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от LADA-2107 » 21 юли 2016 15:31

Еееййй... Митаче, вземи боядисай и диференциала, че така много грозно бе. И защо точно това крещящо червено?

Диференциала кой то го центрова?

Относно мотора, дай малко информация де! Не се стискай. Пак ли ще е някоя фиатка? Какви са ти причините да се откажеш от 1,8-то? Толкова го хвалеше...

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 210132 - mitaka_bg_pd

Мнение от mitaka_bg_pd » 21 юли 2016 15:52

Ами ьащото имаше червена боя в излишък пък и на колата ще и отива.Вече сложих дифа в носта не ми се занимава да го боядисвам.Иначе дифа го центроваше един приятел от Пловдив.Занимава се с бмв-та и бая шперове са минали през ръцете му.В крайна сметка се получи!За мотора маалко търпение де : p

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта