Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 894
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 33
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Марто » 10 фев 2016 10:26

Здравей, относно картерната вентилация, модификация в този вид няма да доведе до никакъв ефект. Говоря по-точно за свързването на маркуча от стандартния маслоотделител към капака на клапаните. Тази връзка така или иначе я има през веригата! Свързване по този начин се прави на коли с ремък основно. Колите с верига в повечето случаи имат изход само от капака на клапаните. И още нещо много важно, в капка на клапаните обикновено има сложени различни по вид прегради и пътища за парите с идеята маслото да кондензира по тях ПРЕДИ да излезе от капака. Не знам, каква ти е идеята за съд външен, ако ще излиза просто в атмосферата е ок, но ако смяташ по някакъв начин да връщаш маслото имай е предвид, че колкото по охладен е тоя съд и пътищата към/от него толкова повече конденз (в познатия вид на майонеза) ще се отделя.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 579
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 63
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 10 фев 2016 19:57

Това е ясно за кондензирането. Идеята е каквото масло има да излиза от блока през оригиналната вентилация заедно с газовете, да си ходи горе в мотора обратно. Работата е там че я карам с повече масло и част от него си заминава през този маркуч или във всмукателя ми както бях до сега, или по пътя ако го пусна надолу. Другата причина при евентулано счупване/стопяване на бутало и увеличено картерно налягане това масло да си остане вътре в мотора. Горе от капака от този свободния щуцер маркуча си отива в съд около 2л обем, в който парите си кондензират и в един момент субстанцията от съда се изхвърля. На такова място съм го заварил, че не би трябвало да стига до него масло в течностно състояние. Реално можеше да си пусна и само един маркуч от капака на клапаните, а тази вентилация на блока да я запуша.
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 894
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 33
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Марто » 10 фев 2016 21:21

Щом ще излизат навън не е толкова от значение пътя, да може би можеше да си спестиш единия щуцер :remont:
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Живков » 10 фев 2016 21:36

Бре, Миро, защо не увеличите обема в картера. Знам, че няма да ми се сърдиш. За това ти го показвам директно. Цялата ти тази работа е страхотна, чиста и грамотно правена. На цялото това нещо да не му направиш един картер с увеличен обем си е чист мързел. Мхм. Не е работа, която е излишно скъпа. А е нещо, което си пренепрегнал. Защото явно за момента така е било по-лесно, дори по-бързо подусещам. Така, де. Майната му на самия факт. Въпросът е да се увеличи обема в картера с поне 2 литра, а не да се доливат излишни количества над максимума. За 1 литър пак си струва да се направи, ама щом си струва- да си струва напълно. Тоест, за 2 литра масло. До някъде така не само се не губи, ами и се печели. 2 литра масло в плюс не са малко количество отгоре за 4-цилиндров двигател. Който на все всичко е под 2 л. ходов обем. По-дълго може да се използва маслото и по-трудно се пренагорещява. Наред с още позитиви.

В същност, ти, картера оригиналния ли ти е или пиша глупости за неща, които не съм видял пък са направени ?

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 579
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 63
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 11 фев 2016 18:08

Оригинален, заводски картер на 2106 мотор, само един щуцер има за отичане на маслото от турбокомпресора. За да увелича обема на картера, така че да ми върши работа варианта е да му увелича дълбочината. Напред, назад и настрани не ме устройва. При това увеличение първо, че трябва да се удължи всмукателя на помпата (това не е проблем), второ най-ниската точка на картера ще слезе още по-надолу, което хич не ми е оферта. И ето че най-лесния ми варинат е да карам с 0,5-0,6л повече масло :)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 579
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 63
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 08 мар 2016 21:06

Монтирах предните каяби. Докато ги монтирам обаче успях да намеря друга стаб. щанга за отпред-24мм от форд косуорт. Свалих я готова преправена от бивша състезателна Лада. Монтирах и нея. Наложи се да си направя нова напречна щанга за отзад, тъй като на старата раздвижния нипел беше доста "кекав" и малко се изкриви. Общо взето техниката е готова е дракона началото на април. Имам някой дребни неща за довършване, но може и без тях. По-голям кулер ми се искаше да сложа, но ако успея успея, ако не-здраве да е :) След монтажа на всичко направих едни тестове-поведението на автомобила няма нищо общо спрямо преди. Дали е добре ще разберем на пистата. Ще ида и на стенд да й променя малко геометрията отпред и това ще й е- каквото такова :D
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Междувременно обаче най-накрая се сдобих с всекиднвека, която естетсвено ще бъде използвана за дърпачка :D
1,8T 4x4 с теглич и доста модификации по силовия агрегат :)
Изображение
Изображение
Изображение
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 579
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 63
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 29 мар 2016 00:36

Последното което свърших беше да монтирам компенсаторен резервоар за горивото с обем около 2литра и още една горивна помпа с по-високо налягане и повече дебит. Завърших и съда за картерната вентилация и неговият обем е около 2литра.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 579
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 63
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 13 апр 2016 17:57

Отмина още едно мероприятие на ВАЗ-а. За разликата от миналия класик рейсинг тази година съм доволен имам си цяла Лада :D Не мина без технически проблеми, но за радост дребни. Първо на този съд за картерната вентилация сложих един въздушен филтър, който се оказа че не беше особено удачна идея... още на първата сесия ми излезе щеката на маслото и всичко стана в масла. втората сесия ми излезе пък горния маркуч на радиатора и ми изтече охл. течност. В края на деня за капак започна пак надува... дотук с лошите работи обаче, сега малко позитивни. Като цяло беше топличко времето но охлаждането беше добро-едвам стигаше 90* без перки. Кулера обаче ми е малък-трябва по-голям да монтирам. Аз си знаех ама все отлагах... С тази спирачна помпа, вакуум усилвател и задните дискове мога да си позволя доста късно спиране(психически само трябва да се реша) спира много добре. 4те каяби се държат много добре за парите си. Вървежа не го коментирам-за момента съм доволен. проблема със задното колело във въздуха продължава да си го има... ще му мисля решение. Сега обаче предстои ревизия на мотора-есента направих циганията само да сменя гарнитурата сега ще го пръсна целия-да видя лагери, бутала, сегменти и като цяло какво е състоянието на долнището. 1,8 мотора за момента не ми се влагат финанси да го правя-като се взриви този тогава. И за капак накрая на прибиране към габрово и шкодата се строши-цял ден ми беше антифризено едно такова :D
Ето малко снимки-по натам още :)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Цяла в гаража с утешителна награда :)
Изображение
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6713
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Денис И. » 13 апр 2016 19:04

Ей не си сложил най-хубавата снимка :D Дебнах те на влизане в бокса като Ф1 болид да те снимам :D Размазани са малко, ама с тая оптика - толкова :D
Прикачени файлове
DSC03808.jpg
DSC03814.jpg
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 579
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 63
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 13 апр 2016 22:09

Екстра са си, таман ладата изглежда опъняк :D
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта