Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 27 апр 2016 21:39

И такааа в петък към 9 вечерта вкарах техниката в гаража и без да си давам зор до към 2,30 мотора беше разчастен (hiro) Причината да надува е в мен-не съм подпрял главата както трябва. Духала е където предния път на 4ти цил. Понеже тази гарнитура е за 1700 мотор пръстенът й е по голям и е трябвало да наваря повече към водата... Уж мерих и гледах, но на 4ти цил съм се издънил. Надолу положението също не се оказа много розово- тъкмо на време реших да правя ревизия. На 3-ти и 4-ти цил излязоха две спукани между сегментите бутала. На последното каране я чух че й чуролика аванса и уж я вардех ама все тая. Дали тогава са се счупили или преди това нямам идея. Малкия кулер и невъзможността на мега1 да си прави корекция на запалването по темп на вх. въздух са резултат за това. Като прибавим и слабите бутала готово :D С вала, лагерите, маслената помпа и като цяло всичко свързано с мазането е перфектно. Маслото което използвах и, което мисля да продължа да използвам е мотул 15w50 6100 с фюлеринова добавка на бардал. Вчера челосахме блока-беше 0,05мм по висок в средата от двата края. Със зачистването на язвите отенесе 0,15мм. Степента ще намаля от горивната камера. Днес вземах новите сегменти-пак разградски, смених и 4те бутала( в гаража още вечерта след разглобяването намерих същия размер (hiro) ) нагласих по грамаж всичко да е еднакво, гарнитури и масла съм накупил. Утре събирам главата в сервиза и през ноща или в петък мисля да събирам мотора и да карам че ме сърбят ръцето яко :)
20160422_204845.jpg
20160422_234711.jpg
20160423_181842.jpg
20160423_181853.jpg
20160423_181928.jpg
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от tojaga » 27 апр 2016 22:18

Мирка, защо не изкараш буталата над блока с 0.5, 0.6 мм? Така те ще влизат в гарнурата и ще пазят. Също така ще намалиш скушбенда и ще има по-малки джобове, посредством което ще се намали значително предпоставката за възникването на детонации, а степента ще си нагласиш посредством моделирането на гориваната камера в главата. Ще отвориш около клапаните малко, тамън ще подобриш и пълненето на цилиндъра.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Живков » 28 апр 2016 13:26

Много интересно. Лагерите са в много добро състояние за това, което са минали. Въпреки този факт, на лице е специфично износване. Виждаш върху повърхнината на лагера има полирани зони. Там, лагера е бил на границата между течно и сухо триене. Полусухо триене е проблем в радиално плъзгащ лагер, Миро. И възниква поради прекомерно силен+продължителен натиск върху буталото. В конкретно този случай. За мен е много показателно да видя този двигател, как е. Защото е направен добре, концепцията ти е много, много сполучлива и надеждна. Време беше за ревизия. Това, че има дефектирали части - не го приемам за недостатък в работата ти. По-скоро е резултат от непрецизна електроника. Буталата не са прегвявани. Обаче. В зоната на полата има места, където са се разширили повече от нормално. Но не и до там, че да завличат. Явно топлинно са натоварени повече, отколкото може да понесе допуска между цилиндър/бутало, който сте оставили при сглобяването на двигателя. Ако го беше оставил умишлено хлабав - до сега да е изпотрошил и четирите бутала. Буталото се охлажда главно от стените на цилиндъра. Маслото също много спомага за това, но топлоотдаването е главно през цилиндъра. :idea: Точно малката/стандартна хлабина те е спасила от потрошване/задиране на бутала. Понеже няма последствия от хода на буталата в цилиндъра при това положение, за в бъдеще настоящото явление можеш да го неутрализираш напълно. Ако запазиш конкретната концепция, хлабини и т.н. . Монтаж на пръскалки. Под буталата. Купуваш от Фиат. Те са със пружинка+сачма. Отварят при определено налягане на маслото, не пръскат постоянно. По спомен, при 2,5-3 бара на маслото започват да пръскат. Маслената струя пръска и охлажда главно дъното, основата на челото на буталото. Като наред с това, поради разпръскване и стичане по вътрешната част на полата - значително, значително охлажда и полите. Вярно, стига и до буталния болт. Като най-голям позитив от тази оптимизация е това, че температурата на челото на буталото значително се понижава. :idea: Което допълнително намалява опасността за възникване на детонации. :idea: Друго, което също е полезно. Буталото вече не може да променя рязко своята температура и топлинното му разширение става много по-равномерно и трудно излизащо извън нормалното. Това ще е най-добрата и полезна модификация, която си правил в този двигател. И е една от първите, която трябваше да приложиш още тогава. Дали е атмосферен или турбо двигател, винаги има полза от допълнително охлаждане на буталата. Винаги. Така, както е тръгнала дисциплината в този клас - нещата вървят към добро. И е време да внесеш нови, допълнителни подобрения. С цел усъвършенстване на конструкцията. Главен приоритет, колкото може по-голяма дълготрайност и минимален престой в ремонтен бокс. :cheers:

ПС Когато хлабините са ти стандартни и са точно такива, маслото 15В50 не е за този двигател. Да, знам, ползват го навсякъде, много състезатели са с него. И аз съм го ползвал. Става. Ама е масло за двигател, който е предвиден да печели време, а не ресурс. :idea: След това се сменя, заедно с частите на мотора. Благодаря. Добавката, може. За двигатели с кобилични механизми, ок. По-добре се насочи към вискозитет от рода на 10W40 и 10W50. Щом си със стария модел обтегач на веригата, който не е хидравличен, тогава може дори с 5W40 и 5W50. Най-подходящи са вариянтите с 10W40 и 10W50.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 04 май 2016 19:26

Тази работа с буталата над челото конкретно за този ми мотор не ми допада тъй като отвора на гарнитурата е 84мм а цилиндъра ми е 79,4. Като изкарам буталото 0,6мм над челото на блока ще се образува джоб точно между буталото и пръстена на гарнитурата-джоб като този между челото на буталото, първия сегмент и цилиндъра само че доста по-голям. Този мотори си остава така да покарам, още не ми се занимава да правя нова концепция, тази за момента си ми е пределно достатъчна. Има по какво друго да се работи. 1800 кубиковия най-вероятно ще го направя на пръстени, за да няма излишни драми с гарнитури... Преди да сглобя измерих и изчистих всичко. С новите бутала хлабината е 0,09мм, а тази в ключа на сегментите 0,38-0,40мм. Освободих горивните камери около клапаните и ги изпилих над свещите. Нагласих ги 4те на заводски обем, степена ми е 9,8:1 Перфектен мотор-на 70-80 000 км (hiro) готов да яде бой. Запалих го оставих да поработи около 2 часа на място смених му първото масло, сега ще покарам 300-400км и започва боя. Клапани трябва да препипам че на 1ви цил изпускателния нещо се натяга и ми се вози цилиндъра на празен ход, но това са бели кахъри.
20160427_122025.jpg
20160428_123652.jpg
20160428_220644.jpg
20160429_180107.jpg
20160430_002318.jpg
20160430_002335.jpg
20160430_183000.jpg
20160430_183008.jpg
20160501_190900.jpg
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Живков » 04 май 2016 22:57

Я !С нови сегменти ли осъществи сглобяването ? Ако е така, значи ще правиш едно нещо още веднъж.

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 04 май 2016 23:52

Сметнах че не е удачно да слагам старите сегменти от счупените бутала. Реално можеше да сменя 2 бутала само, а не 4 с нови бутални пръстени :cheers:
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от Живков » 05 май 2016 21:57

Миро, грамотен си, ама новобрански работи правиш. :D Така нищо не се получава. Само си загубил време и масло. Настоящото масло, когато мине, там 500-700 максимум км. пробег, трябва да го смениш с ново. Заедно с филтъра. Обезателно. :idea: И да промиеш масления радиатор. За два часа работа, без товар - нищо не става. Сегментите, когато са нови пускат много боклуци, пък маслото ги смива към картера. Филтъра не ги улавя всички, изобщо не разчитай на него. Не ходи по състезания с това масло, все още. Когато му дойде време да се смени - погледни добре, какво съдържа и какъв цвят има. Определено няма да ти хареса, а и не бива да се допуска двг да работи така. Това със сработване на бутала/сегменти се прави на самоход, мотора трябва да е под товар. Тогава цилиндри, бутала, сегменти се нагорещяват, колкото трябва, топлинно разширяват оптимално и така-нататък. Те и сегментите така улягат най-добре, защото се натоварват и притискат по-силно към цилиндъра. Дам. За това, маслото което си източил след 2 часа работа е чисто ново. Бързата работа я зарежи някъде, защото накрая излиза двойно. Толкова чисто, свежо и точно си правиш нещата, недей по никое време да правиш детиши работи. :)

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 08 май 2016 23:12

Всеки един мотор който събирам го паля и оставям да работи някакво време на място с някакво масло. След това определен пробег разработка с някакво по-хубаво и след това вече бой с каквото трябва. Далеч съм от мисълта че с тези два часа съм приключил с разработката. Това за филтрите и радиаторите не го коментирам, подразбира се че всеки път слагам ново всичко :)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 16 сеп 2016 01:29

След една камара време и драми най-накрая преди изминалия кръг на купа дракон успях да монтирам голям кулер. Новата пита е с размер 55х26см при 29,5 на 20см на старият ми. За донори изпозлвах питите на два интеркулера от бмв е46 320/330 дизел. Сделах им нови казани и готово. Малко се наложи поорязване на предницата ама няма как. Лошото че имам снимка само в завършен вид. Резлтата обаче е покъртителен температурата на входящия въздух падна с около 15тина градуса като в режим на пълен товар не минава 37-38 градуса. През цялата сесия ладата върви перфектно, като температурата на охл. течност не минава 90*. Имах проблеми с работата на празен ход-губеше се един цилиндър. Проблема се оказа смотани инжектори, смених и тях с истински и проблема се реши. Малка корекция на смесите и запалването и мотора запя :) Другото което направих беше една ревизиика на шпера като замених главото от 4,1 на 3,9. Разлика в динамиката не усетих. На калояново обаче с 3,9-ката е в пъти по-добре . Имаше участък където на 3-та 4,1 идваше къс сега с 3,9 няма тези проблеми. След премахването на задната стаб щанга и коланите ограничаващи хода на моста (проблема с вдигането на задно колело не изчезна но намаля драстрично) успях да сваля 4сек от предишното си време. Има какво да се работи по автомобила още но доста от нещата са вече уточнение трябва каране. За сега сигурното е че мощността е достатъчна :)
13570387_1117038988319327_1833910205_o.jpg
13588956_1117038958319330_1964829791_o.jpg
13621808_1117038998319326_1309647929_o.jpg
14303912_1469795589713722_1001956170_o.jpg
14315846_1469795069713774_156086014_o.jpg
14339904_1076919335749319_2092366480_o.jpg
14340093_1469795403047074_2077327449_o.jpg
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 581
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 65
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2105 Turbo - mzeto

Мнение от mzeto » 17 окт 2016 17:51

Отмина още едно мероприятие в историята на ВАЗ-а Рали спринт Дряново. За първи път карам в тази дисциплина. Само бях чувал че е яко да караш с навигатор по записки и наистина е така. Макар и новобранци адреналина, усещането и резултатите бяха на ниво. Времена за момента знам само от първия спец. етап 10мин 30сек. Най-доброто беше 8,41 най-слабото 13мин 43сек. Като се има в предвид записките, опита и това че не сме карали на живот и смърт(все пак целта на форлойфера е съвсем друга) съм много доволен. Дължината на всеки етап беше почти 14км толиятката се представи отлично, единствено трябваше да й се налива гориво (hiro) Ето няколко снимки, по натам може би ще пусна и някой друг онборд :)
14615724_664675820377268_2490914062434743560_o.jpg
14692004_664679280376922_2073623234797778812_o.jpg
14700938_664676420377208_6610557786936127502_o.jpg
14701048_10209139758583792_1691806529816275779_o.jpg
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост