Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2103 - butaloto.

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2747
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2103 - butaloto.

Мнение от butaloto. » 21 сеп 2008 00:19

Отдавна се канех да пусна тема и тук... но все си мисля, че не съм направил достатъчно модификации по ладата. И все пак успоредно с ладата ще развивам и темата.
Както каза, чичо Киро в една друга тема, всяка машина си върви с някакво име, така навремето (в далечната 1989г.) баща ми купи на търг едно старо такси, взе го с името 'баба Наста'. Беше в много окаяно състояние, не знаеше дали вървеше въпросната машина още като я купи, но тогава ладата си беше мечта (2103, производство 1978г.). Купи си я за Коледа, до лятото си я направи самичък, всеки ден по малко... всичко беше на земята - предница, окачване, двигател (за основен ремонт), само купето беше здраво. Преди това караше Москвич 408, пак беше ентусиаст... но видя, че от това кола не става :D Споменавам тези неща, защото ладата е по-скоро носталгия за мен, машина на една епоха, на спомени... Учих се за първи път да карам на такава машина. Всяко лято си ходехме на Кранево с нея като бях детенце... пък и си вървеше. Един ден просто разкрачи предницата и замина за безценица при мангалите :roll: Годината беше някъде 1998. След това бащата купи Голф. Спирам с подробностите, че поста ще стане много дълъг, пък аз сега съм в настроение и свободно време колкото щеш...
Взех и аз книжка. Започнах да карам голфа, харесваше ми.. купих му предни спойлерчета за предната маска, започнах да го кича... докато не дойде момент в който исках да го карам всеки ден. Исках и на училище, и на кафе, че даже и до кенефа да ходя с него, но и бащата си вършеше работа, караше го... Дойде момента в който не можехме да се разберем, негова беше тежката дума естествено. Реших, че трябва да си имам моя кола, да съм независим... Хванах се едно лято и бачках на две места... спестих някакви пари. Намерих един познат, обеща ми Фиат Пунто внос от Италия за 2000лв. все още имаше мита, а се договорихме и за някаква далавера, щеше да го пише на инвалид, това беше някъде началото на 2005 година ако не се лъжа. Излъга ме ( и по-добре, че сега нямаше да карам Лада :) ), не ми внесе кола (всъщност кола нов внос имаше, но беше със спукан блок). Та си реших аз един ден, стана дума за 'баба Наста', бяхме пийнали една вечер (не си спомням какъв беше повода), та се отвори приказка голяма, спомени... Реших - твърдо Лада ще търся. Такъв съм си аз - сантиментален. Бащата ме разколебаваше, беше на мнение руско да не взимам... Аз си бях инат, обикалях 3-4 месеца, но все на морги попадах, само си губех времето. Един ден си казах - първата на която попадна я взимам, беше ми писнало. Горе-долу така и стана, видях я, че има вид и направо при нотариуса. Купих я за 900лв.
Та бях много щастлив, вече си имах своя кола и не каква да е, а Лада! Това беше някъде 2005г. :) Но нали знаете, човек два пъти се радва с ладата - като я купува и като я продава :D
В началото бях технически неграмотен, и една гума не можех да сменя сам, но неволята учи. Покрай ладата човек става инженер :D В началото бащата много ми помагаше, даваше ми съвети, лежеше под нея... въпреки упреците, които получих като я взех. Но като видя, че се вманиачавам, че започвам да наливам пари в нея за подобрения, спря да се занимава с мен, спря да ми помага. Тогава му излезнах с доводите за баба Наста, за годините когато и той с ентусиазъм лежеше под неговата навремето... и тогава той много правилно ми отвърна ' Е да, ама аз тогава бях семеен!'
Защото живота не минава под руските кочини, а в купона, жените... важното е да си 'в джаза'. Пари се инвестират в самия себе си и тогава имат възвръщаемост, а не в купчина ламарина - бездънна яма.
Само двигателя ми остана на мен и приключвам с глупавите капиталовложения :D Тогава започнах да влизам в този форум (е първо в dir-a :) ), запознах се с много готини хора (жалко, че тези от първото поколение на клуба вече не са с тази руска идея, няма ги...)
И наистина се вманиачавах, но всичко си има периоди.
Сега накратко - като я купих беше идеална, лъскава... още след първата зима избиха първите точки ръжда, започна да хлопа, да чука... 'показа си зъбките'.
Още на първата година смених абсолютно цялата предница, 110лв. ми излезнаха частите, около 100 лв. ми взеха за труд (още го помня този некадърен майстор, беше ми обърнал местата на дългите и късите кормилни накрайници). Ладата си има и Газови амортисьори - Monroe Gasmatic, аларма, безконтактно запалване, 5 скорости, лети джанти, CD и още някой дребни екстри :D Смених диф-а от 4,1 на 3,9 не за друго, ама на стария му дадох много зор :) Много неща смених по нея... Имах и няколко ПТП-та, някои по-леки, други по-тежки...
Среща с Голф
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=2931468" onclick="window.open(this.href);return false;
Задната маска беше вече заминала, та тенекеджията я смени направо...
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=3012283" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=3012299" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето я вече пръсната
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=3193883" onclick="window.open(this.href);return false;
Още не я бях напълно събрал, когато една мацка с цяла компания пияни момчета ме блъсна с Астра на заден ход в 23:00 часа...
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=3226831" onclick="window.open(this.href);return false;
Тогава се отървах много леко, като се има предвид и факта, че искаха да ме бият, а не бях аз виновния :D
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=3226833" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето я изчукана и изпръскана старата врата
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=3245709" onclick="window.open(this.href);return false;
Една вечер пък на улицата ми отнесе ладата един пияница с Поло, как можа мен да уцели от цялата улица не знам... Не ми се разказва сега тази случка в подробности, но ако бях с броня пораженията щяха да бъдат далеч по-леки.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=169394" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3883475" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3883478" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3883479" onclick="window.open(this.href);return false;
Тенекеджията взе да я възкресява лека-полека...
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3906685" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3906687" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3906690" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3906692" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3906693" onclick="window.open(this.href);return false;
Като цяло това е историята накратко, за сега не мисля да се разделям с нея, като се сетя как сме съжителствали с машината... какви п**ки съм возил... как лежах февруари месец под нея в най-големия студ, вечерта в 00 часа да сменям спирачна помпа за да мога на следващия ден да ида на лекции с нея.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=5076626" onclick="window.open(this.href);return false;
И не е само това, и водна помпа съм сменял по нощите, не си спомням какъв беше тогава случая... но болтовете на шайбата ми скъсаха нервите тогава.
Сега баща ми ми предлага Голф-а, че на него му трябва голяма кола, офертата е да разкарам ладата, но едва ли ще се навия. Май ще търся мераклия за Галфона въпреки, че състоянието му е по-добро от на ладата, но още не ми е дишъл момента да се разделя с 'руската бабичка'. Само двигателя не ми се е налагало да отварям до сега. Замислил съм му един малък тунинг, за плановете ми ще пиша по-натам, когато има някакво развитие.
Скоро дойде ред и на секторната кутия ... :D
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=7116237" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=7116263" onclick="window.open(this.href);return false;
Миналата година пък диф-а...
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=5204604" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=5204848" onclick="window.open(this.href);return false;
Като цяло снимковия материал не ми е много. За друго важно в момента не се сещам. Ще пиша какво съм правил по двигателя по-натам, като го отворя. Надъхват ме хора като Алекс, Марто, Евгени... :)
Ето и някои общи снимчици от преди време (може би миналото лято беше).
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=1968167" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=1968203" onclick="window.open(this.href);return false;
Ладата си е мания! Имаш възможност да си я правиш по твой вкус и подобие.
Изображение
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=4351770" onclick="window.open(this.href);return false;
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от Dragan_Trial » 21 сеп 2008 09:48

Супер историйка, мислех си, че знам повече за колата!

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2747
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от butaloto. » 21 сеп 2008 14:21

Накратко:
ВАЗ 2103, цвят-млечно зелен (или такава беше преди 28 години)
производство - април (не е на 1-ви :D ) 1980г., руска сглобка
Купих я на 120 000км., склонен съм да вярвам на стария собственик, че са реални, защото не пипа маслото. Разхода на 10 000км. е около 0,5л. масло. Сега пак и е време за смяна, ще минавам на Мотул - полусинтетика.
Със скоростите смених и съединителя - Luk, много съм доволен от него. По-лек е с близо килограм от стария руски. Феродовия диск беше здрав на стария, но го смених, защото феродото беше гадно, тресеше ми по задръстванията. Абе качеството си е качество...
Нещо не върви добре напоследък, киха, кашля... Наумил съм си да сменям разпределителния вал с кобилиците, но ще е заедно с другата кратуна - наведнъж.
Масло и бензин не ми гори, ама антифриза си го яде яко :D Смених всичко, подозирам само водната магистрала която минава от колектора в главата. Там явно някъде я губи, а е много неудобно да се натегне колектора... С новите модификации които съм намислил, всичко ще си дойде на мястото, дано само да няма пречки.
Тази зима не ми се рискува, ще и купя нови зимни гуми.
По спирачната система също работих доста. Тези стари цилиндърчета на предните спирачни апарати все блокираха, все нещо изникваше... Раздвижвах ги, сменях гумичките там... но след едно пак поредно леко ПТП се нервирах и смених всичко. Предни спирачни дискове и спирачни апарати Fenox, спирачни маркучи, серво, спирачна помпа (вече не помня колко бройки смених), че даже и твърдите връзки (тръбичките) подмених. В началото беше идеално, спираше та се късаше. Но напоследък пак започна да прави мизерии.
Кола с характер си е, и явно още не е толкова стара, че да си го проявява... :D
Като цяло съм си доволен от ладата. Верно, че все има нещо какво да се прави, все нещо изниква, потропва отнякъде... но то не може само да се возиш, това да не е самолет. Трябва от време на време да си легнеш под нея, иначе не е интересно :D И тя като жената се нуждае от внимание.
Карах Аудито на братовчедка ми няколко дни, новичко е... добре, че тая кола не е моя, щях да си умра от скука :) По таблото светят някакви лампички, компютъра те занимава с всякакви излишни неща, постоянно излизат някакви глупости. Дигаш предния капак и виждаш една пластмасова кора, а отгоре емблемата на Ауди :D И акумулатора не намерих на това чудо. Поне вози хубаво, признавам :)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

djbarja

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от djbarja » 21 сеп 2008 20:28

със здраве да я караш ! мене си ми харесва Лада .. както каза ТИ "аз съм се учил на нея" "това ми е първата кола" ... чупи се да... но като гледам брат ми си взе ауди 80.. присмива ми се - Аз имам хидравлика(която ми трака яко).. Аз имам климатик(продадоха му я без ремък за климатика и със пукан радиатор :D ) ама кво да го правя миличкия сега ме уплюва ... а да те питам колко стува тоя съединител твоя и нали няма никакви модификаци за поставянето му? УСпеХ!

Потребителски аватар
batista3411
Мнения: 118
Регистриран: 08 юли 2008
Репутация: 0
Местоположение: Добрич

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от batista3411 » 21 сеп 2008 21:30

Браво за хубавата тема,направо като чета историйката ти,още повече ми се засилва желанието да имам точно 2103!!

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2747
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от butaloto. » 21 сеп 2008 22:02

Съединителя го взех за 180лв. по спомен, включва притискател, феродов диск и лагер (комплект). Търси го по големите магазини. Аз лично мога да ти препоръчам ЛУК или Закс. Търговеца ми даде 100 000км. гаранция за него (символично разбира се) :D
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... id=3694624" onclick="window.open(this.href);return false;
По-добре виж тази тема, мисля, че същите ще са резултатите и за класиките
http://www.ladaclub-bg.com/faq/43-faq/84-clutch-test" onclick="window.open(this.href);return false;
Иначе голяма разлика от 2101 до 2107 няма, все една механика си е. Само кубатурата варира от 1200 до 1600 при различните модели. Като някои лади (модели) имат и реотани на задния джам :D
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
tazika
Мнения: 219
Регистриран: 09 юли 2008
Репутация: 0

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от tazika » 14 окт 2008 15:21

браво колега, ВАЗ-2103 сие Класика в жанра :D ;)
и аз съм с такава машинка, семейна и ми се иска да и вдъхна още животец...
ама вече минава 41 000 и е време за ремонче май... :?
подкрепям те с цялото си уважение, защото всеки неможе да кара таква кола!!!
;)
както казаха в едно предаване ТОП ГИАР Лада-лотус ладата е като любовта веднъж като се влюбиш в нея и е завинаги...... :roll:

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2747
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от butaloto. » 14 окт 2008 23:45

Така е! Един колега май иронично спомена ''Любовта към жената е преходна, а към ладата - вечна!'' Защото тя не изневерява :D И все пак не трябва да се робува на ладата, тя за мен си остава просто едно скъпо хоби. Всъщност тези дни ми скъса нервите и я обезобразих :D Не съм я мил, не съм я чистил, масло трябва да и сменям... само ръчка последните дни. :twisted: Скоро предстоят едни подобрения по двигателя. По-натам ще пиша още.

Изображение
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
tazika
Мнения: 219
Регистриран: 09 юли 2008
Репутация: 0

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от tazika » 16 окт 2008 12:11

Давай да видим какво си намислил, защото има мноооого места върху които може да се поработи.....
Успех!!! ;)

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2747
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: 2103 - баба Лада...

Мнение от butaloto. » 21 окт 2008 18:00

Днес ми пристигнаха огледалата от Пловдив.
http://media.snimka.bg/1098/008450982.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.snimka.bg/1098/008450995.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Приготвил съм и едни халогени от доста време. Този уикенд ще се захвана с монтирането на тези детайли.
http://media.snimka.bg/1098/008451017.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.snimka.bg/1098/008451083.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.butaloto.snimka.bg/album.php ... id=8451085" onclick="window.open(this.href);return false;
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], SemrushBot [Bot] и 3 госта