Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4289
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Frysco » 25 яну 2018 13:52

Като се зачетох-ми той и пасата ми бил фабрично със степен 10:1... а, да и максимален въртящ момент на 3200 оборота, а максимална мощност на 5600... ти да видиш, почти като Лада със стандартен вал.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от LADA-2107 » 25 яну 2018 15:01

Е и Самарта е със степен на сгъстяване около 10 и с карбуратор. Какво от това. Но графиката на аванса е съобразена с това, предполагам и горивовъздушната смес. Просто казах, че на Класика ако само сгъстиш двигателя без нищо друго да правиш няма да спечелиш нищо, даже може да загубиш.

Къде, къде по-лесно е с новите коли, датчици и компютър компенсират всичко.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от 0gn » 25 яну 2018 18:19

Frysco написа:
25 яну 2018 13:52
Като се зачетох-ми той и пасата ми бил фабрично със степен 10:1... а, да и максимален въртящ момент на 3200 оборота, а максимална мощност на 5600... ти да видиш, почти като Лада със стандартен вал.
Имам добро мнение за теб, не го разваляй с подобни постове.

Час търсих из постовете един в който се раздадох и накрая го намерих:
https://ladaclub-bg.com/forum/viewtopic ... 2&start=30 който иска да чете цялата тема.
Вал и степен на сгъстяване. Степента на сгъстяване бива статична и динамична. Статичната е ясна- обема на цилиндъра, към обема на горивната камера. Тази която е важната обаче е динамичната, като тя винаги е в границите на 7,5 до 8,5 към 1. Тя се мери от момента в който всмукателният клапан затвори, а той затваря след ДМТ. Колко точно зависи от вала- широкофазните валове затварят късно, затова статичната степен на сгъстяване трябва да е по-висока. Другото е, че колкото вала е с повече градуси, толкова по-високи са оборотите при които се постига максималния въртящ момент /оборотите при които цилиндъра се пълни най-добре с горивовъздушна смес/.
И ще допълня, че до колко степен на сгъстяване от динамичната може да понесе един двигател, зависи от различни фактори, но основния е формата на горивната камера.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от KingoftheROAD » 01 фев 2018 01:06

ахам, а с нивовски разпредвал 21213 колко би могло да бъде? над 10:1 и карб ще работи ли добре?

Frysco
то и при мен това на аватара е около 10,5:1 и пердаши на БИ и ГИ, с динамично управление на аванса, но това последното е трудно приложимо при карбуратор, засега още ми стои идеята с КВ 84мм. стандартни мотовилки и висок блок, на 2103 или 2106 мотор, и нивовски разпредвал 21213. Като за начало всичко стандартно за по-голяма унификация. И евентуално минимални доработки. СС би трябвало да се получи идеално за газ пропан-бутан, но нещо не мога да я сметна правилно. би трябвало да е 11:1 или повече.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 10 апр 2018 02:56

Христос воскресе в неделя, а ладата близо седмица по-рано или поне купето. Цветът е сполучлив и Светльо се е справил добре с боядисването, както се вижда от снимките и видеото.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

След това с помощта на Мирката и Киро ладата бе преместена в Кюстендил:

Изображение Изображение

Там преди празниците успях да сложа другия заден мост (на който предварително бях монтирал шпера), като при това смених амортисьорите с нови и монтирах регулируемите щанги.
Изображение
Последна промяна от v_gelinski на 16 апр 2018 10:14, променено общо 1 път.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от LADA-2107 » 10 апр 2018 08:38

Воистина воскресе! Успех с колата. Браво на помощниците.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 16 апр 2018 11:11

" Кръвта пролята в нефт ще се превърне
и пулса ни — могъщ моторен шум.
Повярвайте ни, пак ще се завърнем
във вашите очи, ръце и ум! "

Веселин Ханчев - "Безсмъртие"

Ладата е все по-близо до завръщането си. През кратката работна седмица след Великден успях да сменя кормилните накрайници и предните спирачни цилиндри и накладки.
Изображение

След това в събота се събрахме голяма бригада и започна същинската работа по автомобила.
1. Първо сменихме съединителя докато двигателя беше все още на пода в гаража:
Изображение

2. След това запознахме купето и двигателя (tease)
Изображение

3. И внимателно поставихме двигателя в коша:
ИзображениеИзображениеИзображение

След това не съм имал време да снимам, но накратко успяхме да сложим и скоростите, кардана, генерацията, стартера, алтернатора, бобината и комутатора, радиатора,резервоара и към 10 вечерта сипахме бензин и запали.

В неделя се върнахме да обезвъздушим съединителя, да пуснем колата на земята и ладата излезе на собствен ход от гаража
Изображение




П.с. оправих линковете в старите мнения, че нещо ония със снимките си бяха сменили домейна и снимките не се виждаха.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6739
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Денис И. » 16 апр 2018 11:23

Вальо, Вальо, толкова време се боядисва тая кола, ама ти не успя да удариш една боя на тоя блок ... ц ц ц ... Иначе евала, чувството сигурно е уникално да запали след толкова време. Това е първата българска Лада посетила международния събор в Унгария :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 16 апр 2018 11:35

Да, наистина е страхотно да подкараш колата си след над 2 години пауза, макар и само за 100 метра. Пожелавам ти скоро да го изпиташ и ти, какти и четвъртата Бг Лада посетила Шолтвадкерт да е Самара (victory) (tease)
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 03 май 2018 04:00

Часовете работа над ладата се увеличават, а заедно с тях и съмнението, че в Русия карат някакви други лади, защото това дето го пишат по техните форуми не винаги съвпада с реалността, но всичко по реда си (hiro)

1. Довърших си таблото. Като цяло е ок, но има някои неща, които не ми харесват и сигурно в (близко) бъдеще ще го сменя. Ето малко снимки:
Изображение ИзображениеИзображение Изображение Изображение Изображение ИзображениеИзображение

2. Вследствие на това, че таблото ще се сваля, реших да отложа и работата по парното. Главните минуси на заводското парно са че духа главно в радиото и че не топли достатъчно задната част на салона. Също така мисля да сложа вентилатор от Самара с цел по-тиха работа и по-голям дебит. Тези преработки доста добре са описани в тази тема, както и във видеото:

Въпросът е, че изискват много време, много мерене на място и изработката на самоделен механизъм на клапите - нещо, с което не ми се занимава точно сега. Иначе, ако не сте пробвали да вкарате вентилатор от Самара в кутия на класиково парно, общо взето нещата изглеждат така:
Изображение

Стърчи отчайващо много. И все пак, след много мерения и напасвания вентилатора влиза, при това не се губи ремонтнопригодността (т.е. парното пак излиза на 2 части, а самият вентилатор се сваля сравнително лесно):
Изображение Изображение
(Няма да има ВиК кранче с врътка, просто ползвам този радиатор докато меря). Остава обаче още доста работа, която реших да отложа и на първо време да сложа заводско, но ревизирано парно. (Знаех си, че тия части няма да са излишни (hiro) )
Първо, уплътних някои "неразглобяеми" съединения, като това от снимката, със силикон. (Снимал съм само за пример колко голям беше процепът, не съм снимал след като го запълних):
Изображение

На местата, където лягат клапите, залепих уплътнения:
Изображение Изображение Изображение
Сложих и керамично кранче, по руските форуми много го рекламират, ще видим какво ще излезе.

3. Оказа се, че планката от инжекторна нива НЕ става, за да се обтегне алтернатора, което само по себе си е странно, защото блокът е същият (по-специално закрепването на алтернатора е същото). Става въпрос за 21214-3701635-00. Когато я сложих, алтернаторът можеше да стои само в крайното положение и нямаше никакъв ход, като при това ремъкът беше хлабав. Толкова хлабав, че се сваляше с 1 пръст. За да запаля колата преди 2 седмици набързо изнесох планката надолу и настрани:
Изображение

Това обаче освен да държи динамото колкото да има ремък и да се върти водната помпа не става за нищо. Реших да си направя самоделна планка от 2 части. Първата част е неподвижна, с квадрат под мебелен болт М10:
Изображение
Втората част се върти около въпросният болт и има канал за обтягане:
Изображение
По този начин няма нужда да правя някакви сложни дъги - просто две дупки и канал между тях. Ето как стои на колата:
Изображение
Сякаш има някакво разминаване в шайбите, но предния път като я запалих не изхвърляше ремъка. Предстои да видя дали ще остане така или ще търся начин да изместя алтернатора назад.

Следва продължение.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 1 гост