Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 995
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 24 май 2018 08:22

Този пост ще бъде постен от към снимков материал, но по-късно ще се реванширам.

Първоначалната идея беше да сглобя всичко по колата и тогава да я изкарам, но ми се налага колата да е в движение много скоро и затова действах на принципа да сглобя каквото трябва да се движи, пък после ще досъбирам. След Драгоман сложих таблото и навързах уредите (За повечето имаше прокарани кабели от преди, просто някои ги преправих по-грамотно). Монтирах всичко по охладителната система и налях антифриз. Уикенда с колегата dimitar_lazov00 довършихме някои неща по електрическата инсталация и събрахме салона. Така в неделя към обяд колата беше готова за преглед. Понеделник оправих документите и вторник сутринта вече бях пълноправен участник в движението. След прегледа отидох на реглаж и взех нови гуми за джантите. Малко идват широчки и опират, но за това по-късно.

По-интересен момент при сглобяването беше перката на радиатора - не включваше. Оказа се, че връзката м/у Ш7/7 и краче 86 на Р4 въобще я нямаи съответно релето няма как да включи. И под "Въобще я няма" визирам, че въобще нямаше краче на бушонното табло. (Онова с плоските бушони). Разглобих таблото, запоих една мъжка кабелна обуква и ги свързах. След като го сглобих разбрах, че Р4 няма захранване на краче 85, но понеже не ми се сваляше пак, сложих външно мостче м/у крачета 85 и 30. При следващо демонтиране и разглобяване на таблото, може да го оправя. (Прилагам схема на таблото):
Изображение

И така, колата вече е в движение, изминал съм 300+ километра от тогава. Впечатленията ми са, че се движи доста приятно, управляема е и изглежда някой ден ще стане приличен автомобил. Двигателят има прилична тяга и в комбинация с 5 предавка е доста комфортна за пътуване. Алтернаторът (когато работи) дава достатъчно ток дори в ниски обороти. Помпичките на миячното имат добър дебит. За сега обаче има доста неща, които не са направени/направени са временно/, както и се появиха някои дефекти. Ще се опитам да систематизирам какво остана като проблем:

* Двигателят шуми. Предполагам е лагерчето на обтегача на веригата (За което Бойчо ми беше споменал, че е за смяна). Ще трябва да го отворя и да видя. Също така си мени оборотите и ще трябва да поогледам по-хубаво за нехерметичност, както и да му оправя малко центровките.

* Съединителят не се връща до горе. Ще пробвам да го обезвъздуша още веднъж, ако не - нова помпа.

* Задните стопове. Освен че самите фасунги са менте, нагоряха пистите. Тъкмо ги нагласихме за прегледа всичко да работи и 2 дни по-късно отново почти нищо не свети. Это фиаско, братан!

*Не съм свързал лампата за зареждане.

* Алтернаторът не винаги зарежда. До колкото разбрах той се самовъзбужда когато почне да се върти. Да, ама при мен е само понякога.

* Не можах да издърпам навън задните колани, за да ги монтирам. Это фиаско, братан!

* Трябва да монтирам озвучаване, както и други части по интериора.

* Трябва да свържа плафоните

* Чистачките на фаровете не се изключват (не съм търсил проблема, на първо време махнах релето).

* Манометърът спря да работи.

* Не съм сигурен дали датчика за маслото в ДВГ се облива с достатъчно масло, защото показва по-ниски стойности от същия датчик в скоростите.

* Не съм свързал дневните светлини, принудителното пускане на вентилатора и индикацията, че работи.

* Счупих едното краче на датчика за задна светлина. При следваща смяна на маслото ще сменя датчика.

* Трябва да проверя дали хидрокоректора на фаровете работи.

* Има липси по захващането на генерацията.

* На задния мост има по един фланец, защото болтовете са дълги и в противен случай закачат. Обаче пък така при по-силно друсване задират в подкалника. Трябва да намеря къси болтове и да пробвам без никакви фланци.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 995
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 04 юни 2018 13:05

Ще започна с 3 снимки от Жоро, за момента други хубави снимки на колата нямам у мен.
Изображение Изображение Изображение

Накратко какво друго свърших по колата:

1. Оправих зареждането. Оказа се, че отворът на шайбата се е развалцовал и вече не ляга на нерезбованата част от ротора. Шайбата е от разглобяемите и вътрешната част беше поддала и се триеше в корпуса на алтернатора, а ремъка превърташе. Решението беше да набия втулка на ротора, увеличавайки му външния диаметър и така шайбата да легне стабилно. Следват снимки на втуклата и пораженията по корпуса (нищо фатално):

Изображение Изображение Изображение

2. Свързах лампата за зареждането. Оказа се, че с новото бушонно табло е доста лесно - просто старият кабел, който се връзва на реле-регулатора (на Г222 е вграден), сега се връзва на клема "Д" на алтернатора. По този начин отпада необходимостта от реле РС-527, както е описано тук.

3. Преди ремонта бях вързал уредът за маслото директно към датчика чрез кабел, минаващ някъде вляво през моторния щит. Реших, че този път ще ползвам оригиналната схема, още повече, че инсталацията в коша е от 2107 и си има всичко необходимо. Така свързах датчика с Ш8/8 на бушонното табло, а стрелковият уред с Ш5/1. Според схемата по-горе Ш5/1 и Ш8/8 са свързани помежду си с мостче и с нищо друго. Да, ама не. Това може да е вярно за старите модели, но при мен поставяйки мостче м/у крачета 85 и 30 на реле Р4 (виж предния пост) се появи потенциал 12В на клемата на датчика. Така стрелката сочеше постоянно 0. За да се справя с проблема пуснах директен кабел от датчика до уреда и сега показанията са коректни.

4. Смених буксите на задните стопове, сложих нови платки и стари фасунги. Пластините на новите (имам цяла кутийка, от която 80% са брак) са направени от пластичен материал, който остава във формата, в която си го огънал. Така натискът е минимален, а с времето дори се появява луфт. Извод - пазете си старите фасунги, че нови читави трудно се намират.

5. Свързах един бутон за принудително включване на вентилатора за охлаждането, както и лампа,индикираща работата му. Ключът просто вързах паралелно на датчика, така той само управлява релето и през него не тече голям ток. Лампата за сега обаче се държи странно, но не съм имал време да търся проблема. За сега я махнах, по-късно ще пиша какъв е бил проблема.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 1 гост