Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 09 окт 2015 03:03

След 4 години реших да пусна тема и за моята кола. Причината да не го направя до сега е, че не смятам че съм направил нещо особено по нея и щеше да е още една "Спам тема". Причината да го направя сега е наскоро случил се инцидент с нея. В случая той се явява катализатор на много промени запланувани за "някога". Тъй като предстои сериозен ремонт на ламарините и разглобяване на много детайли от автомобила, реших че сега моментът е удачен. Ще ми трябва помощ от колегите от форума изразяваща се в съвети, идеи и намирането на части. Пък и надявам се скромният ми опит и идеите, които имам да ми помогнат да създам нещо хубаво, което ще бъде полезно най-вече на мен като директен потребител, но и на другите като източник на идеи и вдъхновение. Никога не съм укривал информация, няма да укривам и занапред. Ако на някой му е интересно нещо и иска да знае повече за него - да пита свободно.

Да започна с историята на автомобилът. Купих си го преди 4 години със стипендията от университета. Първоначално идеята ми беше да си взема ВАЗ 2103/06, но в продължение на 1 месец не можах да си намеря читав екземпляр. Взех тази, защото беше сравнително запазена, на 64 000км. В последствие привикнах към нея и в момента не съжалявам за избора си - не бих я разменил за друг модел. В последствие промених много неща в нея, повечето от тях по няколко пъти. Няма да пиша подробно за тях, защото повечето от тях нямат окончателен вид. В бъдеще когато правя нещо ново, ще описвам какво съм пробвал преди това и защо изборът ми е такъв. В края на този пост ще кача няколко снимки през различните периоди, за да добиете обща представа за трансформацията през годините. В момента 56000км и 4 години по-късно колата е със смачкани ламарини, разглобен интериор, частите са ѝ пръснати в 3 различни населени места на 5 различни адреса. Начален капитал за проекта - 0лв. Всичко ще се финансира месец за месец и затова е възможно забавяне по финансови причини. Така че не се сърдете, ако не пиша редовно.

Целите, поставени пред колата ще бъдат такива, каквито са били до момента, а именно (подредени по приоритет):

(0.) Да доставя удоволствие от шофирането и да е произведена някъде между Берлин и Владивосток преди 1989та година.
1. Независимо от атмосферните условия частта от денонощието да достави личния състав и прилежащият му багаж до цели, намиращи се на пътища с асфалтово покритие и лесно проходими терени.
2. Изпитателна машина, в която да бъдат внедрявани и изпробвани различни технологии.
3. Комфортна и бърза алтернатива на съществуващите обществени превози.

Всъщност тези цели ги поставих още преди да си купя колата. До голяма степен обусловиха изборът ми на марката Лада. От своя страна те пораждат следните изисквания към автомобила(отново подредени по приоритет):

1. Надеждност и издържливост.
2. Отлична и безкомпромисна работа на спомагателните системи като стъклочистачки, фарове и др.
3. Ремонтнопригодност.
4. Възможно най-добра документация за всички възли и агрегати в автомобила дори и за онези, които не са монтирани заводско.
5. Възможност за следене на различен брой параметри за състоянието на автомобила.
6. Осигуряване на основните нужни на личния състав - достатъчно пространство за него и багажът му, ергономични седалки, комфортна температура в салона, подходящо озвучаване и други.
7. Автоматизация на някои спомагателни системи, стига това да не конфронтира с т.1.

Голяма част от горните изисквания вече са покрити в Толияти. Останалите бяха (ще бъдат) решени чрез:

1. Влагане на качествени части и материали от проверени във времето производители. Без компромис.
2. Използване на възли и агрегати от по-съвременни автомобили на същата(сходни) марки.
3. Надграждането е (ще бъде) под формата на модулна конструкция - частите ще бъдат обединявани в модули, които решават точно определени задачи. Така може да се провежда лесна диагностика къде е повредата, а отделните модули могат да бъдат ремонтирани/произвеждани извън автомобилът и после само заменяни "на място".
4. Увеличаване на щатното оборудване на инструменти и части в автомобилът.
5. Повишаване на нивото на техническа грамотност на личния състав чрез периодични обучителни курсове. Подборка на персонала - допускат се единствено хора, преминали изпит за съответната длъжност.*
6. Влагане на части предимно от източния блок.
7. Оборудване на автомобилът с допълнителни системи за комфорт.
6. Всяко нещо, което е автоматизирано задължително трябва да има и ръчен режим на работа.

От нещата, които са направени до тук (и с голяма вероятност ще останат за в бъдеще са):
1. Монтирани чистачки на фаровете (придобити от Ванко).
2. Монтирано безконтакно запалване (придобито от Марио).
3. Монтирани задни инерционни колани.
4. Доработка на бушонното табло. (виж тук)
5. Доработка на стъклоомивателя на предното стъкло (очаквайте подробности)
6. Още поне толкова неща, които не ми харесва как съм ги направил и ще се правят от начало. Очаквайте подробности.

За сега е това. Искам да благодаря на всички, които са ми помагали по един или по друг начин през годините. Очаквайте ново включване скоро.


ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


*Личният състав на машината се състои от:

1. Механик-водач. Длъжен е да управлява автомобилът умело във всякакви условия (в колона и самостоятелно), умело да преодолява препятствия и заграждения, да избира най-добрите режими и маршрути на движение. Неговата дейност е свързана и с поддържането в готовност на автомобила. Отговаря за ефективното използване на поверената му техника. Длъжен е да следи за икономичното изразходване на гориво и мазилни препарати, да поддържа двигателя и спомагателните механизми, ел. оборудване, хидравлични системи и други в изправно състояние. Неговото място е в предната лява част на автомобила.
2. Командир. Намира се вдясно от механик-водача. Длъжен е да борави умело с навигационните и аудио системите, с които автомобилът е оборудван. Следи за КАТ-аджии и бензиностанции с евтина газ. При необходимост поема част от функциите на механик-водача, като например да задържи волана, да превключи на друга предавка или да подаде ключ 13.
3. Зареждач(и). Неговата/тяхната задача е да разпределя хранителните запаси сред екипажа, да напомня на механик-водителя да кара по-бавно, за да може да се наспи. Друга негова дейност е да се възползва максимално от удобствата на съвременната цивилизация като например крайпътни тоалетни. Намира(т) се в задната част на салона.
Последна промяна от v_gelinski на 16 апр 2018 09:53, променено общо 1 път.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Driftacha
Мнения: 26
Регистриран: 21 март 2013
Репутация: 0

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Driftacha » 09 окт 2015 14:54

Вальо,незнам какво да кажа.Просто голям респект към тебе,че си се захванал да я правиш,след тази случка.Това доказва,че наистина обичаш и цениш този автомобил!Стискам палци и се надавям,скоро да видим,крайния резултат!
Поздрави!

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 12 окт 2015 14:59

Понеже оригиналното динамо (алтернатор) не се справя особено добре със задачата си на празен ход и в задръстване акумулаторът се изтощава (питайте Биляна и Денис как се чудехме дали ще стигнем до Белград :D), реших да инвестирам във:

Изображение
Последна промяна от v_gelinski на 16 апр 2018 09:54, променено общо 1 път.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6712
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Денис И. » 12 окт 2015 14:59

Иха ... сериозен ампераж ...
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 18 окт 2015 21:06

Реших, че ще има промяна по интериора. Няма да има толкова много стърчащи жици и уреди, закрепени върху винкел. Като за начало оборотомерът ще се прибере при другите два свои събратя - скоростомера и комбинирания уред. Обмислям 2 варианта:

ИзображениеИзображение
Последна промяна от v_gelinski на 16 апр 2018 09:55, променено общо 1 път.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4277
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 179
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Frysco » 18 окт 2015 21:28

Аз бих нашибал направо комбиниран уред от 2107... а копчетата на мястото на пепелника.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 18 окт 2015 21:46

Мислех си го. Ама на мястото на пепелника ще сложа лостчетата за парното. Общо взето с табло от 7ца си решавам едни проблеми, но си отварям други и реших да не се занимавам. Иначе имам едно за експерименти :D
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4277
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 179
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от Frysco » 18 окт 2015 22:04

Направо една нова централна конзола?Знаеш ли откога си мисля за такова нещо, ама на моята кола да го направя, не върви.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 18 окт 2015 22:08

Имаш предвид това, на което руснаците му казват "борода"? И там ще се мисли нещо, дето не е заводско. Но това ще е по-натам, че ми трябва кола върху която да меря.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2105 - v_gelinski

Мнение от v_gelinski » 22 ное 2015 17:28

С колегата hooligan ревизирахме закупената лятото петстепенна скоростна кутия. Нови синхронизатори и пружини, нови лагери, нови вилки и нов първичен вал.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта