ВАЗ 2107 - Agent 2107
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2107 - Agent 2107
На карбуратора се регулират няколко неща. На първо място нивото на бензин в поплавъковата камера (регулира се поплавъка). Регулира се пусклвото устройство (смукача). Регулира се празният ход (при загрят двигател и на цяло върнат смукач). Преди това хубаво накисваш и измиваш целия карбуратор с кореселин (в разглобен вид), продухваш с въздух. После сглобяваш с нови мембрани и уплътнения и регулираш. Задължително проверяваш дали жигльорите отговарят на твоя модел карбуратор или някой е сложил каквито е имал.
-
- Мнения: 41
- Регистриран: 29 януари 2017
- Репутация: 1
- Местоположение: Видин
- Автомобил: ВАЗ 2107
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Това звучи като хубава центровка и пълна ревизия която мисля да направя. Справих се с проблема като обедних сместа с около оборот.
Покарах, че чак хвърли антифриза. Така изглежда свеща след карането.
Покарах, че чак хвърли антифриза. Така изглежда свеща след карането.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Този "половин оборот" играе роля само за празния ход, не и за работните режими.
-
- Мнения: 41
- Регистриран: 29 януари 2017
- Репутация: 1
- Местоположение: Видин
- Автомобил: ВАЗ 2107
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Добреа друго ме тревожи, ако се направи правилна центровка при загрят двигател в тези студени дни на другия де може ли пак да се появи проблем.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6627
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 103
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Центровката по принцип се прави на загрят двигател.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Центровка на запалването се прави със стробоскоп (динамична). При липса на строблскоп може и с пробна лампа (статична). Предвателното на запалването не зависи от температурата, то се изменя с оборотите (от центробежния регулатор). Предвателното може да зависи и от вакуума в смукателния колектор (ако делкото е снабдено с вакуумен регулатор). Може да се направи и центровка по слух, ако си по-опитен (пак при загрял двигател) разхлабваш гайката закрепваща делкото и започваш да въртиш делкото в двете посоки, прави се при фиксирано положение на дроселната клапа и е добре двигателя да работи на малко по-високи обороти от колкото на празен ход за да се елиминират колебанията във веригата. За целта смукача трябва да е изцяло прибран, а оборотите можеш да ги вдигнеш от винта за обороти на празен ход (на карбуратора). После започваш да въртиш делкото в двете посоки докато намериш най-високите обороти и ги законтряш. Преди всичко обаче се регулира луфта между чукчето и наковалнята.
Празният ход също се регулира при загрял двигател. Двигателя трябва да работи устойчиво, без да се тресе и да се мъчи да угасне. Тъй като генераторите на Ладите са слаби и на празен ход с включени фарове напрежението спада, аз лично регулирам празен ход около или малко над 1000 оборота в минута, а по книга до колкото помня ги дават 800 - 900 оборота.
Няма да имаш проблеми при студен двигател. Затова е измислен смукача, да компенсираш с него температурните разлики.
Празният ход също се регулира при загрял двигател. Двигателя трябва да работи устойчиво, без да се тресе и да се мъчи да угасне. Тъй като генераторите на Ладите са слаби и на празен ход с включени фарове напрежението спада, аз лично регулирам празен ход около или малко над 1000 оборота в минута, а по книга до колкото помня ги дават 800 - 900 оборота.
Няма да имаш проблеми при студен двигател. Затова е измислен смукача, да компенсираш с него температурните разлики.
-
- Мнения: 41
- Регистриран: 29 януари 2017
- Репутация: 1
- Местоположение: Видин
- Автомобил: ВАЗ 2107
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Благодаря за изчерпателния отговор, едва ли ще ми се получи от първия път
но ще опитам

- Стаменов
- Мнения: 76
- Регистриран: 24 май 2008
- Репутация: 22
- Местоположение: София
- Автомобил: ГАЗ-24 Волга
ВАЗ 2107 - Agent 2107
Този начин за въртене на делкото при работещ двигател (особенно без да е вързан на Елкон и на стробоскоп) ми се вижда прекалено каруцарски, демек неточен. То не че на тия коли се изисква голяма точност и прецизност, ама колегата очевидно няма "слуха" по който да направи нещата по този начин.
Не знам, лично мнение - аз никога не правя така. Описаното по книгите никога не ме е лъгало - може също да е неточно, но поне по-"динамично" от това като центровка няма - чрез проба в движение на 4-та предавка. Авансът винаги идва голям, особенно на газ, но колата работи и върви възможно най-добре. Със сигурност по добре от най-точната центровка със стробоскоп на 5 градуса (заводски нали така беше на ладите), досега не съм имал случай двигател да работи добре на такъв малък аванс, естествено не изключвам някоя Лада на бензин да ме опровергае.
Със сигурност по този начин става по-добре и от безразборното връткане на делкото "по слух" на празен ход - демек на ненатоварен двигател, иначе ако искате и на 5000 оборота дръжте двигателя през това време - той пак върти само себе си, не е в теглителен режим, реална пътна обстановка.
Вкарай 4-та на около 40-50 км/ч, дай рязко газ и ако е мудна слизай и чертичка по чертичка върти аванса, като след всяка промяна пробваш в движение. Чиста работа!
И още нещо - не се увличайте със свещите! Цапа ли ги 99% от случаите причината не е в тях (говорим за коли без електроники естествено). На нашите коли те (почти) винаги са следствие, а не причина за каквото и да било.
Щете ме колете, щете ме бесете - тия двигатели работят еднакво добре и с най-евтините свещи, и с най-модерните ултра-мега-гига-нано маркови свещи, ако всичко друго им е наред. Естествено, тука не говорим за бруталните турско-азиатско незнам-кви си гаражни ментаци, каквито в интерес на истината не съм виждал от поне 15 год. сигурно. Те обаче дори и по външен вид си личат.
Най-най-обикновената руска свещ за 2,20-3 лв (в зависимост от печалбарщината на магазинера) върши перфектна работа. Ако не - значи е нещо друго по веригата (запалителна или горивна).
Не знам, лично мнение - аз никога не правя така. Описаното по книгите никога не ме е лъгало - може също да е неточно, но поне по-"динамично" от това като центровка няма - чрез проба в движение на 4-та предавка. Авансът винаги идва голям, особенно на газ, но колата работи и върви възможно най-добре. Със сигурност по добре от най-точната центровка със стробоскоп на 5 градуса (заводски нали така беше на ладите), досега не съм имал случай двигател да работи добре на такъв малък аванс, естествено не изключвам някоя Лада на бензин да ме опровергае.
Със сигурност по този начин става по-добре и от безразборното връткане на делкото "по слух" на празен ход - демек на ненатоварен двигател, иначе ако искате и на 5000 оборота дръжте двигателя през това време - той пак върти само себе си, не е в теглителен режим, реална пътна обстановка.
Вкарай 4-та на около 40-50 км/ч, дай рязко газ и ако е мудна слизай и чертичка по чертичка върти аванса, като след всяка промяна пробваш в движение. Чиста работа!
И още нещо - не се увличайте със свещите! Цапа ли ги 99% от случаите причината не е в тях (говорим за коли без електроники естествено). На нашите коли те (почти) винаги са следствие, а не причина за каквото и да било.
Щете ме колете, щете ме бесете - тия двигатели работят еднакво добре и с най-евтините свещи, и с най-модерните ултра-мега-гига-нано маркови свещи, ако всичко друго им е наред. Естествено, тука не говорим за бруталните турско-азиатско незнам-кви си гаражни ментаци, каквито в интерес на истината не съм виждал от поне 15 год. сигурно. Те обаче дори и по външен вид си личат.
Най-най-обикновената руска свещ за 2,20-3 лв (в зависимост от печалбарщината на магазинера) върши перфектна работа. Ако не - значи е нещо друго по веригата (запалителна или горивна).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост