Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Lada Vesta - xm_net

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
xm_net
Мнения: 70
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 21

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 20 май 2017 22:57

Вчера си получих заявената още през януари Lada Vesta и реших да отворя една тема по този повод ако някой се интересува от модела. За ден и половина се наложи да мина вече над 400 км., така че първите впечатления са налице. Накратко - колата си заслужава! Няма да се спирам на избора, защото ще стане прекалено дълго за четене, а и едва ли всеки би се интересувал от този процес в детайли. За генерални изводи е рано разбира се, има нужда от време и по-сериозен пробег. Като всеки автомобил си има и плюсове и минуси, но определено моделът е доста сериозна стъпка напред от страна на АвтоВАЗ. Ето и как изглежда наживо:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6714
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Денис И. » 21 май 2017 13:46

Честито и добре дошъл на първия потребител на форума с Веста! Чакаме отзив за първите детайли впечатления и евентуално да дойдете на някоя от срещите.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

xm_net
Мнения: 70
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 21

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 21 май 2017 23:50

Благодаря! Надявам се все повече хора да имат възможността да карат новите модели на Лада, защото автомобилите съвсем не са лоши. За добро или за лошо условията при които се експлоатират тези коли у нас и в Русия са общо взето сходни - не особено добри пътища, екстремни температурни разлики в зависимост от сезона, стремеж на собствениците да използват максимално почина "направи си сам" и т. н. Мисля, че Веста-та е най-доброто решение за момента по отношение на сравнението цена/качество. Първоначално се бях насочил към Гранта, но след като се потвърди официално вносът на модела Веста за България, реших че това е моят избор. Доста попрочетох в руските форуми преди да реша да поръчам и смея да кажа, че имах сравнително добра предварителна представа за колата. Единственото, което ме изненада не много приятно беше твърдата возия. Отдавам го на факта, че последните ми три автомобила бяха флагманите на френските Citroen (XM) и Renault (Vel Satis) и може би наистина не съм съвсем обективен, но според мен би било добре окачването да е поне една идея по-меко. Специално моята модификация е с френска скоростна кутия с ръчно превключване на предавките (определено не съм фен на автоматиците/роботите) и ми се струва, че се държи добре - превключва се леко и мазно, няма проблем при смяна от висока към ниска предавка или при включване на задна. В описанието на колата фигурира "пълен пакет шумоизолация", но каквото и да значи това, не ми се струва да е много пълен този пакет. Наистина на място моторът (особено ако е загрял) на практика не се чува в купето и можеш да разбереш, че работи само по оборотомера, но в движение не е така, при скорости над 90-100 км. си се чува осезаемо. Спирачките са добри, воланът е удобен и не много лек, което на мен лично ми харесва, седалката на водача може да се регулира в достатъчна степен, така че да осигури комфорт (е, за сравнение с Vel Satis-a например и дума не може да става). Органите за управление са разположени подходящо (изключвам бутоните за сваляне/вдигане на стъкла и регулировка на огледалата на вратата на водача - малко по-далеч са от необходимото), стандартната аудиосистема е напълно приемлива ако човек не е меломан, има някакъв подлакътник, който на мен ми изглежда, като "колкото да има там нещо...", страничните огледала са големи и дават много добър обзор, климатикът се справя добре, макар че е малко досадно през няколко минути да местиш температурата или силата на вентилатора, но да кажем, че това последното при по-скъпите модификации е решено с климатроник. Колата се управлява много леко и реагира отлично и на най-малкото завъртане на волана, пластмасите са твърди, но сглобката е добра и плътна, няма скърцане, потропване и други странични шумове. Има и някои досадни недомислици, като например факта, че мястото на което обикновено "почива" левият крак и което при всички автомобили (поне при тези, които аз съм виждал, а смея да кажа, че съм видял доста) е "тапицирано" с някаква твърда гума или пък пластмаса, тук просто е оставено със същия мокет с който е застлано цялото купе. Предполагам, че през зимата в снега и калта не е много приятно да плеснеш там калната си обувка, ако не за друго, то поне поради факта, че всички знаем как се (не се) чисти мокет по принцип. Разбира се, решение има, но все пак можело е да се предвиди, не струва кой знае колко, а и не иска някаква забележителна инженерна мисъл. Не е приятно също така, че колата идва без абсолютно никакви стелки и обяснението, че такава била практиката и при други марки на мен не ми се струва достатъчно сериозно, още повече, че в момента при вносителя не се предлагат такива за Лада Веста.
Това са първите ми впечатления най-общо казано и се надявам да ги допълвам с течение на времето. С две думи - доволен съм от колата!

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 81
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Стаменов » 23 май 2017 14:39

Честито!
Радвам се, че се намери собственик да представи такъв модел тук, дано да не е първият и последен. Също така бих посъветвал собственика да не изоставя темата и да публикува впечатления и обзори в експлоатацията. Смятам също и че е интересно как падна изборът точно на Веста, след Ситроен и Рено, състоянието на марката като популярност на актуалните модели (с изключение на 4х4 "Нива") е такова, че предполага много сериозна "маниащина" или поне силна емоционална обвързаност с марката, но все пак не е добре да се генерализира и стигматизира.

ПС: Мен актуалните модели са много далеч от интересите ми, от там и опита ми не е голям, но единственото за което не сте прав категорично са стелките - абсолютно вярно е че новите коли при почти всички вносители се предлагат без стелки, при това модели доста по-напред в ценово отношение. Е, не говоря за премиум марки и модели, там нещата сигурно са различни.

ПС2: Така ми се струва, или има някакво раздвижване около новите модели на Лада, в сравнение с положението от преди няколко години, когато на практика се продаваха само Ниви. Последния месец забелязвам само в квартала нови Калина Крос и Гранта.

xm_net
Мнения: 70
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 21

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 23 май 2017 17:07

Колега, изборът се обуславя само и единствено от една дума "практичност" - кола, която става за ежедневна употреба, като в същото време предлага поносими условия за дълги пътувания и всичко това съчетано със съвсем приемливи (по-скоро бих казал ниски) цени за поддръжка и обслужване. Не съм маниак, нито запален фен, но след като разгледах офертите на доста други марки, а и след като видях наживо какво предлага Лада, реших че това е вариантът, който ме устройва най-добре.
Относно стелките не разбрах, за кое не съм прав? Това, че почти всички предлагат новите коли без стелки, не означава, че и вносителят на Лада трябва да се носи по течението. За клиента би било доста по-добре колата да има някакви стелки, а като опция да му се предложат няколко варианта за съответния модел. Това е мое мнение разбира се и не ангажирам никого с него. За себе си проблема вече съм го решил - за щастие в ebay се предлагат достатъчно качествени комплекти за Веста! Какво пречеше тези пари да останат при вносителя обаче?
P. S. Леко подобрих твърдата возия (secret)! Вчера ми остана повече време и поразгледах какво и как се случва по колата, оказа се, че и четирите гуми са напомпани на 2,6 атмосфери при препоръчвани от производителя 2,1 (rtfm)!

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 103
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от toneto66 » 23 май 2017 22:56

Браво на колегата за избора на нов автомобил.Честито и от мен,и със здраве да си я ползваш.

xm_net
Мнения: 70
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 21

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 24 май 2017 13:48

Благодаря колега! Пожелавам на всеки да има възможността да кара нова кола, пък била тя и Лада :cheers:!

xm_net
Мнения: 70
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 21

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 28 май 2017 18:51

Така, малко да допълня темата с впечатления! Снощи ми се наложи да покарам през нощта, така че успях и фаровете да тествам. Светлините са добри, дават достатъчен обзор на пътя, но не са нещо изключително. След като се наложи многократно превключване на режима къси-дълги и обратно (нещо нормално за нощно шофиране) определено мога да кажа, че не ми хареса техническото решение за включване на дългите с бутане на лостчето напред, вместо назад (към водача) още повече, че някак ми се иска двете положения да се фиксират с някакво "по-категорично" прещракване ако мога така да кажа. Пробвах и опцията за сдвояване на щатната аудиосистема с мобилен телефон - свързва се без замисляне и без забавяне, чува се добре, но трябва да направя уговорката, че става дума за скорости до около 80 км./ч. максимум, не знам как би било над тази скорост, когато и шумът се повишава осезаемо. Иначе "магнитолата" си работи добре, има достатъчно настройки, чете без проблем mp3 файлове (други не съм пробвал засега) през USB-порта и през слота за SD-карта. Това са последните неща, които успях да установя и да пробвам в реални пътни условия!

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6714
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Денис И. » 28 май 2017 20:03

xm_net написа:
28 май 2017 18:51
мога да кажа, че не ми хареса техническото решение за включване на дългите с бутане на лостчето напред, вместо назад (към водача) още повече
Колега, това е стандарт. Карал съм над 50 марки автомобили (и над 300-400 модификации) и никога не съм се сблъсквал с друг вариант освен стандартния, т.е. бутане на лоста напред - включване на дълги светлини и дърпане назад (премигване къси-дълги).
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

xm_net
Мнения: 70
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 21

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 28 май 2017 22:37

Колега, не знам какви и колко марки и модификации си карал, аз не мога да се похваля с твоите числа (над 50 марки и над 300-400 модификации), но мога да ти кажа, че последните три автомобила, които съм имал (визирам само тях, защото става дума за последните 5 години) бяха с включване на дългите светлини чрез придърпване на съответното лостче назад т. е. към водача - при вече включени къси, само дръпваш назад и вече си на дълги, после дръпваш още веднъж и отново си на къси и т. н.! И тъй като става дума за автомобили от сериозен клас (вече стана дума по-горе, че визирам Citroen XM и Ranault Vel Satis), не мисля, че точно при тях автоинженерите са пропуснали да въведат "стандарта" за който говориш. Тук искам да направя забележка, че това не е нещо, което е фатално, и че аз споделям моите лични впечатления и далеч не всеки е длъжен да се съобразява с тях. На някого това може да му допада, като решение, но на мен не ми харесва и това дали е стандарт (мога да поспоря, но нямам намерение, защото не това е идеята на темата) или не, няма как да промени мнението ми.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта