Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Lada Vesta - xm_net

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
xm_net
Мнения: 86
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 20 май 2018 18:22

Колега, не знам как стоят нещата точно, признавам си, но доколкото разбрах тотална щета се предявява само от лизингодателя - лизингополучателят (какъвто съм аз в случая) има право да предяви претенция само за частична щета. Надявам се на съдействие и разбиране от страна на хората от лизинговата компания. До момента, това което се иска от мен съм го направил своевременно. Служителката от НАР ме увери, че ще разговаря лично със застрахователя още утре за уточняване на нещата. Ще опитам накрая да систематизирам всичко, за да може да е в помощ на някого занапред, макар че никому не пожелавам да се сблъсква с такива проблеми!
Последна промяна от xm_net на 27 май 2018 17:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 776
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 31
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от viksanlg » 20 май 2018 19:21

Ако ремонта стига стойноста на автомобила ще бъде приет за тотал щета!Оценителя прави своята експертиза със снимков материял и след това някой ахмак накрая решава дали правилно е взето решението.Аз мисля ,че ще бъде тотал щета.За мен един рог да ми опънат отпред в дясно с един преден капак ,калник и фар за малко да ми платят колата на цяло ,защото ремонта в Доктор Колор във Варна стигна преди 10 години почти тесет хиляди и колата стоя 4 дена на стенд да я опънат.Като ти видя как тавана ти е посукан се чудя как не се е счупило и предното стъкло!
Наистина язък за прелестната кола но както каза колегата,ако беше с някой 20+ барутник сигурно до сега щеше да си пътник!!!

xm_net
Мнения: 86
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 20 май 2018 21:49

viksanlg написа:
20 май 2018 19:21
Ако ремонта стига стойноста на автомобила ще бъде приет за тотал щета!
Достатъчно е ремонтът да бъде оценен на 70 или повече процента от стойността на автомобила към момента на събитието, за да бъде щетата тотална, това съм го проверил вече. Въпросът е, че никой застраховател не обича да вади пари ако може да мине с по-малко т. е. ремонт в доверен сервиз! Надявам се на обективност от страна на хората, които ще гледат колата и ще дават оценка! Иначе за стъклото не знам как не се е счупило, защото от другата страна е същата ситуация:
IMG_20180518_191620_1.jpg

xm_net
Мнения: 86
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 08 юни 2018 00:12

М-да-а, вече имам черно на бяло решението за "тотална загуба" и "икономически неоправдано" възстановяване на автомобила. За съжаление така ще приключат нещата с колата, която избрах, купих и карах с такова желание до момента на ПТП-то! Оттук нататък тръгвам по пътя отначало - нова първоначална вноска, нов договор, нов автомобил и т. н. пък дано лошите неща са останали назад!

AStratev
Мнения: 1
Регистриран: 24 април 2018
Репутация: 0
Местоположение: София

Lada Vesta - xm_net

Мнение от AStratev » 08 юни 2018 09:01

Съжалявам за случилото се!

Искам да попитам какво толно се случва при „тотална щета” при лизингова кола? Какво се случва с парите, които сте вложил до момента (възстановяват ли Ви ги)? Какво се случва със сумата, която имате за доплащане? Всякаква информация би ми била полезна.

Питам защото преди време почти се бях навил да взема Нива Урбан на лизинг, но като зачетох повече условията на лизинга и се отказах.
Едно от основните неща, които ме притесниха е именно какво се случва в ситуация като Вашата - всичко отива за лизинговата компания и нищо за Вас (независимо какво сте изплатил до момента).

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk


xm_net
Мнения: 86
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 08 юни 2018 22:46

Колега, нещата стоят горе-долу по следния начин: Най-големият губещ в крайна сметка е последният по веригата, а именно - лизингополучателят! Лизингодателят плаща автомобила на вносителя в пълен размер накуп още при предоставянето му на лизингополучателя, така че дилърът на марката (в моя случай "НАР" ООД) може въобще да се изключи от схемата, той е получил всичко, каквото има да получава за тази кола и за него тя е затворена страница. Оттук нататък зависи как и какво ще реши застрахователят относно плащането т. е. колко процента ще възстанови от застрахователната стойност на автомобила към момента на събитието. След като съответната сума бъде преведена на лизингодателя, той от своя страна изплаща част от нея на лизингополучателя пропорционално на частта, която е изплатена от него до момента съгласно лизинговия договор. Автомобилът обявен за "тотална щета" става собственост на застрахователя (разбира се, след като е снет от отчет в КАТ от лизингодателя) и той може да се разпорежда с него, както намери за добре. Парите вложени до момента, като първоначална вноска и последващи вноски по лизинга си остават за сметка на лизингополучателя, а в зависимост от тях е размерът на обезщетението, което той ще получи от страна на лизингодателя, както вече стана дума. Най-общо казано, колата, която е обявена за "тотална щета" отива в небитието (от гледна точка на лизингополучателя) и за нова такава всичко почва отначало - ново подаване на документи, ново одобрение за лизинг, нова първоначална вноска и т. н. и т. н.
Има много подробности за които просто не ми се пише в момента, но аз специално съм впечатлен от отношението на хората, които работиха по моя случай и от страна на застрахователя и най-вече от страна на вносителя "НАР" ООД! Слушал съм и съм чел, че подобни случаи се решават в период от минимум 2 до 3 месеца, но мога да кажа, че точно днес на 8-ми юни (ПТП-то стана на 18-ти май) подписах новия си лизингов договор и очаквам до няколко дни да получа следващата си чисто нова Лада! Не знам как работят хората от другите представителства на "НАР" в страната, но специално към тези от шоурума и сервиза в София аз лично не мога да имам и една забележка! Наложи ми се да използвам услугите им при двата огледа на автомобила (вдигане на подемник, отваряне на вече неотварящите се врати и багажник, опаковане на колата с найлони, за да не вали вътре през незатварящите се впоследствие врати, прибиране на вещи останали в автомобила и т. н.) и всичко беше направено много внимателно, без нацупени физиономии, без сръдни и мрънкане. За мениджъра Пънар Кязим не знам какво точно да кажа - това момиче гори в работата си! В момента в който експертът на застрахователя оставяше опис с щетите, тя започваше да снема цени и до края на деня беше готова с проформа фактурата, въпреки всичките си други задължения. Звънеше на застрахователя, на лизингодателя и постоянно ме държеше в течение на това, как и какво се случва с автомобила. И това при условие, че фирмата отдавна е получила всичко, каквото има да получава за тази кола и можеше просто да махне с ръка и да каже: "Ами съжаляваме, случва се"!
Относно условията на лизинга всеки си има мнение предполагам, но мен лично тези условия ме устройват, което не означава естествено, че това би било така и за всеки друг! Проблемът е когато се случи събитие, като това в което аз по неволя бях участник и което не пожелавам на никого!
И една друга тънкост, която застрахователите обикновено "забравят" да споменат пред клиентите си - когато колата е в гаранция, клиентът има право на ремонт в официален сервиз на марката, а не в т. нар. "доверени" сервизи!

xm_net
Мнения: 86
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 16 юни 2018 19:06

И така, днес на 16-ти юни сагата приключи с успешен край - получих новия си автомобил и искрено се надявам да мога да му се радвам дълго и безаварийно! Еуфория няма, просто се радвам, че всичко свърши и отново имам кола. Автомобилът е Lada Vesta SW Cross, цвят "марс" и за него трябва да благодаря изключително на мениджъра от шоурума на фирмата в София Пънар Кязим. Благодарение на нея всичко се случи в максимално кратки срокове, на подробности не ми се иска да се спирам, но мога да кажа - тя е човекът! Като бивш собственик на Веста седан, мога да кажа, че разликата с крос-версията е осезаема. Колата стои на пътя по друг начин и създава усещане за автомобил от висок клас. Багажното отделение е измислено много добре и ако човек е организиран на практика всички онези неща, които се мотаят из багажника като постоянно присъствие там могат да се "скрият". За първите 150 километра ми направи впечатление разликата между френската (на предишната ми Веста) и руската (на новата) скоростни кутии. При френската предавките се превключваха доста по-леко още от самото начало, докато при руската се изисква определено усилие. Влизат точно, няма луфт, но разликата се усеща забележимо. Предполагам, че или с времето ще има разработване или свикване от моя страна, а може би и двете. Не го отчитам, като недостатък, а просто като факт.

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4291
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Frysco » 16 юни 2018 23:33

Йеее... честито.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6741
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Денис И. » 17 юни 2018 10:34

Честито. Радвам се, че историята има щастлив край. Cross SW определено е по-практичният автомобил.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

xm_net
Мнения: 86
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 17 юни 2018 12:35

Благодаря колеги! Иначе да - тази версия на купето определено е по-практична и ми допада повече. Общо взето, като си помисля май почти всичките ми коли са били с пета врата т. е. тип "хетчбек" или "комби" и това определено ми липсваше при седана. Когато обаче правих поръчката за първата Веста, комби-версията все още беше концептуален модел, така че нямах възможност за избор.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост