Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 28
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от Stefcho » 28 мар 2018 00:31

От скоро съм собственик на Лада Нива 2121. Понеже предишните собственици са сменили мотора е 1.5, а не 1.6, а километрите са тотално неизвестни. Годината на производство трябва да е '91, в предвид, че първата регистрация е на 01.01.92г. Пак според предните собственици е внесена от Италия преди около 3 години. Като цяло купето е в горе долу добро състояние, но има нужда от някои дребни ремонти.
Изображение
Изображение
Изображение
За това пък, окачването и спирачките са в покъртително състояния и там се налага сериозен ремонт. в първия ден след покупката напазарувах части за спирачките...
Изображение
...и започнах ремонт, който още не съм приключил.
Изображение
Снимките са с доста лошо качество, но за сега само с тях разполагам. :)

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6713
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 105
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от Денис И. » 28 мар 2018 08:08

Колега, честито за придобивката, обаче си направил най-лошия избор с МеНтели-то дето си взел ... по-лошо може би щеше да е Fenox, но както и да е. Предлагам ти да си купуваш оригинални части - цените са просто смешни, но качеството е много по-добро от повечето аналози, които се предлагат на българския пазар.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 28
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от Stefcho » 28 мар 2018 08:41

Хм. Ами може. На Опела и на Москвича ми карам с цилиндърчета на Метели и за сега нямам проблем. Другото са дискове и накладки за отпред, но още не съм стигнал до там. Цените на които ги взимам са много добри и за това на тях се спрях. Мисля, че няма да имам проблем, но времето ще покаже.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 276
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от bgbul » 28 мар 2018 09:22

Няма да имаш проблеми, спокойно! Всички са едно и също качество. Не питайте защо така мисля.
Добре е, че си сменил всичко и въже, цилиндърчета, и накладки. Провери да нямаш смачкани тръбички (дето са до цилиндърчетата) и продължавай смело с потягането. Честито и все в правия път да те води!

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 81
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от Стаменов » 28 мар 2018 15:27

Честито! Изглежда като добиче, ползвано за тежък офроуд, ама това си е Нива, все пак, донякъде е в реда на нещата, дано откъм купе да е здрава.
За регистрацията - все пак вероятно си е 1992, просто в съпровождащите документи не е била ясна датата на първоначална регистрация, вероятно само годината, която може да се разбере и по ВИНа. При такива случаи автоматично се записва 01.01 съответната година, а не че някой някога е регистрирал коли навръх Нова Година. Надали има и особенно значение, защото на АвтоВАЗ моделната година така или иначе започва на 01.09. предходната - демек коли 2018 се произвеждат още от септември 2017 и така е било поне от въвеждането на универсалните ВИН-кодове от 1980 г. насам.

Един съвет - намери си оригиналните джанти, с тях хем си изглежда човешки, хем по-важното - не натоварват окачването. То дори волгови джанти 14 цола идват тежки, камо ли тия Жук/Нисови 16 цолови. Не знам какво им намират, че ги слагат масово - нито са по-"вървежни" като вид, нито са по-евтини или лесни за намиране, нито нищо.
И друго - колегите са прави. Виж в НАР колко струват автовазовските части - със сигурност ще ти излезнат по-изгодно, на колкото и "тарикатска" цена да ги взимаш тия безмитни ментаци. Ладата е единствената кола, на която оригиналните части за конвейера излизат по-евтино от всичко друго. Виж, за Москвича и масовите в България дърти западняшки е друго положението - там без "аналози" няма как да се мине.

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 28
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от Stefcho » 29 мар 2018 09:22

Благодаря за поздравите.
Значи, напълно съм запознат с наличностите в НАР. С тази фирма работя отдавна, НО не мислете, че всички резервни части там са първо качество. За Алекото си купих влдна помпа от там, която беше с пластмасова перка и отвратителна изработка, ганитурата беше картонена и скъсана отгоре на всичко. Много отдавна дори руските заводи работят в външни доставчици, предимно от Китай, защото крайната цена все пак е решаваща.
Иначе - да, и аз се чудя как за 3 години тия хорича са успели да я разчекрантят така тая машина.

Потребителски аватар
Stefcho
Мнения: 28
Регистриран: 03 януари 2009
Репутация: 12

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от Stefcho » 29 апр 2018 23:38

И така, работата по Нивата продължава! След няколко седмици борба, най-накрая, се справих със спирачната система. Общо взето когато взех колата знаех, че ще имам работа там, но не предполагах колко точно са зле нещата. Не спирам да си задавам въпроса - как въобще го караш това нещо по този начин? Задните спирачки се оказаха лесни - накладки, цилиндри, въже на ръчната и още няколко дреболии. Когато свалих предните гуми, обаче видях че единия диск е значително по-износен от другия и няма да минем само със смяна на накладки. Когато разглобих апарата се оказа, че накладките са доста опечени, а някои от буталата са здраво блокирали, най-вероятно защото защитните маншони са скъсани. Пробвах поне да ги раздвижа но не се получи.
Изображение
Изображение

Започнах със смяната на дисковете. Доста интересно решение са избрали инжинерите на този автомобил за конструкцията им. Смяната на дисковете на Нивата не е чак толкова просто занимание, тъй като диска седи зад главината и е монтиран към нея посредством шпилките за джантата които преминават през диска и се набиват в главината. Отдело при ваденето на главината от шенкела може да възникнат разни изненади свързани с лагерите.
Изображение
Изображение
Изображение

Сметнах, че ще ми е по-лесно направо да сваля целия шенкел и като така и така съм го свалил реших да сменя и шарнирите.
Изображение

Първо извърших съответните операции отляво, а когато минах на дясното колело там ме чакаше малка изненада.
Изображение

Оказа се, че когато старите собственици са заменили долния шарнир са монтирали на негово място горен, без да знаят, че оригиналните са малко по-особени и това нещо се е отворило най-вероятно още при първия опит за завиване.
Да се върнем на спирачките. Опитах се да мина метър с апаратите и само да ги раздвижа, но не се получи. Някои от буталата бяха така блокирали, че се наложи буквално да ги избия с чука. За щастие бяха крайни и можеше да се бръкне през отвора за спирачна течност, защото към средното бутало няма достъп. Вътре буквално беше пълно с тиня! След щателно измиване ги сглобих с нови уплътнения и маншони и заработиха както трябва.
Изображение
Изображение
Изображение

Тотала е следния: Сменени дискове и накладки отпред, 4 нови шарнира, комплект лагери на едната главина, ревизирани предни спирачни апарати, сменени задни спирачни цилиндри и накладки,сменено жило наръчната, сменен заден спирачен регулатор и щангата към него, сменен спирачен маркуч за задния мост, не на последно място - сменена спирачна помпа.
След всичко това и последвало доста сериозно обезвъздушаване мога да кажа, че Нивата има много добри спирачки. Щом ги оправих я закарах на технически преглед и показа много добри стойности. Спира уверено и не дърпа на никъде.

Ето и една снимка с новите и летни гуми и вече в движение и в натурална среда:
Изображение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5217
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от LADA-2107 » 29 апр 2018 23:54

Много добра работа колега! Прегледай щателно целия джип. Както сам си се уверил автомобила не е гледан и поддържан. Да няма изненади, че ако закъсаш по черните пътища не може да те дърпа който и да е.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1521
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от tojaga » 30 апр 2018 23:09

Браво за усилията! Спирачките са най-важни! А снимките са правени за познато за мен място, поне първите от тях!

SweetSissy
Мнения: 4
Регистриран: 01 юни 2018
Репутация: 0
Местоположение: София

ВАЗ 2121 Нива - Stefcho

Мнение от SweetSissy » 01 юни 2018 18:46

Вътре е страхотна ! Евала за труда :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], SemrushBot [Bot] и 3 госта