Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 210х - Kromida

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1163
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 24 мар 2009 22:45

Да се чете ВАЗ двадесет и едно нула-хикс. Сега ще ви обясня защо.

Моята Лада е излязла от завода според VIN обозначението си през 1984 г. В България е регистрирана през 1988 г. Тогава явно е била чиста 2105, с 1300 ремъчен мотор и прочее всичко характерно за "петицата". Нашите я купиха през 2000 г., ако не се лъжа, пак си беше 2105, но с маска, решетка и преден капак от 2107, десен фар и десен стоп от 2107 и все още с дълговечния 1300 мотор, който в добавка имаше газова уредба с изпарител Solex, с плочка към карбуратора и 60 литрова бутилка... Поради разни причини колата от 2001 до 2007 г. стоя на село без никой да я докосне (припалвахме я и я карахме на газ през 2002 г. малко).

Аз съм набор 1985 г. и си взех шоф. книжка през Април 2007 г. През месец Май 2007 г. Ладата изглеждаше по този начин:
Изображение
Нооооо... бачо ви Кромида е твърда тиква, учил е 12 години в Руското училище 133 СОУ ,,А. С. Пушкин" в центъра на София и това, което за много други хора е кауза пердута, за него е предизвикателство...
Бях твърдо решен да реставрирам Ладата след като си взех книжката, но Мама ме изненада по много елегантен начин и ми сервира една друга кола, която карам и до днес, между другото (и на нея съм й сменил всичко заради състоянието в което я получих- от мотора през скоростите до окачването)- Rover Maestro 1.3L от българското производство във Варна...
Така, това са общи приказки, но искам да стане ясно защо процедурата по съживяването на Ладата ми отне близо 2 години- причината беше, че имах 2 коли на главата, които бяха в окаяно състояние. А аз и не съм мислел да продавам едната, защото винаги съм искал да имам 2 коли, освен това за на село в планината Маестрото ми върши доста добра работа.
Всъщност- да, Ладата е стояла 6 години без да бъде докосвана на село в планината, изложена на всякакви климатични условия и всичко останало, което става в селския двор, включително острене на котешки нокти върху гумите, а също и дрискане от кокошки по покрива... Много нагли са кокошките, да. Друго- в ботуша до десния преден амортисьор (една кухина в коша) имаше около 3 шепи костилки... Явно някакъв гризач си ги е складирал там.
Между другото, имаше тема за моята Лада в стария форум и дори хора от форума ме караха да се откажа.
От време на време разни селски тарикати се опитваха да ме навиват да им я продам и то за нелоши пари, защото купето беше (и все още е, с някои изключения) доста запазено... Предлагали са ми най-много 700 лв през 2005 г., аз тогава бях абитуриент, но не приех, много хора ми се чудеха и ме псуваха...
Та през средата на 2007 г. не помня кога точно но малко след Май месец се свързах чрез разни канали с един пич на име Радо (VAZ_2103 от стария форум) и с един негов познат- ТОШКО ХЕЛПА- незаконна пътна помощ, с един дизелов рапатрак Mercedes изтеглихме Ладето от Самоковска околия на Софийска територия и по-специално в Младост 4... След като напомпахме гумите и я подпряхме с едно големо паве защото нямаше никакви спирачки и съединител (за да я задържа първата предавка при изгасен мотор) Ладата изглеждаше ето така (забележете двата различни стопа... всъщност и всичко останало, жалко, но не мога да намеря снимката, на която сме я подпрели с павето и си личи падналата боя на едната врата):
Изображение
Изображение
Радо смени някои работи по мотора (маслото стояло вътре 6 години, ха-ха), обезвъздуши съединителя, после заедно спирачките, после с Ладата направихме тия 2 клипчета, които обаче са във vbox7 и мога да ви дам само на линкове...
Общо взето wannabe опити за дрифт без възд. филтър, без центровки, с не-отварящ термостат и т.н.
После колата си я докарах на собствен ход пред блока и реших да търся мотор 1500... Даже един пич от стария форум, предлагаше 2106/1600 мотор, никът му беше kolbasara, но не се стигна до сделка, моторът беше в много окаяно състояние и не можеше да запали.
Един луд старец от блока ми беше оставил една 2103 да изгние, с Радо и още един негов приятел навихме стареца за 130 лв да ми даде мотора, откачихме го от колата, но не можахме да го вдигнем- нямахме лост и лебедка и работата пропадна, междувременно с Радо преустановихме контакт- и 2мата имахме работа и бяхме в двата противоположни края на София (Западен Парк и Младост 4) и като цяло проектът беше замразен за няколко месеца... Колата престана да пали, бях разбъзикал карба и делкото. Цялата зима 2007 срещу 2008 до пролетта на 2008 стоя замразена на паркинга зад блока и даже циганите 1 път я бяха отворили (предния капак изкривен лост дето го държи отворен), с надеждата да заситят глада, ако намерят вътре акумулатор, ама курец- аз не държах вътре акумулатор, всъщност винаги съм бил с 1 акумулатор и 2 коли, защото оригиналният акумулатор на Маестрото умря и купих нова Искра, която си ползвам в момента. А може и да са се надявали да я запалят и към Надин или да си я краднат за тях си- ама тя не палеше, ха-ха! Както и да е- Ладата седеше на паркинга и всеки път като минавах покрай нея се вбесявах, че няма кой около мен да ми помогне да я оправя, защото тогава работех и нямах време сам, а и не разбирах много-много, не че сега съм голям разбирач, но съм в час доста повече оттогава... Около мен хората ми повтаряха да я дам в Надин и да се напием стабилно няколко пъти с парите (за Лада през 2008 г. даваха 360 лв в Надин, ако помня правилно).
Много пъти безуспешно се опитвах да я запаля, даже бате Емо- SCRAPHEAP ми е помагал, но не успяхме. Бях загубил надежда.
От един форум на най-якото списание в България, на което бях страшен фен (Gamers Workshop) се запознах се с едно момче от Люлин, което си взе книжката през 2008 г. и наследи Ладата на баща си. След като ми даде да я карам 1-2 пъти старата любов отново се разгоря в мен и през пролетта на 2008 г. случайно научих от стария форум, че на 1,5 км от блока ми, във Вилхелм Пик, имало един стар майстор на Лади- бай Ангел.
Една хубава сутрин взех момчето от Люлин и с един мой приятел-алкохолик от квартала (за кураж) ги натъпках в Ладата, а аз с Маестрото ги изтеглих до сервиза Вилхелм Пик.
Не си спомням цените, но бай Ангел не ми е взимал повече от 60 лв за каквато и да било процедура. А какво направи- откачи газовата уредба, настрои карба и делкото, смени ми ремъка и капака на клапаните (старият беше счупен от страната на свещите и маслото ги заливаше), смени ми ремъка (бях си взел Goodyear-ски за 14 лева, ха-ха!). После ми регулира клапаните.
Като вкарах Ладата в движение (нямаше обаче тоци по нея- никакви!), през ден като имах свободно време, си я карах за кеф в квартала. Цигани и чичета пак искаха да ми я купят и са ми предлагали 500 лв.
Обаче на мен ми беше дошъл меракът и си я правех бавно, но сигурно. Въпреки че вече не работех, защото в УНСС след 2ри курс не можех да съвместявам работата и ученето, все пак си я правех Ладата. Тонираха ми боя и шкуросах и китовах, а после и боядисах местата, където имаше слаба ръжда или беше паднала боята. Впрочем да го кажа, защото на всяка снимка цветът е различен- Ладата е тъмно синя, но с паднал лак на боята и леко лилавее. Уникална е.
Проблем бяха гумите- бяха всичките различни и толкова износени гуми на кола всъщност не съм виждал до днес. Толкова остаряха и се нацепиха, че в рамките на един месец и четирите се спукаха на колата както си седеше паркирана. Бяха им избили пъпки, или както се ебавахме в квартала- имаха "акне". Уникална гледка- днес си сменя едната гума с резервната, а утре резервната се пука. Ладата стои на 3 гуми и една спукана. След има-няма 2-3 дни се пука друга, постепенно всичките. Беше някакъв ужас, защото тогава нямах пари и гледката съвсем ме съсипваше.
Е, положението реално не беше толкова черно, но нямах излишни пари за Ладата, карах си другата кола и поддържах нея.
Горе-долу тогава се запознах с butaloto и той ми продаде за 35 лв две джанти 14" от Фиат с две зимни гуми на тях- Goodyear UltraGrip5 175/65/R14...
После се запознах с Frysco, който се оказа от моя квартал- трябваха ми секретни болтове за джантите на butaloto, защото хлапетиите от квартала се ебаваха с Ладето. Даже през нощта са се качвали на тавана- сутрин имаше следи от подметки.
Както и да е, sixstraight, приятел на Frysco с едно BMW 524 тогава, беше така добър да ми подари 4 секретни болта. Като видях Ладата на Frysco, още повече се реших да си правя моята, колкото и бавно да ставаше. Той ми продаде за 25 лв две джанти от Лада с две гуми 165/70/R14.
Изтърках ръждата и боята от 4те джанти и ги минах с грунд и сребърен феролит. Харесват ми, балансирах ги и не са криви. Отпред гумите на Frysco не лепват добре на джантата по ръба и сме сложили вътрешни гуми. Екстра.
Обаче остана най-големият проблем на Ладата- тя нямаше никакъв ток! Без мигачи, без фарове, без нищо. А аз никога не съм разбирал нищо от електричество. Един добър старец-инженер от квартала ми оправи стоповете и късите. Обаче нямах мигачи и никакви уреди по таблото, освен спидометър.
Иначе й изкарвах първата до 50-55 км/ч по уличките в квартала като бяхме 4 човека вътре...
Ето я Ладата през лятото на 2008 г., впрочем на външен вид изглежда така и в момента, с някои дребни промени (забележете 2та различни фара, десният от 2107- вгледайте се в мигачите). Снимките са с Ладата (2105 сток) на моя приятел от Люлин и до Москала на моя приятел-алкохолик от квартала. Впрочем тоя Москал е 412/1500, и никога няма да му простя, че го шитнаха за 600 лв да си платят парното, защото дядо му беше първи собственик, а колата на 35,000 км!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Тука отпред са джантите на Frysco, отзад на butaloto:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Тука може да ме видите искренно Вашия мен, ухилен като бебе на бонбон:
Изображение
Изображение

Всъщност успях да намеря и снимките от първото й стъпване в София, от началото на "реставрацията"- в Младост 4, без спирачки, без съединител и т.н., когато още не можеше да пали:
Изображение
Изображение
Ето го и 1300 мотора с нова бензинова помпа, която SCRAPHEAP ми помогна да сменим и новия капак на клапаните:
Изображение

Така... Понеже колата нямаше ток, през лятото на 2008 г., в най-голямата жега и по-точно или на 30, или на 31 Август, не помня точно, в натоварено движение по обяд (около 13.30 часа) тръгнах с моя приятел алкохолик (за кураж) от кино Арена към квартал Хаджи Димитър, където имам доверен жичкаджия (страшен пияница!). Нямах уреди на таблото, нямах много вода в радиатора, термостатът беше заклинил на затворено, а аз карах с повечко газ и в жегата. Точно на моста Чавдар изкарах 2рата до 70 км/ч. И долу на светофара колата изгуби мощност и почна да гасне. Помпаш газта- няма никого! Спря и да пали. Беше прегряла. Избутахме я на спирката на тролея и 1 час я чакахме на изстине, после се качихме и всичко ОК. Жичкаджията оправи ел-инсталацията. Основното беше проблеми в бушонното табло- бушоните не стояха стегнато, но имаше и други гадости. Както и да е, вече имах мигачи!
Дадох я на един приятел от Х. Димитър да я покара малко там, ходихме на кафе с нея. После си тръгнахме и обратно на моста Чавдар пак я прегрях плюс й потъна съединителят, но си вървеше. Прегряла я карах към ул. Иван Асен да ходим на кафе с един друг приятел и на светофара на Оборище и Черковна моторът умря. Тотален отказ да запали. Избутахме я на тротоара. 4 часа на сянка го чакахме да се охлади. Не можеше да се докосне, и не само, ами не можеше да си държиш ръката в близост до капака на клапаните. Въздухът над него мъждеше от топлина.
Свалих акумулатора, сложих триъгълник на задното стъкло и се прибрах вкъщи.
На другата сутрин с онзи приятел, дето я кара в Х. Димитър отидохме да я видим. Моторът студен палеше и съвсем малко като загрееше, гаснеше. С адски много газ и мъки я вкарахме в една странична уличка и я оставихме там.

Ладата за пореден път беше извън движение!

За пореден път приятелите ми казваха да я дам в Надин и прочее, и прочее, а аз бях бесен. А сесията мина и замина.

Какво стана в края на 2008 г... Твърдо решен намерих 1500 мотор- този на PEPSI от форума. Ходих до Благоевград и го взех. Моторът не беше зле, но беше доста юркан. Преди да го купя, с една дърта DACIA-дизел изтеглихме Ладата от центъра на София до площадчето на Бенковски при един пияница-монтьор там и я оставихме в двора му. Това беше мисля Ноември 2008 г.
PEPSI ми докара мотора с един негов приятел с Golf III... За което съм много благодарен.
Самият мотор в момента се държи доста добре, макар че имаше проблеми. Беше му сложен токоусилвател и беше каран като за последно. Всъщност, добре, че дойде при мен да види бял ден. Шегувам се. Свещите му бяха Bosch, на 1,1 мм хлабина. Рядко е слизал под 4000 оборота.
Моят стар мотор замина за 60 лв барабар с готиния ремък Goodyear при Nik40 от форума. Доколкото го гледахме този мотор е за сегменти и гарнитура на глава, ако не се е изметнал и блокът от няколко зверски прегрявания за един ден! Обаче пак трябва да призная, че доста издържа- 135000 км и моето дивашко отношение в последния му ден при мен, както и не знам каква част от тези 135000 км минати с газ. Всъщност газовата е била инстралирана през 1996 г.
За мотора 2103/1500 от PEPSI...
Махнах токоусилвателя, сложих свещи Bosch WR7DC, причукани на 0,6мм. Монтьорът-пияница ме бави 3 месеца докато сложих мотора! Но в крайна сметка и това стана- последните дни на Януари! Butaloto идва до Бенковски да ми помага да запалим мотора, защото от ТРИ карбуратора нито един не беше читав! Криво-ляво успяхме и най-накрая имах верижен 1500 мотор в колата! Естествено, имаше и мизерии. Един приятел вместо да развие генерацията разви картера на скоростната кутия и маслото изтече, загуби няколко винтчета. Наляхме масло, но постоянно течеше. Карбураторът беше мръсен, резервоарът също. Колата още беше с два различни фара и два различни стопа. Решетката отпред ми я счупиха циганите от Бенковски. Газовата уредба махнахме изцяло и я изхвърлихме. Не налях достатъчно антифриз и през Февруари 2009 г. радиаторът цъфна.

Колата си остана при мен и най-накрая започнах аз да си я стопанисвам. Сменихме й бушонното табло с такова като на снимката по-долу и оправихме всичко по инсталацията с изключение на парното и задния реотан на стъклото (всъщност не съм го тествал).
Изображение
Смених радиатора с такъв от 2106, естествено, по обява от форума и го закърпих, защото беше проблемен. Перката е постоянно зацепена по мое искане да бъде така. Сменихме гарнитурите на скоростната кутия и маслото- в сервиз, защото няма канал около мен. Взеха ми 28 лв с маслото и бяха много учудени как карам кола, от чиито картер на скоростите като го отвили изтекли има няма 100-150 грама масло.
Преди това загасвах на Сточна гара, на кръговото, бях пуснал тема. Заради задръстен карб- прочистих резервоара (какви гадости излязоха само- тази кола има пробег на бензин около 100 км за последните 10 години сигурно- излязоха утайки, втвърдили се като въглени, ако искате вярвайте)!
Бай Ангел ми смени накладките (с червено Ferodo, за съжаление) и възстанови сервото, раздвижи цилиндърчетата и апаратите. Нарочно отидох при него, макар че можех и сам да се оправя с това, защото към спирачките не бива компромиси. А човека го познавам.
Shnureaga беше така добър да ми подари фар от 2105 със счупено стъкло, а аз си купих за 10 лв фар от 2107 с помътнял рефлектор като моя и свалих стъклото, залепих го на фара на Shnureaga и в момента карам с него- чук е! Два стопа от 2107 вече са на линия. Решетката от 2107, която беше черна и много ме кефеше, но циганите я счупиха, смених с "хромирана". Карбуратора го разглобихме с butaloto и сменихме жигльорите с нови, а аз го настроих според книгата "Всичко за карбураторите". Не ми държеше никакъв празен ход и трудно палеше- след правилните интервенции и поплавък на 6/15 мм пали лесно сутрин на смукач и само като чукнеш ключа като е топла. Свещите са керемидени, не гори масло- масло ползвам за 6 лв/ литър от блока с розата (а PEPSI ми казваше, че при него с Приста Лидер горял този мотор почти литър на 1000 км). Всъщност всички части оттам купувам и съм много доволен, а имам магазин за Лада-части на ЕМК33 в моя собствен блок, но са страшни мизерници и скъпчии.
Смених и бензиновата помпа с чисто нова.
А ето тука една готина снимка от двора в Бенковски, където й боднахме 1500 мотора:
Изображение
Мисля, че мога да кажа, че от всичките си собственици, тази Лада се поддържа най-добре при мен, поне така се надявам да се окаже.
Остава да й сменя всичко по окачването с чисто ново и гарнитурите на всмукателния колектор, както и помпите на съединителя и самия съединител след време.
Планът е да я държа със стоков двигател и да си я карам за кеф винаги когато мога, разход още не съм й мерил. Искам един ден в близко бъдеще да е перфектна по отношение на всичко- частите да са нови и окачването да е цайс. След това- боя същия цвят. И може би някой ден ще й преправям карбурацията- два карба Щромберг, за да върви повече, ама това в бъдеще, а е и трудно, защото такива карбове трудно се намират.
Колата си я обичам и уважавам, и съм се убедил, че трябва да си я правиш сам и с приятели, а не по сервизи. И че руските коли, толкова оплювани от много хора, са създадени така, че с нужното старание и постоянство, да можеш да ги изкараш от гроба.

В заключение искам да изкажа специални благодарности на всички, които са ми помагали в моментите на отчаяние и са вярвали или не са вярвали, но въпреки това са помагали- моите приятели Димитър, Светослав, Спас, Юлиан, на самия бай Ангел, на Марио (butaloto) и на Shnureaga, на SCRAPHEAP, на Frysco и на sixstraight, на PEPSI, на ЕМО ЧЕКИЯТА- моя доверен жичкаджия, страшен боклук и алкохолик и на всички останали.
Ето я в момента колата, има още работа по нея, скоро ще й правя по-хубави снимки.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
JokEr
Мнения: 1083
Регистриран: 15 август 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 210х- Kromida

Мнение от JokEr » 24 мар 2009 23:18

Колега прочетох цялата тема..! Браво за усилията и търпението което имаш към ладата :) Продължавай във същият дух :cheers:

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2747
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 132
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: ВАЗ 210х- Kromida

Мнение от butaloto. » 24 мар 2009 23:26

Tи си фен брато! Лудите сме на изчезване :) С тоя карбуратор беше ебати одисеята... ама кой да се усети, че смуче въздух като изоглавен. :D Скоростите на тая Лада влизат като в 'масло', за първи път се качвам на Лада с такива мазни скорости. Само клапаните остава да се регулират и е чук!
А утре може да се поглези ладето и с нови помпи на съединителя. ;)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Потребителски аватар
momo
Мнения: 431
Регистриран: 14 октомври 2008
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 210х- Kromida

Мнение от momo » 25 мар 2009 00:07

Супер е :ladaa:

Потребителски аватар
JokEr
Мнения: 1083
Регистриран: 15 август 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 210х- Kromida

Мнение от JokEr » 25 мар 2009 00:10

Най-ме кефи че е събрано от двата модела най-доброто,всичко което мене ме кефи :P Предният капак на 7цата е по-хубав,маторя 1500 :mrgreen: И от 5тица задният капак,броните и стоповете са по-хубави ;)

Потребителски аватар
BASHEV_LADA
Мнения: 197
Регистриран: 18 август 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от BASHEV_LADA » 25 мар 2009 01:03

Евала колега, от толкова добре подредената тема може да се види колко търпение имаш :cheers:
Колата е супер, продължавай така

lada138ar1
Мнения: 52
Регистриран: 12 декември 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от lada138ar1 » 25 мар 2009 07:42

Такива карбове каквито си търсиш,преди една седмица видях в тунинг.бг от някакво бмв,ако искаш се разрови малко.
Объркал съм се за форума -ето тук
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... E8&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1163
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 210х- Kromida

Мнение от Kromida » 25 мар 2009 12:02

JokEr написа:Най-ме кефи че е събрано от двата модела най-доброто,всичко което мене ме кефи :P Предният капак на 7цата е по-хубав,маторя 1500 :mrgreen: И от 5тица задният капак,броните и стоповете са по-хубави ;)
Хах, по-скоро от трите, ако броим мотора блок 2103. А задните стопове на 2105 не ме кефят толкова заради малките светлини за заден ход, обаче за капака с двете вдлъбнатини си прав- и мен повече ме кефи от равния на 2107. Броните също.

Сега нямам да отделя за карбовете, събирам да си правя предницата.

Благодарности за хубавите отзиви!

Потребителски аватар
Mitko 21061
Мнения: 388
Регистриран: 29 юни 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Mitko 21061 » 25 мар 2009 13:50

Браво колега радва колата и дано по-скоро да я направиш както искаш. А може ли да попитам каде поточно я правите тази Лада в кой район на Младост 4 защото има снимки които са ми доста познати понеже от 2007 до 2008 и аз живях в този квартал там работех тогава.

Потребителски аватар
Nik40
Мнения: 1129
Регистриран: 22 юни 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Nik40 » 25 мар 2009 14:16

МММ първо Здравей кромида :)
Мотора ,който купих от теб , до ден днешен седи в мазето ми в г.Малина и чака да дойде хубавото време (което идва) и пари най-вече...

Ладата ти е не е лоша, ама има още на къде да я правиш ,виждам ,че и твойто виждане за хубава Лада не съответства на това ,което имаш в момента, но вярвам ,че ще го промениш , преспектива има :!: Ладата и аз също така я видях ,като ходихме с татко да вземем мотора , не изглеждаше зле ,но на снимките ми се струва наистина променена и по-красива от преди за, което ти правим евала. ;)

Иначе и моята кола има проблем с бушонното табло и аз се надявам да го реша по твоя начин :!:
Сега да ти се скарам :) Щом си от жк.Младост 4 що не каза ... аз съм от младост 3 , блок 327 ....
Много често обикалям и разглеждам ладите в района ,но твойта несъм я виждал ... Една от харесваните от мен лади в района е с регистрационен номер обратно написан на моя . 7204 < моя ,и съответно 7402-на една червена 7мица страшно запазена :!: Или нова като производство ;) .
Толкова изоставени лади има по младост не-зле изглеждащи,че бях заинтересован по едно време ,а един приятел ми казваше да лепя бележки по колите КУПУВАМ .... :)
Само успех мога да ти пожелая е ... и някой друга работа може да свършим по колата , все пак си съсед ... ;)
Драсни едно лично,като си свободен или на 0890-32-42-93; 0883-49-52-95 - и на двата след 13:00 часа.. .(victory)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], SemrushBot [Bot] и 3 госта