Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 210х - Kromida

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
MENJI.83
Мнения: 13
Регистриран: 07 август 2011
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от MENJI.83 » 25 окт 2011 16:16

Горе главата, колега. Не губи кураж. Всичко ще се нареди. Успех с хубавата Лада и късмет да си намериш печеливша работа. Ти си истински почитател на марката и заслужаваш много. Поздрави!

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 15:51

Здравейте, колеги!

В продължение на темата за моята Лада ще разкажа как се развиват нещата.
Преди 2 години се опитах да се кача на яз. Калин с Ладата и нещата не се развиха по план. Това е темата ми оттогава - цяла спасителна акция.
Не толкова каръшката ми разходка до яз. Калин

В крайна сметка, след неуспешната експедиция до Калин, Ладата остана без средно и крайно гърне и я оставих зад блока, между две гаражни клетки да чака по-добри дни.
По-добри дни сами не дойдоха, защото в града животът си тече, работа-вкъщи, Събота и Неделя гледаш да почиваш, да се разходиш, да се видиш с приятели и не остава време и желание да се цапаш и да се гърбиш с ремонтни дейности, при положение, че си имаш основна кола и т.н. А и вече сме на години, семейни, имаме задължения, парите не растат по дърветата, а и свободното време е малко, трябва да се съобразяме с много неща...

Така или иначе, отплеснах се. Темата е за Ладата. Та докато аз се наканя да я стегна, се случи така, че веднъж като се прибирам от работа, се оказа, че кварталните хулиганчета 12-13 годишни са се научили да я отварят, да пушат вътре и я използват, за да се качват върху покривите на гаражните клетки от двете й страни понеже си нямат друга работа.
Вариант 1. Даваме я на скрап и взимаме има-няма 300 лв.
Вариант 2. За пореден път я съживяваме и я ползваме за втора кола, закарваме я на вилата.

Естествено - Вариант 2. Давай!
Една Събота с мой приятел се хванахме да я приведем във вид, в който да премине на ГТП. Щетите от децата:
-хлътнал таван
-прецакани машинки за движение на стъклата на всяка врата
-загубена/открадната ръкохватка на скоростен лост - беше много яка - кехлибарена, с ретро количка вътре- подарък ми от колегата съфорумник и мой приятел Shnureaga
-разместени кабели при спирачния педал и нямах стоп светлини
-огънат капак на багажника.

И така. С няколко по-резки удара с длан изправих тавана и задния капак. Е, не са фабрични, но не са и в изцяло окаяно състояние.
Намерих до колата една дъска, около метър и двайсет, широка 10 см. Купих си трион за 7 лв и я нарязах на четири парчета по 5 см и дължина около 50 см. С тях подпрях стъклата във вратите да не може да се свалят насилствено, респ. да не може да се отваря повече колата от разбойниците. Тях не съм ги бил, не съм им чел конско - имат си родители, а аз нямам намерение да злобея към децата. Само им казах, че са повредили нещо чуждо и ако ми намерят топката за лоста - ще ги повозя. Казаха ми, че им я взел някакъв по-голям батко и останаха с пръст в уста заради липса на оцпия за возене.

Следваща Събота - помпаме две изпуснали гуми и се подготвяме окончателно за ГТП. Взимам 75 амперчасовия акумулатор от моята кола и се хващам да паля Ладата. Чааветата се появиха изведнъж и започнаха да се чудят ще запали ли, няма ли и да сноват около мен. Впрегнах ги да ми асистират да ми подават гаечни ключове, отвертки и да внимават да не се затиснат с капака на ДВГ.
Ладата въртя и не запали. Ставам от седалката, гледам в коша - маркучът за бенз от помпата към карба разцъфтял - явно 2 години стоене са го скапали. Веднага от багажника резервен плюс ново филтърче от магазина. Подкачаме и взривяваме - Ладата изръмжа веднага. Както е без гърнета, лапетиите трябваше да си запушват ушите с длани докато стояха до нея. Кеф и страшна изненада - баткото запали Ладата!

Местим я от другата страна на блока и им казваме да не пипат повече, защото сега съм им простил, но следващ път няма, освен това ги излъгвам, че от другата страна на блока имам камера и като ги запиша как бърникат - директно в полицията.

Монтираме средно и крайно гърне - това при един майстор на ауспуси, аз нямам канал (имам на село, но тук - не).
Уговаряме ГТП и го минаваме. Имаме ГО, винетка. Отново сме в играта и става сериозно. Ладата отива на вилата. След 2 години престой минава 80те километра дотам без никакъв проблем. За този пробег не се появяват никакви проблеми. Маслото в ДВГ е Мотул на 3 години, 4100 15в50, антифризът е Верила.

Два уикенда я карам на село - едната гума изпуска - сменяме вентила, лепим пробойна и се оправя.

Жената иска разходка в планината. Отиваме с основната кола. До изходната точка за 5-6 часова разходка има 9 км разбит път - с нашата кола не става. Решението - да се върнем и да отидем с Ладата. Продължението и снимки в следващия пост.

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 16:37

16-09-2017
8.30 тръгваме от вилата за местност "Кирилова поляна" в Рила, 5-6 км след Рилския манастир. Пристинал съм предния ден, директно от работа и съм неприятно изненадан от браточката, който наглежда и ползва от време на време Ладата в селото - радиаторът тече!
Разстоянието до Рилския манастир е 114 км в едната посока и решението дали да тръгна с полу-изправна кола, която не е виждала по-сериозен пробег от 3 години насам се взима за част от секундата - познавам ли си колата - да. Имам ли инструменти за ремонт на пътя - да. Тръгваме!
Естествено, тези дребни подробности се казват на половинката след като сме тръгнали и мааалко поизкривени - имаме съвсем лек теч от радиатора и не се знае дали платната на бенз помпа няма да сдадат багажа. Всъщност течът си е сериозен и бенз помпа е същата, заради която закъсах на Калин - гарнитурите й пропускат малко бензинец. Не съм я сменял, защото нямах време, а и в София съм на работа по цял ден и не съм купил нова.
От село слизаме в Самоков. Зареждам 35 лв бенз (16 кила - смятам разход 7-8 на 100 км и ми се вижда достатъчно за пробег от 2х114 км. + 2х9 км лек офроуд). Иначе сме на резерва, има и малко в резервоара. Купувам и 4 кила туба с готов антифриз от бензиностанцията. Решил съм да доливам чак като почне на грее - да не го вкарвам в течащ радиатор и да го губя по пътя. Купувам и добавка за спиране на течове, но се прилага по инструкция на студен ДВГ - демек утре, сега не става. Нищо, по-добре да я имаме.
Тръгвам от Лукоя (както казват местните на Лукойла) и удрям джакпота - отворил е чичката с магазин на всякакви авто-говна.
За 32 лв вече съм по-спокоен, защото се оборудвам срещу тази сума с:
-бенз помпа Мастър спорт
-друга добавка за спиране на течове - прилага се на топъл ДВГ
-резервно кондензаторче (колата е с делко на 4 години, но знае ли човек)
-ключ за свещи 21 мм

Кеф! Вече съм готов за дребни повреди, по-големи не очаквам, защото ДВГ е ОК, мерена му е компресия - 11 и на четирта цилиндра, ауспухът е нов, делкото е ново, окачването е на 6 години - части МООГ, бе, въобще, успокоявам се и карам!

100-110 и след малко сме в Дупница, после пак така и стигаме разклона за Рилския манастир. Газ нагоре по пътя, след разклона за Стобските пирамиди изпреварвам няколко туткащи се коли, натъпкани с туристи и няколко буса и 1-2 рейса. Катерим се с около 70 към Рилския манастир, оставам 15ина км. Ладата почва да грее! Шайзе - отбивам. Тия, дето ги изпреварих, ме подминават, а аз отварям капака.
По принцип не съм фен на добавки за спиране на течове, истината е изправна охладителна уредба, но сега трябва да стигна до дестинацията и нямам друго решение. Сипвам добавката, която се прилага на горещ мотор. Сипвам с тънка струйка на работещ мотор и антифриз от тубето. 2,5 кила, загубени за 90ина км пробег! Моментално стрелката се връща на 90 градуса и потеглям отново.

Стигаме Кирилова поляна. Резервираме бунгало и оставяме багажа в него. Приготвяме раниците и кучетата. Целта е: хижа "Рибни езера" и езеро Смрадльо (Смрадливото езеро). Маршрутът е: от Кирилова поляна черен път 9 км до местността "Тиха Рила" и оттам - същинската разходка. Пак разсъждавам. Ще издържи ли Ладата? Местните ходят с Корси, Нисанчета - значи да. Пътят не е стръмен, но е яко каменист, на места и с по-големи камъни. Тръгваме. Друса яко, звуците в купето са все едно се разпада ДВГ, скоростна кутия и окачване едновременно. Всъщност това са всички незакрепени добре неща в багажника, корите на вратите и камъни, завлечени от гумите, които тракат по подкалниците и пода. 2-3 удара на по-големи камъни по носачите, 30 минути и стигаме Тиха Рила.

Следват снимки.

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 17:12

Това е пътят. А аз сега се сещам да питам - по движение да кажем с 30 км/ч по такъв път какво има най-голям шанс да замине? Накрайниците и селеновите втулки, или друго? Камъни от най-различни размери, добре, че не спуках гума.
097-put.jpg
Простотията на БГ ловци и други въоръжени имбецили.
098prosto.jpg
098put2.jpg
098put3.jpg
098put4.jpg
Изходната точка за пешеходния маршрут. Паркирах под един бор на сянка, не съм снимал.
099izhodna.jpg

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 17:16

Долно Рибно Езеро (ок. 2 100 м. надморска).
100dolno-ribno.jpg
101dolnoribno.jpg
Хижата "Рибни езера" - добре, че котката им не даде фира! (hiro)
102hija.jpg
И Горно Рибно езеро - има си остров, но сега водата е понамаляла и е полуостров.
103gorno.jpg
104gorno2.jpg
105gorno3.jpg

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 17:19

Малко спа процедури...
202prostor.jpg
Ееееей там някъде долу под един от многото борове е Ладата - видяхте я, нали? (hiro)
202dolu-put.jpg
Рилски простор...
202prostor.jpg
Рилски камъняк...
203kamuni.jpg
Смрадливото езеро. Някога буря изхвърлила много риба на брега, тя умряла и се вмирисала. Езерото преди време е било по-голямо (всъщност доколкото знам най-голямото ледниково езеро на Балканския полуостров), но сега е намаляло и се е разделило на три по-малки езера.
204smr.jpg
204smr2.jpg
204smr3.jpg
Прикачени файлове
201spa.jpg

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 17:39

17-09-2017
Събуждане в бунгалото...
301bung.jpg
По едно шкембе до чешмата и потегляме... Сложих и добавката за спиране на течове, прилагаща се на студен ДВГ.
301bung2.jpg
Покрай разклона за Стоб - пиш пауза, кофи брейк, или там както му се казва + малко вентилация за кучките.
302cofbreak.jpg
302cofbreak2.jpg
Ето как съм решил временно (временното понекога си става баш постоянно (hiro) ) проблема с прецаканата машинка.
По-долу е и машинката - купил съм я, нямам време да я инсталирам!
303vrata.jpg
303mashinka.jpg
МИНИБАРЪТ
303minibar.jpg
Около 30 км слязох по инерция, от бунгалата до град Рила. След това - приятна скорост 100 км/ч.
304skor.jpg
И, естествено, Мърфи почна да действа. Колата започна да загрява. Това е ефектът от добавките, а вероятно в системата влезе и въздух. При 90-100 км/ч стрелката отива след 90 градуса...
Мислех да не зареждам бензин, но жената искаше да е спокойна и ме накара в Дупница да сипя за 10 лв. Точно спрях на колонката и мигна резервата!
От Дупница до Самоков през местността "Дервен" си катеря с 80тина км/ч на четвърта. И стрелката бие към дясната страна! И то доста! А аз се изнервям и се чудя ще духнем ли гарнитурата. Добре, че започна равната част от пътя - задминах някакъв Фиат, който беше с 80. Опитах да поддържам 100 - не става - грее все едно преди малко, при катеренето. Приемливи температурни стойности при 85 - леко подминава 90 градуса.
Малко след разклона за Сапарево спрях под едни тополи на сянка. Отворих радиатора - вместо досегашния чист прозрачен антифриз - ръждива гняс - ефектът на добавките си казваше думата. И въздух - като мачках с пръсти маркуча от главата до радиатора в гърловината излизаше въздух и нивото на течността спадаше. Долях около 500 грама антифриз. Нямах нерви на жегата повече да се занимавам. Подкарах отново и сега при 100 имах стойностите, които преди имах на 85. На 85 не загряваше вече.
След Самоков пак дадох газ и последните 10 км минах със стрелката по средата между 90 и "крайно дясно".
Ладата ни прибра, оставих я на празен ход с включена перка за 15ина минути.

Ясно е какви са скорошните планове - промивка на охладителката уредба, нов радиатор, нов термостат, чудя се дали профилактично да сменя и гарнитурата на главата.
Но важното е, че си направихме трипа успешно и преценката ми беше правилна! Ладата успя да мине 2 х 114 км добър път и 2х9 км гаден камъняшки полу-оффроуд. При скорост 100 км/ч пускам волана и правата линия не я губи, така че - все още сме в играта.
Ето с този мъх на бронята минах ГТП.
305muh.jpg
Ладата отново вкъщи. Малко се намесиха и слънчевите лъчи.

Надявам се съм разнообразил малко форума, а също така се надявам, че съм ви запалил да направите и вие една подобна разходка. Но не отивайте с лека кола - освен ако не сте я прежалили - горе на "Тиха Рила" имаше основно джипове и 2-3 леки коли, но западна кола не бих рискувал да троша там. Не си заслужава. Ладата поне лесно се прави и частите са на по-нормални цени. Поздрави!
306backhome.jpg

Потребителски аватар
Kromida
Мнения: 1165
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Kromida » 17 сеп 2017 17:45

И какво излиза - че за средно дълъг път Ладата си е доста приятна кола - особено ако си падаш по едновремешния стил на пътуване - без да бързаш, от време на време спираш да направиш някоя снимка на пейзажа, да пийнеш вода/да хапнеш.
И трябва да познаваш автомобила и да помниш какво кога си правил - няма да те предаде.

Потребителски аватар
Shnureaga
Мнения: 174
Регистриран: 11 май 2008
Репутация: 3
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от Shnureaga » 17 сеп 2017 23:00

Почти се разплаках на топката на скоростния лост. Някои хора не можеш да забравиш, макар да не ги виждаш често. Кромида е направил такива жестове за мен..... няма да забравя една зима с Буталото ми оправяха парното, докато аз бях на работа...... и сватбата беше чук. Да сте живи и здрави бате и скоро да ме каниш на кръщене :)

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2767
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 210х - Kromida

Мнение от butaloto. » 24 сеп 2017 02:55

Втора ракия пия, а склонен съм първа сълза да пророня!
На окачването няма какво да му стане, помня, че при подмяната на предницата намери най доброто от съветското качество което търсехме. Пази единствено картера и дъната.. и да не загубиш кардана някъде ;) Иначе евала за ентусиазма.. ладата е веднъж! (victory)
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 1 гост