Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Магазини, сервизи, цени, времето, пътна обстановка, GPS, car audio, гуми, консумативи и всякакви други полезни неща
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 19 окт 2015 20:18

И така колеги, понеже през годините понатрупах известен опит с регистрация и отчисляване на поне 10 коли, различни неволи и проблеми които съм имал реших да споделя с вас за да може един вид да ви предупредя и да се пазите и внимавате, за да не повтаряте същите грешки. Ще изложа историята последователно кола след кола.

1. ВАЗ 2101 от Габрово. Колата беше с черни номера, не беше карана от 10 години, но беше приведена в състояние - годна да се движи. След склчюване на договора за покупко - продажба ме заведоха до Габровския КАТ, където питахме как може да придвижим колата до Стара Загора (с черните номера), но там служител с униформа и мазна усмивка ни обясни, че не можел да ми даде временни номера, че трябвало да я бракуват и после в Стара Загора да я регистрирам пак, но можело и да се и затворят очите и да се правят, че не съм ходил да питам, съответно да карам на собствен риск с черните номера до Стара Загора. Реших и тръгнах, по живо - по здраво стигнах КАТ Стара Загора без никакви проблеми. Влизам да я регистрирам, но ми казаха, че понеже застраховката е сключена в същия ден не могат да я регистрират и трябва да отида на другия ден. Да ама аз с черните номера един път съм прекосил града и сега да го прекося втори път за да мога утре да го прекося за трети път неееее..... питах дали мога да оставя колата на наркинга на КАТ, казаха ми, че не може, но ще си затворят очите. Така на другия ден я регистрирах. Извод: за кола със стари номера - платформа!

2. БМВ Е 21 320 от Ловеч. Колата беше с редовни документи, но с неизправен двигател и скапани гуми. Гумите едвам ни докараха до края на Габрово, а двигателя ме предаде на входа на КАТ. Питах дали мога да я прекарам през канала на бутане, а отговора беше: "Как ще ти регистрираме кола която не се движи бе." и може би са прави. Втори опит в КАТ - запънаха се за номера на купето, понеже е боядосвано няколко пъти боята беше запълнили частично цифрите и трудно се четяха. Четат се ако си впрегнеш зрението и най-вече акъла, но те явно не искаха да го правят и ми казаха, че трябва да ходя еди си кой ден на еди си коя комисия. Казах им да дадат малко шкурка да зачистя номера, но те едва ли не ми се скараха. След няколко дни отидох на комисията и пича каза: "От ясно по-ясно си личи какъв е номера, не знам защо са те пратили при мен?" После всичко беше наред. Между другото колата беше оранжев металик, но по документи се водеше със стария червен цвят. Това беще коригирано още в началото на гише "подготовка на документи" след като казах на служителката. Извод: проверявайте номерата на блока и купето както в талоните, така и самите номера да са чисти и лесни за разчитане!

3. БМВ Е 21 316 пак от Ловеч. Колата без застраховка и преглед, без винетка и с изгубен малък талон. Взех я аз платих каквото трябваше още в Ловеч, колата ни изостави по пътя Шипка - Бузлужджа (решихме да минем от там за по-интересно), проблема беше с чукчето. На другия ден в КАТ - както предишната така и тази кола се водеше с друг цвят - бяла, но беше сив металик, обявих това пред служителката на гише "подготовка на документи" и проблема беше решен, обявих на същото гише, че малкия талон е загубен от предишния собственик, накараха ме да напиша молба/декларация/заявление, не помня точно и проблема с талона беше решен. Тук започна обаче голямата разправия. Понеже при нас БМВ, Мерцедес и Ауди ги проверява лично началника на КАТ, та писа човека, че номера на купето е нестандартен (щото бил с малко цифри, но обяснението беше устно и не вписано в документите). Отивам на гише "регистрация" и жената ме пита защо номера е нестандартен. Обяснявам, какво ми е казал началника, а тя ми казва, че така на думи не може да вярва. Търся аз началник КАТ в кабинета му, обяснявам ситуацията, а той казва: "щом съм казал така, значи е така, да ти регистрират колата и толкова". Връщам се на "регистрация", казвам на служителката какво е казал началника, а тя казва, че трябва на документите началника да напише основание въз основа на което номера е нестандартен и пак ме праща в кабинета на началника. Човека му писна на дедовия от глупости, написа следното: "номера на купето е нестандартен, тъй като е с по-малък брой цифри" удари подпис и печат. Тогава се върнах пак на "регистрация" и всичко продължи по нормалния ред. Между другото не помня на коя кола при регистрацията ме накараха да пиша следното: "МПС-то е лек автомобил, а не мотоциклет" щото някакви номера съвпадали с базата данни. Извод: служителите в КАТ понякога не знаят какво правят или не им пука изобщо за хората!

4. ВАЗ 2108/21083(щото се води 2108, но двигателя е 1500, въпреки, че по документи е 1300) от Пловдив. С пристигането в КАТ и подготовката на документи нямаше проблеми. На входа на каналите ме спря служител на КАТ с въпроса: "Какво мислиш да правиш тук с тая кола?". отговорих, че съм дошъл за да я регистрирам, а той ми каза: "В този вид мога само да ти я спра от движение, но не и да я регистрирам." Каза още да я боядисам и пак да се върна. Колата беше цвят "бордо" или там както се води, аз му викам "вишнево червено". Прибрах я в гаража и буквално за 3-4 дни си я боядисах сам (боя + смяна на предни калници и преден капак + модификации по задния) то си и личи, че е правена набързо. Връщам се в КАТ след около седмица от предишното посещение, минавам през "подготовка на документи" за да ми коригират документите с новия черен цвят. После пак на каналите и ме посреща същия "служител" с мазна усмивка: "Ааааа к'во стана, боядиса ли я? Дай да видим сега дали ще минеш." Заеха се да проверяват номерата на купето и блока. Тъй като дясната страница е сменяна ми се наложи да обяснявам защо номера на купето е хващан с нитове. После и номера на блока провериха, отговаряше, но забелязаха, че няма филтърна кутия и се усетиха, че главата не е оригинална (16 клапана беше) и се запънаха. Опитах се да се оправдая с това, че не разбирам и така съм я купил, но не мина номера. Технотест или няма регистрация. Лошо ми стана, питах дали мога направо да я бракувам (за да се оттърва от нея), но ми казаха, че първо трябва да я регистрирам, но ако я регистрирам защо ми е да я бракувам? Накрая като последен вариант питах дали ще стане ако си намеря оригинална глава и отговора беше положителен. Айде обратно в гаража, търси и сменяй глава... После пак до КАТ и този път вече си имах законна Самара на мое име. Извод: не купувайте кола с лош и/или неоригинален външен вид и/или двигател който с нещо се различава от оригиналния!
Последна промяна от LADA-2107 на 21 окт 2015 00:20, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 20 окт 2015 23:54

Изводите за мен са:
1. За коли със стари номера задължително платформа или рискувате много.
2. Проверявайте номерата на блока и купето както в талоните, така и самите номера да са чисти и лесни за разчитане!
3. Не купувайте кола с лош и/или неоригинален външен вид и/или двигател който с нещо се различава от оригиналния!
4. Служителите в КАТ понякога не знаят какво правят или не им пука изобщо за хората!
Последна промяна от LADA-2107 на 21 окт 2015 00:17, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 21 окт 2015 00:04

Спиране на кола от движение: става въпрос за първият споменат автомобил най-горе - 2101 - колата беше с табло от 2107, двигател 1600, раздувки на калниците, много фланци, лети джанти 15-ки, спортно гърне, брони от тръба, спортни предни седалки/корита, без задни седалки, залепена лента PVC фолио на предното стъкло отгоре и други. Спряха ме защото карах без фарове (пусках се по инерция по надолнище и бях загасил двигателя, при което са угаснали и фаровете). Като видяха колата от близо казаха, че ще я спрат от движение заради промяна в конструкцията на автомобила. В акта вписаха: гърнето, броните и липса на задните седалки, но ми казаха, че и: раздувките, коритата и лентата фолио на предното стъкло също са предпоставки, които нарочно не са влисали за да е по-малка глобата (радвам се, че платих само пари и не ми взеха точки от талона).

Само за сравнение:

Преди да направя колата за 6 месеца са ме спирали полицаи 3 пъти за проверка:
1. По случайност.
2. Вечерта на Атанасов ден в 12;30 вечерта и най-вероятно се съмняваха, че карам пиян (логично по празници).
3. Вечерта по тъмно на входа на Нова Загора минах два пъти покрай тях за 10 минути и може би им се сторих съмнителен.

След като я направих за 6 месеца са ме спирали може би над 20 пъти просто така защото им изглеждаше съмнително "наточена ЖИГУЛА", карал съм винаги нормално за да не се набивам на очи. Случвало ми се е да карат зад мен и да ми пускат синя лампа за да спра за проверка.

Пак за сравнение - следващото ми ЖИГУЛИ беше с оригинален вид (като изключим 15-ките), двигател 1700 и за 3 години са ме спирали 3-4 пъти.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 21 окт 2015 00:23

Имам да пиша още по темата, нова случка от вчера. Обмислям и писането на нова тема със съвети за избор и регистрация на кола.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от 0gn » 21 окт 2015 10:27

LADA-2107 написа:Изводите за мен са:
1. За коли със стари номера задължително платформа или рискувате много.
2. Проверявайте номерата на блока и купето както в талоните, така и самите номера да са чисти и лесни за разчитане!
3. Не купувайте кола с лош и/или неоригинален външен вид и/или двигател който с нещо се различава от оригиналния!
4. Служителите в КАТ понякога не знаят какво правят или не им пука изобщо за хората!
Само да допълня, че това важи ако си 'внасяте' колата от друга част на България. Ако си я купувате от региона и е с местни номера, направо минаваш по документи и си спестяваш доста.

Аз също имах проблем с регистрацията и извода е като този на Сашо- ако нещо се различава от стандартното, бъдете готови да я върнете в оригинално състояние. Другия вариант е Технотест, Декра и май още една организация, където с 500 лева и месец чакане, ще сте в играта, при това легално.

пп обаче пък остават хубавите истории от тежката борба...и естествено мераклийският автомобил! (tease) (hiro)

Защото кеф цена няма, а мерак се гаси с пари! (victory)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 25 окт 2015 20:32

Ще ви споделя и една нова изцепка на българската бюрократщина. Получавам препоръчано писмо или там както се води (от тези за които трябва да се разпишеш за да ги вземеш). Баща ми ми каза, че може би е глоба, но се оказа друго нещо - писмо от община Велико Търново:

"Господин Томов, уведомяваме ви, че вашият автомобил (излязал от употреба) марка ВАЗ, модел 2101, цвят зелен, рег. номер еди кой си, е паркиран на общински терен и в срок от 3 дни (след получаване на писмото) трябва да го преместите, в противен случай ще бъде преместен на площадка за съхранение където ще престои 7 дни и след това ще бъде преместен в пункт за вторични суровини където ще престои 14 дни и ако не го потърсите ще бъде разкомплектован за части.

И всичкото това принудително преместване от едно място на друго ще е за моя сметка. Това се случва при положение, че колата е продадена съвсем законно с договор за покупко - продажба, отчислена е от общината и от КАТ. Изпратих по факс копие от договора за да търсят него да си оправя колата. Понеже не бях сигурен, че колата е отчислена от КАТ, отидох да проверя лично. Казаха ми да питам на гише "подготовка на документи". Отивам на едното гише, обяснявам ситуацията и казвам, че искам да проверя дали колата е отчислена, а жената ми казва: "Мииииии.... не знам, трябва да се обърнете към началник КАТ стая еди си коя.". Тъкмо тръгвам и колежката и ми каза да отида при нея за да провери и да ми каже. След малко ми каза: "Имате регистриран договор при нас, но колата все още се води на Ваше име, тя даже в момента е спряна от движение.", обясни ми, че КАТ няма връзка с общината и затова от Търново ми пращат такова писмо. Попитах я защо колата все още се води на мое име при положение, че съм подал заявление + копие от нотариално заверен договор с който продавам колата, а тя отговори: "Най-вероятно новия собственик не е регистрирал колата в КАТ Велико Търново на негово име." Питах какво мога да направя, тя ми отговори, че не мога да направя нищо. И така си оставам с надеждата, че като вдигнат колата и я разглобят на пункта за скраб ще я бракуват автоматично и няма да ме търсят повече за нея.

Потребителски аватар
McRae
Мнения: 166
Регистриран: 07 август 2009
Репутация: 0
Местоположение: Димитровград

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от McRae » 26 окт 2015 08:28

При мен имаше малко по-различен случай.Дойдоха полицаи до вкъщи да ми връчат глоба за кола,която бях продал година преди това.Нотариално прехвърлена както си му е реда.Обясних им за какво става дума и те ми казаха да взема договора за покупко-продажба и да отида в КАТ.Там без сложности и глупости ми ксерокопираха договора и явно пренасочиха глобите към лицето от договора,защото повече за тази кола не са ме търсили

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 26 окт 2015 09:28

Аз когато продадох колата веднага в същия ден съм подал декларация + копие от договора в КАТ. Ти подаде ли?

Не е логично като съм подал документи за отчисляване да се води още на мое име.

Потребителски аватар
McRae
Мнения: 166
Регистриран: 07 август 2009
Репутация: 0
Местоположение: Димитровград

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от McRae » 26 окт 2015 18:27

В КАТ не съм подавал нищо.Само в данъчното ходих да си платя задължението(някаква смешна сума понеже я продадох октомври) и я отчислих там после от мое име.За новия собственик има срок в който трябва да си я пререгистрира и запише в данъчното мисля.Все пак ти говоря за продажба преди 4-5 години.Скоро нито съм купувал,нито съм продавал,така че може да е по-различно.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5210
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 217
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Регистрация на МПС, и други КАТ-проблеми и неволи.

Мнение от LADA-2107 » 06 юли 2016 07:52

2107 от Стара Загора - най-новото ми попълнение. Купих колата април месец и държа да спомена, че това беше най-бързата регистрация която съм правил. Тъй като е от същия град, не се сменят регистрационни номера. Отивам в КАТ с всички необходими докуненти (все пак имам някакъв опит и знам горе долу какво ми трябва) и за около половин час бях готов! Не мога да повярвам, все едно не съм в България! Има и ново, колата не се регистрира в данъчното, всичко става автоматично.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост