Регулиране на клапани.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4236
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 176
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Регулиране на клапани.
И тъй като опуках броя позволени снимки в предното мнение, с това показвам и пластинките за регулиране на клапани, които аз съм събрал:
На първите две снимки е пластината от оригиналния комплект сервизно оборудване на ВАЗ. Пластината е удобна, къса е и с дълга дръжка. На трета снимка е пластина, която не знам откъде имам, намерих я в едната от кутииките с приспобления с индикаторен часовник. Четвърта и пета снимка е пластинка, купувана от магазин за резервни части. И шеста също, но е с размер 0.20. В някои книги дават такава хлабина за изпускателните клапани. Във всеки случай източници директно от завода дават само 0.15 и за изпускателни и за всмукателни клапани, а и щом в заводския комплект инструменти има само 0.15 пластинка... И напоследък, както казват руснаците, е универсален комплект пластини. Желатено е да не се ползва такъв, тъй като виждате разликите в широчината. А широчината на пластината е важна, тъй като кобилицата не стои строго успоредно спрямо гърбицата и с тясна пластина, може лесно да мушнете от едната страна, а от другата не влиза и се оказва че сте измерили хлабината при крива кобилица, което прави измерването невярно. Опасноста да останете с пренатегнати клапани е голяма.Регулиране на клапани.
Това с белега ми стана интересно. Имаш ли снимка на това, което е направил фрезиста?
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4236
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 176
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Регулиране на клапани.
Имам резервна шайба. Понеже всичко това ми беше хрумнало в главата, а не е прочетено или видяно отнякъде, разбираемо си нямах много доверие. И накарах фрезиста да направи още една шайба... с дупка на 183 градуса... за всеки случай, ако нещо съм объркал...
Ще я снимам и нея.То още сега мислех, но се разсеях и забравих да я щракна.

Ще я снимам и нея.То още сега мислех, но се разсеях и забравих да я щракна.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4236
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 176
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Регулиране на клапани.
И така, ето я и шайбата отляво:
И една вметка, отново касаеща центроването на вала с часовници: Часовника в комплекта има различен накрайник от стандартния. Той е с намален диаметър и позволява закрепването на удължителната човчица. На снимките левия е от комплекта, десния е стандартен.
Тъй като това е доста хемороидно за преправяне, а да намериш два комплекта е въпрос на късмет и средства, може същата настройка да се направи и само с един часовник, като просто първо се измерва всмукателния клапан къде затваря, а после се мести часовника на изпускателния и се мери той къде отваря. А ако изобщо нямате комплект за регулиране на клапани, същата работа върши и обикновенна магнитна стойка. Доста хора правят същата настройка на око, гледайки двете гърбици къде се изравняват, но с индикаторен часовник нещата стават значително по-лесни за окото.
Сложил съм отдясно една непипана за сравнение. Допълнителната дупка е за щифта на вала. Третата, по-малката е за законтрящата ламаринка под болта за закрепване. За пробиването на дупката, трябваше да се направи дорник:
С негова помощ изделието се закрепва за масата на фрезата, в случая беше цифрова машина - ЦНЦ бор автомат.Не че не може и с ръчна фреза, но иска повече смятане, умуване и внимателно настройване. И една вметка, отново касаеща центроването на вала с часовници: Часовника в комплекта има различен накрайник от стандартния. Той е с намален диаметър и позволява закрепването на удължителната човчица. На снимките левия е от комплекта, десния е стандартен.
Тъй като това е доста хемороидно за преправяне, а да намериш два комплекта е въпрос на късмет и средства, може същата настройка да се направи и само с един часовник, като просто първо се измерва всмукателния клапан къде затваря, а после се мести часовника на изпускателния и се мери той къде отваря. А ако изобщо нямате комплект за регулиране на клапани, същата работа върши и обикновенна магнитна стойка. Доста хора правят същата настройка на око, гледайки двете гърбици къде се изравняват, но с индикаторен часовник нещата стават значително по-лесни за окото.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 6629
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 103
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Регулиране на клапани.
Може ли да се ползва стойката и часовниците за нагласяне на припокритието на клапаните?
Допълнение: За 2112 глава (16 клапана) или трябва да се направи нова стойка?
Допълнение: За 2112 глава (16 клапана) или трябва да се направи нова стойка?
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4236
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 176
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Регулиране на клапани.
Дори и с нова стойка надали ще стане, тъй като 2112 и 2108 главите нямат кобилици. Разпределителните валове натискат клапана директно. Съответно не знам дали има място да се опре едно краче на часовника някъде. Предполагам че може обаче, да се мери с индикаторни часовници и универсална магнитна стойка, на свалена глава-директно на клапана.
- tojaga
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1492
- Регистриран: 23 февруари 2008
- Репутация: 51
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21083
Регулиране на клапани.
Междудругото и аз си мислех за това, как може да се измери препокритието на клапаните с тези индикатори. Фриз, като донеса главата, ще го пробваме и това, което предложи на свлена глава. Магнитна стойка може и да се намери.
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 975
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 55
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
Регулиране на клапани.
Аз имам магнитна стойка, мога да съдействам за експеримента.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4236
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 176
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2106
- Контакти:
Регулиране на клапани.
И аз имам стойка, не я мислете.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост