Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Магазини, сервизи, цени, времето, пътна обстановка, GPS, car audio, гуми, консумативи и всякакви други полезни неща
Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Мнение от plamil » 12 мар 2018 15:06

Колеги, представям ви една статия, която написах набързо.
Написването и бе предизвикано от няколко теми тук във форума, както и няколко дискусии във Фейсбук.
Материала е доста голям (8 страници), но ще моля предварително да ме извините - няма как да го направя по-малък.
Ако имате забележки, пишете тук в отговорите за да го коригираме, и да го доизпипаме

Ако Администраторите решат, може да го прехвърлят и в техническия раздел на сайта ни.
Прикачени файлове
zapalvane.pdf
(137.66 KиБ) Свален 34 пъти

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6739
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Мнение от Денис И. » 12 мар 2018 17:22

Конвертирах го към PDF, защото не всички имат инсталиран Word, когато PDF е стандартен формат за документи в Интернет и всеки би трябвало да може да го отвори.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Мнение от plamil » 12 мар 2018 19:53

Добре, няма проблеми, нека да стигне до повече хора

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Мнение от v_gelinski » 12 мар 2018 20:38

Аз имам някои въпроси:
Направените измервания във вериги с много големи времеконстанти ( от порядъка на минути и часове) е установено, че времето за достигане на 90% от установената стойност е равно на времето за достигане на 95%. Времето за достигане на 97,5% е равно на времето за достигане на 95%
Това не го разбрах съвсем
Характерно е че съотношението между втората и третата фаза е от 1:7 до 1:10 в полза на третата фаза.
Отношението на времетраенето, на температурата на искрата или на напрежението?

Също така би ми било интересно да прочета и за ролята на допълнителното съпротивление във високоволтовата верига - каква роля играе то, кога можем да се "избавим" от него и има ли принципна разлика дали ще бъде в палеца, в кабелите или свещта.

Поздравления за труда!
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Мнение от plamil » 12 мар 2018 21:31

На първия въпрос:Не става дума за запалителна система, а най общо голяма индуктивност, голямо съпротивление и голям капацитет създават верига с голяма времеконстанта. Тъй като процесите в нея протичат бавно, могат да се измерят междинните напрежения. Времето за достигане до 97,5% е двойно повече отколкото за достигане до 90%. Ако продължим нататък, времето за достигане до 98,75% е тройно повече за достигането до 90% и т.н. за все по-малко нарастване имаме все по-дълги периоди от време.
На втория въпрос - отношение на времетраенето.
Относно съпротивлението във високоволтовите кабели: По принцип намалява с малко енергията на искровия разряд в свещите. Но работата на запалителната система предизвиква смущения в радиодиапазона на средните и късите вълни. За подтискане на тези смущения се въвеждат тези съпротивления. Най-голяма ефективност има когато това съпротивление е най-близко до източника на искренето - разпределителя на запалването и свещта.
Така че, най-полезни са тези съпротивления когато са в палеца и в свещта. Високоволтовите съпротивителни кабели подобряват още малко подтискането на тези смущения. Съществуват и кабели с индуктивност - представляват тънък съпротивителен проводник навит спирално около шнур със железни стърготини. Тези кабели подтискат разпространенията на смущенията най-добре и при тяхното ползване съпротивленията в палеца и свещта могат да отпаднат

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

ТЕОРИЯ И ПРАКТИКА НА АКУМУЛАТОРНОТО ЗАПАЛВАНЕ

Мнение от plamil » 30 мар 2018 08:28

запалване.jpg
запалване.jpg (88.09 KиБ) Видяна 599 пъти
Ето една графика как се развиват процесите в запалването

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост