Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
- auto_forum
- Мнения: 2161
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: София
Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Биела - Connecting Rod - Conrod
Дължина на биелата | Диаметър на шийката | Диаметър на буталния болт | Вид сглобката
121 | 47,8 | 22 | набит- 2108 factory stock
121 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110-12 factory stock
126,4 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110 tuning
129 | 41,5 | 19 | плаващ- 21128 factory stock
129 | 47,8 | 22 | набит- 2101 tuning
129,2 | 47,8 | 20 | плаващ- 2110 tuning
129,2 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110 tuning
131 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning
133 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 217.02)
133 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 216.55, Н-образный)
135,1 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 216.50, Н-образный)
136 | 47,8 | 22 | набит- 2101 factory stock, до 1982 излизат с маслени разпръсквачи
136 | 47,8 | 22 | плаващ- 21213 factory stock
Колянов вал - Crankshafts - Cranks
Ход на буталото | Двигател, на който се монтира
Класика:
66 * 2101 factory stock
80 * 2103 factory stock
80 * 21213 factory stock - напълно балансиран
84 * 2130 factory stock
86 * tuning
88 * tuning
90 * tuning (шийката на биелата е 43мм)
Предно предаване:
60,6 * 2108 factory stock
71 * 21083-12 factory stock
74,8 * tuning
74,8 * tuning (СТИ 116.50, напълно балансиран)
75,6 * 11183 factory stock
78 * tuning
79 * tuning
80 * tuning
80 * tuning (СТИ 218.00)
83 * tuning (СТИ, под поръчка)
84 * tuning (СТИ, под поръчка)
84 * 21128 factory stock (СТИ 218.00, за биели от 21128)
86 * tuning
88 * tuning (шийката на биелата 45мм)
Обозначения в каталозите:
Бутало Piston
Биела Conrod, Connecting Rod, Rod
Биела H-образна H-type
Биела стержневой I-Beam
Колянов вал Crankshaft, Crank
Луфт Clearance
Подшипник скольжения (вкладыш) Jourbal bearing
Подшипник скольжения (вкладыш) составной Journal 2-peaced
Диаметър на цилиндъра Cylinder Bore, Bore, Main Bore
Радиус на коляновия вал Stroke
Бутален болт Piston Pin, Pin
Сегмент Piston Ring
Дължина Lenght
Височина Height
Диаметър основни шийкиMain Journal Diameter
Диаметър на биелната шийки Rod Journal Diameter
Чугун Cast steel, Cast
Ковано желязо Forged steel, Forged
Лагери на коляновия вал (вкладыши) - Journal Bearing
Цилиндров блок - Cylinder Block
Височината на блока е разстоянието между центъра на коляновия вал и най-горната част на блока.
Блок 2101 диаметър на цилиндъра 76мм, височина на блока 207,1мм
Блок 21011 диаметър на цилиндъра 79мм, височина на блока 207,1мм
Блок 2103 диаметър на цилиндъра 76мм, височина на блока 215,9мм
Блок 2106 диаметър на цилиндъра 79мм, височина на блока 215,9мм
Блок 21083 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 194,8мм
Блок 2112 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 194,8мм
Блок 21124 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 197,1мм
Основни лагери 2108, номинал
Ширина на черупката на лагера 19.500
Минимален маслен луфт 0.026
Максимален маслен луфт 0.084
Дебелина на черупката 1.831
Максимален диаметър на леглото на лагера 54.520
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Биели 2108, номинал
Минимален диаметър на вала 47.814
Максимален диаметър на леглото на лагера 51.346
Дебелина на черупката на лагера 1.730
Ширина на черупката на лагера 20.700
Минимален луфт за масления клин на лагера 0.036
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.097
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Основни2101, номинал
Шийки с номер 1,2,4 (3шт)
Минимален диаметър на вала 63.4870
Максимален диаметър на леглото на лагера 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 23.3700
Шийка с номер 3
Минимален диаметър на вала 63.4870
Максимален диаметър на леглото на лагера 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 23.3700
Шийка с номер 5 (с фланец)
Минимален диаметър на вала 63.5000
Максимален диаметър постели 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 34.0100
Минимален луфт за масления клин на лагера 0.0200
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.0710
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Биела 2101, номинал
Номер шийки 1,2,3,4 (4шт)
Минимален диаметър на вала 47.814
Максимален диаметър на леглото на лагера 51.346
Дебелина на черупката на лагера 1.730
Ширина на черупката на лагера 20.700
минимален луфт за масления клин на лагера 0.036
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.097
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Основните черупки на лагера са направени от сплав Н24, биелите - алуминиева сплав.
Източникът е един Док файл намерен в интернет.
Дължина на биелата | Диаметър на шийката | Диаметър на буталния болт | Вид сглобката
121 | 47,8 | 22 | набит- 2108 factory stock
121 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110-12 factory stock
126,4 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110 tuning
129 | 41,5 | 19 | плаващ- 21128 factory stock
129 | 47,8 | 22 | набит- 2101 tuning
129,2 | 47,8 | 20 | плаващ- 2110 tuning
129,2 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110 tuning
131 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning
133 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 217.02)
133 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 216.55, Н-образный)
135,1 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 216.50, Н-образный)
136 | 47,8 | 22 | набит- 2101 factory stock, до 1982 излизат с маслени разпръсквачи
136 | 47,8 | 22 | плаващ- 21213 factory stock
Колянов вал - Crankshafts - Cranks
Ход на буталото | Двигател, на който се монтира
Класика:
66 * 2101 factory stock
80 * 2103 factory stock
80 * 21213 factory stock - напълно балансиран
84 * 2130 factory stock
86 * tuning
88 * tuning
90 * tuning (шийката на биелата е 43мм)
Предно предаване:
60,6 * 2108 factory stock
71 * 21083-12 factory stock
74,8 * tuning
74,8 * tuning (СТИ 116.50, напълно балансиран)
75,6 * 11183 factory stock
78 * tuning
79 * tuning
80 * tuning
80 * tuning (СТИ 218.00)
83 * tuning (СТИ, под поръчка)
84 * tuning (СТИ, под поръчка)
84 * 21128 factory stock (СТИ 218.00, за биели от 21128)
86 * tuning
88 * tuning (шийката на биелата 45мм)
Обозначения в каталозите:
Бутало Piston
Биела Conrod, Connecting Rod, Rod
Биела H-образна H-type
Биела стержневой I-Beam
Колянов вал Crankshaft, Crank
Луфт Clearance
Подшипник скольжения (вкладыш) Jourbal bearing
Подшипник скольжения (вкладыш) составной Journal 2-peaced
Диаметър на цилиндъра Cylinder Bore, Bore, Main Bore
Радиус на коляновия вал Stroke
Бутален болт Piston Pin, Pin
Сегмент Piston Ring
Дължина Lenght
Височина Height
Диаметър основни шийкиMain Journal Diameter
Диаметър на биелната шийки Rod Journal Diameter
Чугун Cast steel, Cast
Ковано желязо Forged steel, Forged
Лагери на коляновия вал (вкладыши) - Journal Bearing
Цилиндров блок - Cylinder Block
Височината на блока е разстоянието между центъра на коляновия вал и най-горната част на блока.
Блок 2101 диаметър на цилиндъра 76мм, височина на блока 207,1мм
Блок 21011 диаметър на цилиндъра 79мм, височина на блока 207,1мм
Блок 2103 диаметър на цилиндъра 76мм, височина на блока 215,9мм
Блок 2106 диаметър на цилиндъра 79мм, височина на блока 215,9мм
Блок 21083 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 194,8мм
Блок 2112 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 194,8мм
Блок 21124 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 197,1мм
Основни лагери 2108, номинал
Ширина на черупката на лагера 19.500
Минимален маслен луфт 0.026
Максимален маслен луфт 0.084
Дебелина на черупката 1.831
Максимален диаметър на леглото на лагера 54.520
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Биели 2108, номинал
Минимален диаметър на вала 47.814
Максимален диаметър на леглото на лагера 51.346
Дебелина на черупката на лагера 1.730
Ширина на черупката на лагера 20.700
Минимален луфт за масления клин на лагера 0.036
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.097
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Основни2101, номинал
Шийки с номер 1,2,4 (3шт)
Минимален диаметър на вала 63.4870
Максимален диаметър на леглото на лагера 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 23.3700
Шийка с номер 3
Минимален диаметър на вала 63.4870
Максимален диаметър на леглото на лагера 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 23.3700
Шийка с номер 5 (с фланец)
Минимален диаметър на вала 63.5000
Максимален диаметър постели 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 34.0100
Минимален луфт за масления клин на лагера 0.0200
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.0710
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Биела 2101, номинал
Номер шийки 1,2,3,4 (4шт)
Минимален диаметър на вала 47.814
Максимален диаметър на леглото на лагера 51.346
Дебелина на черупката на лагера 1.730
Ширина на черупката на лагера 20.700
минимален луфт за масления клин на лагера 0.036
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.097
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0
Основните черупки на лагера са направени от сплав Н24, биелите - алуминиева сплав.
Източникът е един Док файл намерен в интернет.
- tojaga
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1494
- Регистриран: 23 февруари 2008
- Репутация: 51
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21083
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Много полезна информация! Благодаря! 

- BaiLamarin
- Мнения: 3940
- Регистриран: 25 юли 2008
- Репутация: 53
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Че какво има да се превежда? Който не знае руски да кара Гоуф!
Щом не си го защитил с авторско право "копвам" си го! 
Коренные - основни лагери
Шатунные- биелни


Коренные - основни лагери
Шатунные- биелни
Последна промяна от BaiLamarin на 13 авг 2009 21:29, променено общо 2 пъти.
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме.
Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html 


- auto_forum
- Мнения: 2161
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: София
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
За мен не е проблем просто да е в полза на хората незнаещи руски.
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Размерите на буталото някой може ли да ми ги каже... от оста на буталния болт до горната му част... за ад знам какви бутала трябват ако се сменя кол. вал или биелите...
Дължината на биелите написана по-горе нали е от ос до ос а не пълна дължина...
Дължината на биелите написана по-горе нали е от ос до ос а не пълна дължина...
- tojaga
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1494
- Регистриран: 23 февруари 2008
- Репутация: 51
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21083
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Биелите са от ос до ос. За буталата е сложно. Аз поне такава информация досега не съм срещал. По руските сайтове се продават китове - вал, биели, бутала съответно за блока, в който ще ги слагаш.
- auto_forum
- Мнения: 2161
- Регистриран: 21 март 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: София
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Използвай този каталог. Има размерите на буталата на почти всички марки автомобили. Размерът за който питаш е 38мм.
- mitaka_bg_pd
- Мнения: 1065
- Регистриран: 20 април 2008
- Репутация: 13
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 21013
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
Някой знае ли колко кг. тежи един ладов мотор(обурудван)
- BaiLamarin
- Мнения: 3940
- Регистриран: 25 юли 2008
- Репутация: 53
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
auto_forum - каталога на Колбеншмид е безценен като обща и детайлна информация. Младите тунери не препоръчително, а задължително да го изчетат преди да питат или правят глупости



Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме.
Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html 


- butaloto.
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2727
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 132
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2103
- Контакти:
Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ
С карбуратор, алтернатор... готов да запали, мисля, че 118кг. го изкарах на кантара.mitaka_bg_pd написа:..............

Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост