Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Магазини, сервизи, цени, времето, пътна обстановка, GPS, car audio, гуми, консумативи и всякакви други полезни неща
Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от auto_forum » 12 авг 2009 13:44

Биела - Connecting Rod - Conrod
Дължина на биелата | Диаметър на шийката | Диаметър на буталния болт | Вид сглобката
121 | 47,8 | 22 | набит- 2108 factory stock
121 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110-12 factory stock
126,4 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110 tuning
129 | 41,5 | 19 | плаващ- 21128 factory stock
129 | 47,8 | 22 | набит- 2101 tuning
129,2 | 47,8 | 20 | плаващ- 2110 tuning
129,2 | 47,8 | 22 | плаващ- 2110 tuning
131 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning
133 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 217.02)
133 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 216.55, Н-образный)
135,1 | 47,8 | 19 | плаващ- 2110 tuning (СТИ 216.50, Н-образный)
136 | 47,8 | 22 | набит- 2101 factory stock, до 1982 излизат с маслени разпръсквачи
136 | 47,8 | 22 | плаващ- 21213 factory stock

Колянов вал - Crankshafts - Cranks

Ход на буталото | Двигател, на който се монтира
Класика:

66 * 2101 factory stock
80 * 2103 factory stock
80 * 21213 factory stock - напълно балансиран
84 * 2130 factory stock
86 * tuning
88 * tuning
90 * tuning (шийката на биелата е 43мм)

Предно предаване:

60,6 * 2108 factory stock
71 * 21083-12 factory stock
74,8 * tuning
74,8 * tuning (СТИ 116.50, напълно балансиран)
75,6 * 11183 factory stock
78 * tuning
79 * tuning
80 * tuning
80 * tuning (СТИ 218.00)
83 * tuning (СТИ, под поръчка)
84 * tuning (СТИ, под поръчка)
84 * 21128 factory stock (СТИ 218.00, за биели от 21128)
86 * tuning
88 * tuning (шийката на биелата 45мм)

Обозначения в каталозите:

Бутало Piston
Биела Conrod, Connecting Rod, Rod
Биела H-образна H-type
Биела стержневой I-Beam
Колянов вал Crankshaft, Crank
Луфт Clearance
Подшипник скольжения (вкладыш) Jourbal bearing
Подшипник скольжения (вкладыш) составной Journal 2-peaced
Диаметър на цилиндъра Cylinder Bore, Bore, Main Bore
Радиус на коляновия вал Stroke
Бутален болт Piston Pin, Pin
Сегмент Piston Ring
Дължина Lenght
Височина Height
Диаметър основни шийкиMain Journal Diameter
Диаметър на биелната шийки Rod Journal Diameter
Чугун Cast steel, Cast
Ковано желязо Forged steel, Forged
Лагери на коляновия вал (вкладыши) - Journal Bearing

Цилиндров блок - Cylinder Block

Височината на блока е разстоянието между центъра на коляновия вал и най-горната част на блока.

Блок 2101 диаметър на цилиндъра 76мм, височина на блока 207,1мм
Блок 21011 диаметър на цилиндъра 79мм, височина на блока 207,1мм
Блок 2103 диаметър на цилиндъра 76мм, височина на блока 215,9мм
Блок 2106 диаметър на цилиндъра 79мм, височина на блока 215,9мм

Блок 21083 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 194,8мм
Блок 2112 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 194,8мм
Блок 21124 диаметър на цилиндъра 82мм, височина на блока 197,1мм

Основни лагери 2108, номинал

Ширина на черупката на лагера 19.500
Минимален маслен луфт 0.026
Максимален маслен луфт 0.084
Дебелина на черупката 1.831
Максимален диаметър на леглото на лагера 54.520
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0

Биели 2108, номинал

Минимален диаметър на вала 47.814
Максимален диаметър на леглото на лагера 51.346
Дебелина на черупката на лагера 1.730
Ширина на черупката на лагера 20.700
Минимален луфт за масления клин на лагера 0.036
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.097
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0

Основни2101, номинал

Шийки с номер 1,2,4 (3шт)
Минимален диаметър на вала 63.4870
Максимален диаметър на леглото на лагера 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 23.3700
Шийка с номер 3
Минимален диаметър на вала 63.4870
Максимален диаметър на леглото на лагера 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 23.3700
Шийка с номер 5 (с фланец)
Минимален диаметър на вала 63.5000
Максимален диаметър постели 67.7160
Дебелина на черупката на лагера 2.0800
Ширина на черупката на лагера 34.0100
Минимален луфт за масления клин на лагера 0.0200
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.0710
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0

Биела 2101, номинал

Номер шийки 1,2,3,4 (4шт)
Минимален диаметър на вала 47.814
Максимален диаметър на леглото на лагера 51.346
Дебелина на черупката на лагера 1.730
Ширина на черупката на лагера 20.700
минимален луфт за масления клин на лагера 0.036
Максимален луфт за масления клин на лагера 0.097
Ремонтни размери +0.25 +0.5 +0.75 +1.0

Основните черупки на лагера са направени от сплав Н24, биелите - алуминиева сплав.

Източникът е един Док файл намерен в интернет.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от tojaga » 13 авг 2009 10:29

Много полезна информация! Благодаря! :cheers:

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от BaiLamarin » 13 авг 2009 13:14

Че какво има да се превежда? Който не знае руски да кара Гоуф! :) Щом не си го защитил с авторско право "копвам" си го! :)
Коренные - основни лагери
Шатунные- биелни
Последна промяна от BaiLamarin на 13 авг 2009 21:29, променено общо 2 пъти.
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от auto_forum » 13 авг 2009 17:29

За мен не е проблем просто да е в полза на хората незнаещи руски.

Потребителски аватар
BIO-Motor
Мнения: 435
Регистриран: 19 април 2008
Репутация: 0
Местоположение: София
Контакти:

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от BIO-Motor » 23 дек 2009 16:54

Размерите на буталото някой може ли да ми ги каже... от оста на буталния болт до горната му част... за ад знам какви бутала трябват ако се сменя кол. вал или биелите...
Дължината на биелите написана по-горе нали е от ос до ос а не пълна дължина...

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1528
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от tojaga » 23 дек 2009 17:31

Биелите са от ос до ос. За буталата е сложно. Аз поне такава информация досега не съм срещал. По руските сайтове се продават китове - вал, биели, бутала съответно за блока, в който ще ги слагаш.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2196
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от auto_forum » 23 дек 2009 18:35

Използвай този каталог. Има размерите на буталата на почти всички марки автомобили. Размерът за който питаш е 38мм.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1075
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 15
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от mitaka_bg_pd » 07 май 2010 09:20

Някой знае ли колко кг. тежи един ладов мотор(обурудван)

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от BaiLamarin » 07 май 2010 09:43

auto_forum - каталога на Колбеншмид е безценен като обща и детайлна информация. Младите тунери не препоръчително, а задължително да го изчетат преди да питат или правят глупости :) :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
butaloto.
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2767
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 135
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: Геометрични параметри на всички двигатели на ОАО АвтоВАЗ

Мнение от butaloto. » 22 апр 2012 13:51

mitaka_bg_pd написа:..............
С карбуратор, алтернатор... готов да запали, мисля, че 118кг. го изкарах на кантара. :) Беше само без съединител.
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост