Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 31 авг 2011 23:06

Лада-2104:

Уплътнението, за което говоря съм го показвал вече на 2-ра страница от статията, последната фотография. Това, за което ти говориш е друго.


JokEr:

Още преди да започна реставрацията умувах върху тези подкалници. Но в крайна сметка реших да запазя оригиналния вид. И тъй като я карам само по празници :) и на сухо(освен ако не ме завари дъжд по път) реших да не слагам на този етап. Зимата не се кара. Разбира се винаги могат да се добавят.



Г-н Живков :)

Първо да кажа, че бабичката не е завършена все още(едва ли ще е някога...). Направеното досега е около 75% от това, което предстои.
Идеята беше да я докарам до това състояние, в което мога да изпипвам един по един ДЕТАЙЛИТЕ ама както трябва. Ти спомена 10-тина неща, обаче аз мога да ти изброя поне 100, които трябва да се пипнат. Обаче, едно по едно.
За чистачките на фаровете, да оригинални са си. Дядо ми не ги беше слагал, но ги открих в сандъка с инструменти за колата, заедно със съединител VALEO в кутийка, купуван средата на 90-те, къс кормилен накрайник, задни челюсти, предни накладки, свещи .... абе много неща, та аз ги зложих тия чистачки и са си нови.

За болтовете съм напълно съгласен! Обаче тия черните ги е пръснал един човек в мое отсъствие. Какво да се прави. Явно е чукнал и е отлюпил боя от предния мост, понеже и там се вижда пръснато, та дори и по гредата в коша(не е облепил и е оставил следи). Но това е оправимо. По щангата има ръжда, да! Обаче проблема е, че ръжда се открива и на други места, извод: не се доверявам на бояджии вече! Ще оправя ръждите една по една.

Капачките на живо изглеждат много добре, поне аз не съм съгласен с критиката тук.

За маркуча към разширителния съд, да, остарял е и е втвърден, но откакто го помня не е бил много прозрачен. Скобата е оригиналната с шплент. Вероятно снимката подлъгва. Но съм съгласен за скобите на маркуча за картерните газове, намерил съм нови оригинални и ще сложа тях. По водните съединения са си оригинални всичките. Реално се сещам за сменени на щуцера за входния бензин на карбуратора и тези на отдушника за картерните газове. Всички останали са оригинални. Но да не се отплесвам.

Шофьорската врата е добре, трябва да видиш от другата страна за какво става дума... Калникът е по-издут от оригиналния а хода при пантите нестига, за да се изнесе вратата достатъчно. Ще го измисля някак... Капака, може да мине и без насилие. Малко повече старание, развиване и завиване...

Щипките за жилото на капака ще ги почистя наново. Вероятно и с ултразвук, ще светнат, ще видиш.

Казанчетата ги измих старателно, и на живо изглеждат съвсем добре. Няма да ги сменям.

Бронята на жилото за предния капак, дори се пукна на едно място, понеже е втвърдена, но не се вижда. Ще и обърна внимание следващия път.

Рамената и болтовете на чистачките са си с оригиналната боя. Ще бъдат пребоядисани. Не съм сигурен обаче с каква боя да бъде сторено това. Като гледам оригиналната как е паднала на места. Сякаш никога не е хванала добре.
Най-лесно е с качествен черен матов спрей, но ще помисля още по въпроса. Тук да вметна, че трябва да се пребоядисат и черните части по рамките на вратите и колоната.

Калъфчето на моторчето на чистачките се допира до капака на двигателя и си беше леко побеляло още преди години. При боядисването целия механизъм за чистачките беше свален. Така, че не е пръскано с боя. Ще се опитам да го почистя с препарат. Но като цяло не прилагам агресивни вещества по всички гумени и от изкуствена кожа детайли, за да не не се наруши повърхностната им структура и след това да изглеждат захабени или да се деформират.

Щангичките за лостовата система на карбуратора са почистени, вероятно от високата температура там пластмасата е поовехтяла. Не бих ги сменил заради това обаче. Изглеждат добре според мен. Трябва да им направя настройка обаче, тъй като след свалянето на двигателя има промяна в положението вероятно с няколко милиметра, понеже след като отпусна педала на гаста и си махна крака, започва да подрънква леко. Има луфт. Но ще го оправя. Пружината е натегната, не е от нея.


Но, преди тези манипулации предстои смяна на шарнирните болтове, както и късите накрайници, последвана от настройка на предницата.
След това прецизна настройка на двигателя: повторен реглаж на клапани, проверка на горивната помпа, филтри, регулиране на втора клапа на карбуратора(имам опасения, че не задейства навреме), центровка и.т.н.

В предния пост попитах за магазин/склад в София, откъдето да купя качествени шарнирни болтове. Ще се радвам на препоръка.

Благодаря на bone, Frysco, Venci_2105, Dragostinov и Tekyero, за пожеланията и подкрепата!

Поздрави на всички!

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 898
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 33
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Марто » 31 авг 2011 23:52

... добре е, постигнал си оригналната визия на пръв поглед, няма да повтарям другите - само ще добавя още нещо - скобата на свръзката на тръбите на изпускателната система не е от оригиналния тип за модела. Общо взето тоя тип скоби не са и по-принцип за препоръчване - деформират тръбите и не уплътняват добре.

За шарнири в момента мненията се че най-качествени са турските на АС-метал. Магазин тук -> http://www.sprintbg.com/productselect.p ... tid=26&s=1 , но те нямат визията на оригналните. Може да вземеш оригнални от НАР за нива - мисля че на външен вида са същите кат оригналните.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 14 сеп 2011 19:31

Марто, благодаря за съветите! Тези скоби на мен също никак не ми допадат, ще проверя какви са оригиналние и ще ги сменя. Изпускателната система беше сменена преди 5 години, когато поех автомобила в мои ръце, но тогава не обърнах внимание какви скоби са сложили. Също двуцевката си остана оригиналната. До колкото знам е трудно да се намери нова, която да пасне без да опира в близките детайли. Обещали са ми една уж оригинална, купувана преди 15 години.

Относно шарнирите след съветване с колеги от форума и след като лично сравних визуално руски шарнири с тези на АС Метал, окончателно гласувах в полза на АС Метал. Взех 4 броя, както и комплект къси накрайници.
Както и комплект маншончета за предните спирачни цилиндри, пружина за ръчната спирачка и съединителя и втулки за паразитния хебел.


Изображение


Изображение


Изображение


Ще ви държа в течение за последвалите манипулации.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1075
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 15
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от mitaka_bg_pd » 15 сеп 2011 15:41

Понеже и аз съм на този сетъп с АС метал предница!Много са издръжливи и ако забележеш ас металския накрайние като диаметър е по-малък от руския и има повече резба!Като цяло успех в начинанието! (heart)

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Живков » 15 сеп 2011 21:17

Единственото нещо с което Ас метал са по-добре от другите руски аналози за Лада са маншоните. Те и за това са по-надеждни и изкарват твърде повече от другите. При проба с кофти маншони, зле уплътнени- не карат повече от другите. Слагай ги и мини стенд. Е, ще се понапъваш на волана известно време, но ще отпуснат. :)

Потребителски аватар
sstancho89
Мнения: 185
Регистриран: 27 януари 2010
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от sstancho89 » 19 сеп 2011 15:31

Прочетох цялата тема с голям интерес.Всичко, което си направил досега излгежда отлично.Браво.Продължавай в същия дух.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Kiril » 19 сеп 2011 21:58

.
Последна промяна от Kiril на 16 яну 2012 20:49, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 02 окт 2011 07:51

Малко развитие по темата. По предницата още не съм пипал, но и това ще стане.
За сметка на това се сдобих с нови оригинални брони благодарение на колегата 5kovt от Велико Търново.
Принципно задната беше проблемна, заради заливане с байц преди около 10 години. Опитах да я почистя, но без резултат. Това нещо е пропило дълбоко.

Изображение

И все пак имаше разлика в страниците, които за задната трябва да бъдат по-дълги, но тъй като старите ми бяха запазени, сложих тях. Също някой се е мъчил да ги закрепя на друг автомобил предполагам, понеже има два допълнителни отвора, където бяха вкарани дълги каруцарски болтове. Но понеже тези неща се скриват от гумената лайсна не е толкова фрапиращо.

Изображение

Ето я вече монтирана:

Изображение

Замислям се да сменя и предната.

Ето няколко фотоса на старата дама:

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
IvO
Мнения: 1762
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 3
Местоположение: Русе

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от IvO » 02 окт 2011 08:03

Лада за пример! Браво колега, дано дълги години да и се радваш :)

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 503
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от 1300 » 02 окт 2011 19:39

Колега,освен да кажа едно голямо ЕВАЛА друго не ми идва на ум.Перфектна работа във всеки един детайл.Браво. :)
"1300" since 1979

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост