Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 - Мишо

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
vaz_21013
Мнения: 345
Регистриран: 12 декември 2010
Репутация: 0
Местоположение: Добрич
Автомобил: ВАЗ 2105

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от vaz_21013 » 17 мар 2012 00:23

И аз подкрепям колегите щом си го отворил смени почти всичко да знаеш поне,че двигатела ще е перфектен.Гумички си вземи Елринг или Кортеко много са добри найстина.Сегменти си намери оригинални СССР или Дружбенски както е казал колегата 1300.Моят съвет е да изкараш блока виж има ли ръб,премери го също така и буталата виж дали имат голям луфт в блока.Измии старателно всичко почисти всичко намери си и едни оригинални биелни и основни лагери намират се още.Пришлафай клапаните и ги напасни към леглата а ако са износени направо си намери комплект нови клапани.Както си решил смени всички гарнитури и семеринги на мотора.Виж разпределителния вал дали е износен има ли ръбове,ако има направо взимай един нов и ако ще сменяш бутала направо си вземи една бутална група на Дружба или оригинал СССР.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 95
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 17 мар 2012 21:11

Купона продължава...Блока е абсолютно оголен.На една от снимките се вижда метално парче,което беше в картера.Чудя се от какво ли е?Огледах всички бутала и лагери,но няма отчупено.Някога е чупен обтегач или успокоител,дали е възможно да е от това?

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Живков » 17 мар 2012 22:32

Точно това се е случило. Парчето, което си намерил е част от успокоителя. Бъди спокоен, аз съм намирал по 4-5 такива из разни Жигули/Лада. Дължи се на немарливост. И каране с разхлабена верига продължително време. А, този шум се чува. Чува се и тракане на веригата в успокоителя. И това се чува вътре в автомобила. Най-добре се чува на празен ход, когато разпределителният вал колебае - отпуска и опъва хлабавата верига, която от своя страна камшичи върху успокоителя.


Счупване на успокоител при Класика не бива да се таксува като проблем и не е проблем. :idea: Това е повреда, която се причинява от неправилно регулиран газоразпределителен привод.

Подобна повреда се случва при двигател М 115 на лека кола Мерцедес, когато веригата не е обтегната правилно/достатъчно.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 95
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 22 мар 2012 08:21

Главата е шлайфана с нови (напаснати) клапани,водачи и гумички.Сега ако някой може да ми каже къде да занеса коляновия вал за шлайфане преди новите лагери,ще съм му доста благодарен. :)Също как се набива новият семеринг на коляновия вал.В опитите си прецаках един.Големия успях да го набия,но малкия го изкривих.
Прикачени файлове
220320122572.jpg
220320122574.jpg

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от 1300 » 26 мар 2012 22:05

Колега,като се справиш с двигателя мислиш ли да боядисаш коша вътре?Не е зле да изкъртиш старата масичка за акумулатора и да сложиш новичка.Успех.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 95
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 26 мар 2012 22:51

Коша вече е изчистен от ръждата. :)

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 95
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 30 мар 2012 19:39

Измерихме всичко,като коляновия вал е в допуските и купих оригинален размер лагери и полумесеци.Уж съветски били,поне в такава кутия (доста захабена) ми ги продадоха.Предлагаха ми някакви руски на половината на цената на тези,които в крайна сметка взех.Те нямаха отвори за смазване.Продавача ми показа и такива биели(така ги произвеждали от началото на 90те и нямало проблем така да се кара) (shocked) .Измерихме цилиндрите и установихме,че първи е станал елипсовиден а 4-ти с форма на пресечен конус.Пробвахме само със нови сегменти да минем,но има около 0,5 хлабина (не съм сигурен,че точно толкова беше,но достатъчно да няма ефект от ремонта).Въпроса ми е къде да занеса блока да го оправят и 76,4мм бутала ли трябва да търся?
Последна промяна от Мишо на 30 мар 2012 23:54, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
iss-tuning
Мнения: 244
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: Елена
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от iss-tuning » 30 мар 2012 22:56

Лагерите в сивата кутия са китайско менте - за справка сайта на производителя :idea:
http://zmz-ps.ru/catalogue" onclick="window.open(this.href);return false; - кутиите са само червени на снимката има и оригинални :!:
Последна промяна от iss-tuning на 30 мар 2012 23:21, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от 1300 » 30 мар 2012 23:10

Колега,я снимай отблизо кутииката.

П.П. iss tunning в кой сайт разбра,че са менте.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 95
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 30 мар 2012 23:38

Това са кутиите на "руските" лагери.Взех ги и отидохме при блока,като ги разопаковахме установих,че нямат гореспоменатите отвори.Върнах ги,продавача взе да ми обяснява,че така се произвеждали вече,без отвори и канали за мазане.Показа ми и биела без отвори.Нямало проблем,хората ги купували и така си карали. Накрая взех уж съветските (опаковката си е като от едно време),които си изглеждат досущ,като заводските,лошото е,че блока не е при мен и чак в понеделник ще мога да го снимам.Дотогава търся място,където могат да го шлайфат/хонинговат кадърно.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта