Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 - жужа

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
жужа
Мнения: 20
Регистриран: 16 август 2011
Репутация: 0

ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от жужа » 15 окт 2011 14:59

Време е да извадя и аз красавицата от гаража :)

Потребителски аватар
dyankog
Мнения: 245
Регистриран: 01 октомври 2009
Репутация: 0

Re: ВАЗ2101 - СТАРАТА ЛЕЙДИ ЖУЖА

Мнение от dyankog » 15 окт 2011 18:27

Супер е "Жигулет", но дай малко повече данни, като например: година на производство, собственици, ремонти и т.н.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: ВАЗ2101 - СТАРАТА ЛЕЙДИ ЖУЖА

Мнение от auto_forum » 15 окт 2011 18:48

Смени лайстната на предния джам

Потребителски аватар
dyankog
Мнения: 245
Регистриран: 01 октомври 2009
Репутация: 0

Re: ВАЗ2101 - СТАРАТА ЛЕЙДИ ЖУЖА

Мнение от dyankog » 15 окт 2011 20:24

Много е трудно да я смениш, без да смениш уплътнението на "предния джам"!!!
Успех!!!
П.с. В/у "джама" се слага уплътнението, лайстната и едва тогава се монтира на купето, чрез въженце и "смазка за монтаж на стъкла".

Потребителски аватар
Koko95
Мнения: 1037
Регистриран: 07 декември 2009
Репутация: 4
Местоположение: Видин
Автомобил: ВАЗ 2106

Re: ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от Koko95 » 15 окт 2011 20:41

Супер е бабичката но найстина сложи лайсна на предния "джам" не мисля че ще е толкова трудно да го свалиш "наденеш" лайсна и върнеш обратно на колата. Процедурата не отнема повече от 30 мин :)

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от auto_forum » 15 окт 2011 20:51

Аз си ги смених и предна и задната без да свалям стъклата въпроса е да им хванеш цаката. Е вярно отива около час на лайстна, но крайния резултат радва доста. Колата като е на слънце уплътнението омеква и става по-лесно.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от Frysco » 15 окт 2011 22:59

Има малко нужда от освежаване на вида, също така липсват лайстните на праговете... за оригинал е добре да ги има.Също и тасовете са за смяна.
Как е технически, на колко километра е?

жужа
Мнения: 20
Регистриран: 16 август 2011
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от жужа » 17 окт 2011 22:30

Колата е прозиведена през 1975-та. Закупена е от дядо ми на 25.08.1975 -та . 36 годишна кака караща 37-та :)
Двигателят е в процес на разработка едва на 150 000 км е!
Първи собственик е дядо ми след това я поема баща ми.
През 95-та са сменени калниците , изкърпени лонжерите , сменена е веригата, кобилиците и разпределителният вал който след 100 000 км е бил с паднала циментация и поради мекият метал се е накопал .
Тогава е и ПРЕБОЯДИСАНА :)
През 2005 е сложена газова уредба "lovato" с 30 литрова бутилка
в следствие на което няколко от конете са поумрели :) естестгвено както при всяка кола използваща газ. зимата при падане на температурите под 0 и под 5,6 градуса в гаража .Запалването е трудно меко казано и се изискват специални умения. :):):)
понеже газта както знаят всички съфорумници е сухо гориво и мръзне по системата в изпарителя :)
както и лекото глъхнене при отпускане на съединителя и работа на празен ход на двигателя което се оправи със смяна на свещите с нови. Старите бяха със завиден нагар от изпозлваната уж хубава и "икономична газ" както и със 100% променена хлабина между електродите :) която реших да не пиля и меря затова с нови :) а и без това резервният комплект седеше от години в жабката :)
иначе няма никакви забележки при движение с правилното гориво бензин.
разход с газ 8/100 дъдлъг път - скорост 80 км ; градско 10/100
разход с бензин 6,5/100 дълъг път -скорост 80-90 км; градско 8/100

Наскоро сменяни са:
- десен преден долен шарнирен болт;
- маркуче за спирачките отново на същото колело и алуминиевата тръбичка за него.
- задно цилиндърче на лявото колело.накладките бяха в отличен вид!
- сменена е и бензиновата помпа със запазената оригинална стара понеже се бе износила механично!
- стара нова предна шофьоркса седалка във запазен вид и здрава механично! облечена е със тапицерията от старата седалка за да е в оригинален вид и в тон с другите седалки от интерьора
- нова тапицерия на седалките българска на фирмата "Bertold". цвят черен с преплетени маслено зелени нишки за да са в тон с боята :) която е в оригиналният цвят след пребоядисването през 1995-та :)
- акумулатор Искра 62 Ah - 105 лв закупен и монтиран - 31.08.2007
- реглаж на предница преди 7,8 годнини :)
- сменено масло на двигателя и маслен филтър тази година и редовно на всеки 3,4 хил км
- натегната е и ръчната спирачка (спирачката за паркиране) която се справя отлично при наклон от 30 градуса на баир и надолнище и 100 кг полезен товар в багажното отделение :) вече задейства на 3 зъба преди последният а преди беше само на последният :)
- монтаж на пружина за задействане бутона затварящ веригата към маса на индикаторната лампа на таблото за задействана ръчна спирачка (спирачка за паркиране)

Предстои :
- реглаж на хлабините на предните накладки може би профилактичен
както и преглед на маркучетата на задните спирачки.
- предстои смяна на машинките на предните прозорци с нови! което е доста извратено-трудоемка работа и особенно поставянето на корите без да има хлабини след това :)
- смяна на задното гърне(ауспух) с ново ; средно няма заменено е с тръба :)
- смяна на пластмасовите лайсни отвътре на колонките към предното стъкло . старите са напукани лявата е със счупено парче
- смяна на лайсните на предното и задно стъкла
- смяна габаритна крушка преден десен фар
- монтаж/подмяна крушки странични мигачи
- реглаж преднижца
- смяна калници и 4-те
- изкърпване където се наложи
- ПРЕБОЯДИСВАНЕ
- полагане на нова изолация на пода,нов мокет и стелки
- изправяне на задна броня която е усукана в горният ляв ъгъл към задният ляв калник, но усукването е още от 1-та 1/3 та погледнейки от дясно на ляво. дано да може да се изправи иначе замяна с нова :)
- изчукване на дефекта на предният капак поразен от мен при удар в топката на менгемето на тезгяха в гаража при ненавремнно сприране като начинаеш шофьор същото се случи и с задната брояна при опит за паркиране на заден ход пред гаража както е се вижда от снимките :( на тях е паркирана от баща ми :) дано и двата проблема да могат да се оправят
- монтаж на ринга на волана (алуминиевият или от някаква друга сплав) - замяна с със стар, но запазен или нов ако намеря
- ЕКСПЛОАТАЦИЯ САМО И ЕДИНСТВЕНО С БЕНЗИН!!!
- монтаж на ленти от неръждавеема ламарина върху праговете надявам се да се продават нови.или да намеря запазаени на старо!
- смяна на тасовете с нови
- смяна на гумите със зимни
- закупуване на комлект вериги за зимата
- евентуален монтаж на подкалници
- смяна на металният ринг на десният фар който видимо е деформиран
- подмяна на шофьорксият сенник с запазен такъв на старо или нов ако все още се предлагат, но едва ли!
Засега са това идеите очаквам още мения , коментари и предложения!

Благодаря на съфорумниците предварително!

-
Последна промяна от жужа на 25 окт 2011 19:32, променено общо 6 пъти.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от Frysco » 17 окт 2011 22:56

Нови лайстни за прага-не са алуминиеви, от неръждавейка са-едва ли ще намериш, но има разни съфорумци които пазят техните и ще ти ги отстъпят.

жужа
Мнения: 20
Регистриран: 16 август 2011
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2101 - жужа

Мнение от жужа » 17 окт 2011 23:06

блягодаря дано се намерят съветстни патриоти! :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост