Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 сеп 2015 09:13

Вчера поставих на колата чисто нов кардан - комплект.
Изображение

Имаше някаква досадна вибрация при кръгло 40 км/ч. На Ладата няма какво друго да вибрира освен кардана. Поръчах си нов, оригинален, производство на ЗАО "Кардан" - гр. Сизран, който е официалния доставчик на кардани и полувалове за ВАЗ.
Дойде както на картинката - черен, лъскав, комплект с "гуменото каре".
Оказа се, че именно старото "гумено каре" е било омекнало. Нямаше нито пукнатинка, но се огъваше с ръка. А то си датира още от предишния живот на колата - сменял съм го преди около 10г.
С новия кардан пътуването е просто удоволствие - няма и намек за каквато и да е вибрация или шум.
В добавка през юли промих с обезмаслител и след това с киселина охладителната система (и мноого вода). Изтекоха минимиално количество боклуци - колата винаги е карана с антифриз, но въпреки това и в жегата не успява да влезе в червената зона. Сложих нови пробки на радиатора и на мотора.
Поставих предпазни колани Britax, английски от 70-те г. Свалих ги от корекомска Лада 1600. От всичките колани, които имам, тия са най-удобни, а и са леки, за разлика от съветските.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 06 сеп 2015 07:54

Бритаксите:
Изображение

Въздушният филтър се сдоби със стикер:
Изображение

Миналата седмица смених с нов акумулатора и поставих електронен реле-регулатор, както и нов минусов кабел на акумулатора. Оказа се, че електромеханичния РР-380, макар и чисто нов, презарежда. Не ми се разправя повече с него, минах на по-съвременен вариант.
В добавка вчера с колегата Жоро и неговата перфектна 21061 представихме Лада клуба на караудио изложението ЕММА - България в Банкя. Поканиха ни организаторите за ретро акцент и публиката определено много се изкефи на Ладите.
Изображение

Ето го и коша в най-последния му вариант. На изложба като на изложба - всичко трябва да блести:
Изображение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от LADA-2107 » 06 сеп 2015 20:32

Една идея от мен, вземаш карантията от електронното реле - регулатор и я присаждаш в металната кутийка от оригинслното. Така изглежда заводско пък е и съвременно.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Kiril » 13 сеп 2015 16:03

Турските релета регулатори на ЕЛО са достатъчно малки и могат да влезат в корпуса на механичното без да се разглобяват.А с такова карам от 10 години сигурно и няма дефект.Колега искам да те попитам с какво и как залепи дръжките на триъгълните прозорчета?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4289
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Frysco » 13 сеп 2015 17:44

А дали няма да прегрее вътре в корпуса на механичния... аз иначе съм решил да го сменя моето РР-380, преди да се е развалил.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Kiril » 13 сеп 2015 23:10

Едва ли ще прегрее самия корпус на релето е във формата на радиатор,а задната му част е заливка,та няма някакво изискване да е стегнат плътно към купето и да се охлажда.С малко шев и кройка на корпуса на оригиналния РР може да се направи така че лицевата част на електронното реле,която по принцип го охлажда да гледа навън от долната част на оригиналното реле и така да се охлажда без да се вижда.Ето го нагледно но няма снимка отзад. http://www.elo.com.tr/resimler/product_ ... 22c6c3.png

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 07 дек 2015 10:49

Миналата седмица Жигулата получи цялостно полиране на боята и стана още по-лъскава от преди.
Реших да се възползвам от хубавото време и да я ползвам за разходка с приятели до Осоговската планина над Кюстендил. Хотелът ни беше на 1680м. надморска височина. Изкарахме си перфектно. Направих първи истински зимни снимки на колата след реставрацията.
Станаха като за каталог на "Мототехника" ;D

Изображение

Изображение

Изображение

С една друга съветска Класика - ГАЗ 66.
Изображение

След успешното прибиране в София последва грижливо измиване на целия автомобил - по заледените пътища на Осогово и после на Коняво бяха ръсили пясък. Не че не е обработена максимално, ама сърце не ми дава да я вкарам мръсна в гаража.
След банята реших да се разходя до храм-паметника "Александър Невски", където с колегите закрихме ретро сезон 2015г.

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 07 мар 2016 09:40

По колата останаха несменени части, които се броят на пръсти.
Със затоплянето на времето почнах да я готвя за сезона.
Преди две седмици смених лагерите на предните колела. При реставрацията не бях ги пипал, защото нямаха видими проблеми. В последно време обаче се появи характерния шум при движение. Вдигнах я на подемник и присъдата беше ясна - лагери. Купих от Снабтех нови лагери - големите - български ВМЗ, а малките - японски Koyo. Взех си нови семеринги и гайки (лява и дясна). Купих си от службата един картуш литиева грес на Тотал.
Хванахме се със Сашо и за един час свършихме великото дело по смяна на лагерите.
Началното състояние:
Изображение

Сменени лагери, всичко почистено, нова грес и нови гайки. Не съм снимал междинните етапи по избиване и набиване, защото ръцете ми бяха добре гресирани и ми стана жал за телефона.

Изображение

Поставихме колелата, регулирахме хлабината в лагерите и фиксирахме гайките с чука, както се полага (заплесква се перифеерията, така че да влезе в каналите на главината и да не може да се развие гайката).
Изображение

С това подготовката за новия сезон реално завърши (май).
Е, реши да си покаже рогата. Отказа да зарежда. Гледам, ръчкам, не работи. 12,5В на работещ двигател. Смених реле-регулатора. Пак не работи. Бре - гледам, докато съм си играл съм я поокъсил и се беше стопил предпазителя на веригата за зареждане. Слагам нов - пак не зарежда. Викам си - алтернатор (макар че е нов- то и реле-регулаторът е нов). Тръгвам за Сашо да го сменям, в Дружба лампата угасна и почна да зарежда. Явно гнездото на предпазителя не е правило добър контакт. Намислил съм да си потърся бушонно табло за съвременните бушони. Виждал съм да се продават на времето, трябва да си взема и да престана да се мъча с тия глупави цилиндрични бушони.

В добавка кабела за командване шалтера на стартера се откачи и се лепна за нажежената генерация. За втори път ми я прави тая магария. Направих си един нов кабел, сложих му термошлаух и го пуснах да е малко по-дълъг и да не е близо до двуцевката.

След всичките интервенции колата върви отлично. Всяка неделя ходя с нея на срещите на Лада клуба и си правя кефа.

Изображение

Лепнах й вече годишна винетка и е готова за бойни подвизи.
Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 май 2016 20:05

След като се разходихме с Жигулата до Класик Рейсинг на Калояново (и получихме специална награда за реставрация, което наистина значи много за мен)
Изображение
посетихме и Сливен, качихме се на Сините камъни, и на още разни места, стана време за корекция на разни дребни, но дразнещи неща.
Смених дръжката на предна дясна врата - ако и да беше нова, й се изниза оста от едната страна. В резултат самата ръкохватка се триеше в корпуса и на всяко отваряне се дразнех.
Нямаше да се заема с тази пипкава операция, ако не се счупи и ябълката на ключалката и съответно с ключа не можеше нито да се отключи, нито да се заключи.
Вече се счупи на лявата и я смених. Вероятно става въпрос за партида калпави отливки. Сега купих уж по-солидно изглеждащ комплект ябълки, щанги и накрайници. Като за 5 лева комплекта - толкова. След смяната и малка регулировка работи перфектно.
Оста на дръжката си я набих обратно, ама така и така бях взел нова от резерва и сложих нова.
Отключва се, заключва се и при отваряне няма странни шумове.
Дразнеше ме релето на мигачите. Първото светване - дълго 20 секунди, после почва да мига.
Зимата от два различни магазина купих две нови релета.
В понеделник извадих комбинацията с уреди и нападнах релето. Слагам ново. Мигач - свети постоянно. Мигна след близо минута. Егати. По-зле от старото. Брак. Слагам втория екземпляр.

О чудо! Мига така, както някога с оригиналното реле. Бях забравил оригиналната честота - попадах все на "бавни" релета. Супер!
Ето го новото реле - вече монтирано.
Изображение

Двете недоброкачествени релета - не си купувайте такива:
Изображение

Изображение

Клещите отдолу са от оригиналния комплект на колата. Имам късмета да ми е запазен пълния набор заводски инструменти, с които колата е купена. Реално те са първите ми инструменти в живота и още служат безотказно.
Паралелно зачистих клемите на 10-ти предпазител - веригата за зареждане. Засега зарежда изправно.

Ето монтажната схема на електроинсталацията. Старите албуми са супер за работа. 21 е релето за мигачите.
Изображение

Смених с нов маншона на лоста за скоростите. Старият се скъса окончателно - беше оригиналния на колата.

Омръзна ми да ми се пързалят ръцете по хлъзгавия волан.
Изрових един древен калъф, който съм си го купувал нов в опаковка преди повече от 10 години от отдавна несъществуващата авто морга за соц коли на Иван, която се намираше на бул. Христо Ботев близо до кръстовището с ул. Симеон - в самия център на София. Какви съкровища имаше там - това е голяма тема. Накрая Иван замина за Англия и всичко се окраде и разпиля.
С удоволствие се сетих за приключенията с колегата Тодор Живков и най-старата му Лада - преди много години снабдих и него с такъв калъф, само че светло бежов в тон с колата. Славни времена бяха, а Ладите ги карахме като ежедневни коли. Замислих се и ми стана кеф, че не я изхвърлих, а още си я имам, и мога да си я карам...
Ето го великия соц калъф - производство на ГДМПБУ - София (Главна дирекция местна промишленост и битови услуги)!!!
Изображение

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от v_gelinski » 30 юни 2016 14:58

m_g написа:Намислил съм да си потърся бушонно табло за съвременните бушони. Виждал съм да се продават на времето, трябва да си взема и да престана да се мъча с тия глупави цилиндрични бушони.
Табло от ГАЗ 3110?
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 1 гост