Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2105 - mitaraf

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
Очката
Член на Лада Клуб България
Мнения: 627
Регистриран: 15 април 2008
Репутация: 5
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

ВАЗ 2105 - mitaraf

Мнение от Очката » 24 яну 2014 20:58

Правя темата от името на приятел, който все още няма регистрация във форума, но в скоро време това ще се промени.
Започвам с историята на колата.

Колата е купена от Мототехника Благоевград през 1988г. от Семейството на жена му. Когато са отишли да купуват колата, имало 2 бели 5-ци. Естествено имало известно колебание коя от двете да бъде, но всичко опряло до едно копче от риза, което се скъсало в една от колите. Та така започва историята на този автомобил. Гледала се е като член на семейството, редовно миене, Зимно време не е карана. Но и гараж не видяла. Стечение на времето закъсват за пари, дядо му(бащата на жена му) започва да кара служебен автомобил и ладата започнала да се кара все по-рядко. Като през 2008г е карана за последно.
Декември месец 2012 един циганин започнал да убеждава дядо му да я вземе за 500лв. другия вариант бил за скрап, тогава се намесил Миро и взел колата.
Колата веднага се е вкарала в гараж и зачакала своя ред. Преди 2 дена получих обаждане, че съм го вдъхновил да започне реставрацията на ладата, след като видял снимки на моята в събран вид. Вчера се започна със разглобяване на колата, днес извадихме и мотора, който го чака една ревизия. По купето за момента остана интериора и прозорците да бъдат свалени.

Стига съм писал ето и снимковия материал.
Това е снимка когато колата е била нова и свежа, малкото момиченце на снимката е жена му.
DSC_0201.jpg
Както ще се види от снимките по-долу само от това че колата се е карала рядко и стоенето на открито са си казали думата, Но това по никакъв начин не убива ентусиазма, с който ще бъде сбъдната една мечта, а именно да има Лада. И когато майка му го попита днес защо ще правиш тази Лада: "Защото имахме Москвич, а аз исках Лада"
P1010575.JPG
P1010584.JPG
DSC_0188.jpg
DSC_0191.jpg
DSC_0194.jpg
DSC_0196.jpg
Господина със синьото яке е главния виновник за вдъхването на нов живот на колата.
2014-01-24 17.14.21.jpg
2014-01-24 17.15.29.jpg
2014-01-24 17.14.46.jpg
Ето албум с всички снимки, които не успях да кача във форума
http://www.album.bg/o4ka7a/albums/208242/" onclick="window.open(this.href);return false;
Последна промяна от Очката на 24 яну 2014 22:25, променено общо 1 път.

mitaraf
Мнения: 3
Регистриран: 24 януари 2014
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2105 - Мирослав

Мнение от mitaraf » 24 яну 2014 21:48

Точно: "Аз исках Лада, а имах на дядо Москвича 408". До напролет се надявам да съм сбъднал моята детска мечта, която беше нещо повече от Лада, а именно W123, а ладата ще е подарък за рожденният ден на момиченцето от първата снимка.

Nasko Dobrev
Член на Лада Клуб България
Мнения: 269
Регистриран: 28 юли 2008
Репутация: 1
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: ВАЗ 2105 - mitaraf

Мнение от Nasko Dobrev » 30 яну 2014 19:41

Праговете не са сменяни въобще нали ? Гледам,че гумените лайсни стоят така оригинално сякаш не са махани изобщо :) . Коша сякаш и той не е мръднал ама ако се пробва с чукче може тук- там да има за рязане и за слагане на ламарини. Дано отдолу да е добре , да няма нищо изгнило като греди, кош , отзаде над задния мост,щангите където лежат и т.н. Нито една западна няма да ме грабне така както възстановяване на някоя Лада , москвич или друга от СССР. Ако ще сменяте праговете,калници,дъна дано намерите оригинални(по дебелички са) иначе съм чувал,че правят прагове само трябва да имаш мостра със извивките и те ти правят прага само,че не знам къде... Иначе общо взето за толкова години си е добре ладата !Много се радвам,че още една Лада е спасена от пътя към вторичните..... С голям интерес гледам и следя такива теми които ме зареждат със положителна енергия и голям ентусиазъм :D :D :D . Успех с начинанието и надявам се после резултата да е впечатляващ и да стане реставрацията както трябва! Късмет !

Потребителски аватар
Очката
Член на Лада Клуб България
Мнения: 627
Регистриран: 15 април 2008
Репутация: 5
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: ВАЗ 2103
Контакти:

Re: ВАЗ 2105 - mitaraf

Мнение от Очката » 30 яну 2014 21:56

Никога не е кърпена или боядисвана колата, като външен вид не е нищо особено, но е перфектната основа за реставрация.

mitaraf
Мнения: 3
Регистриран: 24 януари 2014
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2105 - mitaraf

Мнение от mitaraf » 01 фев 2014 15:30

Колкото и странно да звучи на колата са сменени веднъж накладки, съединител комплект и последното гърне. Друго нищо не е пипано. Ръжда има само на бомбенцата на предните калници, под стойката за акумулаторът и долна част на заден ляв калник, където е опирала резервната гума. Всичко друго е повърхностно и излиза на шкурка. Боята е оригиналната, няма пребоядисвани детайли. Ако дядо ми се беше вслушал преди 10г да я вкара поне под един навес, то сега щяхме да я пръснем на затворени врати. Но от стоенето резултатът е видим. Двигателят е на 102хил.км, но от не каране сегменти и гумички са за смяна, защото припуши, като Вартбург, когато я запалих да си я взема. колата просто е патинясала от стоене. Ще гледам да запазя и възстановя всеки един детайл, който може да бъде спасен. Като цяло идеята ми е следната:

Разглобяване до голо купе /без стъкла, без салон и инсталация/, смяна на предни калници, кръпка на заден ляв калник и след безкомпромисна обработка боядисване същият цвят - вътре в купето, багажник, преден кош, външно и цялата отдолу.
Пълна ревизия на окачването, включая боядисване, нови тампони, нови маншончета на накрайници и шарнири, нови спирачни цилиндри с маркучета. Нови или напълно ревизирани спирачна помпа и помпа на съединител.
Салон - комплект ново парно /така или иначе ми изпадна пълен комплект руско - медно/. Ново табло с нови копчетии, нови кори на вратите. Гресиране и ревизиране на брави, механизми на стъклата. Нови уплътнения на вратите. Нов волан.
Външни детайли - нови странични мигачи, нови пръскалки за челното стъкло, оригинални калобрани, нови стопове, нови емблемки. Нови лайстни около прозорците и улуците. Нови дръжки на вратите.
Двигател - нови сегменти, гумички и напасване на клапани. Боядисване на детайлите. Нови всички гарнитури и семеринги. Ревизия на стартер и динамо. Нова водна помпа. Нови водни съединения.
Бюджетът, с който засега се надявам да се справя е 1500лв. Повечето неща ще бъдат свършени от мен и приятели. Нека е Бог е с нас, както се вика.

dani70
Мнения: 3
Регистриран: 18 ноември 2012
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2105 - mitaraf

Мнение от dani70 » 02 фев 2014 19:50

Успех колега :)

mitaraf
Мнения: 3
Регистриран: 24 януари 2014
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2105 - mitaraf

Мнение от mitaraf » 10 мар 2014 21:40

Благодаря. След, като видях обаче това, вероятно е качвано, ноооо....е не се сдържах.

http://pichost.name/images/2012/12/21/Y4Lc.jpg

Изображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост