Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 15 апр 2015 00:04

И така колеги, от днес имам още един ВАЗ

Модел - 2101
Цвят - жълт
Година - 1976-та
Километри - 63 000

Разбира се не мина и без проблеми и то големи. Всичко вървеше добре, тръгнахме сутринта със Самарата, в началото на София установихме, че колата не зарежда (преди няколко дни ми го беше правила този номер, но се оправи от самосебеси). Добре, че си носехме резервен акумулатор. Добрахме се някак до колата която вече бях гледал и решил, че ще купя и всичко беше уговорено. Проверихме номерата на блока и купето и се отправихме към нотариуса. Всичко мина бързо и без проблеми. От там обратно при Самарата и палене с помощ на резервния акумулатор. От там обратно при ЖИГУЛИТО, почнахме обезвъздушаване на спирачките - всичко стана като по ноти (само дето паленето и изкарването на колата от гаража си беше жива мъка). От там на технически преглед, там започна да прави мизерии с паленето. Тръгнахме през София в посока магистрала Тракия, аз отпред с новата придобивка, а един приятел зад мен със Самарата, но радостта ни беше кратка. Първа Самарата се предаде точно на жълтите павета - поради липса на ток отказаха мигачите, таблото и най-накрая прегря, щото нямаше ток да си включи перката. Метри по-напред и ЖИГУЛИТО угасна. Последваха разправии, олелии, притеснения, нерви и псувни. Обадх се на приятел който дойде с въже и задърпа ЖИГУЛИТО до "студентски град" където отстранихме проблема (някой виден столичен гений беше заменил резистора в палеца с ръждив пирон). На Самарата пък и доляха вода още в центъра и и смениха акумулатора, та дойде на собствен ход в "студнетски град". От там нататък до магистралата и до Стара Загора проблеми нямаше никакви. Да видим утре какво ще стане в родния ни КАТ.
Прикачени файлове
DSC_0003.jpg
DSC_0004.jpg
DSC_0006.jpg
DSC_0008.jpg
DSC_0009.jpg
DSC_0013.jpg
DSC_0019.jpg
DSC_0020.jpg
DSC_0021.jpg
DSC_0022.jpg
Последна промяна от LADA-2107 на 19 апр 2015 00:10, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от 0gn » 15 апр 2015 07:51

Хубава Жигулка, много да те радва! Кажи идеи за колата, пълен оригинал ли ще остане, или ще има джанти, стойка, това онова?

Потребителски аватар
ovidve
Член на Лада Клуб България
Мнения: 228
Регистриран: 04 декември 2009
Репутация: 12
Местоположение: Перник

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от ovidve » 15 апр 2015 21:07

Браво Сашо страхотно ЖИГУЛИ много да те радва а за проблемите ти си знаеш че ще ги има в една не карана кола споко леко полеко ще си я стегнеш.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от v_gelinski » 15 апр 2015 21:24

Дано я видим скоро по срещите. Успех и мн безаварийни километри
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от Лада-2104 » 16 апр 2015 01:11

Да беше се обадил да полеем колата щом си бил по Студентски град :D Айде честито !

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 16 апр 2015 07:47

Човек, с тия проблеми в които се вкарах изобщо не можех да мисля кой познавам по София.

Относно идеята на колата - искам да я боядисам и стегна, има за смяна калник/ци, не че са гнили, просто са криви. Дадоха ми идея да не питам нищо по външния вид, само да я сваля ниско и да и сложа джанти. После дойде Йоан /1300/ и каза, че е много запазена и не трябва да се пипа, пък и вече нямам нерви да се занимавам с глупости.

Ревизирах карбуратора, но нещо не ми харесва как пали и върви. Трябва да огледам и запалването.

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от 1300 » 16 апр 2015 10:19

Слушай Йоан и ще успееш в живота.Майтапа на страна-колата е супер.Още като я видях ми хареса много.Салонът е супер чист и запазен,купето отдолу е здраво.За возията да не говорим,вози страхотно-тихо,спокойно,без скърцания тропания и подобни.Иска освежаване и ще стане още по-добре.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 19 апр 2015 00:38

Историята с проблемите продължава - нормално за кола която не е карана. След като я докарах в Стара Загора сутринта отивам да я взема от гаража за да я регистрирам в КАТ. Запали доста трудно, с доста въртене. Регистрирах я, този път като по чудо без никакви проблеми с КАТ-аджиите. Прибрах я и реших да почистя и ревизирам карбуратора, но проблема с трудното палене не се оправи, Проверих чукчето и свещите, бяха си добре, тогава се сетих да бутна центровката и: "о чудо" взе да пали лесно. Беше ми странно как за 250 - 300 км успя да издумка 39 литра бензин, но с тази центровка...

Снощи ходих да изоставя "една" при майка и и на връщане както си карам и задно дясно колело блокира от самосебеси, бавничко преместих колата на "безопасно" място, свалих гумата и барабана, а феродото беше станало да го събираш с шепи. Беше се отлепило от металната част на накладките и се беше натрошило, а цилиндърчето протекло. Бавно прибрах колата до вкъщи.

Днес купих саморегулиращи цилиндърчета 2105 Метели Италия и ги монтирах на колата заедно с нови накладки които имах от преди в гаража. въпреки, че цилиндърчетата са саморегулиращи, нагласих ексцентриците и жилото на ръчната. Последва кратка проба и както личеше всичко беше наред.

Предстои смяна на маслото и се чудя дали да не сменя и платното на бензиновата помпа, че да не протече нещо и да съсипе новия бензин.
Прикачени файлове
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от wolfram » 19 апр 2015 11:07

Честито! Със здраве да си я караш. Колко ти станаха вече :D Стискам ти палци в реставрацията ако това си решил. Успех!
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 19 апр 2015 15:35

Благодаря! Ами преди време един колега беше писал за реставрация на 2101 и му беше обяснено, че реставрация и стягане са две различни неща. Искам да я карам за всекидневна кола, но искам и да я реставрирам, а двете неща са несъвместими. Мисля да я възстановя до колкото е възможно в оригинален вид, но не ми се иска да набивам много пари или да става прекалено хубава, защото ще ми се досвидее да я държа пред блока и карам всеки ден. Има за смяна 2 калника - единия е удрян и направен некачествено, другия е сменян, но е фалшив. Предната маска също има кит, а на задната и е забърнат долния ръб.

Към момента са 4 бройки - 2 ЖИГУЛИТА, Самара и БМВ Е21

Търся предна и задна броня за 2101 и 4 таса. В отлично състояние на хрома и да не са криви.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост