Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 27 апр 2016 13:44

Благодаря за добрите думи и на двама ви!!!

Бих се радвал да работим заедно и да превърна хобито си в начин за изкарване на пари, но засега си имам добра работа.

Надявам се до края на годината да успея да изкарам колата поне на един парад или събор. Нооо... Работа не е като да няма. Сега реших да разнообразя и да си поиграя месец - два с новата акула Е 21. Пък по-натам продължаваме с ЖИГУЛИЗМА.
Последна промяна от LADA-2107 на 09 ное 2017 13:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 31 окт 2016 11:03

След като работата по колата беше замразена от април до преди 2-3 седмици, сега отново се работи. Размених вратите на двете ЖИГУЛИТА. Сега реставтирам сините. Имах неуспешен опит за частична смяна на страничен панел, въпреки, че ми казаха да не го правя. Когато съм готов ще помисля дали да ги дам за боя или да си ги пръсна сам. Но преди монтажа на вратите трябва да се боядисат и касите/рамките.

После идва ред на коша. В момента сме без двигател и това улеснява работата.
Прикачени файлове
IMG_20161019_201537.jpg
IMG_20161021_191552.jpg
IMG_20161027_202132.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 10 мар 2017 08:23

Малко по малко "реставрацията" напредва. Двете десни врати са боядисани (не от мен). Рамките на вратите (касите) са изтъркани до метал. Отдясно са грундирани, шприцовани и боядисани (от мен), поставени са нови уплътнения.

Търси се предна лява (шофьорска) врата.
Прикачени файлове
IMG_20170222_194904.jpg
IMG_20170222_194927.jpg
IMG_20170225_121411.jpg
IMG_20170301_200923.jpg
IMG_20170301_200912.jpg
IMG_20170302_150907.jpg
IMG_20170305_125154.jpg
IMG_20170309_201420.jpg
IMG_20170309_201433.jpg

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 349
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от m_g » 13 мар 2017 15:47

Не разбирам каква е идеята от цялото занимание. Дори на снимка колонката и прага са с друг цвят от тавана и предния калник. Колкото пъти правиш боя, цветът всеки път ще е различен. Накрая пак си дал една торба пари, ама колата ще е цялата на петна. И пак ще трябва да сглобяваш и да разглобяваш, което е адски труд.
Така и така си се хванал, просто свали челното и задното стъкло още и я закарай за цялостно боядисване, включително вратите. Докарайте близък до оригиналния жълт цвят и дори не боядисвай коша и багажника. Пръснете я, лакирайте я, кичиш хрома и си имаш хубава жигула.
Лайсната водосточната успя ли да я свалиш здрава? Преди монтажа я налей с парафин. Останалото е внимателно набиване с гумен чук. Същото за лайсните под стъклата.

ПП. Давам ти акъл, ама и аз съм наумил да боядисам Нисата е така частично, нали по-евтино да стане, само там където е изгнила - да я закърпим и намажем. Ще пазя оригиналната боя, дето е цялата на деруги и матирала... Много обичам да мацам с четката и да гледам доволен прясно образувалото се петно боя. Виж, за Волгата планът е друг.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 14 мар 2017 09:58

Първо, радвам се, че пишеш, поне някой обръща внимание на темата.

Второ, благодаря за положителната оценка.

Трето, отговарям ти на въпросите.

Мисля, че поне веднъж съм обяснявал, но не ми пречи да го напиша пак. Колата я правя с цел трупане на опит, основната идея е да имам кола която да има приличен вид и да мога с нея да се появявам по паради и събори без да се излагам много, докато правя синята.

Колонката и прага са с различен нюанс на жълтото защото са прясно боядисани, а тавана е с оригиналната си боя (не за дълго). Предния задния калник са боядосани, но преди около година, освен това са прашни. Това, че всеки път боята е с лека разлика го установявам сега. Нямаше кой да ми каже когато се захванах с колата. Просто работата върви много бавно - задницата я пръсках преди година и 3-4 месеца, предницата преди точно една година. Началото на лято 2016 работих по червената седмица, края на лятото и есента имах лични проблеми и нянах настроение за работа. Едва късна есен започнах да работя, после стегнаха студовете и ми спряха работата. Едва преди около месец започнах да работя. Не знам дали щеше да е добре да купя два литра боя примерно и да престоява 2-3 години.

Тавана ще се боядиса задължително, също има и вдлъбнатина над задното стъкло вследствие падане на багаж от багажник на тавана, която трябва да се оправи. Още се колебая дали да демонтирам стъклата, защото си е разправия или да ползвам метода на подпъхване на кабел който да повдигне уплътнението за да влезе боя отдолу. Лайсните на тавана ги свали Йоан.

Багажника няма да го боядисвам (за сега), боядисал съм само задната маска и калника който смених (отвътре). Коша ще го боядисам, той има пръскано тук - там и искам да го направя както трябва, зад решетката черно. Ще боядисам също капака на клапаните, картера, филтърната кутия и радиатора с дифузьора. Автомобила трябва да има както добър външен вид, така и добър вид под капака, за да не се стига до ситуации в които някой като каже: "Ще отвориш ли капака да си припомня как изглеждаше коша?", мен да ме е срам и да се чудя какво оправдание да измисля. А и двигателя сега е демонтиран, моментът е подходящ.

kober_5bb
Мнения: 6
Регистриран: 04 декември 2012
Репутация: 1
Местоположение: Нови Искър
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от kober_5bb » 14 мар 2017 11:10

Аааааааа, нееее! И тези, които не пишем, следим темата/темите ти изкъсо, и се учим.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 349
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от m_g » 14 мар 2017 12:03

Сашо, свали стъклата. Купи нови уплътнения и лайсни. На рамката на челното стъкло в двата долни края вероятно има корозия. Сега е момента. Колата не е кривена, стъклата ще влязат лесно, като оставиш лятото купето на слънцето и уплътненията са горещи. Технологията е с шнур и трябват двама души - един натиска, един издърпва шнура. Слага се цялото стъкло, не първо отдолу. Слагаш, прилепяш яко и вътрешния човек обръща гумата с шнура.
Да вземеш два литра боя няма смисъл. Боята не може да стои дълго време забъркана.
За мен вариантът е - купуваш 3-4 литра, зависи с какво ще пръскаш, ама е добре да има.
Пръскаш си сам вратите отвътре и по фалцовете, пръскаш рамките. Караш цялото Жигули в камера. Все ще се намери кой опитен бояджия да ти направи цялото купе за два дена. За боята човек трябва да има опит. Това е нелесен занаят и човек не се научава за 1-2 пръснати детайла. трябва да поработиш години, за да станеш добър. Освен това всеки бояджия си има стил на работа, обича даден тип пистолет и налягане и действа по някакъв си негов начин.
Трудът ти по ламарините струва много повече от тия няколкостотин лева, дето ще дадеш на бай бояджия.
В гаража няма как да стане без стечки и прах в боята. Язък за цялата работа. Нали ще я караш на парад. Мина им модата на колите боядисани като стар леген. Имаше ги много навремето. Вече всички са с хубави бои.
Дори във форума ако се загледаш, колите са много по-читаво направени отколкото бяха преди 10+ години. Само се сети на Черни осъм имаше ли хубаво боядисани коли или не.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4279
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 179
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от Frysco » 14 мар 2017 12:51

Имаше, но при шкодите...

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 15 мар 2017 11:24

Проблема не е в това, че ще дам пари на бояджия, а в това, че съм отвратен от отношението и начина на работа на бояджиите и като цяло на "майсторите" тук в града. Някой да ми говори как има технологично време за да се случат нещата, а в същото време отивам на проверка и гледам моята кола захвърлена някъде "в къра", а онзи работи по някоя друга. Така или иначе моята кола е разглобена и няма къде да бягам, защо пък да не изкара някой лев набързо. Гледам (и мечтая) по телевизията как работят хората. Има си краен срок и ако не се спази дължат неустойки на клиента, а не като при нас: "Имам ей тук две коли да довърша и я почвам, остави я!" И после колата стои два месеца пред сервиза и я прави още два. Или обещават, че ще стане за един месец и за 1000 лв, а става за три месеца и за 3000 лв. Реших, че ще спестя врвме и ще дам вратите на майстор. И какво мислиш? Някой си е играл да прави всичко което е описал Дрона в темата за тенекиите ли? Не! Шкурка, кит върху транспортния грунд, отвътре е пръскано само където се вижда, площта която се покрива от кората не е пръскана изобщо или е на мъгла, едвам жълтее, пръскани са в сервиз, не в камера и имат прах. Дадох само двете врати, защото толкова имах налични в момента и силно се замислям дали другите две да не си ги правя сам. Просто в днешно време майсторите са свикнали да правят калници и брони на винтчета, врати и капаци от моргата се монтират директно, на никой не му се играе с кит и търкане, а ако по колата има повече работа ти обявяват такава цена, че е безсмислено да се прави. Ще видим, там където работи Йоан имат камера, ако трябва ще говорим да я вкарам там, но ще си я пръскам сам. Не смятам за нужно да давам пари на майстори и после да им гледам мундарлъка и да се ядосвам. Ако някой ще се изхожда върху колата ми, то това мога и сам да го направя. Още повече веднъж като съм направил всички ламарини, боядисал съм касите на вратите, коша и други такива места, външно винаги мога да я пръсна.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5218
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 04 авг 2017 09:02

И така, имаме известно развитие. Другите две врати си ги направих сам и даже станаха по-добре. Вече и четирите врати са оборудвани, със смазани и работещи механизми (само на едната остава да се центрова посрещача). Поставил съм нови уплътнения.

Боядисах коша, частите на предното окачване, набих нови селенови втулки (полиуретан). Сглобих всичко по окачването (без стабилизиращата щанга) и започнах да оборудвам коша. Купих от Нар нови помпи за спирачките и съединителя, спирачни тръбички, маркучи, резервоарчета.

Стлед това се заех с оригиналния двигател на колата който не бе пипан от две години. Измих го, подмених всички семеринги и гарнитури (без тази на главата). Боядисах някои части. Монтирах съединител "Лук" ползван около 10 000 км. Монтирах двигателя в колата с помощта на баща ми (в последно време помага за много неща човека, няма как да не го отбележа). Последва дооборудване - нова водна помпа, боя на радиатора, маркучи...

Тази събота и неделя ако успея да се организирам ми се иска да боядисам капака на клапаните и филтърната кутия, да регулирам клапаните. След това масло, акумулатор и проба.
Прикачени файлове
IMG_20170419_172049.jpg
IMG_20170513_154645.jpg
IMG_20170604_130843.jpg
IMG_20170619_202747.jpg
IMG_20170730_082956.jpg
IMG_20170803_193631.jpg
IMG_20170803_193653.jpg

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост