Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 341
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 55
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от m_g » 26 яну 2016 11:49

Сашо, точно боята и детайлите правят вида на един автомобил. Ти имаш амбицията да я направиш добре.
Знаем всички, че ладите не са боядисани особено качествено още от Толиати и боята им е адския портокал. За 40 години е матирала, има хиляди малки драскотини и точици ръжда, което няма как да е иначе, освен ако колата не е била в музея. Няма как да се уцели точно цвета на стара матирала боя. Даже и при перфектно съвпадение, новата боя за няколко месеца ще си промени цвета и колата ще е вечно грозна с различен цвят панели. Аз съм имал такава Жигула и ми се смееха и кучетата като мина. В резултат я зарязах пред блока до момента, в който не се хванах да я правя.

Аз бих те посъветвал - разпродай самари и там каквото друго имаш излишно и парите вложи в качествена подготовка и професионално боядисване на жълтата Жигула. Има база, вложил си труд и пари да я направиш добре тенекеджийски. Просто завърши проекта. Да, това са ти едни поне 2000 лева, но после няма да те е срам да отидеш на ретро мероприятие. Иначе тебе може и да не ти пука, ама всички си викат - гледай го тоя дранголник за какво е тука, а не на къра. Нивото на колите по мероприятията се вдигна, при съвременните качествени материали има прекрасни възможности да постигнеш значително по-добър от заводския резултат. Жигулата трябва да е абсолютно перфектна, за да предизвика нещо различно от присмех.
И забрави да се учиш за бояджия на нея. Ще хвърлиш маса пари за материали, ще се нагълташ с отрови и колата пак ще е гадна. Ретро кола се прави от добър професионалист бояджия в камера, не на двора или в гаража. Боядисването на коли е занаят и се усвоява с години упорит труд и много грешки.
Умен си, мисли си и не прибързвай. Иначе ако е за къра, жигули бол по 300 лева. Тях може да ги боядисваш и с мечето.
Събери пари, потърси майстор и си плати като поп да се направи. Естествено, преди това я разглоби цялостно. Купи си лайсните, сложи нови уплътнения. Единственото, което вече е голям дефицит и трудно се намира ново, са водосточните лайсни, но те могат да минат и с облепяне. И я направи база - лак. Ще извади дълбок цвят и блясък, който не си и сънувал и ще се гордееш после с нея.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5111
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 02 мар 2016 20:42

Отдавна исках да напиша нещо по темата, за да не изглежда все едно само задавам на хората и им гледам сеира какво ще напишат или, че се хваля с нескопосано направената си кола.

Момчиле, наистина съм се старал в тенекиджийската работа, не твърдя, че че съм я направил перфектно, но толкова мога. Идеята за тази кола не е и не беше да се реставрира. Обмислям реставрация, но не на тази кола, а на синьото ЖИГУЛИ. Това не означава, че тази ще остане в този вид. Тъй като нямам много време да работя по колата (предимно по 2-3 часа след работа и събота, неделя) работния процес върви бавно, затова реших да боядисам задницата горе-долу колкото да се запазят тенекиите докато работя по предницата. Също така я покарах малко след като сглобих задницата за да мога все пак да се порадвам на труда си. След като направя предницата ще боядисам и нея, защото имам да работя и по едната врата, а също така имам и други задачи (не по колата) и така може да мине половин година докато стане готова за цялостно боядисване. Това, че правя колата за всекидневно каране (съмнява ме, че ще ми се свиди когато я видя готова да я карам всеки ден) не значи, че ще я претупам или ще я карам така. След като е изцяло готова откъм тенекии ще я пратя на професионалист да я боядиса както ти каза.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5111
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 25 апр 2016 10:29

Да споделя и аз малко новини относно "системата 2101".

Предницата е готова откъм тенекии и новата (временна) боя. Пастирах мигачите - подфарници (хрома и пластмасата), подбрах си хубави рингове за фаровете и решетка (само емблемата я загрозява), има и нови оригинални мигачи на калниците. Отбрах и почистих хубави каски за фаровете. Позволих си малко подобрения по фаровете - монтирах рефлектири със стъкла ново производство за балонни лампи, но със халогенни крушки, посредством крепежни елементи от НИВОВ рефлектор. Монтирах и релета скрити дълбоко (над бушонното табло) за да не ми нагарят ключа и превключвателя от по-големия ток, но и да не се нарушава оригиналния вид. Доволен съм от светенето!
Прикачени файлове
IMG_20160423_144838.jpg
IMG_20160423_144843.jpg
IMG_20160423_144849.jpg
IMG_20160423_144905.jpg
IMG_20160423_144926.jpg
IMG_20160423_144935.jpg
IMG_20160423_144943.jpg
IMG_20160423_144945.jpg
IMG_20160423_145000.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5111
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 25 апр 2016 11:01

Постарал съм се да направя най-вече снимки на фуги, снадки и други ключови за мен места с които доста съм си играл и съм се старал да ги докарам максимално да се доближават до оригинала. Тоест целта е който не знае, че има сменяни елементи да не разбере от пръв поглед.
Прикачени файлове
IMG_20160423_144949.jpg
IMG_20160423_145007.jpg
IMG_20160423_145014.jpg
IMG_20160423_144935.jpg
IMG_20160423_145046.jpg
IMG_20160423_145003.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5111
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 25 апр 2016 11:08

Честно казано се надявах, но не вярвах че ще се получи толкова добре. Това ми дава някаква надежда и сила да пробвам сам да си направя синьото ЖИГУЛИ.

Малко снимки и отзад макар и с 4-5 месеца закъснение.
Прикачени файлове
IMG_20160423_144723.jpg
IMG_20160423_144740.jpg
IMG_20160423_144737.jpg
IMG_20160423_144759.jpg
IMG_20160423_144804.jpg
IMG_20160423_144808.jpg
IMG_20160423_144756.jpg
IMG_20160423_144827.jpg
IMG_20160423_144822.jpg

ipa-64
Мнения: 45
Регистриран: 31 март 2012
Репутация: 14
Местоположение: Девин / Асеновград - месторабота /
Автомобил: ВАЗ 21083
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от ipa-64 » 25 апр 2016 14:49

Продължавай в същия дух. Получило се е много добре. Казвам го от опит, преди доста години правих същото упражнение със смяна и на под калници и знам колко труд и играчка е да го прави сам човек. Прави и другото жигули ! Очакваме снимки и от него. Може да направиш и снимки на последователността при работа, ще има и други колеги който да се заинтересуват и пробват.
Успех !

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 481
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от 1300 » 25 апр 2016 18:32

Супер става.Трябват ти малко по-добри условия.Изчисти гаража,сложи му повечко лампи и може да се подобри резултата.На майстори не разчитай-половината не искат да чуват за тия коли,другата част претупват нещата.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от Frysco » 25 апр 2016 21:17

Ахъ, и от мене имаш подкрепа.Давай сам, боядисай тая изцяло, не се плаши от грешките-човек се учи чрез тях, те не са нещо лошо.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от Живков » 27 апр 2016 13:17

Саше, боядисвай всичко. Цялата я направи. Тази ти кола има много добро купе. Вярно, боята е овехтяла. И други краски са матирани и загубирли блясък. Важното е, че в конкретния случай ти се пада най-приятната част от занаята. Да свалиш колкото трябва старите бои, да приготвиш почвата за новите и да ги нанесеш. Няма да режеш, няма да кърпиш, няма да пасваш отделни панели, няма ги тези гимнастики. Досадни при това. Струва си да се постараеш. Особено с нов хром, старата боя стои още по-вехта. А, новата блести още по-бляскаво. Това е контраста при този автомобил. Сваляй, изправяй добре, каквото има да се изправя. Накрая с трепет и вълнение, боядисвай. Корпусите на релетата също можеш да възстановиш. Кадмирай ги и не ги сменяй с нови. Остави оригиналните контактори/бобини, които са си на колата. Ех, сега се чудиш, ама колко ще се радваш, когато маркучи, тръби, кабели и релета придобият свой собствен цвят изпод предния капак. Не забравяй да почистиш оригиналните им болтчета или ги смени с нови, чисти и лъскави. Не пречи да се галванизират и те. Хем ще станат бляскави-хем по-бавно ще корозират. Не е скъпо като процедура. Една молба имам и вярвам, че ще я уважиш за напред във времето. Моля те, не пръскай с мъгла от боя части, които са проводници и гумени такива. Покривай с найлони, вестници, каквото имаш под ръка. Не е срамно. Само не ги запай. Коресилина не винаги почиства добре, а боята попива в гумата. Подбери си боята по каталожен номер и я боядисй, цялата. Капаци, врати, калници, прагове, двигателен отсег. Не забравяй да обърнеш внимание на ламарините зад никелираната предна решетка. Там трябва да бъде черен цвят, а не цвят на купето. Иначе материала на предната маска/тенекия (както се нарича по тази терминология) прозира зад решетката и муцунката визуеално се деформира. Черна да бъде. Може и черен мат за да няма блясък. Тогава изобщо няма да личи ламарината зад решетката. Джантите оригинално са сребристи. С едно уточнение. Цвета на заводското сребристото не е тип сребърен феролит. По-светло е. Много по-светло е. Когато монтираш новия, огледален тас - и тасът, и джантата взаимно се изсветляват и блестят. Създават усещане за още по-светъл цвят, отколкото е ако разгледаш двата елемента поотделно. Това е съчетанието. При ясно и хубаво време, колелата светят ! Рязко се открояват от каросерията, но пък хармонично се вписват със дръжки на врати, брони, лайстни на праговете, рингове на фарове, странично огледало и други. Този ефект ми се иска да постигнеш. Като прибавиш и добре положена боя, която е пастирана след известно време - друга кола е. Нова, свежа и оригинална. Накрая, когато я подкараш, остава да й ,,набиеш" един Шестерков мотор. Да й се кекерчат калобраните назад, `гато дадеш газ. И повече нищо да не бараш, а само да си я караш. Ще стане, ще стане. Само не прибързвай, че да не се развали нещо. Бавно, постепенно, пък тя да стане, колко доволен ще си тогава. Хехе, ауспуха да не забравиш. Ако има ръжда - махния и го боядисай. Може да монтираш накрайник, ама не от някой пазар. Дори може да дадеш кройки на Миро да ти направи един. От неръждаема ламарина. Кройката, както е оригинална от онези времена. После го монтираш на тръбата. Така ще пази и задната броня от матиране. Този тип тунинг т.н. ,,пенсия тунинг" е допустим, когато е сведен до нещо полезно. Ако искаш, де. Съществуват и предни калобрани за Жигули и Лада. По-къси и по-широки са от задните. М, определено има ефекто т тях. Не толкова визуален-колкото практически. Много силно опазват конзолите за крик и праговете. Понеже са широки, опазват и дъната под шофьора и предния пасажер. Някои хора не ги харесват, други ги слагат. Въпрос на вкус. Важното е, че вършат чудесна работа.

ПС Може да боядисаш с тъмно червен кант задните калобрани. Не бяли, не лилави. Червенки. Като е кант - само по хоризонтала в долната част на калобрана. Съчетанието не пречи и не загрозява. Понеже между калобрана и стоповете има червени светлоотразители. Не се получава празнина в тези елементи. Бе, това е лесно да се направи. Пък и да не се направи, не е толкова важно.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1372
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 57
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2101(номер 2) - LADA-2107

Мнение от Дрон » 27 апр 2016 13:21

Тенекеджийската работа е на много високо ниво! Поздравления!

Ако се местиш към София се обади, търся си помощник :)
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост