Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21011 - 1300

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 25 юни 2016 23:03

Най накрая реших да пусна тема за моят първи и любим автомобил.Темата е доста дълга но предполагам,че ще е интересна.
Тъй като семейният ни автомобил не ми беше оставен като наследство,в яда си реших,че трябва да имам лично моя Лада.Реших,че моделът ще е или 21011 или 21013,тъй като бях натрупал много части с цел реставрация на семейната кола.След доста търсене намерих оригинална кола в Пазарджик.21011,произведена 1979г. на 53 900 км.,без газ,гаражна,със старите нмера,не карана от 10 години.Отидох,огледах я,харесах я и се спазарих с човека.Датата беше 3ти септември 2011.
Снимка0356.jpg
Снимка0357.jpg
Снимка0360.jpg
Снимка0364.jpg
Снимка0363.jpg
Прибрах се в Стара Загора.Еуфорията беше на макс.И се започнаха ремонтите.Цялата спирачна система беше подменена.Смених маслата,антифирза и какво ли още не.Колата започна да зарпиличва на такава,Ноо радоста ми бе кратка.Намерих голяма дука в единия ботуш.Това доста попари ентусиазма ми.
Това не попречи да я регистрирам в Кат Ст.Загора.Около година я карах като ежедневен автомобил.
Снимка0377.jpg

Мина още време и се запознах със Сашо(LADA-2107)Той ми помогна за много неща по колата.Оправихме проблемния ботуш и още куп други дефекти.Монтирахме подкалници.И така след една зима в бокса колата пак излезна на пътя.
Снимка0386.jpg
Снимка0432.jpg
След това колата мина през доста трансформации.Монтирах и стерео уредба,аларма и други съвременни екстри мислейки,че колата ще бъде за ежедневна употреба.Смених оригиналните гуми и сложих легендарните червени джанти.Аз бях втората кола в града с цветни джанти когато им излезна модата.
Снимка1032.jpg
Прикачени файлове
Снимка1031.jpg
Последна промяна от 1300 на 25 юни 2016 23:27, променено общо 1 път.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011-1300

Мнение от 1300 » 25 юни 2016 23:06

Колата се караше интензивно,но вече само летния сезон.И тъй като навивах доста километри реших,че ще монтирам 5 степенна кутия.Намерих една в София.Купих я.Тя пък се случи читава.Смених съединителя,семеринги и куп други обикалящи елементи.
Снимка1112.jpg
Снимка1126.jpg
Колата си вървеше чудесно,обиколих много места из България и си правих кефа.Но разбира се съдбата реши,че трябва да се подиграе с мене.
Една вечер,прибирайки се вкъщи,кола на БЧК не спира на знак СТОП и ме блъска в предния десен калник.За моя радост щетата не беше голяма,но все пак не е приятно да ти шибнат колата.
Снимка1143.jpg
Снимка1144.jpg
Снимка1328.jpg
Разглобих предницата и я закарах на един бояджия.Докара и линиите.СЛед това сглобих всичко наново.
Снимка1338.jpg
Мина време и ме хванаха лудите да си правя салона като на2106.Речено-сторено.Нмаерих в една морга в Казанлък една перфектнна 2106 и разглобих салона и-табло,мокет,барче и всевъзможни други елементи от салона.Смених и ел.инсталацията с такава от 21013 в релета за фаровете,защото оригиналните балонни крушки измъчваха иначе слабото ми зрение.Сложих и спортен волан тъй като оригиналния идва неудобен когато си висок 2 метра.И всички се започна:
Снимка1597.jpg
Снимка1598.jpg
Снимка1607.jpg
И всичко си караше така докато не дойде 2015 година когато реших,че колата няма да се чупи за всеки ден,а ще бъде ретро екземпляр.Но темата ще продължа утре понеже стана късно.Очаквайте продължение. :)
"1300" since 1979

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5257
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21011-1300

Мнение от LADA-2107 » 25 юни 2016 23:48

Еййй тия стопчета под бронята... Върнах се назад във времето. Чакаме продължението. И нека да е подробно и изперпателно.

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 21011-1300

Мнение от Лада-2104 » 26 юни 2016 13:07

Деа тия десни удари и тия неспирания на стоповете... :D . Бтаво. Сега да очакваме че ще и върнеш стария салон и ще е ретро.

Потребителски аватар
Москвич 412
Мнения: 1396
Регистриран: 01 април 2010
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2103

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от Москвич 412 » 27 юли 2016 22:46

Лада-2104 написа:Деа тия десни удари и тия неспирания на стоповете...
Джуджето "Стори-пакост" разширява своята дейност в цялата страна :D

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 29 юли 2016 17:13

Та такаа.Малко се позабавих с продължението.
Към края на 2014 година един мой много добър приятел ме нави да закарам Ладата на ретро парада в Стара Загора.Казах си-защо не!Толкова много коли са направени през пръсти пък моята си е с оригиналните дефекти.Този момент още повече ме надъха да направя дългоочакваната реставрация.
Стара Загора 2014 003.JPG
И така дойде 2015 година.Някъде февруари месец се оговорих с един майстор.Казах му какво искам и се съгласи.И се започна едно разглобяване.Абсолютно всяко болтче беше свалено и сортирано.Не се знаеше коя част ще бъде възстановена ако я нямам нова.
CAM00499.jpg
преди да бъде разглобена.
CAM00512.jpg
CAM00513.jpg
CAM00526.jpg
CAM00528.jpg
Колата както си мислех не беше толква зле.Ръждата не беше много-единият ботуш,по ръбовете на вратите и на задните калници.Но аз реших всичко да се меня кардинало.Предницата беше китосвана заради удара,а вратите бяаха ръждясали защото някой глупка беше решил да ги натъпче с дунапрен,явно за шумоизолация.
Извадих всичките налични ламарини трупани с години от различни краища на България,натоварих ги в Берлингото и газ при майстора.
CAM00529.jpg
И се започна великото сечене-предни калници и предна маска,четирите врати,задните калници,задна маска,дъно на багажника,заден капак и двата ботуша.Само предния капак си остана оригиналният на колата.
CAM00534.jpg
CAM00535.jpg
CAM00536.jpg
"1300" since 1979

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 29 юли 2016 17:31

И още:
CAM00537.jpg
Докато майстора сечеше и заваряше аз решихда се захвана с другите възли по автомобила.Предното окачване беше разглобено до основи.Всичко беше оригинално-шарнири,накрайници.Съответно всичко беше изхвърлено и накупих нови качествени части:предни амортисьори,шарнири,накрайници,селенови втулки,спирачни дискове и накладки.Спирачните цилиндри бяха наред,пружините също.Носачите пружините,предпазните ламарини за дисковете и гредата на мотора получиха нова боя.Доста странно ме гледаха в магазина като пазарувах части за Лада,които даже не ги слагат и по западните автомобили.
CAM00541.jpg
CAM00569.jpg
CAM00570.jpg
CAM00571.jpg
CAM00572.jpg
CAM00573.jpg
CAM00574.jpg
В същото време по купето се работеше с пълна сила.Предните калници и маската бяха сложени.Вътрешната част беше изтъркана от транспортния грунд,вънвната я търкахме като ги монтирахме за по лесно.Вратите също бяха напаснати добре.И докато чаках да стане задницата се заех с двигателя.
CAM00582.jpg
CAM00584.jpg
"1300" since 1979

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 29 юли 2016 17:47

Двигателя тогава беше на 68 000км.Реших,че така и така е свален да му ударя една ревизия.Капака на клапаните,филтърната кутия и картера отидоха за боя.През това време се смениха ангренажната верига и колелетата,разпределителния вал и кобилиците,водната помпа и абсолютно всички гарнитури и семеринги.Блока също го боядисах.
CAM00846.jpg
Всичко беше готово и чакаше да бъде монтирано.И един ден Оо чудо! колата беше готова.Още на същият ден успях да докарам колата в гаража си и да започвам да сглобявам.
CAM01005.jpg
Още следващият ден започнах да слагам шумоизолацията.Настлах целият под,щита и тавана.След това се захванах да монтирам тапицерията на тавана.Беше някакъв ужас!Никога не правете това сами.Отне ми цял ден и един багажник нерви.След всичкото призоваване на мамата тапицерията се изпъна.
CAM01068.jpg
CAM01069.jpg
CAM01070.jpg
Най-тежкото според мен беше монтирането на двигателя.Със Сашо(LADA-2107) цял ден се занимавахме с него.Внимахаме да не прецакаме прясната боя пък и бързахме да сглобим колата за ретро парада в Стара Загора.
CAM01071.jpg
CAM01072.jpg
CAM01073.jpg
CAM01074.jpg
CAM01075.jpg
"1300" since 1979

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 502
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 29 юли 2016 17:58

След успешното монтиране на двигателя,най-тежки бяха последните2-3 дена преди събора-цял ден сглобяване на лайстни,щипки и подобни гнусотии които губят страшно много време.Всичко по хрома е абсолютно ново.Сутринта на 4-ти октомври бях станал в 5 сутринта за да довърша салона и да сложа чисто новата решетка.
12096266_601131693358634_5760721645568719719_n.jpg
И накрая на 4-ти октомври след почти годишен труд от моя страна и на моите приятели проектът бе завършен!Една от големите мечти се сбъдна и беше на центъра на града пред погледа на всички!Дългогодишното събиране на части,ходене по автоморги и ядове по проекта някак си остана на заден план след като видях готовият автомобил.
За голямо мое учудване получих специална награда за дебют под формата на красива бутилка вино.Никога не съм бил толкова щастлив!
CAM777777.jpg
След това имаше малки довършителни работи.Зимният период колата изкара на сухо в гаража.Новата 2016 година с колата посетихме ретро събора в Сливен както и Лада събора във Варна.
12049564_607396446065492_7553432486585430130_n.jpg
CAM01249.jpg
CAM01463.jpg
IMG_6444-001.JPG
13442426_994365470670350_1425798499790678674_o.jpg
"1300" since 1979

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от m_g » 11 авг 2016 11:56

Много ти е хубава колата, приятелю! И тия червени джанти й стоят чудесно. Всъщност, и аз навремето моята я карах със странни джанти - жълти. Това до около 2008-9г.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост