Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Поцинковане на части, болтове и тнт.

Поправки, възстановяне и изграждане на детайли и части.
Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от auto_forum » 21 юли 2011 15:34

Хайде първи да се разпиша в новия раздел. Темата смятам, че ще е полезна. Взета е от този сайт
http://www.oldtimer-tv.com/oldtimer/DE/ ... ?Seite=101

Предварително да уточня, че не съм пробвал метода, но смятам когато имам време да се позанимавам. Също така трябва да се има предвид, че трябва да се внимава при работата с химикалите. В статията хората са използвали готов кит, закупен от Ebay, но като гледам всичко може да бъде набавено от магазините, но за химикалите не знам.
При реставрирането се стремим да запазим колкото се може повече оригинални детайли. С годините някой части ръждясват, но това лесно може да се отстрани. За да се достигне дълготраен задоволителен ефект детайлите трябва да бъдат поцинковани. Цинкът ги предпазва от корозия и придава бляскавост.
Колкото са по-добре подготвени детайлите, толкова по-добър ще е крайния резултат след електролизата. За сравнение ръждата от единия детайл е почистена със шлифовъчна шайба и после полирана, а другия е почистен с телена четка. И в двата случай ръждата е отстранена, но крайния резултат ще е различен.
Verzinken_Bild02.jpg
След като ръждата бъде отстранено, може да започне подготовката по поцинковането. Към подготовката спада изготвянето на съпротивление, с което се регулира големината на тока отдадена от зарядно устройство или акумулаторна батерия. Това е много важно, защото по този начин се определя на каква площ в квадратни сантиметра ще се поцинкова. В противен случай няма да бъде достигнато достатъчно добро разпределение на цинково слой.
Взима се една плоска повърхност около която се увива тел, а телта се захваща с 6 болтчета както е дадено на снимката. Увитата тел трябва да минава през всички 6 болтчета по 1 един път и трябва да е така увита, че да няма късо съединение. Към болтчетата се свързват два кабела, като според това кабелите на кои болтчета ще бъдат свързани определят изходната големи на тока. В статията използват източник на напрежение с характеристики 12В/ 12А. Със следните схеми се постига следните изходни параметри:
Verzinken_Bild05.jpg
Схема 1: 0,3А=14,5см2
Verzinken_Bild06.jpg
Схема 2: 0,38А=19,4см2
Verzinken_Bild07.jpg
Схема 3: 0,5А=25,8см2
Verzinken_Bild08.jpg
Схема 4: 0,75А=38,7см2
Verzinken_Bild09.jpg
Схема 5: 1,4А=71см2
Verzinken_Bild10.jpg
Схема 6: 2,6А=129см2
Verzinken_Bild11.jpg
Схема 7: 3,6А 174см2
Verzinken_Bild12.jpg
Схема 8: 4,5А=219см2
Според мен дължината на телта има значение колко ще е изходния ток. Телта играе ролята на съпротивление.
Сега идва ред на подготовката на електролита. Като база се използва дестилирана вода (продава се продава във всяка бензиностанция или железария). 2л вода се сипват в тенджера и се завира до 60°С. Това е важно за да се получи еднакъв химичен разтвор. След като водата бъде подгрята се изсипва в кофа или аквариум и се добавят чрез разбъркване останалите химикали.
Внимание!!! Винаги носете предпазна маска на устата, гумени ръкавици и предпазни очила, защото химикалите могат да причинят изгаряне по кожата и са вредни при вдишване!!!
Първо се смесва във водата борната киселина на прах (Borsäure Pulver). Тя се изсипва бавно и внимателно се разбърква. След това се добавя цинков хлорид (Zink Chlorid) и отново внимателно се разбърква. След това се добавя калиев хлорид. Накрая се добавя Zink Glanzmittel част А и Б (тук не съм сигурен в превода и затова го оставям така.) Към сместа се добавят още 2л вода. Разтвора съдържа на повърхността малки люспи и мехурчета. Когато разтвора е готово, всички те трябва да бъдат разтворени.
Сега остана подготвените детайли да бъдат почистени от мазнините със спирт. Затова използвайте гумени ръкавици, за да не оставяте мазни отпечатъци върху частите. След това детайлите се потапят в разтвора. Най-добрият случай е когато частите се намират на разстояние 7-8см от анода(+). Внимавайте да не предизвикате късо съединение, като с детайлите докоснете анода. По-добре първо потопете частите и тогава включете захранването. Плюсът на захранването се включва към поцинкованата ламарина (анод), а минуса към детайла.
Когато електролита се поддържа топъл се постига доста по-добър резултат. Това може да се постигне с помощта на печка за аквариуми.
По време на поцинковането около детайлите се образуват малки мехурчета, затова частта трябва да се премести леко, за да се отделят балончетата.
ВНИМАНИЕ !!!! При тези балончета става въпрос за високо експлозивен водород и трябва да се избягват всякакви открити пламъци и да не се пуши. Този газ е високо експлозивен!!!
Verzinken_Bild15.jpg
Силното отделяне на мехурчета означава, че големината на тока е много висока. Тогава намалете тока, за да се избегне образуването на мехурчетата. След около 10-40мин детайлите ще са готови. Тогава се изключва напрежението, за да се извадят детайлите. След това детайлите се почистват обилно с вода. След измиваното се потапят в пасиватор, където полученият слой се заздравява.

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 892
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 33
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от Марто » 21 юли 2011 16:14

Липсват процентните съотношения на разтворите, както и не е ясно какво е Zink Glanzmittel част А и Б.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от auto_forum » 21 юли 2011 16:34

Дам в статията са ползвали готов кит купен от интернет и вътре е имало упътване кое колко се добавя. За съжаление сайта, от който са купили кита вече не е активен. :( Трябва да се потърси от някъде кое колко се добавя.

Потребителски аватар
MOTOMX
Мнения: 1074
Регистриран: 09 май 2008
Репутация: 0
Местоположение: Монтана

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от MOTOMX » 22 юли 2011 00:34

Едно време във вестник "Направи си сам" имаше подобна статия нещо за галванизиране с подобен ефект. В една вана се сипваше непомня какви количества разтвори, а от двете и страни се правеше по една скара от мед за електродите, който минаваха през амперметър и волтметър.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от auto_forum » 22 юли 2011 12:40

Ако ти се намира статията под ръка може да я метнеш тук.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от auto_forum » 20 дек 2011 18:34

В тази тема колегата Teodor е дал рецепта, кое колко се сипва за поцинковане в домашни условия. Ето едно място за София където се извършват такива работи. http://obrabotka-na-metal.metalodobiv-i ... 0%B0/26634

Май по-добрият вариант е направо да се ходи във фирмата.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от BaiLamarin » 20 дек 2011 22:41

Ето още няколко адреса, за да има избор. Копирам ги от Ситроен форум. Не съм питал колежката profispray, надявам се да не се сърди:
"Тези проверил ли си ги? Е, не всички са в София, ама не са и много далеч.
Rent.bg Телефон : 02/ 974 80 01; 0885 958 464 Е-мейл : uslugi@rent.bg
Горещо поцинковане – висококачествено горещо поцинковане на различни по размер стоманени детайли и конструкции. Тази технология осигурява отлична антикорозионна защита на всички части на конструкцията.

Производствена база ГАЛКО Маркетинг и Продажби
ул."Гарата" 1 Радомир 2400 България
info@galko-ad.com Този email адрес е защитен от спам ботове, трябва Javascript поддръжка за да я видите
+359 777 80210 / 80225 +359 777 80084 / 80225
Председател на борда на директорите: ДИМИТЪР ДИМИТРОВ
Маркетинг: ЙОРДАН ЙОРДАНОВ

Теопаст ООД София, Хр.Станишев 0887 799 837 teopast@abv.bg web site: teopast.business.bg Поцинковане, никелиране, хромиране, тунинг елементи, покрития на пластмаси
Адрес: София 1278 кв. Бенковски, ул. Оралица 31 T: +359 887 799 837 Ф: +359 2 936 78 04 E: teopast@mail.15.com E: teopast@abv.bg http://www.teopast.com/index.php?option" onclick="window.open(this.href);return false; ... 53&lang=bg

Трансметал1982
Фирмата произвежда: струговани детайли, пресови изделия, заваряване, закаляване, огъване, изковаване, мет.конструкции, галванизация, горещо поцинковане, лазерно рязане, врати и огради от ковано желязо. София ул Пощенска 8а; София. Телефон(и): 02/8398906.

Колхида метал АД
Перник Адрес: ул.Владайско въстание № 1 Телефони: 076/670335; 076/670161; 076/670179 E-mail: uolhida@pernik.net http://kolhidametal.com;" onclick="window.open(this.href);return false; http://kolhidametal.firmitebg.info" onclick="window.open(this.href);return false; горещо поцинковане, метални конструкции, перник,контейнер
"бобър",мантинели, железорешетъчни стълбове, ретранслаторни кули и халета,сглобяеми къщи,кофи за разливане на метал"
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1065
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 13
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от mitaka_bg_pd » 16 фев 2012 19:02

Пичове привет и от Пловдив!Аз нали ми предстой смяна на ботуш та се позаинтересовах за поцинковането!Та ние малко главата не ни слуша и се обадих на един телефон!Та тези на който се обадих работят срещу КЦМ (близко до Пловдив)Мястото се намира отсреща на завода КЦМ!Та цената която ми обявиха е много добре 890лв за 1тон метал.Т.е аз ботуша като го сметнах 10 кг приблизително излиза 8-9лв.Така че ако се интересува някой повече ще разпитам по-обстойно!

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от Frysco » 16 фев 2012 19:36

А пита ли ги кое е минималното количество което поцинковат?Щото за един тон си е голяма вана, ако мислиш че някой ще ти я напълни да ти поцинкова едно ботушче...

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2161
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 21
Местоположение: София

Re: Поцинковане на части, болтове и тнт.

Мнение от auto_forum » 16 фев 2012 20:51

http://obrabotka-na-metal.metalodobiv-i ... 0%B0/26634 тук могат да ти направят дори една гайка, ако искаш.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост