Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Примерна програма на Националната среща

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6741
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Примерна програма на Националната среща

Мнение от Денис И. » 07 фев 2009 00:22

  • "Съборите на Лада Клуб България трябва да имат наситена програма за един или два дни. Програмата може да включва статични конкурси и динамични състезания. Желателно е тази програма да се пубикува както във форума и сайта, така и да се раздават листовки в определени градове, както преди, така и по време на събора. Събора трябва да има водещ или може би дори по-добре водеща, който/която да говори на микрофон от трибуна или някакво завишено място. За място на провеждане на събора ще послужи площада на връх Българка в Сливен!

    Конкурсите: Победителите в конкурсите ще се определят от жури, състоящо се от 3 човека. Членовете на журито ще се избират по следния начин! Във форума се пуска тема за определено време (един месец), в която всеки, който желае да бъде част от журито, изявява обосновано желание. Обосновката ще бъде база за публично гласуване, което също ще се проведе в нова тема с помощта на анкета, валидна също определено време (примерно месец, или седмица преди самия събор)! Тримата, събрали най-много гласове, ще съставят журито на събора!

    Участниците в конкурсите ще предоставят колите си на журито в специално обозначени места. Местата ще бъдат обозначени чрез указателен знак с името на конкурса – пръчка с картон и надпис. Колите ще бъдат прдоставяни от желаещите да участват в съответния конкурс една след друга, като журито ще си води записки. Водещия ще се намира в зоната за оценяване и при желание на участника му представя микрофона за представяне на автомобила пред публиката. Самото жури ще е различно за всяка категория и няма право да участва в категорията, за която е жури.

    1. Ретро – критериите за победител в Ретро-конкурса са:
    - Наличност на колкото се може повече оригинални елементи по екстериора
    - Отсъствие на допълнителни елементи по екстериора
    - Наличност на колкото се може повече оригинални елементи по интериора
    - Отсъствие на допълнителни елементи по интериора
    - Общо теническо състояние на автомобила (ръжда, видими деформации, овехтялост)

    2. Оптика-екстериор – критерии за победител в Оптичния конкурс
    - Оригинални решения по екстериора
    - Купето да няма ръжди и боята да е запазена
    - Подходящо съчетаване на цветове и елементи

    3. Интериор – критерии за победител в конкурса за интериор
    - Оригинални решения по интериора
    - Подходящо съчетаване на цветове и елементи
    - Запазен вид (да няма скъсано, изтрито, овехтяло)

    4. Музика – критерии за определяне на победител в конкурса за музика
    - Измерване на силата на звука, като измервателният уред ще бъде поставян по средата на шофьорската седалка на всички участващи автомобили. Уреда може да бъде всеки телефон с операционна система, Денис има някаква програма, която измерва силата на звука в децибели!
    - Качество на звука (определя се от журито, няма как да се избегне субективността)
    - Качество на вграждане на аудио-компонентите

    5. Мис Лада
    – Победителката в този конкурс се определя чрез гласуване на мъжката част от публиката! Лицето, контролиращо процеса на гласуване, следи бележките в кутиите да се пускат само от мъже. Кандидатките се повикват на сцената и се представят на публиката. Евентуално се измерват мерките им (90-60-90), не е задължително, само препоръчително, защото така ще спечели публиката на своя страна!

    6. Мистър Лада
    – Победителят в този конкурс се определя чрез гласуване на женската част от публиката! Лицето, контролиращо процеса на гласуване, следи бележките в кутиите да се пускат само от жени. Кандидатите се повикват на сцената и се представят на публиката.

    Гласуването на публиката става чрез анонимен вот – поставя се кутия, в която ще се пускат собственоръчно попълнени от гласуващия бележки, като процеса се контролира от лице, определено от журито. Кутията ще има процеп, в който ще се пускат бележките, попълнени с химикалка, завързана за кутията! Главосете се проброяват от членовете на журито или друго лице, определено от членовете на журито.

    Състезанията:

    1. Майсторско шофиране за професионалисти
    - Състезанието се провежда на асфалтиран или бетониран терен
    - Определя се трасе с помощта на бутилки с пясък и пръчки, имитиращи конуси
    - Карта на трасето се раздава на всеки участник, като преди състезанието член от журито или определено от журито лице показва трасето, шофирайки автомобила си бавно. За направата на трасето е нужна площ от 6700 квадратни метра, като страните на правоъгълника са 115 и 60 м.
    Прилагам схема на трасето.
    Maistorsko upravlenie za profesionalisti Tania&Dragan.jpg
    - Описание на трасето. Змейката започва на 15 м от Старта, змейката се състои от 5 конуса, които са на разстояние 7 м един от друг. След змейката трябва да се премине коридор с ширина 2,3 м и дължина 5 м на заден ход. След коридора, колата обръща посоката на движението си. Влиза се в кръг, който е съставен от две окръжности – едната с диаметър 14 м, другата с диаметър 24 м. Ширината на входа и изхода на кръга е 4 м. На 25 м след края на кръга има конус за 90 градусов завой. На 35 метра след този конус има още един конус за 90 градусов завой. След 15 м е сложен конуса за влизане в шикана. На 10 м към старта и на 7 м към кръга е втория конус на шикана. Третия конус на шикана е съответно на 17 метра към старта и 7 метра надолу от първия конус на шикана. Четвъртия конус е на съответно 7 м и 14 м от третия конус. Петия конус е на 7 м и 14 м от четвъртия конус. Шестия конус е на 7 м и 14 м от петия конус. Седмия конус е на 7 м и 14 м от шестия конус. На 7 м и 14 м от седмия конус започва коридор, широк 2,3 м и дълъг 5 м. На 7 м след края на коридора има конус, при който се прави 90 градусов завой. На 7 м след конуса има започва коридор с ширина 2.3 м и дължина 5 м. В края на коридора колата започва да се движи на заден ход, минава през змейката на заден ход. На 12 м от края на змейката започва коридор с ширина 2,3 м и дължина 5 м, който се преминава на заден ход. Пресича се финала на заден ход.
    - Победител е участникът, който премине трасето за най-малко време.

    2. Майсторско шофиране за начинаещи
    - Състезанието се провежда на асфалтиран или бетониран терен.
    - Определя се трасе с помощта на бутилки с пясък и пръчки, имитиращи конуси
    - Карта на трасето се раздава на всеки участник, като преди състезанието член от журито или определено от журито лице показва трасето, шофирайки автомобила си бавно. За направата на трасето е нужна площ от 1400 квадратни метра, като страните на правоъгълника са 72 и 20 м. Прилагам схема на трасето.
    Maistorsko upravlenie za nachinaeshti Tania&Dragan.jpg
    - Описание на трасето. Змейката започва на 7 м от старта, змейката се състои от 5 конуса, които са на разстояние 10 м един от друг. На 7 м от змейката започва коридор с ширина 2,7 м и дължина 5 м. На 10 м от края на коридора има конус за 90 градусов завой. На 15 м от този конус има друг конус за 90 градусов завой. На 10 м след втроия конус за 90 градусов завой започва коридор с ширина 2,7 м и дължина 5 м. На 7 м от края на коридора започва змейка, състояща се от 5 конуса, които са на разстояние 10 м един от друг. На 7 м от края на змейката е финала.
    - Победител е участникът, който премине трасето за най-малко време.

    3. Драг
    - Драг състезанието ще се проведе на асфалтирана или бетонирана права, дълга 402 м. Желателно е трасето да бъде оградено за ограничаване на достъпа на публиката и предотвратяване на инциденти. В състезанието няма да има класове, за да могат се сравняват Самари и Класики в пряк двубой. Като победители може да има Глобален победител и победител в клас Класика и клас Самара, примерно.

    4. Състезание за икономичност
    - Състезанието за икономичност ще се проведе по следния начин: вместо резервоар се слага бутилка с обем 0,5 литра. Бензинът ще бъде осигурен безплатно за участниците от бюджета на Лада Клуб България. Ще се закупят 20 л бензин, който ще се разпредели на 40 участника. Трасето ще се определи преди събора, като тестов автомобил ще направи пробен опит, с цел установяване на приблизителна дистанция до края на трасето. Заедно с участника се вози и един член на журито, за да определи резултата. Когато колата спре да се движи, членът на журито отбелязва мястото, до където е стигнал автомобила. Победител в това състезание е участникът, изминал най-дълго разстояние от старта.

    5. Ускорение от 0 до 100 км/ч по G-Tech
    - На трасето за драг състезанието се засича времето за ускорение на автомобилите на участниците в това състезание от член на журито посредством G-Tech. Условието за участие е автомобилът да е оборудван с оборотомер.

    6. Измерване на мощност с G-Tech
    - В случай, че намерим G-Tech, ще измерваме мощността на участниците в това състезание. Условието за участие е автомобилът да е оборудван с оборотомер.
    Състезанието ще се проведе на трасето за драг.

    7. Макадам - може да отпадне за да не се разхождаме 30 км до летището в Сливен само за един конкурс
    - Желателно е в близост до мястото за провеждане да има терен, позволяващ построяването на трасе по макадам (пръст, нива). Обикновено старите летища или ТКЗСта имат комбинация от големи асфалтирани/бетонирани площи и равни ниви около себе си. Трасето се очертава с бутилки, запълнени с пясък и висока пръчка. Участниците ще бъдат допускани на трасето един след друг, като се изчаква да спадне прахта, вдигната от предишния автомобил, за да се избегнат повреди по мотора в дългосрочен план.

    8. Познаване на габаритите на автомобила
    - Създава се технично трасе, което не трябва да се минава най-бързо време. Критериите за оценяване ще са най-вече насочени към чистотата на изпълнението.
    - Трасето ще включва следните елементи: успредно паркиране, между два автомобила; управляване на заден ход, като левите или десните гуми трябва да следват определена траектория; спиране на колата с ръчна спирачка точно на 90 градуса , успредно на определена права; възможно най-близко спиране до конус, като спирането започва на определено разстояние от конуса, упражнението се изпълнява на преден и на заден ход; могат да се вземат идеи от това филмче:
    https://www.youtube.com/watch?v=tiaBAkGFqX0
    Както и това филмче:
    https://www.youtube.com/watch?v=j-CMXo-ZAtg

    Победителите (заелите първо място) в конкурсите и състезанията ще получават грамота и символична награда - примерно бутала със заварени мотовилки или нещо от сорта, което можем да набавим за състезанията, и нещо свързано с музика и Лада за Аудио-конкурса. Примерно. Вторите и третите места получават само грамота!"
Това е за сега! Ще помоля всеки, който е прочел всичко по-горе, да напише своите допълнения, предложения или каквото и да било в тази тема, след което предложенията ще бъдат обсъдени и аз ще променя каквото е нужно в първото мнение от темата!

Благодаря за търпението!
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6741
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от Денис И. » 07 фев 2009 00:24

Програмата е оформена от Драган и Таня + малко помощ от мен. Приемат се всякакви предложения. Скоро ще бъдат пуснати заявки за конкурсите и състезанията, анкети за жури и подробна разбивка по часове и дни (кой конкурс/състезание кога ще се провежда, час на сборния пунк и т.н.)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от m_g » 07 фев 2009 15:18

Много ми харесва програмата! Не знам какво повече и по-интересно може да се предложи. Евала на организаторите!
Ако мога с нещо да помогна - ще го направя. И естествено, ще се постарая да дойда с ретро автомобил.
Нека всички, които обичаме автомобилите, да бъдем заедно на 4-ти, 5-ти и 6-ти май в Сливен!

Потребителски аватар
ton4o
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1170
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Балчик

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от ton4o » 07 фев 2009 15:31

И на мен програмата ми харесва. Може би няма да мога да присъствам на целия събор, за да участвам във всичките дисциплини. Като предложение за нова дисциплина "Подобрения и модификации". Всеки е направил по-нещо по така, предполагам ще е интересно.

Потребителски аватар
DJ_Mintsata
Мнения: 71
Регистриран: 25 март 2008
Репутация: 0
Контакти:

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от DJ_Mintsata » 08 фев 2009 00:01

Поздрави от Троянския DJ
Програмата е супер!!!
Аз съм там с техниката. Нека организаторите да ме имат в предвид за нощувките за целия преиод и да кажат до кога трябва да се дадат парите.
Значи безжичните микрофони работят перфектно на около 500 - 600 м (може и малко повече спред терена)пряка видимост така че моля организаторите да имат в предвид това.

lada_2107_vfts
Мнения: 25
Регистриран: 20 декември 2008
Репутация: 0

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от lada_2107_vfts » 08 фев 2009 10:31

Браво за програмата наистина е измислена много добре само искам да предложа вместо маисторското каране да е дрифт състезание ще е по-атрактивно според мен :)

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от Dragan_Trial » 08 фев 2009 10:46

Ще вмъкнем и дрифт някъде в програмата, само малко ме притеснява нивото на дрифтърите и дрифтачките, както и произтичащата от там безопасност!

Ясен
Мнения: 1315
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от Ясен » 08 фев 2009 12:12

Твърдо съм против дрифтове във всякаквите им форми - и състезание, и свободно.

Потребителски аватар
iss-tuning
Мнения: 244
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: Елена
Контакти:

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от iss-tuning » 08 фев 2009 13:22

Твърдо съм против дрифта на събора-просто няма условия а и няма да можем да усигурин безопасното му провеждане :idea: А и от сега забравете да разоравате поляните в парка :idea: Все пак има една възможност която ще бъде обсъдена ;)

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4290
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 180
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: Примерна програма на Националната среща

Мнение от Frysco » 08 фев 2009 14:42

Твърдо съм против дрифта като състезание-просто няма подготвени автомобили и подготвени съдии за такава дисциплина, а и няма подходящо трасе.Ще отнеме доста време за да импровизираме нещо такова, а накрая нищо няма да се получи.

Заключена

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост