Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Боядисване на Лада, цветове, кит и пластика, технология

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3648
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 81
Местоположение: Царево

Боядисване на Лада, цветове, кит и пластика, технология

Мнение от kiril_bulgaria » 17 фев 2015 15:18

Един компресор, изпратен ми от Милен и който ми вдъхва надеждност. И Важното, според мене, е това което Гошо казва: Да се гледа изходящият дебит. Малко са (като гледам само професионални), които дават тази стойност:

цена 500лв - Маслен компресор BT-AC 400/50 Einhell /2200W/
http://www.onlinemashini.bg/maslen-komp ... 200w-/8438
◦Ел. захранване: 230 V ~ 50 Hz
◦Мощност на двигателя: 2,2 kW (3 HP) S3 25%
◦Входящ дебит: 400 л / мин.
◦Изходящ дебит:
◦- при 0 bar: 319 л/мин.
◦- при 4 bar: 207 л/мин.
◦- при 7 bar: 176 л/мин.
◦Обем на съда (литра): 50 л.
◦Обороти: 2850 мин-¹
◦Работно налягане: макс. 8 bar
◦Брой цилиндри: 2
◦Бруто тегло: 42.5 кг

Какво прочетох:
Качествените пистолети имат едно предимство: С плавното натискане на спусъка първо се пуска въздуха, а след това боята. Забавянето е много малко, но достатъчно за да нямаме изхвърляне на боя по боядисваната повърхност. И в обратен ред: първо се спира боята, а след това въздуха.

Искам да попитам.
Пример: Закарвам колата на на тенекеджия да оправи изкривеният калник. Той чука, нагрява, изправя. Калника е готов, но боядисването ще стане след 2-3 седмици, след като бояджията е свободен. А колата ще се кара по пътищата.
Въпрос: С каква боя да покрия ламарината, че да няма впоследствие ръжда? Или да оставя ръждата, пък бояджията ще я маха? Но има вдлъбнатини, и след това под кита няма ли да действа ръждата?

коко келеша
Мнения: 81
Регистриран: 15 януари 2015
Репутация: 10
Местоположение: София

Боядисване на Лада, цветове, кит и пластика, технология

Мнение от коко келеша » 17 фев 2015 16:32

Питай бояджията дали няма да е против да вапцаш калника с 2К епоксиден грунд. По принцип това е много добра основа и върху нея може да се маже кит без опасност от отлепване и надигане.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3648
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 81
Местоположение: Царево

Боядисване на Лада, цветове, кит и пластика, технология

Мнение от kiril_bulgaria » 17 фев 2015 19:17

Нека да бъда разбран правилно. Аз НЯМАМ проблем със сгънати ламарини.
Искам да направим тема, от която всеки един от нас, при нужда, да може да вземе сведения, които са му необходими.
Както ти, така и някой друг колега, сигурно има опит. И аз се радвам, когато Вие го споделяте с ползвателите на форума.
Въпросите, които си задавам, ми идват, след като размислям по технологията на боядисването. И след прочитане на материали от интернет. Винаги има първи път!

На буса имам отдрано тук-там, да си кажем честно, много, явно бившият собственик не му е свикнал с габаритите. И понеже гледам, че е сума $$$ боядисването му, си мисля, че дребни изчуквания и последващи кръпки боядисвания, мога и сам да си ги направя през лятото.

По-надолу намерих в един саит цените за боядисване и ще ги приложа тук. Смятайки $$, стигам до извода, че ако си купя пистолет и компресор, вложа труд и творчество, ще успея да постигна някакъв резултат, а след това тези инструменти ще ми останат. Пък и буса не е "кола за пред хора", а е работен кон.

Ох, Коко, навсякъде съм те прекръстил на Гошо. Ще съм ти станал кръстник, риза трябва да ми купиш!

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3648
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 81
Местоположение: Царево

Боядисване на Лада, цветове, кит и пластика, технология

Мнение от kiril_bulgaria » 17 фев 2015 19:24

Каква е цената на цялостно боядисване на автомобил или микробус?
Тук чета:
Боядисване на детаил автомобил / бус – 150лв.
Лек автомобил - 1500лв базисна цена
Микробус - 2000лв базисна цена

ПРЕБОЯДИСВАНЕ НА ДЖАНТИ (алуминиеви и железни)
На лек автомобил – 100лв/бр
На микробус – 120лв/бр

ЦЕНАТА ВКЛЮЧВА СЛЕДНИТЕ ПРОЦЕДУРИ:
1. Цялостно измиване
2. Механично изправяне на неравности по детайлите (ако е необходимо)***
3. Матиране - отнемане на гланца (водно шлайфане)
4. Полагане на авто кит
5. Шлайфане до постигане на равнината
6. Полагане на течен кит (шприц)
7. Изпичане с късовълнова инфрачервена лампа
8. Междинно шлайфане
9. Повторно измиване
10. Полагане на филер
11. Изпичане с късовълнова инфрачервена лампа
12. Фино шлайфане (шкурка 800-1000)
13. Подготвяне за боя - измиване, подсушаване, облепване и обезмасляване
14. Полагане на необходимото количество боя и лак - до плътно покритие
15. Изпичане с късовълнова инфрачервена лампа
16. Полиране (при необходимост)

**детайл
Детайлите обикновено са около 20 на брой. Делят се на основни - 13 и неосновни - още около 7-8 представляващи джанти, огледала, спойлери, престилки, крила, раздувки, и др. и не влизат в цялостното боядисване на колата! Плащат се отделно. (допълнение: Изненада!)
Праговете се включват във задните панели и не се фактурират като отделен детайл, освен в случаите на боядисване само на праг, когато цената е предмет на отделна договорка. Същото важи и за колонките.

ОСНОВНИ детайли (седани):
4 врати
4 калник / панела
2 преден и заден капак
2 брони
1 таван
13 детайла общо

Купетата са съответно с 11 основни детайла

Пикапи (баничарки) са с 12, 13 или 14 основни детайла

*** Малка вдлъбнатина не се таксува допълнително. Но малка и голяма вдлъбнати е много широко понятие. Всичко се преценява индивидуално. Принципно цената е за боядисване, което естествено включва оправянето на лека драскотина, лек удар, малко ръжда тук-там. Ако има изгнил панел или е много смачкан и се налага подмяна или по сериозен ремонт всичко се доплаща индивидуално. Степента на удара (1, 2, 3) определя начина на ремонта, вложените материали, времето и съответно цената.

Цената зависи и от видът на боята, (допълнение: значи допълнително плащане)т.е. дали ще се използва акрилна, база и лак, металик, перлен металик, трислойна перла, хамелеон и най-вече, дали боята ще е на водна основа.
От 2008 година насам, масово се работи с по-екологичните и по-безопасни водоразтворими бои, които обаче са с около 20% по-скъпи от конвенционалните. А в последно време все по-трудно се намират и конвенционалните бои поради забрана за използването им от ЕС.

Коментар: С тези допълнения, които винаги може да се измислят, цената може да стане космическа. В началото ще видите, пише "базова цена". Оттам нататък, плащаш за детаил, боя и виж по-горе какво са писали.

Затова, Коко, казвай още тънкости на занаята. Кои бои са за предпочитани, на коя фирма? Това, което е от твоят опит!

:cheers:

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6738
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Боядисване на Лада, цветове, кит и пластика, технология

Мнение от Денис И. » 17 фев 2015 19:44

Някои хора са си го написали, чичо Киро, други са се мъчили да го сложат в сайта, ама трябва и някой да се помъчи да го прочете :)

http://www.ladaclub-bg.com/%d0%b0%d0%b2 ... %b2%d0%b5/
http://www.ladaclub-bg.com/%d0%bf%d0%be ... %be%d1%8f/
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост