Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с акумулатора

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 392
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 16
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с акумулатора

Мнение от DiscontroL » 11 сеп 2014 18:34

От няколко дни акумулатора беше паднал и днес със съседа я спънахме на 2-ра да го зареди оставихме я 20 минути на място да поработи 20 минути и след като я изгасих не можа нито един път да завърти стартера. Има ли смисъл да го карам на някой който разбира от акумулатори или направо нов да взема?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от plamil » 11 сеп 2014 20:14

Купи си едно китайско уредче за 5 - 10 лв и измери какво напрежение имаш върху клемите на акумулатора когато е изгасен двигателя и когато работи.
Принципно, ако работи на празен ход, без опънат смукач, генератора може и да не успее да зареди акумулатора.
Но без уред и мерене - едва ли някой ще може да ти каже нещо.

Потребителски аватар
otoyol
Мнения: 680
Регистриран: 25 декември 2009
Репутация: 0

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от otoyol » 11 сеп 2014 21:55

Съветвам ви да не си купувате баш от 5-7 лева ... Скоро купих един и въобще не мери правилно. Поне да е от 15-20 лева ... Не че е гаранция, ама ... все пак :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от LADA-2107 » 12 сеп 2014 08:19

Баща ми казва: "Най-много вяра имам на съветските уреди със стрелката." Нито се влияят от батерии нито от други подобни.

sataN
Мнения: 341
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 7

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от sataN » 13 сеп 2014 00:08

Напълно "умрял" акумулатор трябва да го зареждаш на зарядно към 10 часа (и то зависи какъв му е капацитета) за да го заредиш на пълно. С тия 20 минути не си направил нищо.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 392
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 16
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от DiscontroL » 13 сеп 2014 12:18

Вече си купих нов Monbat 60Ач. нямаше какво да се занимавам със стария защото и без това си беше боклук.

Razlikataa
Мнения: 59
Регистриран: 11 май 2009
Репутация: 1
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 21083

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от Razlikataa » 14 сеп 2014 23:21

Имал си пари, купил си си.

ПП: Да си го ползваш със здраве!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5259
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от LADA-2107 » 15 сеп 2014 08:05

При покупка на нов акумулатор - задължително проверка на зареждането и ако е обслужваем редовно да се следи нивото на електролита и при нужда да се долива.

verde
Мнения: 1448
Регистриран: 25 април 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от verde » 24 сеп 2014 03:53

И гъстотата с ареометъра. Иначе за мултицет моят съвет е DT9208 например. Струва около 15-20лв. и мери добре. Когато батерийката му е изтощена се появява индикация на дисплея.

Руските със стрелка не са лоши, но ако са с огледална скала е по-добре. Ако е Ц20 например или ТЛ-4 не е толкова добре. Показанията им на волтметър и амперметър не зависят от батериите. Но на омметър зависят.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 392
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 16
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Re: Проблем с акумулатора

Мнение от DiscontroL » 09 дек 2014 15:28

Новия Monbat си е*а майката още сега... Купих го септември и го закарах на Стобски (Почти цял живот с акумулатори се занимава, ама вече остаря и почна по-бавно да работи.). Бях му го оставих и след като отидох да го взема ми каза, че го е заредил, проверил гъстотата и всичко било добре. Всичко си беше добре палеше от 1 оборот когато е студена и четвърт когато е топла. Разбира се като го сложих за пръв път на колата проверих и зареждането което на празен ход беше 12.5V ,а над 1000 об./мин. не падаше под 13.2V и на по-високи обороти не превишаваше 14.8V. И така проблема дойде от 15-ти ноември (като застудя малко) и вече към края на месеца някъде имаше ту топли ту студени дни и когато беше студено не можеше да завърти дори един път.. Обаче след на следващия ден грееше слънце и беше по-топло, пробвах да запаля и ти да видиш запали. Сега пак така прави , а последно беше запалена тази неделя (без бутане запали, нищо, че беше студено :?: ). Обаче днес отивам да я запаля и да я поразвъртя из квартала и хоп не можа. (shocked) Сега въпроса е защо така прави? Явно трябваше да послушам съвета на съседа(монбат и мангал не обичат да работят (hiro) ) и да не го купувам..

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост