Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Свързване на волтметър

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3610
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 75
Местоположение: Царево

Свързване на волтметър

Мнение от kiril_bulgaria » 11 дек 2014 18:21

Свързване на волтметър
Колеги, идва зима. Мисля, че такава придобивка ще бъде полезна. Закупих дигитален волтметър от нашият форум „купува-продава”, мисля, че има още бройки.

Въпрос: Как се свързва?

В друг форум, за Лада Нива, четох следните мнения:
•Най-лесно- свържи го към запалката... По принцип трябва да ти включва когато си на контакт, можеш лесно да го провериш.
•Кви релета, кви запалки, бре?! Връзваш на +15 и шаси и си готов. Запалката е на +30
•Виж си и радиото как е свързано и евентуално вземи от там, там поне е сигурно
•купи дигитален и си го вържи с директен кабел-/с предпазител,разбира се/ от акумулатора. Така ще имаш точна представа какво ти дава генератора при работещ двигател и какво е напрежението при угасен на акумулатора.
•След проучване с помоща на мултицета, установих, че при даден контакт, на Б+ на бобината има с около един волт по-малко отколкото e напрежението на акумулатора.
•Ако уредът е точен и има смисъл да се гледа в него, свързва се на акумулатора през бушонче. Ако не искаш да харчи ток докато не работи колата, свързва се през реле, а бобинката на релето я захранваш от веригата на контактния ключ. Всякакви други изпълнения в Лада докарват показания с 1 до 4 волта по-ниски и зависещи от консумацията. Точно както се държи оригиналния волтметър на ладите, които го имат.

Е, казвайте как се свързва волтметъра. Знам, че има момчета, които са на "ти" с токовете.
И не само за Лада. Обобщено за дрвсички стари автомобили, бусове и камиони.
И схеми! Защото с казване става, ама като видят и очите, всичко ще е ОК.

venciii
Мнения: 466
Регистриран: 17 януари 2009
Репутация: 0

Re: Свързване на волтметър

Мнение от venciii » 11 дек 2014 18:57

Плюс от генератора, стартера, захранването на таблото с предпазители или клемата на акумулатора(най-добре от нея) те реално са свързани на една верига, но за да се елиминират лоши връзки и патинясали проводници на клемата на акумулатора, през предпазител и реле, за да работи само на контакт. Минус от някоя обща точка с маси пак най-добре от тази на акумулатора, това при положение, че искаш точни показания.Ако нямаш тунинг идеи или просто някаква мания да имаш повече уреди няма смисъл от него, аз лично имам оригинално такъв уред на таблото и уред за температура на маслото (не е Лада) и двата не ги следа!Единствено този за маслото му хвърлям поглед при здраво и продължително натискане по магистралата ама моята кола е с принудително пълнене и е нормално в такъв режим да позагрее масълцето.
Пускам една идея някой ЦД-та имат волтметър, ако имате нужда от нова музика просто потърсете някое с такава екстра.
Последна промяна от venciii на 11 дек 2014 19:03, променено общо 1 път.

sataN
Мнения: 332
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 4

Re: Свързване на волтметър

Мнение от sataN » 11 дек 2014 18:59

http://vazik.ru/plugins/content/images/ ... 06-big.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Волтметъра се свързва на клема 15 и земя.
Аз сложих един волтметър с цифрички. Много е готино да ти показва на прежението, но изкара 1 месец. (взех го от ebay)

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 975
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 55
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Re: Свързване на волтметър

Мнение от v_gelinski » 11 дек 2014 19:59

Да вметна нещо. Оригинално волтметъра на Лада (моделите 04/05/07) взема + някъде от таблото (в омемнта нямам схемата пред мен), от където взимат и другите уреди. (д)Ефектът от това е, че при включване на мигач, волтметъра "играе" - мени показанията си, при това немалко. Поне при мойта кола беше така, а съм чувал това оплакване и от други. Затова промених свързването му, като го направих да взима ток директно от акумулатора (свързан е към самостятелно реле през бушон) и вече при включване на мигач не мени показанията си.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3610
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 75
Местоположение: Царево

Re: Свързване на волтметър

Мнение от kiril_bulgaria » 11 дек 2014 20:41

Някой да сложи схемичка, за да стане темата образна (визуална) за ползване и от начинаещите колеги след много години.
Акумулатор - предпазител (бушон) - реле какво?

sataN
Мнения: 332
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 4

Re: Свързване на волтметър

Мнение от sataN » 11 дек 2014 21:16

За какво ви е реле да осложнявате цялата работа? Клема 15 се захранва от акумулатора през контактния ключ?

Потребителски аватар
ton4o
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1170
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Балчик

Re: Свързване на волтметър

Мнение от ton4o » 11 дек 2014 21:17

Зависи каква е идеята в нуждата от такъв уред. Ако е да се следи за напрежението с което се зарежда акумулатора, то най-удачно би било да се вземе + от контролната лампа на акумулатора. Става въпрос за генераторите със възбуждане през контролната лампа. При контакт и стартиране ще показва нула, но при работещ автомобил ще показва точно напрежението отиващо към акумулатора. Няма нужда от никакви релета и предпазители. То е смешно за консумация от рода на микроампери да се слага предпазител.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3610
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 75
Местоположение: Царево

Re: Свързване на волтметър

Мнение от kiril_bulgaria » 12 дек 2014 14:17

Без да съм видял волтметъра, който закупих вчера от форума:
722677384_o.jpg
722677384_o.jpg (9.42 KиБ) Видяна 453 пъти
мисля, че свързването му е по тази схема, защото има три жички отзад:
kit-B266sheme.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5110
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Свързване на волтметър

Мнение от LADA-2107 » 13 яну 2015 15:30

Аз пък си взех (пак от форума) един кръгъл комбиниран уред - волтметър и термометър. Пъха се в запалката и показва напрежението и температурата вътре в купето. Така отпада въпроса със свързването. Пъхаш - работи, издърпавш - не работи. Даже го оставям постоянно включен и сутрин като отивам на работа надничам през прозореца на колата да видя колко градуса е.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1345
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 77
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Свързване на волтметър

Мнение от plamil » 14 яну 2015 18:00

kiril_bulgaria написа:...мисля, че свързването му е по тази схема, защото има три жички отзад:...
Не съм срещал този модел волтметри, но ако схемата е вярна, би трябвало да се свърже по следния начин:
1. Горния плюс - към клема 15 на контактния ключ. Удобно място за достъп в Лада-та е плюса от уреда за температурата или уреда за бензина (още повече че тези вериги са защитени от предпазител). В други модели автомобили положението е аналогично.
2. Долния плюс - директно на клемата на акумулатора. По желание във веригата може да се сложи предпазител 50 милиампера (от моделите "радиопредпазител, стъклен"). Продават се и изолирани носачи с кабелчета към тях, така че никак не е трудно да се направи. Давам такъв начин на свързване, защото различните модели автомобили имат различни алтернатори и това свързване е универсално. Иначе при 9 диодни алтернатори е по-удачно свързването предложено от ton4o
3. Минусът - някъде по купето на "маса". Избягвай да ползваш същия кабел от арматурното табло, пусни напълно независим кабел до друга точка. Стандартните волтмери на 2104/05/07 страдат именно от "масата" на уредите и контролните лампи и "шават" с повече от 3 волта при мигането на контролната лампа на мигачите.
Така свързана схемата, при изключен контактен ключ, индикатора не свети, но вътрешната схема продължава да измерва напрежението. Консумацията е нищожна - едва ли ще надхвърли 2-3 милиампера.
Като "дадеш на контакт" светват и индикаторните светодиоди и вече виждаш колко е напрежението

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост