Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Бутала за Лада 79мм

Всичко, което е общо за различните модели Лада
Потребителски аватар
0gn
Мнения: 340
Регистриран: 11 април 2008
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21013

Бутала за Лада 79мм

Мнение от 0gn » 06 яну 2015 09:28

Искаш да сложиш ладово бутало на двутактов двигател с въздушно охлаждане? Ако двигателя прегрява, то проблема няма да е в буталото, а вероятно в бедна горивна смес.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3636
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Бутала за Лада 79мм

Мнение от kiril_bulgaria » 06 яну 2015 10:43

Незнам как е на мотора Днепр буталото.

Но при мене буталата на Ямаха 75, 115 и 200кс двигатели, буталата са с прозорци, различни от автомобилните 4тактови.
Имаме прозорци на цилиндъра и прозорци на буталата. И знам, че в района на прозореца на буталото има специална термична обработка.
Оборотите на двигателя са около 5500-5700об/мин.

Съвет: Виж как е твойто бутало. Ако имаш снимка, покажи я тук, да я видят колегите. Направи основни замервания на буталото, покажи ни ги. Всичко друго е в областа на гадаене с боб.

И най-важното запомни: Инженерите, които са смятали термичният баланс на двигателя са умни хора, това им е работата.

Търси проблема другаде, не е в буталата за прегряването!

Потребителски аватар
teon
Мнения: 737
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Бутала за Лада 79мм

Мнение от teon » 11 яну 2015 19:30

0gn написа:Искаш да сложиш ладово бутало на двутактов двигател с въздушно охлаждане?
...м..не...иска да сложи такова от Лада на ЧЕТИРИ тактов д-л с въздушно охлаждане...

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Бутала за Лада 79мм

Мнение от Живков » 02 апр 2015 10:22

Разбрах, какво искаш да направиш. Трябва да измериш добре много размери, които след това да нанесеш и изарботиш върху челата на буталата. Като преди това, избереш подходящите бутала. Дали ще бъдат бутала за блок ВАЗ21011/ плоски чела или бутала за блок ВАЗ 2106/вдлъбнати чела е въпрос на избор. Купи си 4 бутала за Лада. Така ще спечелиш повече. Защото, ако изпортиш 1 бутало или сгрешиш 2-те, имаш още 2 за резерва. И ще ти бъде по-евтино от оригинални бутала за Днепр. Купувай бутала, докато все още можеш да ги намериш. Сегментите. Със оригиналните разпределителни валове, тези боксери не работят ефективно при високи об/мин. . Та, ще бъде излишно да целиш обороти, повече от 4800-5000. В минута. Защото, отново, поради конструкцията на газоразпределителния механизъм е възможно при прекаленто високи об/мин. да се получи ,,увисване" на някой клапан. Тогава, на ход, двигателя спира да тегли. Ако НЯМА лунички в челата на буталата, в случай на прекалено високи обороти, може да се стигне до удари между бутала и клапани. Това го имай на предвид. По-важното е да осигуриш правилните хлабини, допуски и двигателя да се разработи постепенно. С повишена степен на сгъстяване, може да постигнеш подобрение на въртящия момент в ниски и средни об/мин., както и незначителна икономия на гориво. Наред с това и повишено загряване на цилиндрите. Шлайф цилиндри на двигател с въздушно охлаждане- няма такъв филм. Не и когато искаш да направиш качествен ремонт. Цилиндри си купи чисто нови. И като ги купуваш- задължително с вътремер в ръка. За да можеш, ти да си измериш и избереш 2 броя годни цилиндри. А, не, някакви изпортени, дето стават само за вторични суровини. Понеже и това положение съществува. Това е руска техника и трябва задължително внимание, както и измерване на всяко нещо в нея, преди да се закупи или монтира.

Каталожни номера на цилиндри и други части:
D_17_1.jpg
С повишената степен на сгъстяване, няма да работи добре със заводските запалителни свещи. Освен това, няма да работи добре и със заводското предварение на запалването. Всичко това, трябва да го съобразиш. Като няма гаранция, че теоритично правилната подготовка ще даде същия резултат на практика. Това също го имай на предвид. И поне аз съм против сгъстяване на боксери-въздухари. Особено при такива боксери, чийто колянов вал лагерува на търкалящи се лагери. Хайде, Днепъра е със плъзгащи биелни лагери, с черупки е. Докато К750, ИМЗ са със търкалящи биелни лагери. При Днепър, неговият двигател е по-дълговечен и здрав по отношение на биелните лагери. Докато, пробвай да сгъстиш двигател със търкалящи се биелни лагери. Пробвай, де. Да видиш, колко бързо ще си загубиш времето. Освен това, не съм наясно и до колко ти е балансиран коляновия вал. Нито състоянието на цилиндровите глави. Най-вече, маслената помпа. Тези части, минали ли са щателна ревизия ? Почистени ли са до блясък, буквално ? Цилиндрите, почисти ли ги на пясъкоструен апарат ? Нямат нужда от боя, а само от някакъв грунд за печки, веднага след почистването на ребрата с пусъкоструйна машина. Така осигуряваш, оптимален топлообмен между цилиндъра и околната среда, както и се предпазваш от дебеи слоеве, скъпи и излишно скъпи термоустойчиви бои. Които могат да предизвикат големи проблеми при двигател, чийто цилиндри разчитат само на обдухването от насрещната въздушна струя. Е, при 4-тактови, такива двигатели, имаш един помощник, който е много полезно допълнение, спомагащо охлаждането на цилиндрвите- моторното масло. Може да използваш масла:

- 5W30, при езда в зимни условия. При пускане с крачна манивела, двигателя се превърта с лекота и се стартира значително лесно. А, когато мотоциклета се движи с ниска скорост, но често във средни и високи об/мин, двигателя има осигурено добро охлаждане и от маслото.
- 15W50, при езда в летни горещини.

Да поясня. Тези масла, пазят двигателя. Понеже са стабилни при резки промени в температурния режим и големи натоварвания при продължителна езда с високи об/мин. . Което е много важно за 4-Т боксер с въздушно охлаждане от насрещната въздушна струя. И е особено важно при ниска скорост на движение и ниски/средни об/мин., когато насрещната въздушна струя е недостатъчна за доброто охлаждане на цилиндрите. Тогава, на помощ се оказва двигателното масло.
kiril_bulgaria написа:Незнам как е на мотора Днепр буталото.
Ужасно. Трудно е да намериш две нови от един и същи клас, които са еднакви по размери.
kiril_bulgaria написа:Инженерите, които са смятали термичният баланс на двигателя са умни хора, това им е работата.
Работата на тези инженери е да конструират машина с която да те пратят на бойното поле. Термичният баланс им е ,,огън" ! Да, сметнат е да бъде на границата на прегряването. За това, човек трябва да борави внимателно с маслата, бензина, горивната смес, запалителните свещи и предварението на запалването. И да има навика, редовно да почиства ребрата на цилиндрите от мръсотия. В противен случай, няма оправия с тези боксери. И постоянно ще си във авария. О, ама, вие май си мислите, че това е като Ладата, караш и не бараш. Че, тези Днепри, имат повече работа по поддръжката от тази на руски лек автомобил. :whistle: Като имаш на предвид, че Днепр е с усъвършенстван и надежден двигател, спрямо другите руски марки, такива 4-Т боксери. Поне на теория. :)

И за да не бъда голословен, макар, че с горното изложение внесох яснота по някои важни въпроси, трябва да си изясниш, какво точно искаш. Давам ти линк, който да отвориш и разгледаш. Информацията е на руски и съм я избрал не случайно. Там ще прочетеш за много неща, които и аз съм ти дал, като съвет. Чети внимателно, разглеждай чертежите и смятай. :)

http://moto-planeta.ru/motoural/dvigate ... ralov.html

Когато си готов, можеш да качиш снимки на двуцилиндровото творение, родено от руската инженерна мисъл. Това, което виждаш по-долу са чертежи и разрези на двиател М72. Ще ти бъдат от полза, до голяма степен и за Днепр.
medium.jpg
medium (1).jpg
medium (2).jpg
medium (3).jpg
Последна промяна от Живков на 04 апр 2015 21:27, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Бутала за Лада 79мм

Мнение от Живков » 02 апр 2015 19:03

Искам да добавя още нещо, понеже е интересно и фундаментално за марката. :D Което е самата реалност. За да имаш пълна представа с какво се захващаш.

Споменах, че Днепр е със плъзгащи биелни лагери. Черупки. Да, ама какво става. Черупките са от и за Москвич 407. :D Понеже, руснаците, толкова са умни и кадърни, че произвеждат този двигател с части от времето на 403/407. В същност, Москвичовия двигател 407 го преработват и след това го превхърлят в 408 и 408И. И са толкова безсрамни, че същия този мотор 1360 кубика го прехвърлят във купе 2138. За справка, това е Москвичово купе 2140, но със двигател от 408, модификацията се води 2138. И това е вече във началото на 80-те години, 81-ва година дори все още. И не само, че не спират, ами преди това, през годините, заводите са бълвали, бълвали, бълвали - стотици хиляди блокове, колянови валове, биелни лагери, основни лагери (да, с много добро качество на лагерите), които с упадъка на Социализъма - остават нереализирани в производство. И, сега, какво ? Да хвърлят брак ? О, не! Започват да се чудят, къде да ги вложат като части, само и само да произведат нещо, за да не отива мат`риала зян. Дори от този зор, правят бензинов генератор на ток, на базата на двигател 408. В същност, генератора, използва двигател Москвич 408. И го слагат на какви ли не военни камиони, цивилни камиони, където има нужда от токов генератор на бензин, там Москвич 408 двигателя е веднага набутван да бръмчи. Само и само да произведат, сглобят произведените и залежали части във претъпканите складове.

И не се отказват до тук. Няма отказване, не. Заводи, които са разработили своя концепция двигатели, като например Днепр- принуждават се да променят технологичната концепция във двигателите, които конструират. И вместо търкалящи биелни лагери- минават на плъзгащи с черупки. От Москвич 407. И тия заводи, бълват мотоциклети, бълват мотоциклети, бълват мотоциклети, тотални боклуци. Реално погледнато. Мазилна уредба с центрофуга, като руски камион от 50-те. Безполезна работа. И вредна. Коляновите валове, дисбалансирани, понякога балансирани, което е рядкост. Колега, тези боксери, особено Днепр- много трудно минават 20 000 километра. Раздрънква се, износва се, разтраква се, разблъсква се. А, ти искаш да го сгъстяваш, да го правиш мощен, да бяга. Той и за бягане не става, дори да се подготви. Издънват те частите с които е сглобен. И идеята, поради която съществува. За шосеен мотоциклет, става. При условие, че се движиш със скорости 60-70-80 км/ч. . Е, той може и 100-110 км/ч., обаче не може да ги поддържа продължително време. И, да, определено, в града и топло време, ще го прегрееш. Не спираш ли за почивка, ще прегрее. Извън града, проблем няма.

Ако трябва да разбереш що е то Днепр, виж Запорожец. Същия хал двигател. Нищо общо няма със BMW. Най-малкото, защото тези военни BMW-та, двигателите им, не са тип боксер. :D Причината да съществуват машини, като Днепр е само и само да бъде произведено нещо, за да не се хвърля материал на вторични суровини. Той, да беше, като автомобил Лада, нямаше да има равен на себе си. Ладата, хич не се поврежда често и държи на каране. Днеприте, уви- не. Урал да беше, ИМЗ да беше, добре. Те са по-добри. И държеливи. Като рискът от прегряване в градски условия, също съществува. Та, прави си извода, как е смятан топлинния баланс. Проблем е и мазилната уредба. И да купиш маслена помпа, нова, може да се окаже бракувана част. Пусната за резервна част. Много е трудно да накараш да работи добре, нещо, което по идея не е направено да работи добре. Единственото, което те спасява- преправяне на мазилната уредба и внедряване на нормален маслен филтър+ добри масла и смяна на 1500-2000 километра, максимум. Като преди това преизчислиш всички хлабини, където ги има. И умишлено ги въведеш в допуск. Понеже, фабрично е трагедия. Като го сглобиш, ще имаш много различен двигател. Който ми е чудно, дали ще успееш да го разработиш, без да прегрее или задере. Защото и разработването, изисква доста време и много търпение. С много и често спиране за почивка. С постепенно подаване на газ и да си постоянно в готовност. Като единствения индикатор за двигателя ти е манометъра за налягане на маслото. Видиш ли, усетиш ли, че налягането му спада, незабавно прекратяваш движението. Оставяш двигателя да работи 2 минути на място и го гасиш. И чакаш да изстине. След това, отново го стартираш и потегляш. И така, докато започнеш да усещаш, че ти се налага все по-рядко да спираш за почивка. 2000-2500 километра, така ще ги минеш. Като за този пробег, трябва да си сменил маслото поне 4 пъти. През интервал от 500 километра. А, първата смяна на маслото, след тотален ребилд на двигателя се сменя след първите 200-250 километра, максимум. Иначе, ще ти задръства филтъра, което води до понижение на налягането на маслото. И така-нататък. Започни да работиш по него и ще се убедиш сам във всичко. Особено след като стане готов да се кара на път. Дано съм ти бил полезен.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост