Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.

Смазочни материали, охладителни и спирачни течности.
Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3639
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Re: Дизел, дизелово гориво зима 2011 – 2012

Мнение от kiril_bulgaria » 21 окт 2012 15:03

Коментар

Здравейте,
Вярно е, че колкото е по-ниско съдържанието на сяра в дизеловото гориво, толкова по-лоши са смазочните му свойства.
Това е и причината този показател – смазваща способност, да се нормира в Наредба.

В България, максималната стойност е 460 wsd при 60°C, съгласно Приложение 2 от Наредбата за изискванията за качеството на течните горива, условията, реда и начина за техния контрол.

Колкото е по-ниска стойността за този показател, толкова по-добри смазващи свойства има горивото.
Колкото в едно гориво тази стойност е по-голяма, (но максимум по стандарт до 460 за България), толкова са влошени смазочните качества на дизеловото гориво.

Стоково гориво, излязло от завода производител, трябва да покрива тези изисквания за максималната стойност до 460 wsd при 60°C за България.

Оттук нататък, всяка верига бензиностанции, в зависимост какво премиум гориво предлагат, слагат добавки за подобряване на експлоатационните характеристики на горивата.

Допълнителното подобряване на тези смазочните свойства се постига чрез използването на добавки.

Добавките са такива вещества, които прибавени в малки количества подобряват експлоатационните свойства на горивото. Тези продукти не променят физико-химичните показатели на горивото. Те спомагат за по-доброто изгаряне, за почистване на горивната система, по-малко вредни емисии, по-добра динамика, по-тиха работа на двигателя и по-нисък разход на гориво и не виждам причина, поради която да не е допустимо използването на добавки.

На Вашият въпрос, за непостоянното качество на едно и също гориво.
Някой от веригите бензиностанции слагат добавките на място, при приемането на горивото в самата бензиностанция, от обученият персонал за тази манипулация, други вериги бензиностанции слагат добавките в камиона-цистерна преди да напусне петролната база, трети в танковете, които са в петролната база на веригата бензиностанции за съхранение на горивото.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3639
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Re: Дизел, дизелово гориво зима 2011 – 2012

Мнение от kiril_bulgaria » 21 окт 2012 23:14

Понеже от няколко дни съм се зачел по форуми и документи за дизелово гориво и добавки, всички мнения, които в една или друга степен са ми направили впечатление, ще ги слагам тук.

Във Форума на Дачия Клуб има хубава тема, около 35стр, където колегите изказват мнения за използването на различните добавки и тяхното влияние върху работата на двигателя. Там ми направиха впечатление мненията на PeterPan, които са различни от общопубликуваните, и който по-късно си е изтрил профила във Форума. Защо ги публикувам? Ами правят впечатление,на ерудиран професионалист, с квалификация.

Brigantes написа: В крайна сметка, когато сипвам ECTO Diesel ,MaxxMotion Diesel и др. за които се предполага, че имат добавки в тях - мога ли да добавям от Бардала и 2Т маслото или идва малко в повечко?

Отговор: -
Добавянето на допълнителни добавки не вреди, но до голяма степен се обезсмисля, тъй като при положение, че има вече сложени добавки от производителя, добавянето на още подобрители не подобрява кой знае колко нещата - просто това е един допълнителен разход.

Например цетановото число има граница на насищане и колкото и добавки да се слагат, няма как то да се повиши над тази граница. Обикновенно то е в границите 40-45-55, като максимумът, който може да достигне е 60.
Съгласно БДС EN ISO 5165 и БДС EN 15195, цетановото число трябва да е поне 51, което е достатъчно високо като стойност и според мен добавянето на добавки не го повишава чувствително.

Всеки сам обаче решава какво и колко да сипва в резервоара си.

Не бива и да се бърка цетаново число с цетанов индекс! При цетаново число 51, цетановия индекс е 46!!!

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3639
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Re: Дизел, дизелово гориво зима 2011 – 2012

Мнение от kiril_bulgaria » 21 окт 2012 23:21

Въпрос: Joro 01 написа:
Петьо, нали не се заблуждаваш, че предлаганата нафта в България е с такова цетаново число?!

Отговор: PeterPan написа:

Ами не се заблуждавам, а знам че отговаря на тези изисквания, поне в големите вериги - имам познати, които работят към акредитираната лаборатория за контрол на горивата и знам от достоверен източник, че горивата отговарят на нормативната уредба. Може би някога в миналото е имало драстични отклонения, но сега не е честа практика.

Колкото до 2Т маслото, имам резерви и поради тази причина не слагам, все пак не карам двутактова кола.

А предлагане на добавки ще има, докато има ентусиасти да ги купуват - мога да дам редица примери, като например Универсален модификатор - уж подобрявал компресията, реметализирал, едва ли не прави основен ремонт на двигателя (панацея един вид), разни пасти за боята, които предпазват от екстремни въздействия, дори можеш да нагряваш капака на колата и да си пържиш яйца, магнити на горивопроводите - поляризиращи молекулите гориво за по-добро горене и намаляване на разхода, чудотворни гривни за енергиен баланс от върховите технологии на NASA - всичко е въпрос на реклама, внушение и манипулации.

2Т маслото в това количество, в което колегите го слагат като добавка към дизела, може да намали единствено т.нар. димност (евентуално).
50 мл на 10 л прави 5 промила, което няма как да подобри смазването в триещите се части по гиривонагнетателната и разпръскващата система. Значително по-голям ефект оказва наличието на биокомпонента (биодизел), който е 5% от горивото и така или иначе си го има като съставка.

Който има излишни пари за подобни продукти - нека ги дава.
Но си мисля, че се проявява някакъв еквивалент на плацебо-ефекта.

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3639
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Re: Дизел, дизелово гориво зима 2011 – 2012

Мнение от kiril_bulgaria » 22 окт 2012 16:10

Колеги, пред мене е библията за ремонт и подръжка на извънбордови двигатели YAMAHA OutBoard Shop Manual – 2 – 250hp Two-Stroke engines

Какво е написано:
....Трябва да се използва предписаното 2Т масло от завода – производител на двигателя, отговарящо на стандарта "Oil must be NMMA certified TC-W3 2-Cycle oil". Всяко друго дву-тактово масло, което ще се използва, може да причини проблеми на буталото, предизвиквайки детонационни процеси. Неправилната доза и неправилното 2Тмасло в бензина, променя точката на възпламеняване, което след време ще причени повреди на буталото.

Виж тук:
https://www.google.bg/search?num=10&hl= ... V7LtgvXSew" onclick="window.open(this.href);return false;

Може би точно това е имал изпредвид колегата PeterPan?

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел, дизелово гориво зима 2011 – 2012

Мнение от BaiLamarin » 22 окт 2012 18:01

Е, Кирил. Ти пък- само и единствено тяхното. По принцип съвременните двутактови двигатели изискват качествено синтетично бездимно масло. Такива вече на пазара се предлагат много. Лошото, че вече и това се фалшифицира масово. А при двутактовите на високи обороти прошка няма. :) Все пак аз не бих го сипвал в твоята кола. Има си специални добавки за такава горивна апаратура. Не е трактор на 100 бара щифтови дюзи та да пръска масло. Ей бях обещал да не се обаждам повече. :cheers:
п.п. Я да похвалим бензините. Днес смъкнах филтър на над 30 000 без капка тиня вътре. Направо се учудих. Е, не са особено качествени като гориво. Но поне вода и тиня няма. Една крачка в правилната посока. Нафтите също доста щателно се филтрират по читавите бензиностанции. Все пак новите горивни филтри хич не обичат нещо по- едро от порите им. ;)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
kiril_bulgaria
Член на Лада Клуб България
Мнения: 3639
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 78
Местоположение: Царево

Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.

Мнение от kiril_bulgaria » 22 окт 2012 19:26

Идеята, Гриша, е в двете теми,
Заглавие: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.
viewtopic.php?f=146&t=16812" onclick="window.open(this.href);return false;

Заглавие: БЕНЗИН, добавки за бензин. Всичко за бензина и алхимията.
viewtopic.php?f=146&t=13172&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

да съберем най-важното, противоречиви мнения, всичко което ни е направило впечатление в интернет пространството, от колегите от автомобилните форуми. Също така, да изложим нашите възгледи и позиция по въпроса за горивата на автомобилите. А всеки решава, както намери за добре.

Аз, за мене, въпроса съм го решил отдавна - никъкви алхимии, САМО използване на горива с добавка - OMV MaxMotion Diesel, LukOil Ecto Diesel, Petrol ProForce Diesel, RomPetrol EFIX Diesel EURO 5, SHELL V-Power Diesel, в зависимост от района, където се намирам. Но задължително пълня резервоара близко до минималната резерва.

Защо използвам дизел с добавка? Ами, ако четеш задълбочено мненията на колегите, в които цитират нормали, и видиш протоколите от изпитанията, ще разбереш.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.

Мнение от BaiLamarin » 23 окт 2012 08:52

Ами разбира се- горивата с добавки са направени за ТВОЯТА кола. Нормално е да караш с тях :) Обясних ти защо при мене има разлики. Все пак добавки за смазване не се добавят, че не е много изгодно. Какво да пишем повече? Който има пари за кола се предполага, че знае какво да сипва в нея. :cheers:
п.п. Я да допълня с пресни наблюдения, че дойде лйбимото берлинго 1.6 ХДИ за масло и какво ли още не. Всеки път като видя тоя боклук и проклинам създателя му- унищожи традициите на пежо. Как може и кутията да е по- гнусна от предните? Може. Оптимизация. Както и да е. Вадя маслото на около 15 к. Според тъпите им реклами /а фирмените сервизи наистина така сменят, при това с по- гадни масла, крадейки и някои по- скъпи филтри/ - трябва на 20 к. Маслото е мотул 8100/ 5W40.
Като цяло прилично масло- поне не е румънски боклук. Та още е живо. Но има прекалено много сажди в него- което значи едно. Нафтата ни не е точно нафта Евро еди кое си. Бъркоч рапичен. Та сменяйте си маслата на разумни интервали за нашите географски ширини. Използвайте дизелови масла с присадки чистещи саждите /не нискосулфатни, еко, универсални и прочие/. Естествено за по- новите мотори се избира това което няма да унищожи гаранцията. И без това е доста виртуална... :) :cheers:
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Ясен
Мнения: 1315
Регистриран: 09 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: София

Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.

Мнение от Ясен » 26 окт 2012 16:52

Аз, като поканен, ще се изкажа в темата.

Аз дизелова кола нямам. Ако се наложи да си купувам нова, ще е бензинова. Това е окончателното ми мнение за сутиацията с това гориво в България. Въпреки по-ниския разход на дизеловите двигатели. Въпреки по-лежерното шофиране. Въпреки по-ниската опасност от взривове и пожари.

За около 6 години, в които съм имал нещо-като-джипка, съм влачил поне 10 пъти смръзнати дизели. 2-3 пъти съм сгрявал нафта в метална туба на газово котлонче, за да се налее гореща в казана, та дано се размръзне тая пача около сондата. Гласил съм моята кола с ауспуха да подгрява дъното на дизеловата, пак с тая цел. И с бензин съм кръщавал нафтата. И всичко това - за да тръгне изобщо пущинята, без изобщо да се замислям добре или зле работи двигателят, как трака и колко се износва ГНП.

Въпреки това, по ред причини само съм си затвърдил мнението от последния път, когато писах за "добавките" - достатъчно боклуци слагат и преди да се озове нещастната течност в резервоара, а нямаме шанс да знаем какво липсва. Двутактовото масло поне няма шанс да вреди, а е и малко вероятно да е менте - твърде много хора зависят от това да е масло. Някои твърдят, че помагало - и сигурно е така. Чисто химически, би трябвало да има по-високо цетаново число от самата нафта, а и да смазва по-добре, зер е масло.

За новите търговски марки на големите вериги бензиностанции - яваш, яваш. Всичките до една се появиха при прехода към следващия европейски стандарт за горивата. Някои от тях претендират за икономия 1л на 50л резервоар (около 2%). Аз такова нещо и да искам, не мога да измеря на пътя. Камо ли да ми се отрази на бюджет или разчети за ефективност на някакъв бизнес. Те в книжлето на колата разхода го дават с точност +/- 5%. ОК, минали са на по-високи стандарти за това и онова, сложили са 5% биодобавка. Това биото, за бензините като цяло няма значение, за дизелите по-скоро е добре, но не вярвам да се усети. Сярата намаляла - това е докато не покръстят нафтата с котелно гориво някъде по веригата. Сярата е добра за повечето ГНП и лоша за всичко след ГНП - дюзи, бутала, масло, ФАП и гърнета. Известен европейски производител е пуснал неофициална инструкция, официалните сервизи да пробиват питата на ФАП на няколко модела лекотоварни машинки, на първия намек за проблем с работата на двигателя. Защо ли?

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Контакти:

Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.

Мнение от BaiLamarin » 26 окт 2012 17:44

Е защо. То е ясно. Но не е котелно гориво. Лукойлската нафта изгаря с прекалено много сажди! А подобрената с още повече. Цетановото и число е доволно високо и колите вървят като разпрани. Но... Обясних. Аз пък карам дизели от 90-тте. Поддържал съм много. И сега минава по някой модерен на канала. Няма да си купя по една основна причина- скъпи са и новите дизелови мотори са отвратителни. Слаби, ужасно скъпи за поддръжка- бъкани с калпава електроника, много клапанчета карфички, алуминиеви блокове, съчленени алуминиеви картери. простотии.. И простотии. Вече са всичко друго без евтини и надеждни. Били вървежни... Да бе.
Ясене, мене рядко ме теглят каквото и да карам. Естествено никой не е застрахован. От добавките има смисъл, но от някои. И защо си мислиш, че няма фалшиво двутактово масло? Както с всяко друго пълно е и с такова. Отделно една от фалшивите нафти се прави от базово масло и МРТ. Друго за какво и е? (hiro) Имам такава ако искаш да пробваш. Гарантирано няма да замръзне. Става за офроуда.
Разбирам Кирил защо пуска темата. Но той правилно се се насочил. Скъпа нафта, по-честа смяна на масло и на 100 к. макс замяна. Ами това е съвременния дизел. Жалко но факт. :D
п.п. Онея дни направих една цигани на едно клио 1.2 С неясен пробег- уж към 120 к., ама едва ли. Свалих и му измих катализатора. Барабар със сондите, щото са се заварили, а са скъпи. Да ама си беше учудващо чист. Грешката за сега я няма. Кой дизел издържа ФАП-а му толкова? Нямам такъв боклук, но ако имам ще е нов. И ти гарантирам, че ще изкара доста. До сега оксидатор на дизел не съм сменял. Винаги си има причини за повечето сажди, камо ли в съвременен дизел- тея филтри са именно за борбас тях. Това убива новите ДВГ, не цетановото число. Никой не вдяна. Комбинирано с краденето на масла и филтри по оторизираните сервизи и кофти нафта изхода е ясен. А относно сярата- кой ти каза, че убива бързо мотора? Още има масла с повишени добавки да я чистят. Е не говорим за газьол. Макар, че някога един дърт мерцедесов мотор бая газьол изгори. И въпреки кошмарната поддръжка на бащата и куп стари светила рядко спираше... :))))))))
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

curse_m
Мнения: 2521
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 32
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 2110

Re: ДИЗЕЛ, добавки за дизел. Всичко за дизела и алхимията.

Мнение от curse_m » 29 окт 2012 18:06

Като е на тема гадни горива, ето какво хората са измислили:
https://www.youtube.com/watch?v=_AbrTX37Z_w

Отговори

Върни се в “Горива, смазочни материали, течности и химия”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта