Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

BMW E 21 - LADA-2107

Теми за другите ни автомобили
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5239
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 26 май 2015 21:21

Здравейте колеги, понеже нямах какво да правя реших да убия малко време и да ви запозная с другата ми страст в автомобилния свят, а именно БМВ Е 21. Разбира се тръпката не е същата както при ВАЗ 2101 ЖИГУЛИ от 75-та, но какво да се прави.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от Живков » 26 май 2015 22:24

А, да я видим, де ? Имаш какво да правиш- да поставиш снимки. И подробности.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5239
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 26 май 2015 23:27

Да много неща щях да пиша и показвам, но имах проблеми с компютъра.
Прикачени файлове
Picture 019.jpg
Picture 006.jpg
Picture 007.jpg
Picture 008.jpg
Picture 012.jpg
Picture 013.jpg
Picture 014.jpg
Picture 015.jpg
Picture 016.jpg
Picture 017.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5239
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 26 май 2015 23:31

Още снимки:
Прикачени файлове
Picture 030.jpg
Picture 020.jpg
Picture 021.jpg
Picture 022.jpg
Picture 023.jpg
Picture 025.jpg
Picture 026.jpg
Picture 028.jpg
Picture 029.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5239
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 26 май 2015 23:55

Снимки отвътре и допълнителна информация: Колата я имам от около 3 години, в началото мина през сериозен ремонт на купето и боя. По трансмисията и двигателя всичко е оригинално. Като цяло при ремонта и поддръжката на колата съм се стремял да се придържам максимално към оригиналния вид (като изключим боята). През това време през мен минаха 3 броя Е 21-ци и всичко най-добро от тях е събрано в тази. Отделно съм ходил из България да събирам части от бракувани Е 21-ци и от форумите също.

Двигател - оригиналния 1800 кубика (нищо, че се води 316, по талон е 1800), карбуратор, 90 коня по талон, въпреки, че като отида да търся части ми казват, че няма такъв двигател 1800 - 90 коня. Карбуратора разбира се е от Лада - механичен, а оригиналния ми го дадоха в торбичка. Сменил съм само масло, филтри и термостата заедно с антифриза. Даже и ремъка на генератора не съм пипал. Изпускателната система е доста ръждива, но за сега няма дупки, гърнето е от бежовото ЖИГУЛИ.

Скоростна кутия - 4 степенна, имам и 5-степенна от Е 30 с М 10 двигател, но тя няма отвор в който да вкарам жилото на километража и затова се въздържам от монтажа и.

Спирачки - оригинални, но в лошо състояние - педала по някога пропада (рядко), освен това дърпа настрани и на валяците се представят потресаващо. Имам задни носачи от 323 с дискове , както и предни дискове от 323 които са със същия диаметър като оригиналните, но са вентилирани и най-хубавото е, че спирачните апарати са като на класиката 2-бутални, но разглобяеми и като се подложи между двете половини дебелия диск влиза без проблеми. Спирачните маркучи за сметка на това са нови.

Окачване - когато купих колата беше с рязани пружини, изглеждаше добре, но беше ужасна за каране. Свалих от втората ми Е 21-ца - 320-ка 4-те пружини които се оказаха някакви спортни, задните амортисьори бяха Каяба или нещо такова японски здрави като нови затова взех и тях, предните не ставаха затова си поръчах нови Билщайни (не спортни) + комплект лагер - тампони на макферсоните и сглобих прдницата. Отзад има стабилизираща щанга която свалих също от 320-ката. Шпилките които свързват стабилизиращата щанга със задните носачи са от предна стаб. щанга на Москвич. Колата не е нито много твърда, нито много мека и ми харесва как вози. Имам предна разпънка, но не свава заради филтърната кутия (може би е правена от човек с инжекциново Е 21).

Ел. инсталация - типично за този модел контактния ключ се поставя само за да не се заключва волана и останалото беше с ЦК-ключ и бутон. В последствие ЦК-ключа беше заменен от модул с дистанционно управление (тъкмо да изпълнява функция и на имобилайзер), а бутона за палене си остана. Има монтирана аларма с имобилайзер и централно заключване (което създава проблеми, явно машинките са слаби или бравите искат смазка/центровка). Монтирах ел. огледала които свалих също от гореспоменатата 320-ка. Искам и ел. стъкла (имам и два различни комплекта машинки), но не ми се бяга много от оригиналния вид и затова още ги обмислям. Радиото и колоните са оригиналните за модела Блаупункт, даже и антената някога е била електрическа. Приборното табло което беше с ужасно голям и ужасно грозен часовник беше заменено с друго от една пловдивска 316-ка което има оборотомер и дигитален часовник (работещ) и е много запазено.

Салон - оригинален (или поне аз така си мисля) в доста добро състояние. Мокета на места е изсветлял от слънцето, таблото брутално напукано (типично за модела) съм го позапълнил малко, но си е грозничко. Волана е спортен, но оригинален за БМВ, а не от тия с фланците и болтовете от пазара. Врати, кори, за сега всичко е на ниво, но тавана не е добре и плафона даже не свети. Багажника е напълно гол, няма нито кори (май така си е бил от завода), нито постелка, нито инструменти, даже и резервна гума няма. Намерих един оригинален крик от 3-тата ми Е 21 - ца - 316-ка и го прехвърлих в тази. Някой ако може да помогне да го обзаведа да пише!

Отвън - има тук там някоя лайсна дефектна (имам цял чувал в гаража, но няма кой да се занимава), емблемите са нови, бъбреците също не са добри и също имам по-добри, но не съм си играл да ги сменя. От 7-8 стопа успях да подбера 2 горе - долу читави, които търках, полирах, пастирах (на снимките е преди да ги сложа). Същото важи и за предните мигачи, но поне от тях имаше повече извор. Единия фар е хромиран, но другия и той май плаче за ремонт. Има капачка на резервоара която се заключва (свалих я от Е 30 което имах за 1-2 месеца, но е неудобно, че е с различен ключ не оригиналния от колата).

Интересни части - разбира се като всеки ретро маняк разполагам с някои неща - предна BBS добавка за под бронята, спойлер за багажника Hella (като тези които в близкото минало масово монтираха на Лада 2105 и 2107 (много им подхожда между другото)). Решетка за варианта с 4 по-малки кръгли фара (като Лада 2103), както и решетка с 4 правоъгълни фара (мисля, че е някакво американско изпълнение). Оригинални джанти BBS - Mahle 13-ки мисля, 6J от E 21 плачат за освежаване и ми се иска да ги видя на колата, макар и да не остане с тях. Тонирани всички стъкла за колата (огледални и зелени един комплект). И много други резервни боклуци/чарколяци.

Може би пропускам много неща, някой ако се интересува да пита.
Прикачени файлове
Picture 064.jpg
Picture 032.jpg
Picture 038.jpg
Picture 046.jpg
Picture 047.jpg
Picture 048.jpg
Picture 051.jpg
Picture 052.jpg
Picture 053.jpg
Picture 056.jpg

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от Живков » 27 май 2015 01:06

Много хубава акулка е това ! Сега, не я знам на живо, как е. Само виждам, че е права и с много хубав хром. Много е чиста, а салона е приветлив. Готино BMW. По-добре не го разваляй, а го остави така. Джантите само можеш да възстановиш или ако си решил, да монтираш други, лъснати, гладки и чисти. Все тая, само да са възстановени, освежени. Поправи електрическите проблеми, да няма висящи и разхвърляни кабели. Ауспуха е никелиран, значи става. Двигателя си е добре за Е21. Клапаните, трябва да ги регулираш стриктно и редовно. Ако не си извършил тази работа, направи я. Капака на капаните е алуминиев. Може да се излъска, ако не се полира. И да се лакира, за да не оксидира. Алтернатора може да се ревизира, да се полира, а ремъчната му шайба/перка да се кадмира. Леле, колко добре ще стане. Тази кола ти е чудесна. Не я пилей и не я съсипвай. Пази си я. Наистина е много приятно за окото, когато видиш западен автомобил в такъв вид. Аз ти пожелавам дълги и безпроблемни километри с това BMW E21.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1513
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от Kiril » 27 май 2015 10:34

Ехааа,то свети направо.И таблото добре си се справил и салона е много свеж и при двигателя чисто и подредено.Най-много ме радва волана и тампона на задното гърне :D Пази я в този си вид,както те е посъветвал колегата.Единственото което бих сменил аз е скоростната кутия,стига да има начин да се подкара километража.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от Живков » 27 май 2015 16:51

Има. Индуктивен датчик отзад на диференциала. Имам идея, която може да реши проблема. Индуктивния датчик, може да монтираш на фланеца на диференциала. Да бъде външен. Пък, може и на изхода на трансмисията, преди хвостовика. Само не знам, как да се нагласи така, че да отчита коректно. В конкретната 5-степенна трансмисия, която е добре да дадеш какъв модел е самата тя, има ли възможност, конструктивно, да се допълни с привод за механичен скоростомер ? Тоест, да й се внедри зъбната двойка, която върти жилото и задвижва скоростомера ? Това за индуктивния датчик важи, ако решиш да бъде така и ще трябва скоростомер от друг модел BMW, чието задвижване на скоростомера е без жило. Има вариянти, въпросът е, кой ще бъде най-удачен в този случай.

Друг вариянт е да размениш твоята 5-степенна трансмисия за такава с 5 скорости от Е21, която има механическия елемент за въртене на жило за скоростомер. Има спортивна 5-степенна трансмисия. Хората, които ги имат, прекалено си ги обичат и са им твърде ценни. Макар, че, при читава такава кутия, може да хвърлиш 1-2 ненужни купета на вторични и да си купиш тази трансмисия. И няма да сгрешиш. Ето ти повод и теми за размисъл.

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от wolfram » 27 май 2015 17:18

Ей човече, страшна колица! Друго си е да видиш едно такова, истинско БМВ. А не ония псевдо-селски изпълнения от средата на 90-те (говоря за е36 разбира се). Но човек като види едно дъртичко, хубаво поддържано,лачено, класно, истинско... друго си е :)

Браво, поздрави за грижите, които си положил, карай си със здраве и ще се радвам някой ден да я видя и на живо. Вчера на светофара до мен имаше едно такова същото с габровски номер, зелено, пак беше доста запазено, определено хваща окото. Това оригиналното гърне ли е? На мен, като върл тунинг-противник, това е единственото, което не ми допада :D
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5239
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 218
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

BMW E 21 - LADA-2107

Мнение от LADA-2107 » 27 май 2015 22:02

Първо да благодаря на всички за добрите думи!

Тодор Живков, не смятам да развалям колата, тя е правена предимно за ретро паради и се изкарва 1-2 пъти месечно, а през останалото време стои в гараж. Нямам намерение да правя никакви тунинги по външния вид или салона, а само спирачната уредба както писах по-горе. Относно проблемите с ел. инсталацията, просто не ми е останало време да се занимая с тях. Кабеляците по барчето не знам как да ги прикрия, не знам заводско какво е имало там и как да го направя за да не стои неестествено. Двигателя нямаше да е зле ако беше някой 6-так, но... здраве да има. Какво имаш предвид под редовно регулиране на клапаните? Капака на клапаните и аз съм мислил да го полирам. За генератора много заигравка става.

Километража - индуктивен датчик съм виждал монтиран на фланеца на една от полуоските (там където полуостака се хваща за диференциала) беше поставена една ламарина с прорези, а самия датчик беше хванат към тялото на диференциала (еххх защо не го взех?) Таблото до колкото помня беше от Е34, но на мен не ми се иска да развалям вида на оригиналното табло. Ако може евентуално да се вгради само километража в оригиналното табло, тогава бих пробвал. 5-степенната кутия не съм я оглеждал дали е сходна с моята и дали мога да направя от двете една, но и не ми се рискува и занимава. Моята 5-степенна да е разменя за 5-степенна от Е 21 няма как да стане, защото такива като моята са по 100-тина лева, а 5-степенна за Е 21 е от 250 лв нагоре, ако изобщо се намери такава. А иначе той километража така или иначе лъже яко (поне скоростомера).

wolfram, Е 36 също не е лош модел, аз лично съм имал такова 318-ка 115 коня, много куцо и набира по-трудно от Лада 1600, но пък беше доста запазено, нов внос и оригинален вид. Ако пък съответния модел е и купе с някой двигател 6 цилиндъра.... Разбира се има много такива коли осакатени със селски тунинг, но има и някои които са направени с вкус.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост