Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Доработка на бушонно табло на Класика

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от v_gelinski » 23 окт 2012 18:53

Ще пиша конкретно за таблото на ВАЗ 2105, но предполагам че и за другите модели е подходящо. Разпространен проблем (лични наблюдения) на петицовото бушонно табло е лошият контакт между пластините и бушона. При мен лично постоянно се губеше някой от фаровете - я къс, я дълъг. Спирали са ме и полицаи за това. Нямам актове, но е неприятно. Най-фрапиращият случай бе когато ми изчезнаха мигачите и уредите, даже се бях засилил да купувам реле, добре че писах във форума та ми подсказаха че може и да не е релето. Както и да е, в крайна сметка реших че трябва да оправя таблото по някакъв начин. Колегата Plamil е направил този урок, който според мен е доста пълен и заслужава да се прочете, ако ще сменяте таблото. Това което не ми хареса е именно смяната му. Първо, защото струва пари, трябва да се търси, да се обикаля, да се свали старото, новото да се преправи, след което да се монтира. Второ, ако то не е същият модел като този от урока, то описанията от колегата не важат, трябва сам да търсиш разликите между новото и старото. (разбирам че колегата не може да направи подобно нещо за всички модели бушонни табла, а и не е нужно. Моля да не се приема като упрек.) Всичко това е твърде много за мързелив човек като мен. Трябваше ми по-просто, но същевременно надеждно решение.
Понеже не искам да си приписвам чужди заслуги, директно ще кажа че откраднах идеята от тази тема. Знаещите руски могат да отворят линка, да прочетат първият пост в руския форум и да спрат да четат моите писаници.
Понеже не всички обаче владеят руски, ще опиша накратко какво направих аз. Още повече че е хубаво съдържанието да е в нашия форум, в случай че някой слънчев ден линка престане да работи.



Първа стъпка: Набавят се необходимите инструменти и материали.
Материали: 17 плоски бушона (понеже няма "точни" бушони, аз взех от 15А и 7.5А вместо 16А и 8А) и 34 женски кабелни обувки по размера на бушоните. Това е минимума, аз съветвам да си вземете и резервни.
инструменти: тук може да се спори кое е необходимо и кое е за удобство, аз лично ползвах поялник (два вида - такъв, подходящ за платки (60W) и от онези големите за лепене на лейки (250W)), припой, шкурка, клещи.

Втора стъпка. Скъсяват се кабелните обувки (за съжаление пропуснах да снимам тази операция). Нямам претенции че съм добър в запояването (самоук съм), но съветвам да калайдисате по-тясната страна на всяка от тях.(след малко ще ви се изясни).

Трета стъпка: пластините, които държат бушоните се приближават една към друга с клещи. Най добре е да огънете само пластината откъм фаровете. При това внимавайте след тази операция пластините да останат паралелни една на друга. След това ги почиствате и запоявате по една кабелна обувка перпендикулярно на тях. Понеже на думи е трудно да се обясни, прилагам снимки:

Това е всичко. Частите ми излязоха около 7лв. Трудът е около 2-3 часа, зависи колко си организиран и дали има някой да ти помага (аз нямам претенции че работя бързо). За сега не съм имал проблеми, ако времето покаже че моят вариант е несполучлив, ще пиша пак. Ако някой иска да види на живо за какво става въпрос, можем да се видим на някоя от срещите. Ще се радвам да чуя и вашето мнение, особено ако сте забелязали проблем в подхода, за да можем да го поправим.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5214
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от LADA-2107 » 28 окт 2012 20:08

Идеята е много добра, но можеше малко по-прецизно да работиш с поялника за да не стоят бушоните на криво.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1513
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от Kiril » 28 окт 2012 21:18

То запояването,не е толкова лесно колкото изглежда,по важното е да има добра спойка отколкото добър външен вид,за фасона бих изкривил ушите дето държат клемите и старите бушони и бих залял с смола,от тази дето е по новите бубини,ама някой трябва да се намеси да каже каква е да стане като заводско,да се показват само връхчетата на клемите,ама и така си е достатъчно здраво.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5214
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от LADA-2107 » 28 окт 2012 23:32

Запоявал съм доста и знам, че в някои случаи не е лесно, но при добро желание се постигат и добри резултати.

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от v_gelinski » 30 май 2013 20:52

След няколко месеца е време за малко самокритика, т.е. намерих недостатък на описаната от мен доработка.

Предисторията - таблото се намокри малко (паднал му капака и го наваляло дъжда). От електролизата имаше прекъснала пътечка на клаксона. Отделно 1-2 крачета, които до преди се клатеха, сега взеха та се счупиха. Таблото трябваше да се сваля и разглобява.

Работата е там, че горният капак на таблото е предвиден пластините на бушоните точно да преминат през техните отвори. А това няма как да стане, защото им бях запоил кабелни обувки.

Изходът от ситуацията при мен беше разпояването на всички 34 кабелни обувки, сваляне на капака на бушониерата (този под релетата), разпилване на гнездата на всичките 17 бушона (тези на капака, от където минават пластинките за бушоните) и в последствие повторното запояване на всичките 34 кабелни обувки.

Нека да се има предвид от хората, които тепърва ще си играят - заслужава ли си да не свалят таблото, с риск следващото сваляне да е съпроводено с повече труд. Може би трябваше още в началото да разпиля гнездата, но тогава не се сетих.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

kozela2104
Мнения: 233
Регистриран: 29 април 2010
Репутация: 0

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от kozela2104 » 11 сеп 2013 21:17

Здрасти обмислям и аз да направя тази доработка, не успях да разбера какво точно имаш впредвид под разпилване на гнездата. Можеш ли да обясниш по-подробно или снимки да сложиш :)

Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 990
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от v_gelinski » 13 сеп 2013 02:03

Имам предвид разпилването на горната пластмасова част на таблото, така че през нея да минат пластините със запоени кабелни обувки. В събота ще кача снимки, ако още е актуално.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
IvO
Мнения: 1762
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 3
Местоположение: Русе

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от IvO » 09 апр 2014 22:19

Я ми обадете тея новите бушонни табла с бушони като на западналите автомобили взаимозаменяеми ли са със старите табла? Говорим за 2105/07 и другото.. читави ли са ? Вчера си свалих едно такова и се чудя дали да не го сложа него да е с "модерни" предпазители..

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 985
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от Viper » 09 апр 2014 23:01

би трябвало да са, те инсталациите и уредите са същите, няма логика да не са, колата не е променена особено за 35те години в които е произвеждана, буксите ако са същите

ПП. Мен никога не ми се е случвало да имам проблеми с бушоните, нито лош контакт, нито нагари, при лош контакт контактите могат да се зачистят със шкурка, Руснака си го е измислил както трябва според мен
Последна промяна от Viper на 09 апр 2014 23:16, променено общо 1 път.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
IvO
Мнения: 1762
Регистриран: 14 август 2008
Репутация: 3
Местоположение: Русе

Re: Доработка на бушонно табло на Класика

Мнение от IvO » 09 апр 2014 23:04

не съм споменавал да съм имал проблеми :) жъст искам "съм мудерен"

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 2 госта