Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Parakosov
Мнения: 88
Регистриран: 04 март 2014
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Audi A7

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Parakosov » 27 окт 2015 18:25

Проблема е доста странен.Тези дни както си карах машината по магистралата и отведнъж стрелката на индикатора се отклони в червения сектор.Контролната лампа за акумулатора не светна и си помислих,че индикатора се е скапал.След 70км.колата почна да губи мощност,музиката спря и на края колата напълно спря да върви.Дойде платформа и направо в сервиза.Оказа се че генератора е сдал богу дух.Смених диодният мост и реле регулатора профилактично заедно с лагерите.Не е проблем да се монтира нов генератор,но от новите части нищо добро не съм видял,предпочитам да рециклирам старите агрегати.Акумулатора беше на 6 години и явно съм го разредил правилно (focus) (focus) правилно и си беше заминал.И всичко беше ок до преди малко.
Свалих от другата ми кола акумулатора(100ач) на празен ход даваше 14.2 волта с фаровете и на 3000 оборота напрежението е 14 волта.Веднага и сложих нов акумулатор(60ач висок клас) и след 150км. стабилно каране напрежението започна да пада и сега с фаровете е едвам 13.5 волта.
Предполагам,че новият регулатор се е опекъл за едва 200км.При студен старт напрежението скача на 14 волта после почва да пада.Пускам фаровете,парното и като се пусне перката на мотора отива на 12.9 волта.
Гледах клипче при което братята руснаци слагат един силициев диод преди входа на регулатора и напрежението се вдига.
Може ли да чуя и вашите предположения! :? :shock: :cheers:

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 922
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Viper » 27 окт 2015 19:00

Лампата е счупена ако не светне, а не ако си светне от нищото, ако светне значи друго е повредено, тогава се изгасят всички консуматори и се молиш да стигнеш с тока от акумулатора, за останалото има по-компетентни колеги от мен. :)
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Parakosov
Мнения: 88
Регистриран: 04 март 2014
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Audi A7

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Parakosov » 27 окт 2015 19:06

Колата не ми е спешна,но през зимата с такъв пад на напрежението не е никак добре.Ако има интерес мога да кача клипчето с монтажа на диода

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Frysco » 27 окт 2015 20:41

Едно предположение от мен-провери връзката маса на купето и маса на мотора.

Parakosov
Мнения: 88
Регистриран: 04 март 2014
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Audi A7

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Parakosov » 27 окт 2015 21:05

Къде се намира масата на мотора.Масата на купето е солидна поне за нея съм сигурен.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Frysco » 27 окт 2015 21:08

Връзката между двете е един кабел до кормилната кутия.Връзва се за шпилките на долния цилиндър на съединителя.

Parakosov
Мнения: 88
Регистриран: 04 март 2014
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Audi A7

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Parakosov » 27 окт 2015 21:21

Най-странното тук е че като беше с големия акумулатор зареждаше добре.Сложих нови и се почна да кляка напрежението.Сега поразгледах разни клипове как след монтажа на силициев диод 10А се покачва напрежението с около 0.5В.
Обичам да решавам проблемите генерално,но видях как нов стартер се опече за 18000км.Всеки елемент,който свалих от колата и сложих нов не може да устиска.Ще проверя връзките,ще направя нова маса на новият регулатор и дано стане работата.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 20
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от KingoftheROAD » 28 окт 2015 07:06

Провери за утечка, може да сложиш и допъпнителни маси по двигателя на по-удобно място. Понякога около сакса се е случвало да ми нагаря изолацията на плюсовия проводник на стартера.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5110
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 205
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 28 окт 2015 09:39

Радо, за масата на двигателя може би си имал предвид скоростната кутия, не кормилната. И не е на болтовете на работния цилиндър на съединителя. На камбаната си има специално късо болтче 8 мм за кабел маса.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4236
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Frysco » 28 окт 2015 19:25

Може, забравям напоследък...

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта