Проблема е доста странен.Тези дни както си карах машината по магистралата и отведнъж стрелката на индикатора се отклони в червения сектор.Контролната лампа за акумулатора не светна и си помислих,че индикатора се е скапал.След 70км.колата почна да губи мощност,музиката спря и на края колата напълно спря да върви.Дойде платформа и направо в сервиза.Оказа се че генератора е сдал богу дух.Смених диодният мост и реле регулатора профилактично заедно с лагерите.Не е проблем да се монтира нов генератор,но от новите части нищо добро не съм видял,предпочитам да рециклирам старите агрегати.Акумулатора беше на 6 години и явно съм го разредил правилно

правилно и си беше заминал.И всичко беше ок до преди малко.
Свалих от другата ми кола акумулатора(100ач) на празен ход даваше 14.2 волта с фаровете и на 3000 оборота напрежението е 14 волта.Веднага и сложих нов акумулатор(60ач висок клас) и след 150км. стабилно каране напрежението започна да пада и сега с фаровете е едвам 13.5 волта.
Предполагам,че новият регулатор се е опекъл за едва 200км.При студен старт напрежението скача на 14 волта после почва да пада.Пускам фаровете,парното и като се пусне перката на мотора отива на 12.9 волта.
Гледах клипче при което братята руснаци слагат един силициев диод преди входа на регулатора и напрежението се вдига.
Може ли да чуя и вашите предположения!
