Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 83
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Стаменов » 17 май 2016 13:37

Генератора си е оригинален Г250 - монтира се на Волга, Москвич, УАЗ и още нещо.
Ясна е работата значи. Понеже уредчето на друга кола си показваше нормално преди време, първата ми мисъл беше за батерията му, но след това се сетих за смущения.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 26 май 2016 16:47

И така по отношение на моя проблем за който бях писал преди време. Ето и стойностите на напрежението измерени директно върху клемите на акумулатора.

Измерено с дигитален волтметър
- веднага след запалване (на смукач) без фарове - 12,69 Волта
с фарове - 11,94 Волта

- след 30-тина километра пробег на празен ход без фарове - 15,00 Волта
с фарове - 12,79 Волта

- след 30-тина километра пробег на обороти без фарове - 14,2 - 15,00 Волта (колебае се)
с фарове - 14,1 - 14,9 Волта (колебае се)

Още веднъж стойностите измерени със стрелкови уред "Сделано в СССР"
- веднага след запалване (на смукач) без фарове - 13,00 Волта
с фарове - 12,00 Волта

- след 30-тина километра пробег на празен ход без фарове - 15,00 Волта
с фарове - 12,9 Волта

- След 30-тина километра пробег на обороти без фарове - 14,8 Волта (не се забелязват колебания в напрежението)
с фарове - 14,9 Волта (не се забелязват колебания в напрежението)

Интересното е, че колебанията в напрежението които се получават на обороти (нямам оборотомер, но предполагам над 1500 - 2000 оборота) се забелязват на волтметъра на таблото (оригинален от 2105) и на дигиталния мултицет, а на СССР-ския мултицет не се забелязват. Стралеката изощо не се клати.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 26 май 2016 20:50

Сашо, това повече прилича на зацапани колекторни пръстени и/или четки.
Възможно е също и преискряване в контакта между пръстените и четките.
От там се получават и разминаванията в цифровите и стрелковите уреди - първите реагират и на краткотрайни отскоци на напрежението.
За светването на контролната лампа - напълно нормално е с Г221/Г222 - заради релето на контролната лампа е.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 26 май 2016 21:22

Да днес опитах да сваля четкодържателя за да го огледам, защото от както карам колата аз (вече около 10 години) не е проверяван никога, а дали някога изобщо е проверяван не се знае. Както и да е не можах да го сваля, но си прав, целия генератор е омаслен. Не знам обаче заслужава ли се да го пипам, понеже съм нагласил един двигател 1700 за колата. Него обаче възнамерявам да го обзаведа с по-мощен генератор. От по-новото поколение предноприводни ЛАДИ.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 27 май 2016 07:14

Ами, в общи линии, можеш да караш и така - докато се скапе напълно, щом така или иначе ще го сменяш.
Но се запаси предварително с другия генератор - не се знае този още колко ще изкара

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 25 юни 2016 19:23

Днес монтирах ревизиран генератор Г-221. Нови лагери, четкодържател, почистени контактни пръстени на ротора, ротора, статора и диодния блок са мерени с мултицет.

Монтирам го, пържа се в най-голямата жега и к'во? Промяна никаква. Сменял съм реле, а сега и генератор и няма ефект. Какво може да е?

Гледам го по волтметъра на таблото, напрежението тръгва да се покачва, стига границата между зелената и червената зона на края на скалата. В този момент стрелката рязко се връща назад, все едно нещо изключва (нещо като защита, ограничител, а до колкото знам при ЛАДАТА такива неща няма). После напрежднието пак почва да расте и всичко се повтаря. Колкото повече се увеличават оборотите, по-учестено се клати стрелката.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Живков » 28 юни 2016 23:05

Провери ли колко бие колектора ? А, връзката ,,маса" двигател-купе ? Стрелката се връща назад, заради РН. Провери ли, как е положението с мултицета, а не с оригиналния волтметър ? Ако е същото значи и двата регулатора, които си пробвал да били разцентровани. По-точно, голямо им е разстоянието, между контактите за 2-ра степен на регулиране. Намали разстоянието, чрез приближаване на контактите. Пружинки, езичета - не ги огъвай/обтягай. Тогава, вече при сработване (вибриране) на пластината с пружината - пада на напрежението ще ти стане по-равномерен и по-плавен. Не знам, дали си пробвал с електронен регулатор. Дали и с него е така ? Регулирай си регулаторите на напрежение и тогава преценяй. Може да си отлееш пластмасов/смолист капак за регулатора. От горещината нищо не може да му стане. Вътре няма електроника, която се плаши от топлина. Най-много да се промени напрежението с 2-3 десети от Волт. За разлика от баналното положение, регулираш, играеш си, постигаш изрядна работа и когато монтираш металния капак - стойностите на напрежението се променят, веднага. При това често с не малки отклонения.

ПС Я, провери масата РН-купе. Хващаш регулатора и му зачистваш стойката, ама да заблести. Шпилките, които го държат и тях чистиш до метал. Добре е под регулатора изобщо да няма слой боя, ама я има. Поне осигури метал, бил той във вид на чисти от боя шпилки и гайки, които да замасяват регулатора към шасито. Първо монтираш и стягаш регулатора към страницата на коша. След 1-2 дена, тогава може да направиш регулировка. За да има време основата да се деформира и улегне. До където уляга.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2016 08:00

Първо благодаря, че писа!

Второ не разбирам някои от съкращенията.

Трето поиграх си онзи ден и ще споделя резултати. Пуснах директна маса от болта с който минуса на акумулатора се хваща към купето до корпуса на генератора - ефект никакъв. Пуснах с кабел допълнителна маса на реле - регулатора - без резултат. Разбутах бушона за зареждането и нещата се подобриха значително, но не се оправиха напълно. Прегледах и стегнах всички връзки, но без промяна. Може би и новите четки имат нужда от време за да улегнат.

Релетата които ползвам са електронни, извадени са от оригиналните им кутийки и са монтирани в кутийки от механични - за автентичност.

Колектора не съм го мерил за биене, не съм се сетил, защото не го пише в книгата която ползвам. Ама и на двата генератора ли да е еднакво крив, че да се държат на 100% по един и същ начин.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1365
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 79
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 29 юни 2016 08:13

Сашо, ако имаш възможност, закачи волтмера на клема 15 на РР и проследи там как се държи напрежението - да нямаш някъде халтава връзка

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5258
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 225
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2016 10:18

На клема 15 и маса?

А оня ден като правих генератора, че се сетих, ако го вържа на триъгълник вместо на звезда какво ще стане? Ще извадя ли по-голям ампераж?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост