Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Mitko_21061
Мнения: 53
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 28 сеп 2017 21:40

Аз съм с 55А от Самара и с оригиналното реле държеше 13.8-9 и 14.5 в обороти (с фарове и музика). Обаче кофти реленца. Специално тия малко трудно ги намерих има 2-3 вида релета с четки и навсякъде имаше от дрте, а от тия не. Само тази марка намерих и 2та пъти.

Снощи замерих, че положението е по-зле от преди вече. 12 и нещо си на място и 14.1-2 на обороти, но някак странно се държи. Форсирам я и задържам оборотите, а зареждането вместо да закове на 1 място все едно набира нагоре докато се установи на едно положение.

А някакви идеи за поведението на лампата? Такова мигане ми се получава, когато забравя да пусна фаровете и я вкарам в обороти.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 29 сеп 2017 07:43

Каква ти е схемата на контролната лампа?
Защо има "+" на единия и край? Такъв "+" се ползва само с 9 диодните генератори и вградено реле за зареждането. "Астро" не са ли външни релета?

Mitko_21061
Мнения: 53
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 29 сеп 2017 16:35

Mitko_21061 написа:
29 фев 2016 23:42
Здравейте,

Plamil, голямо благодаря.

В събота бях го монтирал, зарежда чук, но лампата наопаки. Днес пуснах масата към датчика на температурата, бам двете реленца вънка, паля, пак свети лампата, въртя ключа, двигателя не гасне викам айде, оправих я. После пробвах с другия кабел от РС702 и всичко заспа. Даже като паля и гася, лампата на акумулатора плавничко се гаси и святка.
На 5та страница в темата има допълнителна информация кое как. Астро имах с две лампички външно реле на калника, него го изолирах и това на десния калник също. Сегашното си е марка Астро пак, но си е за този генератор вградено с четките. До скоро лампата си светеше адекватно.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 29 сеп 2017 18:13

Станаха прекалено много страниците (hiro) не съм ги връщал да чета назад.
При това положение, ми прилича на някой изгорял диод (от допълнителните диоди) от статора на генератора

Mitko_21061
Мнения: 53
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 09 окт 2017 18:47

Малко ъпдейти на ситуацията:

Днес сутринта стартера малко със зачудване завъртя и реших да проверя как зарежда колата. На място с фарове 13.9, давам газ 14.5 кове. Като позагря в обороти беше много добре, но на празен ход 12 и нещо. Събота и неделя колата навъртя към 400 км и при такова зареждане би трябвало акумулатора да е нафраскан яко. Реших преди няколко дни да сложа акумулатора от дрта ми кола да видя дали лампата не се бъзика заради него, че нещо ме съмнява, но си беше същото положение. Друго, което се случва е, че дори цяла нощ да го оставя на зарядното стрелката не стига до 0, а спира на 4.

Зимата нямам намерение да разбирам по трудния начин дали е заминал, но преди да го изхвърля искам да оправя зареждането. Ако е изгорял някой от тези допълнителните диоди, може ли колата да си прави напрежение като хората, но големината на тока да не е същата? Също така с обикновено мултицетче мога ли да проверя кой диод точно е изгорял?

Благодаря

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 09 окт 2017 22:02

Акумулатора обслужваем ли е?
В смисъл да можеш да му развиваш тапите и да доливаш вода/електролит.
В зависимост от отговора ще те насоча какво да гледаш/провериш

Mitko_21061
Мнения: 53
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 10 окт 2017 00:46

Обслужваем е.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 10 окт 2017 07:31

Развий тапите на акумулатора. Закачи акумулатора на зарядното.
Изчакай 30 - 40 минути и погледни през отворите дали във всички клетки се отделят мехурчета.
Ако в някоя от тях няма мехурчета - акумулатора е за бракуваане.
След зареждането, изчакай 10 - 20 минути без да закачваш акумулатора към колата.
Премери напрежението на клемите му.
Ако напрежението е под 13,2 волта - акумулатора е със силно понижен капацитет и трябва да го сменяш скоро

Mitko_21061
Мнения: 53
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 12 окт 2017 20:03

Мехурчета имаше във всички клеми и си почнаха съвсем съвсем мънички точно на 30тата мин някъде. Стрелката беше точно на 5А в началото и бързо слезе на 4. Сутринта като го погледнах пак беше на 4. Бях го забравил обаче на по-ниската степен и като пуснах на по-бързо зареждане спадна и под 4 след известно време. Не му замерих напрежението, защото явно не се беше заредил докрай. Ще го пусна днес пак и дано стигне 0 и ще му замеря напрежението.

75 ah акумулатор колкото и да е празен не трябва ли за 12 часа да се зареди?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1358
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 12 окт 2017 20:46

Зависи от много параметри - зарядно напрежение, заряден ток, околна температура, състояние на активния слой по плочите.
Затова не се използва време за зареждане а напрежение на зареждане.
Има едно състояние на акумулатора, при което и 3 денонощия да го зареждаш, зарядния ток няма да спадне, и ще го считаш за недозареден.
Затова писах да мериш напрежението

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта