Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1355
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 29 юни 2016 11:00

Повече ампери - вероятно да, но напрежението ще ти спадне - разликите от линейно и фазно напрежение.
В алтернаторите нямаш специално реле което да ти ограничава максималния ток.
Ограничението идва от това че е променливотокова машина, и при натоварване във формулата за изчисляване на напрежението върху изходните клеми съпротивлението се взима като ПЪЛНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, т.е. имаш АКТИВНА и РЕАКТИВНА съставка.
Докато активната съставка е постоянна и непроменлива във времето (обусловена е от физическите свойства на статорната намотка - дължина и сечение на проводника), то реактивната съставка е силно зависима както от тока (заради магнитната самоиндукция на статора), така и от честотата на този ток (оборотите на ротора). Идва един момент в който реактивното съпротивление става толкова високо, че на клемите на генератора напрежението става под 10 волта - тогава каквото и да правиш автомобилната инсталация неизбежно ще се захранва от акумулатора.
В този режим алтернатора НЕ ЗАРЕЖДА АКУМУЛАТОРА, въпреки че се върти, реле-регулатора му подава максималния възможен възбуждащ ток, генератора произвежда електричество, но цялата му мощност отива за покриване на реактивните загуби. Изходът - за малко да намалиш консумацията на електроенергия, или да намалиш оборотите - за да намалее реактивната съставка на съпротивлението.
Точно по тази причина вече се предпочитат алтернатори с по-голям максимален ток - тези явления настъпват доста по-късно, а при Ладовите инсталации може да не настъпят и никога.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5181
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2016 11:10

Сега се замислих, при измерване на напрежението на клема 15 на релето, при положение, че играе напрежението в цялата система, не е ли логично да играе и на тази клема?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1355
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 29 юни 2016 11:33

Имах предвид да мериш между плюс на акумулатора и клема 15 - така ще хванеш дали клема 15 следи напрежението на бордовата инсталация или дава отклонение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5181
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 29 юни 2016 11:47

Тоест единия кабел на мултицета към + на акумулатора, а другия към "15" на релето?

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1355
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от plamil » 29 юни 2016 12:06

Да

Mitko_21061
Мнения: 50
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 21 яну 2017 19:34

Mitko_21061 написа:
27 фев 2016 11:45
Здравейте колеги,

След разни проблемчета със зареждането и така като гледам скапан вече акумулатор, реших да сменя направо генератора с 55 А от 2108. Колата е 21061 с Г221 с външно реле на калника червен и зелен диод "Астро". Доста изчетох, но сухо четене преди да пипнеш :D. Питането ми е, как да свържа инсталацията? До колкото разбрах не е голяма философия. Благодаря
12721720_10207497971801212_1259734981_n.jpg
12421804_10207497971961216_394847715_n.jpg
Така, след 11 месеца (два от които не я карах докато бях с патерици) и 16 хил. км. реле регулатора на генератора приключи своя жизнен път. Почнаха да трептят светлините и да презарежда. Странното за мен беше, че на празен ход държеше между 14,7V до 15,2V, а в обороти 14,6-7V. Смяната, отгоре, малко пипкаво без видимост какво точно се прави, но за 8 лв. и 30-40 мин всичко си е чук.

След почти 1 година с този генератор, много доволен. (victory)

Mitko_21061
Мнения: 50
Регистриран: 14 октомври 2015
Репутация: 5
Местоположение: Пловдив/София
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от Mitko_21061 » 27 сеп 2017 22:20

Колеги, след по-горната смяна на реле малко филми пак. Оригиналното реле с генератора си беше много добро и нямах никакви ядове докато не почна да презарежда. Смених го (някво Астро само намерих), месец два всичко перфе и почна да презарежда пак, смених го (пак със същото, никви други не намирам), месец два перфе и тук от едно известно време не зарежда като хората.

Сега това което се случва ми е малко странно. В обороти едвам докарва 14.1-2, а на празен ход 13 нещо си. Това как да е, обаче лампата за акумулатора много странно поведение придоби последните дни.

Свети на контакт > паля > на ниски обороти едвам мъждука > като дам газ свети та ще ми изкара очите > паднат оборотите гаси се.

Тя е преправена с + от темп. уред. Погледнах да не би тази връзка да се е оплескала нещо, всичко и е наред. Това почна да го прави след едно зареждане на акумулатора. Направи го 1-2 пъти и изгасна. След няколко дни пак почна и не спря. Някаква идея какво може да води до това поведение на лампата? Преди да сменя релето мисля да оправя нея, защото най-вероятно нещо са свързани.

Благодаря

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5181
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 28 сеп 2017 09:21

Тези релета "Астро"не бих ги препоръчал. Ползвал съм две - три такива на различни Лади. При нас се предлагат два вида - "Астро" и "някакви турски". Другият път оптеделено ще пробвам турските.

Конкретно за "Астро"-то, След като съм карал дълго време и акумулатора е добре зареден, а двигателя работи (изключени са всякакви консуматори) лампата за зареждане започва да мига. Включа ли фаровете се оправя. Докато двигателя е в работен режим (по време на движение) стрелката на волтметъра постоянно играе и като цяло всичко което свети - мига.

На празен ход (под 1000 оборота), с включени фарове е нормално напрежението да е по-ниско. Просто оригиналния генератор е слаб.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 387
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 14
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от DiscontroL » 28 сеп 2017 12:18

И аз имах същите проблеми като колегата LADA-2107 и в крайна сметка го изхвърлих релето заедно с генератора и релето за контролната лампа.. Сложих си от нива нов 90 ампера генератор с ново реле за контролната лампа и до сега не съм имал ядове почти половин година и около 2000 км ;)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5181
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 216
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем с ГЕНЕРАТОРА!

Мнение от LADA-2107 » 28 сеп 2017 15:46

Дори да не е за Нива, има една фирма в Сливен, не и знам името, мисля, че имат нещо общо със завод "Динамо" от едно време, продават нови генератори на добри цени. На вече бившите ми два броя 2107 карах с генератори тяхно производство. Единият Г-222 - 50 Ампера, другия за Самара - 55А и съм много доволен. И двата модела са с вградено реле. Особено Самаровия, дори на празен ход с включени фарове си поддържа правилното напрежение.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост