Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Здравейте колеги,
става въпрос за колата от снимката (1500 S). От известно време правеше някаква тапа в охладителната система понякога, и изпарителя замръзваше. В началото мислех, че е от изпарителя. Губеше и доста антифриз, а няма никакви течове, което ме наведе на мисълта че гарнитурата на главата заминава. И един ден въобще не можа да запали, т.е да завърти даже. Развихме свещите - 3-ти цилиндър пълен догоре с вода. Свалихме главата, имаше доста ръждилка навсякъде, а гарнитурата беше като нова, нямаше и следа от течове по нея. Помислих че е пукната главата, няма какво друго да е. Занесохме я на шлайф база да я надуят, и преди 2 дни се обадиха и казаха че главата е здрава.
Сега не знам какво да правя, ако главата не е пуканата и гарнутурата е здрава, то от къде е влизала тази вода?
Единствено за което се сещам е да се е разтегнал някой болт на главата, но тогава щеше да има следи от където е вървяла водата.
Другото, ако е пукнат някой цилиндър, но и това ме съмнява, като знам от каква яка стомана се правят.
Помагайте със някакви предложения.
става въпрос за колата от снимката (1500 S). От известно време правеше някаква тапа в охладителната система понякога, и изпарителя замръзваше. В началото мислех, че е от изпарителя. Губеше и доста антифриз, а няма никакви течове, което ме наведе на мисълта че гарнитурата на главата заминава. И един ден въобще не можа да запали, т.е да завърти даже. Развихме свещите - 3-ти цилиндър пълен догоре с вода. Свалихме главата, имаше доста ръждилка навсякъде, а гарнитурата беше като нова, нямаше и следа от течове по нея. Помислих че е пукната главата, няма какво друго да е. Занесохме я на шлайф база да я надуят, и преди 2 дни се обадиха и казаха че главата е здрава.
Сега не знам какво да правя, ако главата не е пуканата и гарнутурата е здрава, то от къде е влизала тази вода?
Единствено за което се сещам е да се е разтегнал някой болт на главата, но тогава щеше да има следи от където е вървяла водата.
Другото, ако е пукнат някой цилиндър, но и това ме съмнява, като знам от каква яка стомана се правят.
Помагайте със някакви предложения.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Гарнитура между колекторите и главата. Има канали през които антифриза минава от главата към смукателния конектор за да го подгрява. Като се повреди тази гарнитура влиза антифриз през смукателните портове към цилиндрите. В твоя случай трети клапан е бил отворен затова се е напълнил трети цилиндър.
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Хм, да възможно е. Благодаря.
Аз точно тази гарнитура бях я сменял, но сега като разглабяхме пак беше протекла
А защо правеше тапа тогава? Аз мислех че вкарва компресия от цилиндрите във водата
Аз точно тази гарнитура бях я сменял, но сега като разглабяхме пак беше протекла
А защо правеше тапа тогава? Аз мислех че вкарва компресия от цилиндрите във водата
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Сглобихме двигателя, но сега не може да запали ..
Всичко е на белези, коляновия вал, разпределителния, палеца сочи първи цилиндър, буталото на първия цилиндър е в ГМТ, предварението е 5 градуса, и не ще
мерих копресия - на всички цилиндри е 0
т.е горе нещо е завъртяно и клапаните не затварят в правилния момент. А колелото е на белега
единственото което се сещам, е верижното колело имаше два отвора за щифта който е на вала, да не би да съм го сложил на грешното място. Но ми се стори, че единия е по-малък, и не може да влезе там
Някой знае ли дали верижното колело на разпределителния вал може да се монтира в различни положения?
Всичко е на белези, коляновия вал, разпределителния, палеца сочи първи цилиндър, буталото на първия цилиндър е в ГМТ, предварението е 5 градуса, и не ще
мерих копресия - на всички цилиндри е 0

т.е горе нещо е завъртяно и клапаните не затварят в правилния момент. А колелото е на белега
единственото което се сещам, е верижното колело имаше два отвора за щифта който е на вала, да не би да съм го сложил на грешното място. Но ми се стори, че единия е по-малък, и не може да влезе там
Някой знае ли дали верижното колело на разпределителния вал може да се монтира в различни положения?
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
...не може в различни,верижното колело се монтира само в едно положение...
...щом е всичко на белези- палеца го сложи към четвърти цилиндър и ще запали...обаче това с липсата на компресия е притеснително...понякога при сглобка на дв-ла се допуска следната грешка: при монтиране на разпределителният вал в/у главата същият не се докарва предварително на белег а се стяга към главата в произволно положение което води до изкривяване на клапани...
- Viper
- Мнения: 924
- Регистриран: 09 август 2012
- Репутация: 17
- Местоположение: Русе
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
ам ти клапаните регулирал ли си?
Газ до ламарината.... и т'ва е!
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Главата идва от шлайф база, всичко е правено, нови гумички, припасване на клапани
Хлабините ги мерих със пластина, всички бяха добре, под 0,15 мм, затова не съм ги пипал, само на един цилиндър беше 0,20
Ок, ще го завъртя делкото. То в началото беше така, сочеше 4-ти цилиндър, но аз помислих че трябва да сочи 1-ви и го завъртях, но сега пак ще го върна. Но явно не е и от това. Без компресия няма да запали никога ..
Това го знам, първо нагласих разпределителния вал на белези, и тогава сложих главата към блока.
Другото което забелязах, като гледах една схема в какъв ред се регулират хлабините на клапаните, при мен въобще не вървяха по този начин.
За това си мисля че горе нещо е завъртяно. Също и като вътря на стартер звука и е по-друг, един такъв неравномерен, а не както беше преди.
Пак ще разглабям май, и ще видя дали тва верижно колело не може да застане в друго положение
Хлабините ги мерих със пластина, всички бяха добре, под 0,15 мм, затова не съм ги пипал, само на един цилиндър беше 0,20
Ок, ще го завъртя делкото. То в началото беше така, сочеше 4-ти цилиндър, но аз помислих че трябва да сочи 1-ви и го завъртях, но сега пак ще го върна. Но явно не е и от това. Без компресия няма да запали никога ..
Това го знам, първо нагласих разпределителния вал на белези, и тогава сложих главата към блока.
Другото което забелязах, като гледах една схема в какъв ред се регулират хлабините на клапаните, при мен въобще не вървяха по този начин.
За това си мисля че горе нещо е завъртяно. Също и като вътря на стартер звука и е по-друг, един такъв неравномерен, а не както беше преди.
Пак ще разглабям май, и ще видя дали тва верижно колело не може да застане в друго положение
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
...ако имаш предвид на другата дупка-не може в др. положение...
...при демонтажа когато разкачи(отдели) зъбното колело от разпределителният вал, върза(фиксира) ли го с нещо(тел,свинска опашка) веднага към веригата така щото да не се променя досегашното им зацепване?..
...при демонтажа когато разкачи(отдели) зъбното колело от разпределителният вал, върза(фиксира) ли го с нещо(тел,свинска опашка) веднага към веригата така щото да не се променя досегашното им зацепване?..
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5110
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 205
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Клапаните се регулират два по два според зададената схема от завода. Броят се от веригата към маховика. Завъртяш колянлвия вал така, че и той и разпределителния да са на белези и в това положение регулираш два от клапаните. После завърташ колянлвия вал на 180 градуса, разпределителния ще се завърти на 90 градуса и правиш следващите два клапана. Има схема в книгите при колко градуса завъртане на валоявте кои клапани се регулират.
Правили сме тази грешка да опитваме да запалим двигател с нерегулирани клапани. Точно същото се получи - никаква компресия.
Правили сме тази грешка да опитваме да запалим двигател с нерегулирани клапани. Точно същото се получи - никаква компресия.
Гарнитурата е здрава, главата не е пукната, а влиза вода в цилиндрите
Хм, значи от това ще е, защото няма друга причина. Вчера пак свалихме колелото и пробвахме на другия отвор да го сложим - не става, само в това положение може. Схемата я гледах от една книга, почва се от 6 и 8 клапан, после 4 и 7, 1 и 3 и 5 и 2. Но при мен не вървяха така, или искаха да се пипат много. Пластина 0,15 никъде не влизаше. Аз мислех че като не са пипали реглажа, трябва да си остане пак същия, но явно след напасването на клапаните хлабините се променят.
Като регулираме клапаните ще пиша какво е станало
Като регулираме клапаните ще пиша какво е станало
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта