Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1510
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Kiril » 28 фев 2018 15:53

С 3.9 ще върви нормално на дълъг прав път и на 4та,ако е в добро състояние спокойно може да постигне 140-150км/ч,стига да е с правилния карбуратор.Аз карам с 4.1,такъв имах такъв сложих,после сложих и 5 степенна кутия,всичко това на двигател 1200 кубика,на незнайни километри с няколко основни ремонта зад гърба си,да не беше ракета,но и никъде не се е налагало да катеря баир на 1ва.С заводската 4 степенна кутия и късия диференциал 100км/ч идват на близо 4000 оборота,вътре в колата не е особено приятно,а скоростите от 1ва до 3та са по-скоро като за трактор и камион.Стига с това в завода какво са смятали,това е смятано за нуждите през 70-те,за да ти е добре с 60-80км/ч извън града в момента ако караш системно с тази скорост,особено в натоварено движение предимно ще пречиш на трафика.

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 894
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 33
Местоположение: София
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Марто » 28 фев 2018 16:32

Опита показва, че именно 4.1 е най-балансирания модел за стандартните мотори на Класика. Златната среда дет се казва. Дори и на 4-та (директна) позволява постянно движение с магистрална скорост, както и загубата на въртящ момент не е прекалена спрямо 4.3. Така, че моят съвет е колега преимуществено да търсиш 4.1 а ако няма тогава 4.3.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5177
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 214
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 01 мар 2018 08:46

Кирил, за максимална скорост не говоря, говоря за ускорение. На всеки критериите за вървеж са различни. На мен ми е омръзнало от тромави коли които ускоряват по календар.

Едва ли в завода когато са подбирали диференциал са гледали само оптимална скорост на движение. Като те "подпре" едно продължително нагорнище което е достатъчно дълго и не можеш да преодолееш със засилка какво правиш? Точно ако си със семейство и натоварена кола става още по-трудно.

Например магистрала Тракия посока София преди тунелите или пътя от Севлиево към София преди разклона за Ловеч. На такива места си проличава, че 1,2-то "издиша" дори с оригиналния диференциал. Недай си Боже да застигнеш някой камион който е умалял повече от теб - няма изпреварване.

Карал съм и Жигули с неговия диференциал и кутия и двигатели 1600/1700. Вярно, че е шумно, вярно, че превключваш скорости като луд, може и да губиш от ускорението, но върви нагоре без да се мъчи.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1510
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Kiril » 01 мар 2018 14:12

Ами аз от 1200 кубика двигателя се отървах,там проблема не е в диференциала,нито в предавките,държа го само на склад.В момента съм с 1500,е до сега не съм срещал такъв баир по магистралата,по който да умалее,верно че двигателя не е съвсем заводски,но и не е някакво чудо дето си къса гумите.Докато жигулито беше с 4 степенната кутия и заводския мотор,никога не се е налагало на дълъг баир да превключвам на 3та,освен ако не говорим за проходите,но там баирите са съвсем различни,а има и доста завои.С 4 степенната кутия и 4.1 диференциала,беше идеална комбинация,с 5 степенната на 5та издишаше по баирите,но на 4та никакъв проблем.Предполагам колегата просто иска да си реши проблема с воя от диференциала,едва ли ще тръгне да поставя рекорд за стигане от София до Бургас по магистралата.За нещо по-динамично дето не ускорява по календар,просто с 1200 кубика двигател не става,той си е бил маломощен още от пускането на колата,купето също не е твърде леко за 60к.с и сравнено със сегашната скорост на колите по пътя добре си проличава.Преди да сменя двигателя и скоростната кутия нормалната скорост на движение беше 80-90км/ч,за да е сравнително тихо и комфортно в купето и да няма преразход на гориво.С текущата комбинация колата най-добре се усеща между 100 и 110км/ч(а няма какво да се лъжем по повечето прави извънградски пътища никой не кара с 90).До 120-130 по магистралата е нормално,оттам нататък просто купето не е мислено за такива скорости,не че не ги развива,но си личи,че не е добра идея

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5177
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 214
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 01 мар 2018 14:50

Моето Жигули е с оригиналния двигател все още и той е на 210 000 км вече. При това положение е немислимо да монтирам диференциал с по-малко предавателно число. Иначе и в момента карам с пет степенна скоростна кутия и при скорости от около 100 - 110 км съм постигнал разход 7,5 л/100 км.

Седмицата на 130 000 км 1500 с 4 скорости и 3.9 диференциал я карах предимно със 120 км/ч извън града и разхода така и не падна под 10 л /100 км.

Противно на очакванията съм забелязал, че с къс диференциал разхода я по-малък.

Имам още едно Жигули на 60 000 км в цветущо здраве. Бих пробвал как ще му се отрази диференциал 4,1, даже го имам наличен, но нещо не ми се занимава.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1510
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Kiril » 01 мар 2018 17:54

При моето жигули пробега беше около 1 200 000,двигателя на втори ремонтен размер бутала и ако не се лъжа на първи ремонтен размер лагери.Вървеше безгрижно,преди да го сменя си правих доста експерименти с двигателя,понеже го бях отписал.Точно преди да го сваля изминах 47 000км без да сменям маслото.След последния основен ремонт се караше само с 10в40 полусинтетика,много добре му се отразяваше.След това с новия двигател стриктно на 10 хиляди километра смяна на маслото в момента е на 120 хиляди километра и показателите му са неразличи,а по отношение на компресията и по-добри от на нов двигател.Ако не ми омръзне и не го сменя с друг задължително ще пробвам колко може да изкара един ладов двигател с хубаво масло и добро обслужване без основен ремонт,имам чувството че цифрата ще превиши 300хил километра и то с доста.Разхода,който си смятал е меко казано несравним 5та предавка е 0.82 4та е 1.00 мисля че е съвсем нормално да имаш разлика в разхода при приблизително еднаква скорост.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5177
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 214
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 02 мар 2018 08:28

Жигулито е с пета предавка, но диференциала е 4,3, а седмицата с четири предавки, но диференциала е 3,9. Не вярвам разликата в оборотите да е голяма.

Освен това седмицата бе с доста запазен двигател - (компресия, налягане на маслото) в сравнение с Жигулито. Защо гореше толкова много не знам. Тези коли си имат характер и собствено мнение. Преди имах Самара 1500 с пет скорости, в града (където петата скорост не влияе) гореше 7,5 - 8,0 /100 градско (смесено). При абсолютно същите условия сегашната ми Самара 1300 под 10/100 не мога да я сваля.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1510
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Kiril » 02 мар 2018 20:29

При тези коли има една друга особеност,ако се кара нормално(това което разбирам под нормално е 90-110км/ч извънградско) по-големите двигатели са по-икономични.Стария 1200 с такава скорости същите предавки лапаше около 9л газ,новия е по-сгъстен,но и кубатурата му е по голяма гори 7.5/100 при същото натоварване.Просто двигателите са маломощни и при по-голям товар стават лакоми.Това го говорим когато всичко е изправно,спирачки,лагери и т.н.,понеже на тея години различните лади имат поне един от тези кусури,който променя разхода.Един преден лагер на главина ми беше вдигнал разхода с 2л/100км,а не се усещаше нещо кой знае какво,освен леко ромолене в завой,като дойде ред да го правя и като превъртях колелото направо бях очарован от лагер на 20хил км,не купувайте украинско-китайски и други имитации на руските лагери ГПЗ.

Потребителски аватар
Frantsov
Член на Лада Клуб България
Мнения: 42
Регистриран: 05 юли 2008
Репутация: 9
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21061

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Frantsov » 24 мар 2018 18:51

Въпроса с предавателните числа няма ясен отговор . Конструкторите са се старали да направят нещо многофункционално. Тези машини са ползвани хем за магистрала хем за работа на полето :lol: Всеки може да си доработи предавателните числа според собствените си нужди. Ето едно полезно и интересно материалче по темата.
http://www.oldmodels.ru/htmlop/redrate.htm

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 273
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от bgbul » 24 мар 2018 22:33

За диференциалите има два фактора, които се използват.
1. Въртящ момент - от него зависи ускорението и теглителната сила.
За да е по-проходима Лада Нива е с пр. число 3,9 - диференциал (11/43)
Този диф. се слага на ВАЗ 2105 до 2107 с 5 степенни СК. И на Нивата след 97 г.
2. Скорост на движение, но там зависи и скоростната кутия съответно каква е.
Не знам каква цел имате, но по-бавен диф .(3.9) - значи ускорявате по-бързо, имате по-ниска макс, скорост (150 км/ч), и по-висок разход.
Съответно 4.1 или 4.3 - имате по-висока. макс. скорост и по-нисък разход, но потегляте на по-високи обороти.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост