Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4245
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 176
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Frysco » 24 мар 2018 23:04

bgbul написа:
24 мар 2018 22:33
Не знам каква цел имате, но по-бавен диф .(3.9) - значи ускорявате по-бързо, имате по-ниска макс, скорост (150 км/ч), и по-висок разход.
Съответно 4.1 или 4.3 - имате по-висока. макс. скорост и по-нисък разход, но потегляте на по-високи обороти.
Обратното е.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 270
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от bgbul » 24 мар 2018 23:27

Щом казваш...ако си прав, значи съм яко заблуден. ЯКО....това е лошо.
Последна промяна от bgbul на 25 мар 2018 21:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 929
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Viper » 25 мар 2018 20:31

Бързи и бавни дифове няма, има къси и дълги
3.9 - Дълъг, бавно ускорение, голяма максимална скорост
4.44 - Къс, бързо ускорение, ниска максимална скорост
Следите прогресията, останалите няма да ги ви казвам.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5137
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от LADA-2107 » 26 мар 2018 08:42

Вайпъре, с 3,9 ще постигнеш максимална скорост, но ако имаш двигател да го въртиш. Тоест ако няма достатъчно сила в двигателя "дългия" диференциал го тормози, двигателя не може да се развърти до достатъчно високи обороти за да достигнеш максимална скорост. Иначе казано на 1200 двигател ако монтираш диференциал 3,9 може максималната скорост да е същата или по-ниска от колкото с 4,1 или 4,3.

Няма диференциал който по правило е къс или дълъг. Има такъв който се явява къс или дълъг за дадения двигател.

Потребителски аватар
plamil
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1352
Регистриран: 04 февруари 2009
Репутация: 78
Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
Автомобил: ВАЗ 21043
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от plamil » 26 мар 2018 08:57

bgbul написа:
24 мар 2018 22:33
...
Не знам каква цел имате, но по-бавен диф .(3.9) - значи ускорявате по-бързо, имате по-ниска макс, скорост (150 км/ч), и по-висок разход.
Съответно 4.1 или 4.3 - имате по-висока. макс. скорост и по-нисък разход, но потегляте на по-високи обороти.
Прочети си второто изречение: "имаш по-висока максимална скорост, но потегляш на по-високи обороти."
Това си е противоречие, откъдето и да го погледнеш.
Представи си че се движиш на директна предавка (четвърта скорост) с 3000 оборота на двигателя, по прав равен път.
Тогава, на полуоските :
при диф 3,9 ще имаш приблизително 770 оборота
при диф 4,1 ще имаш приблизително 732 оборота
при диф 4,3 ще имаш приблизително 698 оборота
Т.Е. колкото по-малко е предавателното число, толкова повече обороти имаш след предавката (общо правило за всякакъв вид предавки)
По друг начин стои въпроса с въртящия момент. Повтаряме горната ситуация. Нека при тези обороти двигателя да има 100 Нм (измислена цифра, за по-удобно пресмятане)
Тогава, на полуоските :
при диф 3,9 ще имаш 390 Нм
при диф 4,1 ще имаш 410 Нм
при диф 4,3 ще имаш 430 Нм
Т.Е. колкото по-малко е предавателното число, толкова по-малък въртящ момент имаш след предавката.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 270
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от bgbul » 26 мар 2018 09:49

Яко съм се заблудил.
Заблудата идва от там, че си представях, че с един оборот на кардата правиш толкова обороти на гумата, колкото е предавателното число.
Да ама НЕ!
Сега осъзнах (след мислене), че предав. число показва, колко оборота на кардана са нужни ЗА ЕДИН оборот на гумата.
Вече съм на вярната позиция, но не исках да коригирам мнението си все едно не съм грешал. Нека се вижда.
Няма лошо човек да осъзнае грешката си, за което ви благодаря!
Благодарско!

Потребителски аватар
Viper
Мнения: 929
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 17
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Viper » 26 мар 2018 21:10

LADA-2107 написа:
26 мар 2018 08:42
Вайпъре, с 3,9 ще постигнеш максимална скорост, но ако имаш двигател да го въртиш. Тоест ако няма достатъчно сила в двигателя "дългия" диференциал го тормози, двигателя не може да се развърти до достатъчно високи обороти за да достигнеш максимална скорост. Иначе казано на 1200 двигател ако монтираш диференциал 3,9 може максималната скорост да е същата или по-ниска от колкото с 4,1 или 4,3.

Няма диференциал който по правило е къс или дълъг. Има такъв който се явява къс или дълъг за дадения двигател.
Реално... да, но говоря чисто хипотетично, по принцип, всеки ладов двигател може да развърти всеки диференциал, ако е напълно технически изправен, разликите не са толкова фрапиращи колкото си мислите, между 4.3 и 4.1 разликата е едва 5%, интересен факт е, че моята 5ца фабрично е излязла с 4.1, като го гръмнах, бях взел 4.3, останах изненадан като видях на короната надпис "2103", разлика никаква не усетих, ни в ускорение, ни във вървеж, само може би ми надува малко повече ушите на извънградско.
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Потребителски аватар
Frantsov
Член на Лада Клуб България
Мнения: 38
Регистриран: 05 юли 2008
Репутация: 9
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21061

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от Frantsov » 26 мар 2018 23:05

ВАЗ 2105 се куплира оригинално както с диференциал 4.3 така и с 4.1
Свалял съм 4.3 от първите 2105 81"-82" с конусните стъкла на километража и комбинираня уред с табелка 1300S
На другите оригинално си бяха 4.1
Руснаците си казват ,че за двигател 1300 монтиран в купе седан е най- оптимален 4.1 диференциал.
Реално разликата между двата е много малка.
При 4000 оборота на директна предавка и оригинален размер гуми се получава :
4.3 - 102 км/ч
4.1- 107км/ч
Което е точно 5%/както каза колегатаViper/
Така че ако не знаете с кой от 2 та е колата много трудно ще разберете с шофиране.
Руснаците са посочили понижение на разхода с 0.2 л на 100км при скорост 90 км/ч с диф. 4.1 съпоставено с диф.4.3

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 270
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 53
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213
Контакти:

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от bgbul » 27 мар 2018 09:43

Вдигате на подемник колата. Бележите кардана и джантата и... започвате да въртите кардана.
Броите бавно колко оборота правите с кардана за да направите пълен оборот на гумата/джантата.
Това е предавателното число.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 343
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 55
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Еднакви ли са задните мостове 2101 и 2107

Мнение от m_g » 27 мар 2018 11:11

Когато са нови, задните мостове комплект се маркират с нещо между боя и тебешир. Мост с 3,9 е обозначен с "6". Това едва ли има някакво значение при мостове втора употреба. Там най-лесно е да се маркират гланеца на кардана и джантата. 10 оборота на колелото и броиш оборотите на кардана - съответно 39, 41, 43 или 44.
Грубо 4,3, 4,1 и 3,9 са всеки с по едни 5% по-бързи редуктори. 3,9 позволява скорост от 190 км/ч, ако си с подходящ двигател и достатъчно луд да караш 50-годишна кола по този начин.
Като разход на гориво - наличето на 5-та скорост освен трошливост, шум и прочие минуси, сваля от друга страна оборотите на мотора и колата утихва и гори малко. Най-човекоподобна комбинация се получава при 5 скорости, ГП 3.9 и 1600, 1700 - кой колкото си направи, двигател.
При тази конфигурация се кара с разрешените 140 км/ч сравнително безшумно и няма драма, а реално 160 си ги държиш без значение от наклона. При 80 разходът пада до под 6 с двама души. Вярно, карам със 100 октана, абе както и да е - гори с над литър и половина по-малко от 1200 с 4 скорости и 4,3.
С 1200 и 4,3 + 4 скорости над 100 км/ч е доста шумно. Но пък това си е част от усещането за оригиналния автомобил. Разход 7 - 7 и малко празна, около 8 натоварена.
Интересно е с къс редуктор и голям мотор. Предавките свършват за нула време, вдигаш 140-150 и до там. Но пък пързаля задницата и носи кеф.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 1 гост